Transporter T4-T6

Víno, ženy, muži a zpěv. Pojďme si konečně odpočinout od vzduchem chlazených.
evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1102
Registrován: 01 pro 2010

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od evinsen »

fs_1004980249s_1__1(1).jpg
fs_1004980249s_1__1(1).jpg (10.45 KiB) Zobrazeno 1128 x
není problém,ale sere se to u T5

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19386
Registrován: 02 led 2003

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od Pětišroub »

Vychází mi z toho, že nej je nová T6 s prodlouženou zárukou...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4042
Registrován: 28 srp 2006

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od Šíša »

Evin: no nevim, kolem me tri T4 111 co na to posly, vcetne me, a docela to shaneli majitele. Ja mam nastesti z jedne bourane, take origo VW a neco to vydrzi. Ale kdyz to u me lehlo, spacek je ok ale to prodlouzeni bylo do ostepu :D
Parada pak tahat Multivana pomoci Saxo 1.1 :D

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4042
Registrován: 28 srp 2006

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od Šíša »

5s: beres-li to jako auto, ktere hodis do servisu a nestaras se, tak jo.
Z toho pohledu byl v pohode i ten Talisman 2019 co jsem mel jako sluzebak. Sice francouzskej nelogickej skopek v plne, ale neco zasramotilo, slo to do servisu a platila firma :D

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 4819
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od pulenejksicht »

jediny auto co tě nic nestojí je to co nemáš ..to platí obecně ..starý transportery nevyjímaje
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Jenda Povoda
Příspěvky: 55
Registrován: 09 lis 2008
Bydliště: Kde sem, tam sem, ted sem zrovna kol Českýho Šternberka
Kontaktovat uživatele:

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od Jenda Povoda »

Já vás teda osobně skoro nikoho neznám. Ale napíšu to sem ještě jednou a jasněji.

Starejch dodávek, který pracujou, mám momentálně asi 16 a všechny si je servisuju sám, kromě klempířiny. Proto si samozřejmě vybírám spolehlivý auta. Nejvíc držej Toyota Hiace do roku 2006 a i hezky se s tím jezdí. Jediný pracovní VW, který tam jsou pojízdný, jsou LTčka 2000 - 2006. A stejně se na tom všechno od VW sype (motory) a zbytek drží (MB).

Z toho plyne jediná dobrá rada: NEKUPUJ SI ŽÁDNOU T5 či T6 a ani už T4, protože je už ZA ZENITEM. Nebo si je kup a pak si to pořád opravuj. Ale je to mnohem neveselejší a i mnohem dražší, než oprava flat4,

Je spousta dobrejch dodávek na denní práci. Zmiňovaná Toyota Hiace. Sprintery 2,7 cdi (do 2006) a 3,0 cdi (po 2006). Crafter 2,5 tdi (úplně jinej motour, než v T5). Ducato/Iveco 3,0. Nebo třeba i PíčaTrafic 2,5 je držák a to je skoro jako transporter - všechno vepředu. Akorát tam řešíš jenom vstřiky při 400T km...jinak nic.

Nechceš odemne výčet toho, co řešíš u T5 2,5 tdi, ani co řešíš u 2,0 tdi, pokud po nich chceš nějaký pracovní výkony :-) Tak namátkou na co si teď v rychlosti vzpomenu. Neznám T5, co by najela s 2,5kou bez GO motoru víc jak 400. Pak totálka, válce, hlava...brzo na to převodovka...šíleně vymyšlenej systém altíku, vodní pumpy, klimy, to je fakt unikát, ale to tě potká mnohem dřív...praskající svody...pravá poloosa...no a pak už řešíš korozi, ale to známe, jen tady jsou ty profily složitější.

2.0 převodovky, DPFka, šílená elektrika, nedejbože cvajturbo a hlavně neúměrně přehřívání oleje při zátěži. Dál jsem se s tím autem nedostal, olej mě, teda jeho položil, bylo mu teplo a přestal mazat. Takže jsem ho po výměně motoru prodal a už nevermore.

Jen tak co mi tu denně jezdí a jezdí to fakt dobře, vyberu ty největší nájezdy km, co mám v tabulce.

Hiace 2003 D4D 2,5 65kW - 1330000
Sprinter 2010 3,0 V6 190k - 1248000
Sprinter 2001 316 2,7 cdi 160k - 1440000, ale to je dost odhad, kdoví, kolikrát ho kdo vynuloval za ty roky
Sprinter 2000 2,9TD 120k - 1480000
SPrinter 1999 2,9TD 100k - 1420000
Nissan Cabstar 3,0 Td kW? - 560000, pak přestal fugovat tachometr, ale má to nesmysl a furt jede
VW LT r.v.:1996 2,5 Tdi 75kW - 683000, všude z toho něco teče
VW LT r.v.2002 2,5 tdi 65kW, obtok turba trochu přiškrcenej, takže jedem pěkně - 410000, zatím dobrý
VW LT r.v.2002 2,5 tdi 65 kW - momentálně potkanej díky zlomený klice 400T, olejnička
VW LT r.v.2006 2,5tdi 65kW - 190000, zatím super
VW T2a r.v.1969 1,3 - 94812- To drží :-)
VW T3syncro r.v.1990 1,9tdi - 168000 - taky drží :-)

Kamarád T6, 2,0, 140000 od novýho, padnul motor na klice. Ještě před čtvrtou výměnou oleje :-)
Kamarád T6, 2,0, 170000 od novýho, kously se ventily v hlavě? Kdo tohle kdy slyšel?


Kup si feldu, starýho passata. Nebo kulaťáka. Nebo koně, či osla. Pokud to teda chceš na denní práci :-)

Mám to smazat? Ne, nechám to tady. Je to pravda.
J - Povoda

T2a
T3 syncro tdi
T3 doka zadohrab

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 864
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od eLzyx »

Jenda Povoda píše:
13 zář 2020
Kamarád T6, 2,0, 140000 od novýho, padnul motor na klice. Ještě před čtvrtou výměnou oleje
kolik je v tom oleje? Protože interval 40000km je na dvoulitr podle mého názoru naprostý nesmysl. Normální člověk to mění po 20.
I když ... třeba Transity mají interval i 60000km na olej.
Někdo může namítnout, že automobilky vědí, co dělají, když nastavují takový interval. Ano vědí. Jmenuje se to TCO. Total Cost of Ownership. Obvykle se lízačka počítá na 3 roky/120t km. A když kravaťákovi řeknete, že místo 6 servisů po 15t Kč se pojede jen na 3, tak máte jako výrobce další argumenty, proč koupit od vás, ne od konkurence. Že ten motor klekne? Opět prachy pro vás-automobilku, podojíte i druhého majitele.

Když k tomu připočteme pančované oleje, které se ve velkém prodávají na našem trhu, nekompetentní servisy, které velmi často lijí oleje špatných specifikací, "kvalitu" olejů Castrol (se kterými má VW smlouvu), tak se nemůžeme divit, že ty motory nic nevydrží. Aby vydržely, když nejsou mazány.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

doka 4wd
Příspěvky: 242
Registrován: 21 říj 2012

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od doka 4wd »

Je tu spousta sofistikovaných odpovědí. Já si dovolím podělit se o osobní zkušenost.
T1 doble cab jako dodávka ????? :D
T2 to stejné - asi nee.
T3 kastenwagen s motorem 1.6D - na bordel do 10ti km. Vozík max 750kg (i když jsem s ním táhl vozík s naloženým traktorem Škoda 30 -tak to už NIKDY nechci zažít).
T3 syncro doka motor 1.6td mi sice pomohla opravit barák,ale je to také na šontání kolem chalupy.
T4 long (5 míst) motor 2.5 tdi 75 kw (momentální nájezd 530000 km). Za mě dobrý,trošku shnilý,výměna oleje po 10 tis km (spotřeba + trošku únik 1,5 l). I s vlekem jede slušně ale hlavně jsem ho sháněl rok. Odvezu v něm 2 motorky,v Chorvatsku 2 dospělí a 2 děti vzadu na dvou matracích při trošce skromnosti to šlo. Když jedu slušně štreku tak do 7mi litrů. Dlouhodobě snese 130 - 140. Umí přes 170 (ale to už mi rve uši). Servis poměrně levný,vše si dělám sám (až na ten přístup). Třeba výměna utržené žhavičky je porod a musí vše z předku pryč. Já bych ji nezatracoval. Kamarád má také T4 long 75 kw ale kasten. Hnije stejně,jede stejně,naloží tam fakt hodně,jen je otypován pro 2.
Novější nemám,postupně sypu penízky do T4 a jezdím. Ale každej ať si koupí co chce. Jezdil jsem i s Toyotou Hiace. Jako dobrý,jen jsem nepostřehl rozdíl mezi 4 a 5tým přev. st.
Tak asi tak.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13022
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od Sam »

Děkuji za cenné rady. Lítám od rohu do rohu podle toho jak to tady pročítám, nemám zkušenosti, tak prosím buďte se mnou trpěliví.
Momentálě to vidím na T4 s nižší motorizací protože pro dělníky jsem na mobile neviděl jedinou dodávku se 111kw kde by byla kabina a prostor pro náklad.
Jaký motor doporučujete ? https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswage ... orter_(T4)
Jsem na konci potravního řetězce, tedy neovlivním fakt, že se o busa někdo špatně přede mnou staral, tedy bude to schnilej vrak. Chápu to tak, že hnijou dveře, blatníky ale nic podstatného. Škoda že většina T4 je v bílé barvě, hnědo oranžová by byla pro maskování viditelné koroze lepší :)

A nebo zapomenu na VW a vemu něco od Mercedesu (Sprinter, Vito ?) Zde se ale trochu bojím ceny dílů.

PS: Bude to převážně vozit těžkej stavební bordel, trubky, geo. vrtáky, pažnice. Zkrátka dlouhé těžké krámy. Ty bohužel na osla a ni do feldy nebo passata nedám.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

BigYoeKing
Příspěvky: 35
Registrován: 18 zář 2007

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od BigYoeKing »

Mame v rodine nekolik t4
Ja sam mam multivana 75kw, za 3roky sem s nim nadrkal asi 150tis km...kazdej den v provozu
Delam jen spotrebni veci ted ma najeto skoro 500tis
Pokud to mas auto na praci tak asi neni lepsi, vyhovuje mi ze to uveze hodne ale neni to tak velky jako dodavka.

Jen je to proste 1203ka...ta koncepce je stara a neni to moc pohodlny, je v tom kraval.

T5ka je uz nekde jinde na ten pocit z jizdy zatacky, nerovnosti, jen trefit dobrej kus je problem ikdyz znam kluka co s 2,5 jezdil taxi a najeto 1,5mil s puvodnim motorem a prevodovkou...

Kdyz budes kupovat t4 tak hlavne mrkni pod schody u ridice a spolujezdce zadni podbehy a spicky pod prednima svetlama tam hnijou nejvic
Ted sem tu moji vyvaroval komplet, stalo me to v materialu asi 20tis a snad to jeste chvilku vydrzi

Ps multivany podle me hnijou vic nez transportery
IMG_20200730_122730.jpg
IMG_20200805_181145.jpg
IMG_20200730_122720.jpg

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2122
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od martin_100 »

Same Vito raději ne. Táta to měl. Jako jo díly nejsou drahý, jede to pěkně. Ale španěl to blbě postavil takže to hnije před očima. A technika zrovna taky nevyniká kdovíjakou spolehlivostí. Vito bych škrtnul.

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1102
Registrován: 01 pro 2010

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od evinsen »

Šíša píše:
13 zář 2020
Evin: no nevim, kolem me tri T4 111 co na to posly, vcetne me, a docela to shaneli majitele. Ja mam nastesti z jedne bourane, take origo VW a neco to vydrzi. Ale kdyz to u me lehlo, spacek je ok ale to prodlouzeni bylo do ostepu :D
Parada pak tahat Multivana pomoci Saxo 1.1 :D
111kw to jo,ale to je i s převodovkou úplně něco jiného než ACV a nedá se na to sehnat opravdu nic.
Kámoš se zbavovat několika T4 že už mu jako stavaři kapacitně nevyhovovaly a navíc to byly prosklené civilky a nechávat materiál a nářadí na očích nebylo zrovna vhodný.jediný auto kvalitativně na stejné výši byla od renaulta nezmršená Toyota,dodávka kterou potkáte všude ve světě v pouštích či horách bez problémů nalítají miliony kilometrů. v evropě moc není(myslím japonskou toyotu,né francouzký paskvil)vytlačila by forda i vw z trhu,a jediný stát kde se občas namanula k prodeji bylo švícarsko,jenomže byla hned pryč,tak po půl roce šel do lízačky na ducato,že to po záruce přehodí.

k těm olejům,longlive interval je podmíněn použitím paliva DIN EN 590.který se u nás neprodává,když si pozorně přečtete servisní knížku,je max interval výměny 15.oookm nebo rok,výrobce ale doporučuje 7.500 km malinkým písmem,kvalita a specifikace oleje ovšem musí zůstat.

prodloužená záruka neexistuje.výrobce má 24 měsíců nebo 100.000km. do tohoto se schovává i rčení doživotní záruka,doživotní náplň a jiné.5,7,10 nebo více let záruka, je marketingový tah prodejce a nemá to právní podporu. je vyloženě na něm jak se k tomu postaví i když splníte veškeré podmínky které k tomu váže,zůstává mu klauzule "stížené podmínky provozu" a na tom vás uvaří.tisíce potrhaných nicasilů z T5 a stovky urvaných vložek u tuaregů s motorem lamborginy s polu dieselgatem nenasvědčuje zrovna o vstřícnosti.
před dvěma lety eu snížila životnos vozů na 200.000km,což znamená že veškeré testy kvality se provádějí v této normě.z toho lze vyvodit jak to s auty vlastně myslí.nepíši o pokusech zcela zrušit OBD a legalizovat tak zvaná kurvítka

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1102
Registrován: 01 pro 2010

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od evinsen »

martin_100 píše:
14 zář 2020
Same Vito raději ne. Táta to měl. Jako jo díly nejsou drahý, jede to pěkně. Ale španěl to blbě postavil takže to hnije před očima. A technika zrovna taky nevyniká kdovíjakou spolehlivostí. Vito bych škrtnul.
to vito mi připomnělo zajímavost že pro civilní trh se montovalo ve španělsku ale němci a hlavně firmy je měly z německa,samozřejmě bez známých problémů z podvozkem.tenkrát jsem se tomu divil,ale dnes je jasné že to není jen dělená kvalita potravin.

Vladik23
Příspěvky: 123
Registrován: 14 říj 2010
Bydliště: Borek
Kontaktovat uživatele:

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od Vladik23 »

Ahoj Same,

chtěl jsem taky něco takovýho co ty, jakože T4, a když jsem kupoval tak jsem videl asi nejvíc T4 na prodej v CZ od Teplic až po Ostravu. Nejvíc mě bavilo když jsem přijel do bazaru, před tím ho bazarník vychválil až do nebe, a pak z boku u těch nádechu do turba lezl mech..., nebo kdyz jsem volal na inzerát, vše v naprostém pořádku, auto pěkný, pak jsem se zeptal kdo to auto měl před tím tak pry s tím dělali ukrajinci lité podlahy. A podle toho to vevnitř taky vypadalo. Navíc jsem chtěl něco na camping, kde by se dalo občas s rodinou přespat, aby to bylo hezký nezničený auto uvnitř,takže jsem nakonec koupil ojetou T5 prodlouženou verzi 96 kw, 9ti místné kombi model shuttle. Když jsem ho kupoval měl najeto 33 000 km, prodával jsem ho s najetýma 90 000 km. Za celou dobu jsem měnil jen jeden kulák a tyčky stabilizátoru. Jinak žádný problém. Naložili jsme kola, spacáky, vše co je potřeba, super silný a relativně rychlý, co mě moc bavilo bylo že se s tím s lehkou nohou dalo jet jak za 7,5 lt na 100 tak i za 10 - 12 lt po městě, popřípadě rychlejší jízdu po dálnici. Za mě super auto s bezva motorem. Měnil jsem olej po 10 000 km.Vyzkoušel jsem si to, zjistil že to je auto co mi velikostně vyhovuje, a ted dva roky dozadu jsem si koupil nového transportera T6 kombi, kam jsem si po zkušenostech z předchozího objednal co jsem potřeboval, 75 kw motor, jede to uplně v pohodě a jezdím s tím za 6 - 6,5 lt na 100 km.Myslím že 75 kw je na moje potřeby dostačující. Vlek s tím tahám jen menší nákladní. Před tím jsem měl Fordy, Escort van a Trazita skřín.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4042
Registrován: 28 srp 2006

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od Šíša »

Evi: jj, AXG motor :D

Uživatelský avatar
martin.jakusev
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 336
Registrován: 14 čer 2010
Bydliště: Košíře Praha 5

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od martin.jakusev »

https://www.tipcars.com/uzitkove/ford-t ... 05833.html


Ja mam v praci tohle. Stavarsky auto, neustale pretezovany, huntovany. Mam to ve firme 10 let, kpupil jsem to s 25tkm, ted 330tkm.

Ve 200tkm nove vstriky ( á6500) a nove turbo ( 18000)

Jinak s tim do ted nebylo nic, snad jsem to nezakrikl.

Poslední roky se uz projevuje koroze na voze :-( ale to se da odhalit pri nakupu.

Dalsi generace nebo transit custom uz stoji za prd :-( Taky nevim, jak to za dva roky budu resit ...

Je ro rozhodne lepsi na tezkou praci nez t4, t4 je proste vic osobak na jizdu prijemnejsi ale vejde se tam o hodne min, a stabilita pri tahani vleku je taky dost horsi...vlastni zkusenost :-)
http://www.facebook.com/TripToDakar" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 864
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od eLzyx »

martin.jakusev píše:
14 zář 2020

Dalsi generace nebo transit custom uz stoji za prd :-( Taky nevim, jak to za dva roky budu resit ...
dva roky jsem s tou novou generací jezdil a pokud pominu T2, tak jsem s příjemnější dodávkou nejel. Jak osobák. Jediná věc, co mě štvala, tak vlající dveře při 150km/h+. Ovšem to bylo lepší než u předchozí generace, kdy mi na německé dálnici uletělo vnější plastové obložení A sloupků.
V té firmě už nedělám, ale vím, že kolega s tím novým pořád jezdí. Tj. dneska už to bude 6 leté auto, cirka se 150t km. A není mi známo, že by s tím byly problémy.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
martin.jakusev
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 336
Registrován: 14 čer 2010
Bydliště: Košíře Praha 5

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od martin.jakusev »

Kamarad to ma jako sanitky, takze vecne nalozene. A motory jeste nevydrzely pres 100t :-(
http://www.facebook.com/TripToDakar" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5947
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od udeeska »

Jezdím Tranzitem, 2018, mám ho rok a půl,najeto 51500 mil=83 tis. Km, průměrná spotřeba 16,3mil na galon to bude zhruba 14.3 l na 100 km.
Prostřední velikost, stále naložen těžkými díly, čas od času taham vlek prázdný váží skoro dvě tuny ,nejslabší V6 atmosférický motor benzín 3.7 L. :D
Zatím žádný problém. Ať jezdím s dřevěnou nohou nebo bez,tak průměrná spotřeba stejná.
Kastle z Turecka, motor ze Španělska a automatická převodovka z Německa, zdelano v USA :D
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 864
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od eLzyx »

martin.jakusev píše:
14 zář 2020
Kamarad to ma jako sanitky, takze vecne nalozene. A motory jeste nevydrzely pres 100t :-(
co v tom má za motorizaci a jak často mění olej? Já měl 2.2 nejslabší diesel, jezdilo se na 50-60t km interval. Ale víceméně kliďánko piánko, ne moc naloženo.
udeeska píše:
15 zář 2020
Jezdím Tranzitem, 2018, mám ho rok a půl,...nejslabší V6 atmosférický motor benzín 3.7 L. :D
Kastle z Turecka, motor ze Španělska a automatická převodovka z Německa, zdelano v USA :D
kéž by to dokázali dodat do ČR, resp. ještě lépe s tím biturbo 3.5 benzínem, hned by bylo veseleji =P~ Jenže tady vládne nafta.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Odpovědět