
Nebudu doporučovat, máme oboje ale ani jedno jsme nekupovali nové. Když se o auto staráš jezdí všechna. Tak jen nějaká fakta:
T4 Multivan 2000, TDI 111kW, R5, dvoukolka, máme od 2006, nájezd cca 450.000km
-klasika, jezdí se s tím spíš jak s náklaďákem, dlouhodobá spotřeba kolem 7, ale dá se jezdit s lehkou nohou za 5,5. Koule jenom na 2t. S plným vozejkem už to je ale za 10. Hnije, vyvaření a lak před dvouma rokama.
Čtyři roky nazpátek jsme potřebovali druhý auto ale nějak se nemohli dohodnout komu T4 zůstane, tak jsem začal koukat po další. Většinou je to schnilotina, ty dobrý auta si lidi nechávají a nebo si kvalitu nechají zaplatit. Přiznám se že nevím jesli to za těch 300+ někdo kupuje. Já nekoupil a šel raděli do podstatně levnější T5.
T5 Multivan 2003, TDI 128kW, R5, dvoukolka, nájezd cca 300.000km
-moderní auto, jezdí se s tím spíš jak s osobákem, dlouhodobá spotřeba kolem 8, pod 7 se stím nedostanu ani na dovolený. Koule už je 2,5t. S prázdným vozejkem 9, s plným 11. Hnije podstatně míň, jen růžky dveří a bouranej práh chytají lišku. Celkově je to větší auto.
Na provoz je mírně náročnější T5 , všechno stojí o kousek víc, olej,kotouče, desky... řek bych tak +25%, filtr je 2x tolik. Gumy na T4 stačí obyčejné, naT5 musí být "C" takže taky něco navíc.
Za tejden se můžeš na Ponorkách poptat Kominíka ten Tranďáky mění co dva roky
