Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Zde bych byl velice opatrný. Může se totiž stát, že místo těsnění se ozve manželka a krom Viton budeš muset koupit i VUITTON a to je asi lepší pak koupit ten lepší benzín.Nebo se odstěhovat.
Apropó. Jaké je těsnění v palivové soustavě ? Já na nic nemohu přijít, mám jen těsnění pod nádrží z fíbru a pod karburátorem z papíru.
[/quote]
Naštěstí takového komfortu, jako je manželka, jsem se naposledy zbavil před 15 lety a i kdybych ji měl, tak ji do garáže nepustím
Apropó. Jaké je těsnění v palivové soustavě ? Já na nic nemohu přijít, mám jen těsnění pod nádrží z fíbru a pod karburátorem z papíru.
[/quote]
Naštěstí takového komfortu, jako je manželka, jsem se naposledy zbavil před 15 lety a i kdybych ji měl, tak ji do garáže nepustím
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2336
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Naštěstí takového komfortu, jako je manželka, jsem se naposledy zbavil před 15 lety a i kdybych ji měl, tak ji do garáže nepustímVendelin píše: ↑22 lis 2023Zde bych byl velice opatrný. Může se totiž stát, že místo těsnění se ozve manželka a krom Viton budeš muset koupit i VUITTON a to je asi lepší pak koupit ten lepší benzín.Nebo se odstěhovat.
Apropó. Jaké je těsnění v palivové soustavě ? Já na nic nemohu přijít, mám jen těsnění pod nádrží z fíbru a pod karburátorem z papíru.
[/quote]
Jde i o celé vedení - hadičky (novejší auta mají z plastu), membrány v pumpách, na seřizovacích šroubech karburátorů máš o kroužky apod. všechno co je z gumy a přijde do styku s benzínem a jeho výpary..
Náhodou minule mi manželka Kosťa hlásila, že strašně smrdí z garáže benzín.. a byla přesně rozpraskaná hadička a skoro vytekla celá nádrž
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Mně připadá, že pro naše motory ty biosložky nehrajou roli. Týká se to spíš vstřiků, který se můžou ucpat lepivýma úsadama z biosložek. Neblahý vliv na gumové součástky mi taky připadá nepravděpodobný. V první, druhý i třetí řadě je problém ta nekvalitní guma. A ta by se rozpadla i v normálním benzínu. Nakonec příklady zpuchřelých hadic tady jsou jasný, je to zpuchřelý i zvenku.
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 31 bře 2011
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Tak trošku z praxe : nejen že řepka napadá gumu , kterou ted´na nových autech chrání vrstva vitonu , ale např. benzínová čerpadla , karburátory, sací koše v nádrži a také vlivem kondenzace vody , kterou řepka stahuje nám prohnijí nádrže zevnitř- někde mám fotosky.........lope píše: ↑22 lis 2023Mně připadá, že pro naše motory ty biosložky nehrajou roli. Týká se to spíš vstřiků, který se můžou ucpat lepivýma úsadama z biosložek. Neblahý vliv na gumové součástky mi taky připadá nepravděpodobný. V první, druhý i třetí řadě je problém ta nekvalitní guma. A ta by se rozpadla i v normálním benzínu. Nakonec příklady zpuchřelých hadic tady jsou jasný, je to zpuchřelý i zvenku.
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
tak podobnou pohromu jsem řešil nyní na jednom motocyklu odstaveném asi 5 let s benzínem v nádrži takže chyba uživatele, ale každopádně poučení protočit palivo ve vozidle minimálně jednou za rok a pro klid duše dávat 100 okt. se stabilizátorem.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Tak to jó, když to stojí léta. Já měl dojem, že se bavíme o veteránech v provozu, tj. odstavení přes zimu (4-5 měsíců). V takovým provozu jsem u sebe žádný problém nezaznamenal, musím zaklepat. Tím se tý nesmyslný politiky dávat do benzínu pochybný sajrajty nezastávám. Nic to neřeší, ropu to nenahradí. Jenom to zdražuje jídlo, nemluvě o dotačním byznysu, který pak platíme ve všem. Z rostlinných produktů patří do benzínu maximálně líh, ale ten je asi i s dotacema moc drahej.
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Hlídejte si i tak hladinu oleje v motoru. Membrány v paliv. pumpách jsou tím postižený taky.
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2614
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Jen klepej. Já naštěstí problém jako fakt problém zatim neměl. Ale drobný nekomfortní situace jse zažil.
Než jsem zjistil že prémiový paliva celkem fungujou tak sem tankoval běžnej natural.
Po zimě jsem to vždycky poznal ať už jawa nebo pak honda a třeba sekačka velmi špatně po zimní odstávce startovaly. Bylto boj prvně nakopnout. Různě to chcípalo nešlodo otáček atd. Jinak během roku při pravidelnym provozu to všechno startovalo na drc.
Pak jsem do toho všeho začal tankovat "vervu" a poznal jsem rozdíl. Startování po odzimování naprosto v pohodě.
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2612
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Obsah informací v tomto článku mi připomíná písničku, ve které se zpívá NEBUDE-LI PRŠET, NEZMOKNEM...
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Já vidím poselství článku jasně. Na všechny problémy existuje aplikace. A vůbec nejlepší je nechat auto v garáži a stáhnout si nějakou cestovní aplikaci. Dřív se tomu říkalo cestovat prstem po mapě. Teď to bude prstem po ušmudlaným displeji.
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2612
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Tak to vypadá, ze mi to začíná rozežirat hadičky. Už podruhé behem par dnu jsem dojel domu cukaturou a na trysce jakýsik černý šlem.. Předtím nikdy. Budu asi pomalu přehadičkovávat všechny auta, to se těším...
Naposledy upravil(a) Pekař z Boščehrada dne 04 bře 2024, celkem upraveno 1 x.
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
drandim od ledna každej den a tříca to zatím chroupe..je ale fakt, že za studena dost nadává..občas tam flusnu i děvětvosmičku..
-
- Příspěvky: 198
- Registrován: 20 čer 2016
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Já měl od začátku problémy s kvalitou hadiček ...tvrdlo to a sáklo to .....koupil jsem kvalitní hadici od kámoše co má Motoservis Suzuki ano 1,5m stálo 1700,- ale ta hadice má tak 2nasobnou gramáž proti těm běžným semperitkám nebo 4nasobnou proti těm hadrou opletenym sračkam .....ale mám je tam 5 let a bez problému... investice se vyplatila
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15422
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Mám tou hadrou opletenou sra**u na autě už 9 let a zatím dobrýMiroslav Machacek píše: ↑05 bře 2024Já měl od začátku problémy s kvalitou hadiček ...tvrdlo to a sáklo to .....koupil jsem kvalitní hadici od kámoše co má Motoservis Suzuki ano 1,5m stálo 1700,- ale ta hadice má tak 2nasobnou gramáž proti těm běžným semperitkám nebo 4nasobnou proti těm hadrou opletenym sračkam .....ale mám je tam 5 let a bez problému... investice se vyplatila
Na oválovi mám dvojitou FUB,NBR/CR hadici od Gumexu bratru 15let, a povolila teprve loni, max dva roky zpět, nevím přesně, auto je leta odstavené. Cena byla 26kč/metr
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Tady si někdo pohrává se zákonem schválnosti...
Vím, že v CR se to blbě shání, můžu dovést pár metrů, ale nerad bych dělal pak distributora, Když tak jednomu a pak si to třeba nějak rozdělte. Nezkoumal jsem, jestli to taky posílají.
innen FPM/ECO, Aramidgeflechtseinlage
außen ECO (abriebfestes Obergummi)
Vím, že v CR se to blbě shání, můžu dovést pár metrů, ale nerad bych dělal pak distributora, Když tak jednomu a pak si to třeba nějak rozdělte. Nezkoumal jsem, jestli to taky posílají.
innen FPM/ECO, Aramidgeflechtseinlage
außen ECO (abriebfestes Obergummi)
-
- Příspěvky: 198
- Registrován: 20 čer 2016
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Já na busu 1,5 sezóny a bylo vymalováno ....pod autem kapky, tak jsem po paměti sáhl na hadici od nádrže a vypustil jsem si 10l benzínu do rukávu ....Sam píše: ↑05 bře 2024Mám tou hadrou opletenou sra**u na autě už 9 let a zatím dobrýMiroslav Machacek píše: ↑05 bře 2024Já měl od začátku problémy s kvalitou hadiček ...tvrdlo to a sáklo to .....koupil jsem kvalitní hadici od kámoše co má Motoservis Suzuki ano 1,5m stálo 1700,- ale ta hadice má tak 2nasobnou gramáž proti těm běžným semperitkám nebo 4nasobnou proti těm hadrou opletenym sračkam .....ale mám je tam 5 let a bez problému... investice se vyplatila
Na oválovi mám dvojitou FUB,NBR/CR hadici od Gumexu bratru 15let, a povolila teprve loni, max dva roky zpět, nevím přesně, auto je leta odstavené. Cena byla 26kč/metr
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15422
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Neni hadra jako hadra.Mel jsem onehda neco od wolfsburg west, modra pryz i opleteni, a bylo to do par let pryc.
Muj komentar jen o tom, ze neni radno hazet opletene hadice do jednoho pytle. Jsou i dobre.
Muj komentar jen o tom, ze neni radno hazet opletene hadice do jednoho pytle. Jsou i dobre.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Tak nevím, jestli to je benzínem: letos mi v broukovi motor občas cuknul (vynechal), tak jsem dal nový svíčky, starý vypadaly dobře a všechny stejně (nahnědlý elektrody). S novýma to líp startovalo a zdálo se, že ani nevynechává. Teď po stání 2 nebo 3 týdny po chvíli jízdy začal motor cukat ještě víc, ve středních otáčkách (na 4 mezi 60 a 80 km/h). Postupně se to zhoršovalo, až jsem ani s cukáním 80 nedokázal překonat. A pak najednou nic. Možná to ještě semtam párkrát trochu vynechalo, ale nakonec to jelo normálně (cesta asi 100 km). Myslíte, že to mohl dělat benzín? Beru už několik let skoro jenom tank ONO a nikdy nebyly potíže. Jak ale víme, od letoška utáhli šrouby a podíl biosraček zdvojnásobili. Nebo moc bohatá směs?
(taky jsem si všimnul, že z výfuku ty biosračky smrdí trochu jako kdyby to žralo olej, a to i u jinýho auta bez kat. Rozhodně to smrdí víc než čistej benzín, pokud si pamatuju. Což souhlasí s pozorováním olejnatých usazenin v karburátorech - ta biosračka není čistý líh).
(taky jsem si všimnul, že z výfuku ty biosračky smrdí trochu jako kdyby to žralo olej, a to i u jinýho auta bez kat. Rozhodně to smrdí víc než čistej benzín, pokud si pamatuju. Což souhlasí s pozorováním olejnatých usazenin v karburátorech - ta biosračka není čistý líh).
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Myslet znamená ho.no vědět. Dojeď k pumpě, nalej do vyjetý nádrže plnou 100oktanů a zkus ji vyjezdit. To co popisuješ mohlo být tím, že se ty máslíčka při pár delších jízdách rozpustily a benzín tekl normálně - co filtr? čistej?
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!