Mně se stalo hovno až do letoška, což pravděpodobně není náhoda, protože letos biosračky zvýšili na dvojnásobek (*). Zřejmě to kažení benzínu dosáhlo stupně, který se v mým (a Samovým) autě už projeví.
(*) proto taky různý zkušenosti, co kdo tankuje a nic mu to nedělá, jsou irelevantní, protože to byl jiný benzín
Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Letos se najednou vyrojilo spoustu různých aditiv "proti biosložce", ale cenově většinou vychází lépe natankovat rovnou benzín bez ní. Osobně používám místo obyčejné náhrady olova již několik let tohle, a i po zimní pauze naprosto v pohodě...lope píše: ↑03 zář 2024Nepotěšil jsi mě Same. Asi budu muset taky zkontrolovat trysky... Ve volnoběhu je zřejmě malý průtok, tak se to usazuje nejvíc. Čert nám byl tu EU dlužnej. Ale co s tím? Brát pořád 100? Zatím do zimy přejdu na 98, to mají všude. Nebo dávat radši nějaký aditivum do bezínu sám? Existuje na to něco?
https://www.aci.cz/mi-77940-millers-oil ... 02061.html
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Díky. Já taky zatím neměl problémy, ani s benzínem, kterej byl v nádrži přes zimu. To aditivum by se muselo otestovat, výrobce taky nemohl mít zkušenosti s letošním složením. Osobně nemám velkou důvěru k anglickým garážovým firmám. Vychází to 1,70 Kč na litr, což je dost. Já do zimy radši přejdu na 98. Neřeším tu skladovatelnost a vázání vody, s ní jsem neměl problémy (suchá garáž a plná nádrž), ale usazeniny v karburátoru.
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Já používám do benzínu na odstavení mimo sezónu
https://www.liqui-moly.com/de/de/marine ... uJ6W#25008
a do nafty u motorů, co dlouho stojí (lodě, obytňáky, veteráni apod.)
https://www.liqui-moly.com/de/de/anti-b ... html#21317
Dieselpest je sviňa, v nádrži se začně vlivem bakterií na dně dělat černej šlem. Platí to i pro diesel bez biosložky, jen to trvá dýl. Způsobuje to voda, která může podle normy EU-Norm EN 590 u čisté nafty činit až 200 miligramů na kg paliva, u nafty s biosložkou až 500 miligramů.
Dobrý je mít úplně plnou nádrž a pokud možno ucpat její odvětrání (pokud je nalevacím víčkem, tak třeba kouskem igelitové folie pod víčko).
https://www.liqui-moly.com/de/de/marine ... uJ6W#25008
a do nafty u motorů, co dlouho stojí (lodě, obytňáky, veteráni apod.)
https://www.liqui-moly.com/de/de/anti-b ... html#21317
Dieselpest je sviňa, v nádrži se začně vlivem bakterií na dně dělat černej šlem. Platí to i pro diesel bez biosložky, jen to trvá dýl. Způsobuje to voda, která může podle normy EU-Norm EN 590 u čisté nafty činit až 200 miligramů na kg paliva, u nafty s biosložkou až 500 miligramů.
Dobrý je mít úplně plnou nádrž a pokud možno ucpat její odvětrání (pokud je nalevacím víčkem, tak třeba kouskem igelitové folie pod víčko).
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Já měl zpočátku každé jaro problém. Auto chytlo, ale po pár km jsem čistil karburátor od usazené biosložky. Tak jsem jeden podzim použil Tank Safe pro delší odstávku, a na jaře v pohodě. A protože stejně přidávám náhradu olova, která vychází zhruba stejně jako tohle VSPe kde je vše najednou, přešel jsem před lety na tohle. Jak si to poradí s letošním benzínem uvidíme, zatím dobrý. A stejně když můžu, naleju tam něco "lepšího"lope píše: ↑05 zář 2024Díky. Já taky zatím neměl problémy, ani s benzínem, kterej byl v nádrži přes zimu. To aditivum by se muselo otestovat, výrobce taky nemohl mít zkušenosti s letošním složením. Osobně nemám velkou důvěru k anglickým garážovým firmám. Vychází to 1,70 Kč na litr, což je dost. Já do zimy radši přejdu na 98. Neřeším tu skladovatelnost a vázání vody, s ní jsem neměl problémy (suchá garáž a plná nádrž), ale usazeniny v karburátoru.