Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Stačil by Natural98? Prý ho taky pančují něčím jiným než plebejskou 95. Kdyby nemrvili benzín, tak bych to tipoval spíš na zapalování, ale zatím se mi nechce pokusně nic měnit (kromě svíček). Teda kontakty jsem vyměnit chtěl, ale když jsem viděl, že nový Beru maj tenčí tvrdokov jiskřiště než ty starý, co tam mám, tak jsem ztratil elán. I když nový by aspoň byly rovný, líp seříditelný.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5353
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Nejlépe koukat po kohoutku na kterým je napsáno E5. U Tank Ono je to někde i na 98, ale u jiných značek to je různě. A např. Orlen má na všem E10 i když Verva 100 má také místo lihu ETBE.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15422
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Včera jsem měl podobný problém. Nízká průtočnost vozidel na hlavní, odjeli i dělníci, kteří jinak bagrem blokovali výjezd z garáže. Ideální doba vyzvat svou družku na první testovací jízdu, předvést ji stroj a občerstvit se v hostinci U Rozvědčíka.
Až tam vše šlo krásně hladce, brouk jel jako drak a bylo vidět, že 9 let v garáži mu prospělo. Po cestě zpět jsem do prudkého kopce možná trochu později přeřadil, trochu déle nechal nezaběhnutý motor trápit se s úkolem, který nemohl zvládnout. A pak najednou se to stalo, v motoru cuklo a a po pár dalších metrech brouk v kopci zdechl.
Původně jsem myslel palivo ale bylo ho dostatek. Po chvilce opět naskočil a jelo se dál. Katastrofa přišla až v Praze, kde jsem zjistil, že sice krásně jede ale nedrží za boha volnoběh. Po chcípnutí často ani nejde natočit. Poté, co jsem ucpal několik křižovatek a způsobil napětí až zuřivost mezi ostatními řidiči, jsem doskákal k domovu. No ostuda nejvyšší.
Rozborka mne teprve čeká ale osobně sázím na kondenzátor, který se moc ohřál, nebo přicpaný karburátor.
A proč to vlastně celé píšu. No, proto, že závěry lze udělat až z tvrdých dat, rozebrat a zkontrolovat, palivo,zapalování, rozvody, tlaky. v pořadí dle citu daného řidiče.
Až tam vše šlo krásně hladce, brouk jel jako drak a bylo vidět, že 9 let v garáži mu prospělo. Po cestě zpět jsem do prudkého kopce možná trochu později přeřadil, trochu déle nechal nezaběhnutý motor trápit se s úkolem, který nemohl zvládnout. A pak najednou se to stalo, v motoru cuklo a a po pár dalších metrech brouk v kopci zdechl.
Původně jsem myslel palivo ale bylo ho dostatek. Po chvilce opět naskočil a jelo se dál. Katastrofa přišla až v Praze, kde jsem zjistil, že sice krásně jede ale nedrží za boha volnoběh. Po chcípnutí často ani nejde natočit. Poté, co jsem ucpal několik křižovatek a způsobil napětí až zuřivost mezi ostatními řidiči, jsem doskákal k domovu. No ostuda nejvyšší.
Rozborka mne teprve čeká ale osobně sázím na kondenzátor, který se moc ohřál, nebo přicpaný karburátor.
A proč to vlastně celé píšu. No, proto, že závěry lze udělat až z tvrdých dat, rozebrat a zkontrolovat, palivo,zapalování, rozvody, tlaky. v pořadí dle citu daného řidiče.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Same, co nějakej nepovedenej palivovej filter..moockrát mě už poškádlil..a škoda, toho času sme byli na protějším břehu o pár kroků důle..
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15422
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Snacha se mi bude vdávat. Mistře, nemáte nějakej nepovedenej vobraz ? Já bych ji ho dala.
Jak nepovedenej ?
Já žádnej nepovedenej filtra NEMÁM!
PS: kde jste byli ? Branov ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
baba, branov.. v sobotu i tam co Ty..
no myslil sem, esli nemáš palivovou soustavu doplněnou nějakým doplňujícím ucpavadlem..zastamdacím, vyndavacím..třeba v bondovkách na motorovým člunu stačilo jen citlivě pootočit kohoutem..a už to mydlilo kudlu..
no myslil sem, esli nemáš palivovou soustavu doplněnou nějakým doplňujícím ucpavadlem..zastamdacím, vyndavacím..třeba v bondovkách na motorovým člunu stačilo jen citlivě pootočit kohoutem..a už to mydlilo kudlu..
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Tak to se mi stalo nedávno pří posledním tankování u pumpy! Motor byl ohřátej, kdy VW nechytá na první škrtnutí. Jenže jsem musel startovat dlouhých 5-10s na plný plyn. Chytlo to, ale při prvním přidání plynu zdechlo. To se opakovalo asi 3x. Trapas. To se mi ještě nestalo. Už jsem to chtěl odtlačit na stranou, ale pak to chytlo a dál jelo normálně. Druhý den jsem v garáži zkusil studený motor a skoro to samý. Po přidání se to udusilo. Proto jsem vyměnil svíčky.
Tvrdý data závad existujou jenom v příručkách. Ve skutečnosti je to většinou směs několika příčin. V zapalování kondenzátor, cívka, špatný kontakt nebo špatná izolace.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15422
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Dnes ve vjezdu opět stojí bagr, takže neprověřím v provozu. Studený motor se choval stejně, zdechával. Pomohlo až o půl otáčky přidat bohatost. To ale není cesta. Jsem zvyklý při zajíždění bohatost naopak ubírat. Kontroluji kontakty, malinkatá pecka, která mne svedla na kondenzátor. Po očištění a zvětšení odtrhu žádná změna. Předstih dobrej. Začnu kontrolovat palivovou soustavu. Karbec se mi nechce rozebírat, tak zatím jen vyndávám trysky, které jsou dostupné zvenku. Od těch nejmeších, což je volnoběh paliva a v tom to přijde. Zdá se mi, že je na trysce kapička, což bensin neudělá, uteče i vlasovou trhlinou. Ne, snad to není..... ne, to nemůže být pravda. ..... a nebo že by ? ...nějaké želé, takové o kterém kdysi psal Herbie. Profukuji, vracím zpět, stahuji bohatost i škrtící klapku a motor opět přede, tak líně jako naše kočka, sotva se převaluje.
Tvrdý data jsem měl na mysli tak, že dokud karburátor nerozeberu celý a neprozkoumám obsah a usazeniny, tak je to jen dojmologie. To samé zapalování. Zde ale krásně jiskří, předstih krásně s otáčkama roste a vše jsem na zapalování repasoval. K tlakům jsem se nedostal ale není zatím důvod se tím zabývat. Rozvody na poslech dobrý. Hlavně nedělat víc věcí naráz, pak je ta nejistota, že to mohlo být to či ono.
Tvrdý data jsem měl na mysli tak, že dokud karburátor nerozeberu celý a neprozkoumám obsah a usazeniny, tak je to jen dojmologie. To samé zapalování. Zde ale krásně jiskří, předstih krásně s otáčkama roste a vše jsem na zapalování repasoval. K tlakům jsem se nedostal ale není zatím důvod se tím zabývat. Rozvody na poslech dobrý. Hlavně nedělat víc věcí naráz, pak je ta nejistota, že to mohlo být to či ono.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15422
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
1:0
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Nepotěšil jsi mě Same. Asi budu muset taky zkontrolovat trysky... Ve volnoběhu je zřejmě malý průtok, tak se to usazuje nejvíc. Čert nám byl tu EU dlužnej. Ale co s tím? Brát pořád 100? Zatím do zimy přejdu na 98, to mají všude. Nebo dávat radši nějaký aditivum do bezínu sám? Existuje na to něco?
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2614
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Aditivum z benzínu ty kytky asi nevyžene. Tankujeme už do všeho jenom "prémiový" stovky a nebo aspoň 98. Zatim to vypadá, že to funguje.
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
jedna taková ekonomická analýzka: pokud bych letos jezdil N95 (37kč) a ne stovkovou vervu (prozatím průměr 44,50 /litr), tak bych na těch 6000km letos zatím nalítaných sice ušetřil necelou korunu na kilometru. Ale možná bych řešil podobné problémy se zamáslenou palivovou soustavou. Vezmi jednu prázdnou nádrž 100oktanů (pokud vím, tak i u Shellu, Molu nebo OMV mají ETBE) a zkus ji vyjezdit. Ona by ta příměs měla to máslíčko teoreticky i rozpustit. Zažil jsem tohle znovuzrození propláchnutím jednou cestou ze Lhoty a nevidím důvod, proč ho zažívat znovu....lope píše: ↑03 zář 2024Nepotěšil jsi mě Same. Asi budu muset taky zkontrolovat trysky... Ve volnoběhu je zřejmě malý průtok, tak se to usazuje nejvíc. Čert nám byl tu EU dlužnej. Ale co s tím? Brát pořád 100? Zatím do zimy přejdu na 98, to mají všude. Nebo dávat radši nějaký aditivum do bezínu sám? Existuje na to něco?
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Jo, možná to bude nutný. Taky Eurooil by měl být lepší (rotace státních hmotných rezerv). Nejsem chemik, ale mám z toho dojem, že do benzínu i nafty postupně chtějí dávat skoro to samý. Kdyby to byli koně, tak je to historka, jak EU odnaučuje koně žrát.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15422
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Já nepíšu, že to je z paliva. Jen jsem měl na trysce nějaký bordel. Nové auto, možností je plno. Doporučuji rozebrat karburátor.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
V neděli jsem tankoval u Euroilu v Košíkově (u Velké Bíteše) do piana naftu - ta je čistá, ale benzín podle obsluhy biosložku obsahuje. Do starejch benzínovech vran, který většinu roku stojí, dávám jen 100 Vervu a žádný problémy to nedělá.
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Tankuji defacto jen na Ono.
V T4 je nafta jiz minimalne 1.5 roku, jednou za par mesicu ji natocim (111->132kw AXG) a ta mrcha s tim nema sebemensi problem, naskoci hnedle.
V T2 je taky benal predne ONO, nebo co vezmu nejlevnejsi za kopeckama, kdyz to par mesicu stoji taky necham jednou mesic nahodim a necham chvili tocit (CJ “dvoukabec”). Az na “vypnute” sytice a tedy nutnost si par chvil hrat s pedalem to taky nema problem.
Brouk stal roky, bez natoceni. Taky naskocil na benal co tam byl, ale spise to bylo na hutneni betonu/ci pro damy Tam uz bylo v karburatoru/plovakovce zeleno
V T4 je nafta jiz minimalne 1.5 roku, jednou za par mesicu ji natocim (111->132kw AXG) a ta mrcha s tim nema sebemensi problem, naskoci hnedle.
V T2 je taky benal predne ONO, nebo co vezmu nejlevnejsi za kopeckama, kdyz to par mesicu stoji taky necham jednou mesic nahodim a necham chvili tocit (CJ “dvoukabec”). Az na “vypnute” sytice a tedy nutnost si par chvil hrat s pedalem to taky nema problem.
Brouk stal roky, bez natoceni. Taky naskocil na benal co tam byl, ale spise to bylo na hutneni betonu/ci pro damy Tam uz bylo v karburatoru/plovakovce zeleno
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4681
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Docela nedávno jsme řešili, co si počneme bez speciálu, když ho vytlačil natural. Stalo se docela hovno. A teď taky
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15422
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Souhlas, člověk se přizpůsobí ledasčemu. Skončil speciál a začaly se prodávat lahvičky s jakýmsi aditivem. Teď místo Aditiva se dává Verva 100 a pro startování ether. Jezdí to i bez nich, jen se to občas vymrví a musí se čistit nebo se více zapotíš při startování, kor když to nemá startér jako pila nebo sekačka.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912