tak tu sa zaciname trochu rozchadzat v nazoroch :Petr914 píše:...aha takže pokud se budem držet přesně teorie o voňafkách,tak je to vlastně auto,který tu nikdo nemá,který si může koupit jenom máslo s dostatkem peněz a bez fantazie,a který je taky možno spatřit v muzeu ve Wolfsburgu... :lol:simak píše:voňafkou budiž nazýváno vozidlo ve stavu původním, bez zásadních oprav, nejlépe bez jakýchkoliv oprav vůbec. Nepoškozené, nehavarované, nezkorodované. Celkově velmi zachovalé. Úpravy jsou tolerovány toliko dobové, čili provedené v období výroby vozidla, nikoliv následně. Počet najetých kilometrů má býti co nejnižší.
žumpou jest vozidlo, nebo jeho torzo, vyžadující k uvedení do stavu blížícímu se voňafce finanční prostředky v celkovém součtu vyšším, než jsou pořizovací náklady voňafky. V zásadě tedy každá ne-voňafka je žumpa.
z mojho pohladu sa ako zumpa oznacuje vozidlo,ktore je svojim stavom a pri zdravom rozume vhodne len do srotu.Do tejto skupiny sa kvalifikuje vacsina Broukov hlavne provozovanych v Europe.Bodka.
Navrat takeho vozidla do cestnej premavky zoberie neskutocnu namahu a neumerne vysoke financne naklady a je to prejav nekonecnej lasky a obdivu ku znacke a typu vozidla.Tisice hodin a tisice penazi nehraje ulohu,je to viac - menej spiritualna zalezitost.
Tieto akcie sa konaju bez pomyslenia na navrat investicie,vozidlo ostane u majitela a nie je myslitelne robit to na predaj a este k tomu zo ziskom.
To je plnotucna ,cistokrvna zumparina.Nie je potrebne pripominat,ze uroven kvality restauracie je maximalna.
Zumparina s podtextom predaja projektu a s moznym ziskom je utopia.Bodka.
Jedine typ,alebo model auta,ktory ma navratnost v pripade predaja vozidla je to,o ktory je momentalne velky zaujem a to celosvetovy.Tu prave vpada ponorka medzi auta ako P 356 ,Mustang Coupe,Chevrolet Corvette '56 atd.
Napriek Simakovej definicii nemozem vidiet vonavku tak,pretoze neposkodene,nehavarovane VW s malo kilometrami je asi tak zriedkave ako hovno houpaciho kone.
To znamena ,ze uprava definicie je nutna.