Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
Nadhernej maslostroj , konecne nekdo kdo umi vystoupit z vw trakare a povozit se jako panstvo
jdeme frflat na flat ...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
.... ukázaná platí. Nádhera ...a příběh jak jsi se k tomu dostal?
PS. na zadních sedačkách se musí šoupat jedna radost
PS. na zadních sedačkách se musí šoupat jedna radost
Vwase nocni sichta...
- Radek
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 770
- Registrován: 10 bře 2004
- Bydliště: mezi Libercem a Děčínem
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
Tak tohle auto ještě Horní Světlá neviděla
Máme tady vůbec téma "ukaž, jak jsi nevěrný vw"? Herbieho Oktávka, Samův kozí dech, Lišákovo MBX...
Máme tady vůbec téma "ukaž, jak jsi nevěrný vw"? Herbieho Oktávka, Samův kozí dech, Lišákovo MBX...
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
Máš pravdu, chtělo by to nové téma například s názvem Nevěrní, nebo něco takového. Myslím si, že by nás to také obohatilo. Například Lišák, jak píšeš, Maroš se Škodovkou a podobně.
Co na to moderátoři??
Co přijde dál???
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
dovolil bych si připomenout, že nějaký plevelný povoz bude mít asi každý
linkoln plevel nebude, je to krásná kára. Jen kde je ta hranice...
linkoln plevel nebude, je to krásná kára. Jen kde je ta hranice...
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1027
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
Opravdu moc pěkné veliká gratulace pane
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
Nejsem zastáncem škatulek pro kdejaký šroubek a nerad opravuji věci které fungují. Flat4 je otevřené fórum pro kohokoliv a pokud je projekt zajímavý, najde si i tak skulinku, jak se dostat na výsluní. Tato samo očista je lepší a kvalitnější než zástup moderátorů a administrátorů. Skoro 19 let v online světě již o něčem svědčí. Samozřejmě Flatu dost pomohly velké sociální sítě, které do sebe nasály hvězdičky a lepiče obrázku z internetu a tím Flat4 v podstatě očistily,uzdravily nasměrovaly na tuto cestu... Držme se ji.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
Velmi pekne auto, je tu vidno kde bral Sodomka inšpiráciu (predná maska) na Aero 50 arizonu.
Osobne by som bol velmi rád, ak by tu na Flate bol priestor na prezentáciu aj iných veteránov.
Osobne by som bol velmi rád, ak by tu na Flate bol priestor na prezentáciu aj iných veteránov.
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
Jedna Arizona stala na prelomu 60. A 70. u nas v ulici. Tata po ni tehdy slintal, ale nemel ji kam dat. Je to zrejme ta, ktera skoncila ve srotu. Karoserie to byla krasna, ale stala na capich nohou a s mizernym motorem, bohuzel. Nekde mame dobovy casopis Aerovkar, ve kterem je ten pribeh popsan.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
Ale vždyť tu ten prostor je, Jozefe. Stačí si založit topik. A na tvoji Tatru se osobně těším již dlouho. Každý to má ve svých rukou.
Zpět ale k Lincolnu. Je to klam nebo je vnitřek vozu ve stříbrné barvě? A jaky je komfort jízdy, akcelerace a brždění? Je to srovnatelné třeba se 61kou?
Zpět ale k Lincolnu. Je to klam nebo je vnitřek vozu ve stříbrné barvě? A jaky je komfort jízdy, akcelerace a brždění? Je to srovnatelné třeba se 61kou?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
Já jsem taky pro, například Marošovo kilo žeru.Sam píše: ↑25 pro 2021Ale vždyť tu ten prostor je, Jozefe. Stačí si založit topik. A na tvoji Tatru se osobně těším již dlouho. Každý to má ve svých rukou.
Zpět ale k Lincolnu. Je to klam nebo je vnitřek vozu ve stříbrné barvě? A jaky je komfort jízdy, akcelerace a brždění? Je to srovnatelné třeba se 61kou?
Jenom aby sem nikdo netahal nedej bože Hjundaj nebo Khiju
Vwase nocni sichta...
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
Teď tě asi naštvu,ale když jsi narazil na moderní auta tak Kie moderní VW nesaha ani po kotníky....tím tuto debatu končím. Nebudu dál plevelit tento topič, protože Pětišroubovo autíčko je fakt krasavec.udeeska píše: ↑25 pro 2021Já jsem taky pro, například Marošovo kilo žeru.Sam píše: ↑25 pro 2021Ale vždyť tu ten prostor je, Jozefe. Stačí si založit topik. A na tvoji Tatru se osobně těším již dlouho. Každý to má ve svých rukou.
Zpět ale k Lincolnu. Je to klam nebo je vnitřek vozu ve stříbrné barvě? A jaky je komfort jízdy, akcelerace a brždění? Je to srovnatelné třeba se 61kou?
Jenom aby sem nikdo netahal nedej bože Hjundaj nebo Khiju
jak říká Hydraulik,já jsem jen Béčko
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
Nenaštveš jsou svátky klidu a míru.
Chápu že lidi vlastní tyhle značky a že na ně nedají dopustit a určitě mají i svá tajná fóra.
Chápu že lidi vlastní tyhle značky a že na ně nedají dopustit a určitě mají i svá tajná fóra.
Vwase nocni sichta...
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
Je dovoleno tento Vánek řídit bez obleku a klobouku?
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
Romane myslim si že jsou tu lidi soudný. Pochybuju že by se tu někdo chtěl pochlubit modernou na běžný ježdění. Ale nejeden vwčkář ma doma cosi starýho zajímacího. Pavel se sambou má mam pocit miníka třeba. Já mam trabanta. JardaZ po xy letech vypátral wartburga po svym tátovi a odkoupil ho. Marošovo kila to je večerníček srovnatelnej s Lišákovo broučíma topikama. A pan 5skrutka dyby sem nasázel stavbu závodního indoše co pokoutně sdílí na atlasu hub tak to byste koukali na řácký porno
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
Co si budeme...myslím, že to je právě důvod nákupu, protože jezdit na srazy schräge musik v broukovi néni dobově co? Korektní!
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
Tak do Lincolna se skutečně obtížně leze v teplákách - technicky to samozřejmě jde, ale je to nepatřičné. Zřejmě to bude chtít nějakou dobovou výbavičku respektive hadérky. Zato při nastupování si člověk může pobrukovat šlágry Glenna Millera zatímco při lezení do brouka se přes rty derou řízné pochody Wehrmachtu a Wagner.
Jízdní vlastnosti jsou pro mě neobvyklé. Vůz má na délku 5.4 m, rozvor je přes 3 m, vysoký je tak, že střecha se dá umýt ze štafliček. Je to největší osobní auto, které jsem kdy řídil. Motor je téměř čtyřmetrákový ingot. Takže je třeba jet s rozmyslem, hlídat si rádiusy a kde auto končí a začíná, já jsem zvyklý na malá auta a bude chvíli trvat než s tímhle pojedu intuitivně.
Na palubní desce najdete kromě obvyklých spínačů osvětlení i ruční plyn a táhlo ručního sytiče + táhlo řazení dvourychlostního diferenciálu. Přepínání dálkových světel je na podlaze stejně jako u dědka. Schéma řazení je mírně otočené H, jedničku máte k sobě u kolene, zpátečka je naproti, dvojka a trojka pak vpravo. Startuje se tlačítkem vlevo od volantu, nicméně na sloupku řízení je jeho zámek, který zároveň blokuje hlavní spínač zapalování, který je rovněž na sloupku řízení.
Takže poté co nasednete, zaklapnete za sebou hmotné dveře, se rozhlédnete, srdéčko začne bít rychleji protože už se těšíte, jak to vepředu zabrumlá, zapnete páčkou zapalování, povytáhnete táhlo ručního sytiče, sešlápnutím pedálu nastříknete něco paliva do sání, a-když je zdravá baterka - tlačítkem uvedete v život V12 motor. Když je tma, je prostor klíčku a spínače zvlášť osvětlen nenápadnou lampičkou.
V době vývoje Zephyru se konstruktéři domnívali, že pro pohon vozu postačí stávající a ozkoušený V8 flathead. Edsel Ford, syn Henryho Forda, však prosadil V12 aby vůz působil luxusně a lépe zapadal do vyšší kategorie. Přesto však, pro udržení výrobních nákladů, tato nová V12 vycházela z V8. Aby byl motor kompaktnější byl úhel sevření válců změněn z 90°na 75°. Zdvih V8 byl zachován a tím pádem se tento agregát stal motorem s nejmenším vrtáním válců na americkém trhu té doby (konkrétně 70mm). Sání se provádí přes jeden dvojitý karburátor Stromberg, a motor má výkon 110 HP - ten vozu umožňoval zrychlení 0-100 za 16 a nejvyšší rychlost cca 140km/h.
Největším problémem V12 motoru bylo chlazení. Pro konstrukci motoru by bylo vhodnější svižnější zacházení, uživatelé, kteří vůz využívali často jako šoférskou limuzínu, využívali pružnost motoru a tím pádem motor podtáčeli. Tím pádem nemazali, nechlladili. kdo nemaže, nejede. Věci též nepřispívaly výfukové kanály procházející blokem ze 6 válců na každé straně do čtyřkolenového sběrače. Ford na to reagoval zesílením olejové pumpy a také speciálními deflektory, které měly směřovat vodu od 2 vodních pump k zadním, vzdálenějším válcům.
Dnešním lékem na tento neduh je - nebát se otáček, použít moderní písty s moderními kroužky a také vodní pumpy s modernizovanými oběžnými koly, která pumpují více chladiva okruhem. Dobře seřízené zapalování a směs, funkční termostaty.
Celá tato záležitost s chlazením vedla k tomu, že se zephyr stal oblíbeným vozem pro přestavby. Motorový prostor je velký, rám je robustní, a pokud V12 vydechla, roubovaly se do zephyrů V8 motory všelijakého stáří a provenience. Nejčastěji ovšem Fordova V8 flathead, která jde zamontovat i sedí na převodovku bez jakýchkoliv úprav. Navíc poslední V8 s obsahem přes 4 litry ze začátku 50. let už za popsanou V12 výkonově příliš nezaostávaly a byly široce dostupné včetně náhradních dílů. Původní vůz s původním motorem je ale rozhodně příjemné zjevení.
Vůz stojí na krásných bělobokých diagonálkách o rozměru 7x16. Až nastane čas přezouvání, bude to z finančního hlediska velká legrace. Ročník 39 je prvním ročníkem s hydraulickými brzdami a brždění, zdá se, nebude problém. Bubny jsou obrovské a účinek zdá se dobrý. Rychlostní skříň je třírychlostní s nezvyklým rozložením zpřevodování, na toto si budu muset zvykat. Manévrování za jízdy není problém, v malé rychlosti např. při parkování je třeba hlídat dostatečné nahuštění pnaumatik, ale jinak tomu pomáhá obrovský průměr volantu. Posilovač samozřejmě chybí.
na závěr dnešního pojednání kočičky v designové studii zephyru v roce 1933:
Jízdní vlastnosti jsou pro mě neobvyklé. Vůz má na délku 5.4 m, rozvor je přes 3 m, vysoký je tak, že střecha se dá umýt ze štafliček. Je to největší osobní auto, které jsem kdy řídil. Motor je téměř čtyřmetrákový ingot. Takže je třeba jet s rozmyslem, hlídat si rádiusy a kde auto končí a začíná, já jsem zvyklý na malá auta a bude chvíli trvat než s tímhle pojedu intuitivně.
Na palubní desce najdete kromě obvyklých spínačů osvětlení i ruční plyn a táhlo ručního sytiče + táhlo řazení dvourychlostního diferenciálu. Přepínání dálkových světel je na podlaze stejně jako u dědka. Schéma řazení je mírně otočené H, jedničku máte k sobě u kolene, zpátečka je naproti, dvojka a trojka pak vpravo. Startuje se tlačítkem vlevo od volantu, nicméně na sloupku řízení je jeho zámek, který zároveň blokuje hlavní spínač zapalování, který je rovněž na sloupku řízení.
Takže poté co nasednete, zaklapnete za sebou hmotné dveře, se rozhlédnete, srdéčko začne bít rychleji protože už se těšíte, jak to vepředu zabrumlá, zapnete páčkou zapalování, povytáhnete táhlo ručního sytiče, sešlápnutím pedálu nastříknete něco paliva do sání, a-když je zdravá baterka - tlačítkem uvedete v život V12 motor. Když je tma, je prostor klíčku a spínače zvlášť osvětlen nenápadnou lampičkou.
V době vývoje Zephyru se konstruktéři domnívali, že pro pohon vozu postačí stávající a ozkoušený V8 flathead. Edsel Ford, syn Henryho Forda, však prosadil V12 aby vůz působil luxusně a lépe zapadal do vyšší kategorie. Přesto však, pro udržení výrobních nákladů, tato nová V12 vycházela z V8. Aby byl motor kompaktnější byl úhel sevření válců změněn z 90°na 75°. Zdvih V8 byl zachován a tím pádem se tento agregát stal motorem s nejmenším vrtáním válců na americkém trhu té doby (konkrétně 70mm). Sání se provádí přes jeden dvojitý karburátor Stromberg, a motor má výkon 110 HP - ten vozu umožňoval zrychlení 0-100 za 16 a nejvyšší rychlost cca 140km/h.
Největším problémem V12 motoru bylo chlazení. Pro konstrukci motoru by bylo vhodnější svižnější zacházení, uživatelé, kteří vůz využívali často jako šoférskou limuzínu, využívali pružnost motoru a tím pádem motor podtáčeli. Tím pádem nemazali, nechlladili. kdo nemaže, nejede. Věci též nepřispívaly výfukové kanály procházející blokem ze 6 válců na každé straně do čtyřkolenového sběrače. Ford na to reagoval zesílením olejové pumpy a také speciálními deflektory, které měly směřovat vodu od 2 vodních pump k zadním, vzdálenějším válcům.
Dnešním lékem na tento neduh je - nebát se otáček, použít moderní písty s moderními kroužky a také vodní pumpy s modernizovanými oběžnými koly, která pumpují více chladiva okruhem. Dobře seřízené zapalování a směs, funkční termostaty.
Celá tato záležitost s chlazením vedla k tomu, že se zephyr stal oblíbeným vozem pro přestavby. Motorový prostor je velký, rám je robustní, a pokud V12 vydechla, roubovaly se do zephyrů V8 motory všelijakého stáří a provenience. Nejčastěji ovšem Fordova V8 flathead, která jde zamontovat i sedí na převodovku bez jakýchkoliv úprav. Navíc poslední V8 s obsahem přes 4 litry ze začátku 50. let už za popsanou V12 výkonově příliš nezaostávaly a byly široce dostupné včetně náhradních dílů. Původní vůz s původním motorem je ale rozhodně příjemné zjevení.
Vůz stojí na krásných bělobokých diagonálkách o rozměru 7x16. Až nastane čas přezouvání, bude to z finančního hlediska velká legrace. Ročník 39 je prvním ročníkem s hydraulickými brzdami a brždění, zdá se, nebude problém. Bubny jsou obrovské a účinek zdá se dobrý. Rychlostní skříň je třírychlostní s nezvyklým rozložením zpřevodování, na toto si budu muset zvykat. Manévrování za jízdy není problém, v malé rychlosti např. při parkování je třeba hlídat dostatečné nahuštění pnaumatik, ale jinak tomu pomáhá obrovský průměr volantu. Posilovač samozřejmě chybí.
na závěr dnešního pojednání kočičky v designové studii zephyru v roce 1933:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
Až do roku 52-53 v U.S.A. nebyla povinnost jakýchkoliv směrovek. Lincoln z roku 1939 nemá žádné, tuto vymoženost získal Zephyr až s modelovým rokem '41.
Ono vubec tehda nastala legrace, ktera ve Státech vládne u starých vozů dodnes. Majitelé začali zapojovat všeliká světla, lampy, šipky, bílé, červené, bliká se parkovačkami, přídavnými světly, není dán počet a striktně ani umístění, či provedení, atd atd.
Abych vyhověl legislativě, umístím nějaké rozumné směrovky k nárazníkům. Páčku jsem sehnal univerzalní NOS ze 40 let, výrobek třetí strany, ale je na ní napsáno "CAT EYE" a je vyrobená jako by měla přežít válku, tak to byl jasný favorit. Přerušovačů jsem koupil několik NOS taky hodně starých a mám z nich stejný pocit. Mají možnost upevnění vodičů pomocí šroubků, rozteč též sedí do normovaného konektoru, jen jsem musel v konektoru přehodit umístění kabelů. Jestli se nepletu, je to stejná kostka jako pro hlavní žárovku v reflektoru.
Když už jsem byl v tom, nakoupil jsem spoustu starých, ale nových 6V žárovek, protože zejména dvouvláknovky v koncových lampách jsou atyp. Je to radost.
Teď už jen nějaké opletené kabely a hurá do montáže.
Ono vubec tehda nastala legrace, ktera ve Státech vládne u starých vozů dodnes. Majitelé začali zapojovat všeliká světla, lampy, šipky, bílé, červené, bliká se parkovačkami, přídavnými světly, není dán počet a striktně ani umístění, či provedení, atd atd.
Abych vyhověl legislativě, umístím nějaké rozumné směrovky k nárazníkům. Páčku jsem sehnal univerzalní NOS ze 40 let, výrobek třetí strany, ale je na ní napsáno "CAT EYE" a je vyrobená jako by měla přežít válku, tak to byl jasný favorit. Přerušovačů jsem koupil několik NOS taky hodně starých a mám z nich stejný pocit. Mají možnost upevnění vodičů pomocí šroubků, rozteč též sedí do normovaného konektoru, jen jsem musel v konektoru přehodit umístění kabelů. Jestli se nepletu, je to stejná kostka jako pro hlavní žárovku v reflektoru.
Když už jsem byl v tom, nakoupil jsem spoustu starých, ale nových 6V žárovek, protože zejména dvouvláknovky v koncových lampách jsou atyp. Je to radost.
Teď už jen nějaké opletené kabely a hurá do montáže.
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 19 úno 2022, celkem upraveno 4 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
Chystáš auto na veteran testaciu?
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk
Jo, musí to být. Sejde se komise, s okem vytrénovaným na Favority, Žigulíky a kejvačky, a bude to zkoumat:-))
Jako blinkry jsem pokoupil nějaké motocyklové, s kovovým tělem a mají "E" homologaci, tak snad nikdo nebude prudit. Držáčky jsem umístil na původní šrouby nárazníků.
Jako blinkry jsem pokoupil nějaké motocyklové, s kovovým tělem a mají "E" homologaci, tak snad nikdo nebude prudit. Držáčky jsem umístil na původní šrouby nárazníků.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)