Staré socialistické (velké) TP a jejich výměna
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Staré socialistické (velké) TP a jejich výměna
Ha. Ty to mas na starych dokladech. To je pecka. Jsem myslel, ze je zabavujou a davaji moderni pri prepisu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Pomeranč - 1972, návrat na silnici
Dokud je tam misto, tak je nechavaji v pohode. A to jak na vlastniky, tak pak zejmena na stk.
Brouk ´77
Re: Pomeranč - 1972, návrat na silnici
A je možný si TP potom legálně nechat jako dokumentaci, třeba s ustřiženým rohem? Nebo je nutný předstírat ztrátu?
Re: Pomeranč - 1972, návrat na silnici
S ustrizenym rohem Ti ho nechaji, uz nic neznamena.
Jedine co dneska seberou a lidi predstiraji ztratu je knizecka na stare pionyry, ktera slouzila zaroven jako maly a velky TP. Ten bez pardonu zmizi ve slozce na urade a mas po hehe. A samozrejme ten stary jako ma Herbie, kdyz je plny. Bez toho uz se jde na urad taktez (ztraceny), jinak zmizi ve slozce k vozidlu a to bez debaty o nejake veteranske hodnote ci vzpomince.
Jedine co dneska seberou a lidi predstiraji ztratu je knizecka na stare pionyry, ktera slouzila zaroven jako maly a velky TP. Ten bez pardonu zmizi ve slozce na urade a mas po hehe. A samozrejme ten stary jako ma Herbie, kdyz je plny. Bez toho uz se jde na urad taktez (ztraceny), jinak zmizi ve slozce k vozidlu a to bez debaty o nejake veteranske hodnote ci vzpomince.
Brouk ´77
Re: Pomeranč - 1972, návrat na silnici
Tak tomu nerozumím. Mám stejný jako Herbie se socialistickým lvem (nebo co to je). Takže až se zaplní, tak ztratit? Nebo si mám roh ustřihnout sám?
Re: Pomeranč - 1972, návrat na silnici
Ten az se zaplni, tim ze uz stk nebude mit kam zapsat platnou prohlidku, tak ztratis, dojdes na urad a dostanes novy zeleny list. Stara knizecka zustava doma “nelegalne”. Pokud ji prineses na urad, seberou Ti ji a daji do slozky evidence Tveho auta. Ukoncene tema ohledne tohoto kvuli prehlednosti.
Jediny pripad, kdy Ti ho oficialne nechaji je, kdyz auto odhlasis z evidence - tzv. trvale vyradis z provozu, tehdy Ti ustrihnou roh oni, ale TP Ti nechaji na pamatku. Uz to neni uredni dokument ktery jsou povinni archivovat.
Roh rozhodne nikdy nestrihej sam!!! Smi to udelat jenom urad v pripade, ktery udelat nechces - trvala odhlaska a ve druhem pripade kdy by sis ho ustrihl sam, tak sis ho sam zneplatnil a na stk by Te s nim vyhodili, ac by tam klidne jeste misto na zapis bylo, protoze by to v tu chvili byl neplatny dokument.
A 3. tema - ten TP co jsem tam zatahl ja, seberou automaticky hned z duvodu, ze v nem neni misto na zapis stk vubec. Takze ten musi eventuelne zmizet hned.
Jakmile si chces proste neco nechat, nesmis to na urade ukazat.
Socialisticky TP je normalne platny, za beznych okolnosti se neodebira = az se Ti zaplni, tak ztratit.
Jediny pripad, kdy Ti ho oficialne nechaji je, kdyz auto odhlasis z evidence - tzv. trvale vyradis z provozu, tehdy Ti ustrihnou roh oni, ale TP Ti nechaji na pamatku. Uz to neni uredni dokument ktery jsou povinni archivovat.
Roh rozhodne nikdy nestrihej sam!!! Smi to udelat jenom urad v pripade, ktery udelat nechces - trvala odhlaska a ve druhem pripade kdy by sis ho ustrihl sam, tak sis ho sam zneplatnil a na stk by Te s nim vyhodili, ac by tam klidne jeste misto na zapis bylo, protoze by to v tu chvili byl neplatny dokument.
A 3. tema - ten TP co jsem tam zatahl ja, seberou automaticky hned z duvodu, ze v nem neni misto na zapis stk vubec. Takze ten musi eventuelne zmizet hned.
Jakmile si chces proste neco nechat, nesmis to na urade ukazat.
Socialisticky TP je normalne platny, za beznych okolnosti se neodebira = az se Ti zaplni, tak ztratit.
Brouk ´77
Re: Pomeranč - 1972, návrat na silnici
Hm, takže klasika tohohle banánistánu. Místo aby ustřihli roh a vydali nový, tak nutí člověka podvádět, i když tím nic nezískají.
Re: Pomeranč - 1972, návrat na silnici
To neni uplne pravda…proste urad ma za povinnost archivovat kompletni dokumentaci a kdyz auto pokracuje v provozovani, stava se jeho puvodni socialisticky technicak povinnou archivalii a tak si ho museji nechat. Kdyz auto vyradis natrvalo z provozu, technicaku ten roh ustrihnou a klidne Ti ho nechaji - teprve v tomto pripade tim nic neziskaji.
Kdo tato pravidla nastavuje, to nevim, ale uplne bananystanove mi to nezni.
Kdo tato pravidla nastavuje, to nevim, ale uplne bananystanove mi to nezni.
Brouk ´77
Re: Pomeranč - 1972, návrat na silnici
jsi si jist? Někde jsem zachytil informaci, že se tyhle staré nepotřebné dokumenty po roce skartují, protože platná data mají v PC a ty v novém TP ...
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Pomeranč - 1972, návrat na silnici
Jsem si jist do té míry, že jsem viděl k nahlédnutí tuto složku o které mluvím, když jsem řešil koupi S60 T5, která byla ukradená a následně nalezená a měla VIN vyražené na hrnci (aby se vrátila zpět do provozu), tato složka obsahovala i fotky od policie z nalezení kradeného auta a viděl jsem tam i dva předchozí popsané TP. Od té doby se změnilo, že lze auto přehlašovat na jakémkoli úřadě a je možné, že to bude jak píšeš Ty...
Takže Pětišroub to zkrátil trefně
Brouk ´77
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Pomeranč - 1972, návrat na silnici
nějaká skartační lhůta tam asi bude, tipnul bych si 10 let, ale určitě je to víc než rok.
Vím to na 100%, protože mám doma US auto dovezené ještě za totáče, ale koupil jsem ho už s druhopisem = moderním techničákem a ten byl vystaven 2013, bohužel předchozí majitel si ani neudělal kopii původního TP.
Až časem jsem zjistil, že starý tp je uložen ve složce na úřadě (a složka se mezitím přesunula z jednoho úřadu na jiný = můj).
Takže když jsem loni jsem byl na úřadě s něčím jiným a paní za přepážkou byla v pohodě, tak jsem se zkusil zeptat, zda bych mohl nahlédnout do složky, že jako veterán a chtěl bych znát historii a udělal jsem voči a tak ... a paní odešla a za 10 minut mi přinesla alespoň kopii původního techničkáku. Já byl rád, že znám historii vozu a paní si za to ani nic nechtěla vzít.
Těžko říct, jestli jinde budou stejně vstřícní....
Jinak pokud hrozí odebrání staré knížky, tak je "ztráta" skutečně jediné řešení.
PS: Herbie sorry za plevel
Re: Pomeranč - 1972, návrat na silnici
asi tedy zkusím požádat o vydání kopie toho mého starého TP. V novém mám chybu skrz kterou je to auto neprůchozí přes STK. Chybí mi v TP kód motoru a nikdo mi na to neudělá emise.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Pomeranč - 1972, návrat na silnici
Jenom fakt pozor, u mě to bylo na smutný oči, u yahoďáka taky, takže nezkoušej žádat ale zkoušej prosit. Mám pocit, že oficiálně to neměl nikdo mít k nahlédnutí. Já to hrál blba a na strach, jestli je to fakt oficiálně zoficiálněný do provozu aby náhodou nevznikl někde nějaký nešvar, tak se mu zželelo a tu složku mi ukázal...normální postup pro to asi neexistuje.
Brouk ´77
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 291
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: Pomeranč - 1972, návrat na silnici
Já tedy mám kód motoru vymazaný z TP pro nečitelnost na autě... Normálně mi prasklá baterka kapala zrovna na kód motoru a vyleptala ho pryč... Poleptala i nějaké trubky okolo a ty jsem musel vyměnit. Ženská na úřadě mne ještě politovala... Ale chápu, že toto je jiná situace, typ motoru v TP mám, ale přeškrtlý.
Cesta byla následující - na pravidelné TK zjištěna závada v identifikaci vozidla, TK na měsíc -> cesta za importérem, který napsal papír o shodě motoru s TP (šéf servisu jen opatrně obhlédl z povzdálí motor, aby se náhodou neumazal) -> cesta na úřad, kde typ motoru vymazali zápisem -> opakovaná TK byla už jen formalita.
Cesta byla následující - na pravidelné TK zjištěna závada v identifikaci vozidla, TK na měsíc -> cesta za importérem, který napsal papír o shodě motoru s TP (šéf servisu jen opatrně obhlédl z povzdálí motor, aby se náhodou neumazal) -> cesta na úřad, kde typ motoru vymazali zápisem -> opakovaná TK byla už jen formalita.
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Staré socialistické (velké) TP a jejich výměna
kód motoru, nebo typ motoru? Já mám vymazané z TP oboje. Takže teoreticky tam můžu mít cokoliv, co má 1584ccm, přibližně 37kW a jezdí na benzin.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 291
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: Staré socialistické (velké) TP a jejich výměna
Právě že TYP, kód jsem tam neměl ani předtím. Na emise jezdím tam, kde se mne zeptají co je tam tedy za motor.
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Staré socialistické (velké) TP a jejich výměna
hustý, tak přinejhorším tě budu otravovat, kam s tím jet na emise
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige