Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Víno, ženy, muži a zpěv. Pojďme si konečně odpočinout od vzduchem chlazených.
Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od pulenejksicht »

Nadhernej maslostroj , konecne nekdo kdo umi vystoupit z vw trakare a povozit se jako panstvo :wink:
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od udeeska »

.... ukázaná platí. Nádhera =D>...a příběh jak jsi se k tomu dostal?
PS. na zadních sedačkách se musí šoupat jedna radost :D
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Radek
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 770
Registrován: 10 bře 2004
Bydliště: mezi Libercem a Děčínem

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od Radek »

Tak tohle auto ještě Horní Světlá neviděla =D>
Máme tady vůbec téma "ukaž, jak jsi nevěrný vw"? Herbieho Oktávka, Samův kozí dech, Lišákovo MBX...

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od OB »

Radek píše:
24 pro 2021
Tak tohle auto ještě Horní Světlá neviděla =D>
Máme tady vůbec téma "ukaž, jak jsi nevěrný vw"? Herbieho Oktávka, Samův kozí dech, Lišákovo MBX...
Máš pravdu, chtělo by to nové téma například s názvem Nevěrní, nebo něco takového. Myslím si, že by nás to také obohatilo. Například Lišák, jak píšeš, Maroš se Škodovkou a podobně.
Co na to moderátoři??
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od prak »

dovolil bych si připomenout, že nějaký plevelný povoz bude mít asi každý ;-)
linkoln plevel nebude, je to krásná kára. Jen kde je ta hranice...
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
liba
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1027
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od liba »

Opravdu moc pěkné veliká gratulace pane

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od Sam »

Radek píše:
24 pro 2021
Tak tohle auto ještě Horní Světlá neviděla =D>
Máme tady vůbec téma "ukaž, jak jsi nevěrný vw"? Herbieho Oktávka, Samův kozí dech, Lišákovo MBX...
Nejsem zastáncem škatulek pro kdejaký šroubek a nerad opravuji věci které fungují. Flat4 je otevřené fórum pro kohokoliv a pokud je projekt zajímavý, najde si i tak skulinku, jak se dostat na výsluní. Tato samo očista je lepší a kvalitnější než zástup moderátorů a administrátorů. Skoro 19 let v online světě již o něčem svědčí. Samozřejmě Flatu dost pomohly velké sociální sítě, které do sebe nasály hvězdičky a lepiče obrázku z internetu a tím Flat4 v podstatě očistily,uzdravily nasměrovaly na tuto cestu... Držme se ji.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Jozef
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 906
Registrován: 22 lis 2004
Bydliště: Trnava

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od Jozef »

Velmi pekne auto, =D> je tu vidno kde bral Sodomka inšpiráciu (predná maska) na Aero 50 arizonu.
Osobne by som bol velmi rád, ak by tu na Flate bol priestor na prezentáciu aj iných veteránov.
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od Pětišroub »

Jedna Arizona stala na prelomu 60. A 70. u nas v ulici. Tata po ni tehdy slintal, ale nemel ji kam dat. Je to zrejme ta, ktera skoncila ve srotu. Karoserie to byla krasna, ale stala na capich nohou a s mizernym motorem, bohuzel. Nekde mame dobovy casopis Aerovkar, ve kterem je ten pribeh popsan.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od Sam »

Ale vždyť tu ten prostor je, Jozefe. Stačí si založit topik. A na tvoji Tatru se osobně těším již dlouho. Každý to má ve svých rukou.

Zpět ale k Lincolnu. Je to klam nebo je vnitřek vozu ve stříbrné barvě? A jaky je komfort jízdy, akcelerace a brždění? Je to srovnatelné třeba se 61kou?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od udeeska »

Sam píše:
25 pro 2021
Ale vždyť tu ten prostor je, Jozefe. Stačí si založit topik. A na tvoji Tatru se osobně těším již dlouho. Každý to má ve svých rukou.

Zpět ale k Lincolnu. Je to klam nebo je vnitřek vozu ve stříbrné barvě? A jaky je komfort jízdy, akcelerace a brždění? Je to srovnatelné třeba se 61kou?
Já jsem taky pro, například Marošovo kilo žeru.
Jenom aby sem nikdo netahal nedej bože Hjundaj nebo Khiju :roll:
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Suky
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 734
Registrován: 25 led 2008
Bydliště: Most

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od Suky »

udeeska píše:
25 pro 2021
Sam píše:
25 pro 2021
Ale vždyť tu ten prostor je, Jozefe. Stačí si založit topik. A na tvoji Tatru se osobně těším již dlouho. Každý to má ve svých rukou.

Zpět ale k Lincolnu. Je to klam nebo je vnitřek vozu ve stříbrné barvě? A jaky je komfort jízdy, akcelerace a brždění? Je to srovnatelné třeba se 61kou?
Já jsem taky pro, například Marošovo kilo žeru.
Jenom aby sem nikdo netahal nedej bože Hjundaj nebo Khiju :roll:
Teď tě asi naštvu,ale když jsi narazil na moderní auta tak Kie moderní VW nesaha ani po kotníky....tím tuto debatu končím. Nebudu dál plevelit tento topič, protože Pětišroubovo autíčko je fakt krasavec.
jak říká Hydraulik,já jsem jen Béčko

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od udeeska »

Nenaštveš jsou svátky klidu a míru.
Chápu že lidi vlastní tyhle značky a že na ně nedají dopustit a určitě mají i svá tajná fóra.
Vwase nocni sichta...

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od lope »

Je dovoleno tento Vánek řídit bez obleku a klobouku?

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2560
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od martin_100 »

Romane myslim si že jsou tu lidi soudný. Pochybuju že by se tu někdo chtěl pochlubit modernou na běžný ježdění. Ale nejeden vwčkář ma doma cosi starýho zajímacího. Pavel se sambou má mam pocit miníka třeba. Já mam trabanta. JardaZ po xy letech vypátral wartburga po svym tátovi a odkoupil ho. Marošovo kila to je večerníček srovnatelnej s Lišákovo broučíma topikama. A pan 5skrutka dyby sem nasázel stavbu závodního indoše co pokoutně sdílí na atlasu hub tak to byste koukali na řácký porno :wink:

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 880
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od tarmara »

lope píše:
25 pro 2021
Je dovoleno tento Vánek řídit bez obleku a klobouku?
Co si budeme...myslím, že to je právě důvod nákupu, protože jezdit na srazy schräge musik v broukovi néni dobově co? Korektní!
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od Pětišroub »

Tak do Lincolna se skutečně obtížně leze v teplákách - technicky to samozřejmě jde, ale je to nepatřičné. Zřejmě to bude chtít nějakou dobovou výbavičku respektive hadérky. Zato při nastupování si člověk může pobrukovat šlágry Glenna Millera zatímco při lezení do brouka se přes rty derou řízné pochody Wehrmachtu a Wagner.
Jízdní vlastnosti jsou pro mě neobvyklé. Vůz má na délku 5.4 m, rozvor je přes 3 m, vysoký je tak, že střecha se dá umýt ze štafliček. Je to největší osobní auto, které jsem kdy řídil. Motor je téměř čtyřmetrákový ingot. Takže je třeba jet s rozmyslem, hlídat si rádiusy a kde auto končí a začíná, já jsem zvyklý na malá auta a bude chvíli trvat než s tímhle pojedu intuitivně.

Na palubní desce najdete kromě obvyklých spínačů osvětlení i ruční plyn a táhlo ručního sytiče + táhlo řazení dvourychlostního diferenciálu. Přepínání dálkových světel je na podlaze stejně jako u dědka. Schéma řazení je mírně otočené H, jedničku máte k sobě u kolene, zpátečka je naproti, dvojka a trojka pak vpravo. Startuje se tlačítkem vlevo od volantu, nicméně na sloupku řízení je jeho zámek, který zároveň blokuje hlavní spínač zapalování, který je rovněž na sloupku řízení.
Takže poté co nasednete, zaklapnete za sebou hmotné dveře, se rozhlédnete, srdéčko začne bít rychleji protože už se těšíte, jak to vepředu zabrumlá, zapnete páčkou zapalování, povytáhnete táhlo ručního sytiče, sešlápnutím pedálu nastříknete něco paliva do sání, a-když je zdravá baterka - tlačítkem uvedete v život V12 motor. Když je tma, je prostor klíčku a spínače zvlášť osvětlen nenápadnou lampičkou.

V době vývoje Zephyru se konstruktéři domnívali, že pro pohon vozu postačí stávající a ozkoušený V8 flathead. Edsel Ford, syn Henryho Forda, však prosadil V12 aby vůz působil luxusně a lépe zapadal do vyšší kategorie. Přesto však, pro udržení výrobních nákladů, tato nová V12 vycházela z V8. Aby byl motor kompaktnější byl úhel sevření válců změněn z 90°na 75°. Zdvih V8 byl zachován a tím pádem se tento agregát stal motorem s nejmenším vrtáním válců na americkém trhu té doby (konkrétně 70mm). Sání se provádí přes jeden dvojitý karburátor Stromberg, a motor má výkon 110 HP - ten vozu umožňoval zrychlení 0-100 za 16 a nejvyšší rychlost cca 140km/h.
Největším problémem V12 motoru bylo chlazení. Pro konstrukci motoru by bylo vhodnější svižnější zacházení, uživatelé, kteří vůz využívali často jako šoférskou limuzínu, využívali pružnost motoru a tím pádem motor podtáčeli. Tím pádem nemazali, nechlladili. kdo nemaže, nejede. Věci též nepřispívaly výfukové kanály procházející blokem ze 6 válců na každé straně do čtyřkolenového sběrače. Ford na to reagoval zesílením olejové pumpy a také speciálními deflektory, které měly směřovat vodu od 2 vodních pump k zadním, vzdálenějším válcům.
Dnešním lékem na tento neduh je - nebát se otáček, použít moderní písty s moderními kroužky a také vodní pumpy s modernizovanými oběžnými koly, která pumpují více chladiva okruhem. Dobře seřízené zapalování a směs, funkční termostaty.

Celá tato záležitost s chlazením vedla k tomu, že se zephyr stal oblíbeným vozem pro přestavby. Motorový prostor je velký, rám je robustní, a pokud V12 vydechla, roubovaly se do zephyrů V8 motory všelijakého stáří a provenience. Nejčastěji ovšem Fordova V8 flathead, která jde zamontovat i sedí na převodovku bez jakýchkoliv úprav. Navíc poslední V8 s obsahem přes 4 litry ze začátku 50. let už za popsanou V12 výkonově příliš nezaostávaly a byly široce dostupné včetně náhradních dílů. Původní vůz s původním motorem je ale rozhodně příjemné zjevení.

Vůz stojí na krásných bělobokých diagonálkách o rozměru 7x16. Až nastane čas přezouvání, bude to z finančního hlediska velká legrace. Ročník 39 je prvním ročníkem s hydraulickými brzdami a brždění, zdá se, nebude problém. Bubny jsou obrovské a účinek zdá se dobrý. Rychlostní skříň je třírychlostní s nezvyklým rozložením zpřevodování, na toto si budu muset zvykat. Manévrování za jízdy není problém, v malé rychlosti např. při parkování je třeba hlídat dostatečné nahuštění pnaumatik, ale jinak tomu pomáhá obrovský průměr volantu. Posilovač samozřejmě chybí.

na závěr dnešního pojednání kočičky v designové studii zephyru v roce 1933:
Obrázek

"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od Pětišroub »

Až do roku 52-53 v U.S.A. nebyla povinnost jakýchkoliv směrovek. Lincoln z roku 1939 nemá žádné, tuto vymoženost získal Zephyr až s modelovým rokem '41.
Ono vubec tehda nastala legrace, ktera ve Státech vládne u starých vozů dodnes. Majitelé začali zapojovat všeliká světla, lampy, šipky, bílé, červené, bliká se parkovačkami, přídavnými světly, není dán počet a striktně ani umístění, či provedení, atd atd.

Abych vyhověl legislativě, umístím nějaké rozumné směrovky k nárazníkům. Páčku jsem sehnal univerzalní NOS ze 40 let, výrobek třetí strany, ale je na ní napsáno "CAT EYE" a je vyrobená jako by měla přežít válku, tak to byl jasný favorit. Přerušovačů jsem koupil několik NOS taky hodně starých a mám z nich stejný pocit. Mají možnost upevnění vodičů pomocí šroubků, rozteč též sedí do normovaného konektoru, jen jsem musel v konektoru přehodit umístění kabelů. Jestli se nepletu, je to stejná kostka jako pro hlavní žárovku v reflektoru.

Když už jsem byl v tom, nakoupil jsem spoustu starých, ale nových 6V žárovek, protože zejména dvouvláknovky v koncových lampách jsou atyp. Je to radost.

Teď už jen nějaké opletené kabely a hurá do montáže.

Obrázek
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 19 úno 2022, celkem upraveno 4 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Jozef
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 906
Registrován: 22 lis 2004
Bydliště: Trnava

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od Jozef »

Chystáš auto na veteran testaciu?
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Lincoln Zephyr - americký maxibrouk

Příspěvek od Pětišroub »

Jo, musí to být. Sejde se komise, s okem vytrénovaným na Favority, Žigulíky a kejvačky, a bude to zkoumat:-))

Jako blinkry jsem pokoupil nějaké motocyklové, s kovovým tělem a mají "E" homologaci, tak snad nikdo nebude prudit. Držáčky jsem umístil na původní šrouby nárazníků.

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Odpovědět