Transporter T4-T6

Víno, ženy, muži a zpěv. Pojďme si konečně odpočinout od vzduchem chlazených.
Uživatelský avatar
boldor
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 857
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od boldor »

Rozhodnutí bude stejně ta tobě, a tyhle pro a proti se řeší napříč internetem, co já vím, celejch 20let co to sleduju. Každej vychvaluje to co sám má :D .
Nebudu doporučovat, máme oboje ale ani jedno jsme nekupovali nové. Když se o auto staráš jezdí všechna. Tak jen nějaká fakta:

T4 Multivan 2000, TDI 111kW, R5, dvoukolka, máme od 2006, nájezd cca 450.000km
-klasika, jezdí se s tím spíš jak s náklaďákem, dlouhodobá spotřeba kolem 7, ale dá se jezdit s lehkou nohou za 5,5. Koule jenom na 2t. S plným vozejkem už to je ale za 10. Hnije, vyvaření a lak před dvouma rokama.

Čtyři roky nazpátek jsme potřebovali druhý auto ale nějak se nemohli dohodnout komu T4 zůstane, tak jsem začal koukat po další. Většinou je to schnilotina, ty dobrý auta si lidi nechávají a nebo si kvalitu nechají zaplatit. Přiznám se že nevím jesli to za těch 300+ někdo kupuje. Já nekoupil a šel raděli do podstatně levnější T5.

T5 Multivan 2003, TDI 128kW, R5, dvoukolka, nájezd cca 300.000km
-moderní auto, jezdí se s tím spíš jak s osobákem, dlouhodobá spotřeba kolem 8, pod 7 se stím nedostanu ani na dovolený. Koule už je 2,5t. S prázdným vozejkem 9, s plným 11. Hnije podstatně míň, jen růžky dveří a bouranej práh chytají lišku. Celkově je to větší auto.

Na provoz je mírně náročnější T5 , všechno stojí o kousek víc, olej,kotouče, desky... řek bych tak +25%, filtr je 2x tolik. Gumy na T4 stačí obyčejné, naT5 musí být "C" takže taky něco navíc.

Za tejden se můžeš na Ponorkách poptat Kominíka ten Tranďáky mění co dva roky :D .
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

křépa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 14 čer 2009
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od křépa »

Sam píše:
11 zář 2020
Urcite manual. Delal se i sestikvalt ?
Jak poznam ze jde o dodavku bez oken a Prodlouzenym rozvorem? Na mobile to nejak neni ve filtrech. Melo to nejake obchodni oznaceni?
T4 jen pětikvalt T5 i 6ti
Němci s oblibou označují dlouhé verze jako Lang, neprosklenou verzi klasicky Kasten

rochuss
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 334
Registrován: 03 lis 2012

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od rochuss »

Řekl bych,že T4 má mít taky ,,C,, gumy.Smula u T4 je taky ta,že tisíce polákú,rumunú bulharú a jiných vozičú aut ty auta skoupili a motoricky je při tahání káry vodrovnali

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 551
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od Rychnak »

Brácha má multivana 111kw 2.5 a je to super auto, na tahání lehčích vozíku je to topka ale na tahání aut mi přijde že to má až moc dlouhé převody, na to je podle mě lepší 2.5 75kw tdi...

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4031
Registrován: 28 srp 2006

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od Šíša »

Ja mam v technicaku psane bud C nebo XL (neco mezi C a obyc).

Uživatelský avatar
boldor
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 857
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od boldor »

...já samozřejmě taky , ty XL beru jako obyčejné, i cena je oproti "C" obyčejná :)
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1083
Registrován: 01 pro 2010

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od evinsen »

Zátěžový pneu má mít i klasická T2. To je samozřejmost. T4 75kw motor ACV,ideální volba. Je to klasická nesmrtelná 1,9 Tdi s válcem navíc. Sice 75 kw zní málo,ale dvě tuny na zadku s tím nic nedělají. 111 kw taky dobrý, ale nesmí se na tom nic podělat, nic má to není. T5 je o náhodě Na jakej kus narazíš. 128 kw a jeden najede půl milionu a druhej se vysype v záruce. Ale na tahání to moc není. Motor se moc nepovedl a převodovky s vlekem trpí. Návrat k dvoulitru 103 kw je spíš snaha vylepšit pošramocenou reputaci. Jestli T4 je dražší než T5 něco to vypovídá. Že T4 hnijou je proto že to je dělník a každý se k tomu tak chová, jezdí to v létě i v zimě a péči nevyžaduje, jenom to jezdí.

Uživatelský avatar
Jenda Povoda
Příspěvky: 54
Registrován: 09 lis 2008
Bydliště: Kde sem, tam sem, ted sem zrovna kol Českýho Šternberka
Kontaktovat uživatele:

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od Jenda Povoda »

A servisujete si ty T4 sami? Já to teda na dílnu nechci. Napříč uloženej petival s převodovkou na poruchovy přední nápravě. Ty auta maj všechny minimálně milion a servis fakt potrebujou...strasnej přístup ke všemu a že se to všechno začíná sypat.

Pracovní auto má bejt v lajně po směru jízdy. Motor. Převodovka. Kardan. Diferak. 😁
J - Povoda

T2a
T3 syncro tdi
T3 doka zadohrab

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12820
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od Sam »

Diky za cenne informace. Takze asi neco takoveho?
132kw/6q
https://m.mobile.de/auto-inserat/volksw ... haringmWeb

T4 je utopie. Navic na mobile zadny kasten se silnym motorem a co opravdu nechci resit je klempirina na jinych nez oldtimer vozech.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
martin.jakusev
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 311
Registrován: 14 čer 2010
Bydliště: Košíře Praha 5

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od martin.jakusev »

Tohle je za me asi uplne nejhorsi cesta. Auto je krasny, ale ten dvoulitr s dvema turbama je peklo, jelikoz se zadira ve valcich a hlinikovy blok uz nedovoluje pouziti vlozek. Takze to je vzdy na novy blok.

Pri tom najezdu bych se divil, ze by tam byl prvni motor. Kamarad si to koupil i pres to, ze ho všichni odrazovali. Najezd byl 190t puv. Cr, 2.motor, 1.motor se menil na zaruku v 98t. Po par mesicich nejdriv kupoval turba (50t. ) potom prevodovku (dsg) a nakonec motor ko. To vse behem jednoho roku, uz rok prodava a nikdo to nechce. Asi si z toto udela sklenik na rajcata :-)
http://www.facebook.com/TripToDakar" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 975
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od Ales-X »

evinsen píše:
11 zář 2020
T5 je o náhodě Na jakej kus narazíš. 128 kw a jeden najede půl milionu a druhej se vysype v záruce. Ale na tahání to moc není. Motor se moc nepovedl a převodovky s vlekem trpí.
Na tahání to je, ale nesmíš tahat s manuálem, ale s tiptornicem s hydroměničem :-)
98B1FEEB-D6F5-41F4-A9B1-4B3180655ADE.jpeg
Same z mé zkušenosti bych T5 doporučil, ale ještě bez DPF a něco co bylo u jednoho soukromého majitele v německu a dostávalo to pravidelný servis, ale ne longlife.A pak následně tomu zas ten pravidelný servis dávat, T5 je děsná mrcha když jí trochu zanedbáš, To ti právě zas odpustí T4.

Moje T5 je dotažená z německa, v 210tis dělaná poprvé hlava ještě u původního majitele, v 395tis. už jsem dělal já, komplet hlavu a vše kolem ní. (svody, sání, EGR, turbo, vstřiky) Ted mám 415 tis. Převodovka původní Aisin 09K, jen zase pravidelně servisován, vymívané sedimentaci magnety a přelepované sedla jehlových ventilů jednotlivých rychlostí a olej měním každých 30tis. Motor 128kW bez DPF, olej dělám v 15tis.

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1083
Registrován: 01 pro 2010

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od evinsen »

Ty znám ale na dílnu je neberu, cokoliv s motorem znamená konec. A všechno nájezd okolo 100 tisíc.s taháním asi míň.na T4 řeším akorát údržby,kuláky,oleje,spojky,občas přesuvník čerpadla ale do motoru jdu málokdy. Na T5 nejmenší oprava bylo turbo a snímače hřídelí. Jinak hlavy, převodovky a hřídele s unašeči. Jinak můj názor je poslední spolehlivé dodávky u VW skončili v roce 2003 na to
Co potřebuješ ohledně tahání. To DSG není automatická převodovka, ve skutečnosti je to klasika s robotickou dvojitou spojkou která imituje variátor třením. Do 224 kN je na sucho,jinak je chlazená olejem

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4514
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od SO 545 »

dnes sa kazi kde co , alebo skor vsetko.
Ale mame par T5/6 na servise pravidelne. Su to tazko pracujuce stroje /stavba tunelv a dialnic/
Par aut skor zomiera na zmrzacenu karoseriu ale ako celok to este funguje a majitel ich neche vyradit.
Vsetko s manualom.

Asi som velmi nepomohol...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Jozef
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 808
Registrován: 22 lis 2004
Bydliště: Trnava

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od Jozef »

Sam píše:
12 zář 2020
Diky za cenne informace. Takze asi neco takoveho?
132kw/6q
https://m.mobile.de/auto-inserat/volksw ... haringmWeb

T4 je utopie. Navic na mobile zadny kasten se silnym motorem a co opravdu nechci resit je klempirina na jinych nez oldtimer vozech.
Do tohoto by som isiel 150t km je malo ak bolo pravidelne servisovane.
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3592
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od Milosak_1 »

martin.jakusev píše:
12 zář 2020
Tohle je za me asi uplne nejhorsi cesta. Auto je krasny, ale ten dvoulitr s dvema turbama je peklo, jelikoz se zadira ve valcich a hlinikovy blok uz nedovoluje pouziti vlozek. Takze to je vzdy na novy blok.
Mohu jen potvrdit, sousedovi odešel motor na T5 Multivanu na cca 180.000, oprava ho stála +/- 100.000,-Kč. Nebýt to vymazlený multivan, tak šel okamžitě do háje bez motoru.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
IGi
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1252
Registrován: 11 črc 2005
Kontaktovat uživatele:

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od IGi »

T5 2011 1.9 tdi a zatim super mam ho od 190 000.....ted bude mit kolem 250....furt plny
IMG_20200903_181043.jpg
Obrázek

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 4680
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od pulenejksicht »

Haha.. Sám schani busa.. Je mi jasný že ne pro rodinu ale stejně se bavím

Já bych samo doporučil ponorku valníka ať to máš stylovy :D
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1848
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

pulenejksicht píše:
13 zář 2020
Haha.. Sám schani busa..
Sam se to snaží zamaskovat koupí služebáka, přitom pravý důvod je, ze se mu rodina dusí :D

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 4680
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od pulenejksicht »

Samova minimalisticka a skladná rodina by se samozdrejme nedusila ani ve velorexu :D

Samotného mě info zajímá leč bych chtěl asi výhledově taky novějšího barkase na delší cesty po Evropě a prd tomu rozumím..

Takže velké díky srycku Same za nejzajímavější buší topik za poslední léta :!:
jdeme frflat na flat ...

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4031
Registrován: 28 srp 2006

Re: Transporter T4-T6

Příspěvek od Šíša »

Hlavne u T4, ted nevim u jakych vsech motorizaci, je to proklinane prodlouzeni poloosy. A to se snad uz ani nevyrabi, tedy kdyz odejde, je to sranda :D

Odpovědět