Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Ahoj, toto mě dnes zarazilo na www.novinky.cz
Rozumíte tomu někdo? Já ne.
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... i-40451178
Rozumíte tomu někdo? Já ne.
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... i-40451178
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2612
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Venku to uz davno občas tankuju a jede to. Starý auta sezerou vsechno. V Německu je E10 dokonce levnejsi nez E5
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2612
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Ale doma pravidelně tankuju u Euro oil a i článek říká, že je to dobre. Nikdy jsem nemusel nic zanesenyho z biobenzinovych sraček ci5stit
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
čistě laický názor na věc: já minulý týden zachytil tenhle článek https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 47ab5f122/ - z toho mi vyplynulo, že bude i do benzínů nižších oktanových čísel vyráběných v ČR možno přidávat ETBE, což je modernější biosložka než Burešova řepka. ETBE už je roky přidávaná do 100okt beznzínů (Verva 100, Shell V-Power, ekvivalenty na OMV a MOL). A já už víc jak 5 let do busa nic jiného neleju. Tyhle benzíny už jsou dlouho E10. A za těch pět let jsem neměl problém s ucpaným karburátorem, s korozí pryžového vedení paliva. Ano, benzíny jsou to dražší, ale zase jich tolik nespálím. Takže pro mě osobně to nebude mít dopad, protože vlastně už na E10 s ETBE několik let jezdím.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Takže brát 100 oktanové benzíny? Dřív jsem do benzínu lil i aditivum, pak mi Mira Berger poradil, že to je zbytečné, tak to tam asi 8 let neliju a jezdím dál.
Jirka
Jirka
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
můžeš to zkusit, já začal jezdit na Vervu 100 na základě doporučení evinsena, ale nedokážu kvalifikovaně posoudit, zda tato rada nebyla vydána na základě mého motoru (2,0l CU/CJ kříženeček)
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Já mám broučí motor, který se při generálce před 60.000 km předělal na 1700 ccm. Ale vše poctivé, německé.
J.
J.
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Taky si myslím,že staré motory co ještě jezdily na Normal, co mel asi 85 oktanú musí sežrat všechn. A když je tesnení ze správné benzínovzdorné gumy, tak taky všechny tyto benzíny musí vydržet.
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Tak já se při nejbližší návštěvě garáže zeptám svých těsnění, jestli jsou ze správné gumy:).
J.
J.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15422
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5973
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
pripada mi perverzni davat 100okt nejdrazsi mozna paliva do starych pumpicek na mocufku jako 30ps atd
tak jak z toho kurva ven ..a nejde jen o sedla ventilu ze
tak jak z toho kurva ven ..a nejde jen o sedla ventilu ze
jdeme frflat na flat ...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15422
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Na sedla serepes. Ani na 25ps nemam problem dat 100okt a jede to stejne jak N95. Vlastne to jede stejne na uplne cokoliv co tam vrznu.
Z druheho pohledu. Auto za mega, megapul brambora, spotreba kolem sesti litru. To opravdu neni tema pri najezdu par tis km rocne jestli stoji litr 37 nebo 41Kc
Z druheho pohledu. Auto za mega, megapul brambora, spotreba kolem sesti litru. To opravdu neni tema pri najezdu par tis km rocne jestli stoji litr 37 nebo 41Kc
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Problém je, že pokud je biosložka ethanol, který váže vodu (kondenzace vlhkosti), po nasycení se separuje z benzinu a začne se zvrhávat v kyselinu octovou – oxidace ethanolu (koroze paliv. systému). Proto je třeba mít na odstavení na zimu plnou nádrž, aby se co nejvíce zmenšila kontaktní plocha se vzduchem, případně tankovat prémiové benzíny, kde má biosložka jiné složení a nemá takovou afinitu k vlhkosti. Nebo používat přísady, které obsahují alkalickou rezervu a nějaký biocid proti působení bakterií v nádrži – třeba Bactofin nebo stabilizátor benzinu.
FYI
https://www.fbhvc.co.uk/fuels
FYI
https://www.fbhvc.co.uk/fuels
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 31 bře 2011
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Juro až vlezeš do garáže - zařvi GDO JE TADY VITON !!!??? - pokud se nic neozve - tvé těsnění jsou naprd . K tvé poznámce o aditivech - tehdy ses ptal na přimazávání ventilových sedel dodatečným přidáním sajrajtů místo olova v benzínu (hlavy tvého vzducháče mají tvrdá sedla a benzín bez olova jim neuškodí) , dnes se používají na vylepšení vlastností benzínu aditiva např. VIF - vřele doporučuju - ta ale nemají s problémem olovnatých přísad nic společného.
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Lakomá BarčaSam píše: ↑21 lis 2023Na sedla serepes. Ani na 25ps nemam problem dat 100okt a jede to stejne jak N95. Vlastne to jede stejne na uplne cokoliv co tam vrznu.
Z druheho pohledu. Auto za mega, megapul brambora, spotreba kolem sesti litru. To opravdu neni tema pri najezdu par tis km rocne jestli stoji litr 37 nebo 41Kc
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Já budu tankovat asi 100 oktan do 181 jako letos. Zas tolik toho s tím nenajezdím.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15422
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Zde bych byl velice opatrný. Může se totiž stát, že místo těsnění se ozve manželka a krom Viton budeš muset koupit i VUITTON a to je asi lepší pak koupit ten lepší benzín.Nebo se odstěhovat.Mirek Wenclovice píše: ↑21 lis 2023
Juro až vlezeš do garáže - zařvi GDO JE TADY VITON !!!??? - pokud se nic neozve - tvé těsnění jsou naprd......
Apropó. Jaké je těsnění v palivové soustavě ? Já na nic nemohu přijít, mám jen těsnění pod nádrží z fíbru a pod karburátorem z papíru.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
No ještě že jsme tady poslední v zemi, co nám zde tankují echt červený Speciál !
Re: Nový benzín prý nebude vhodný pro veterány
Přesně, je potřeba mít tak starej klumpr, kterej žádný plasty a gumy v palivový soustavě nemá. Můžem vést debatu o membránách.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2612
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu