Odkazy na něco zajímavého - ne VW krávovinky
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Odkazy na něco zajímavého - ne VW krávovinky
Michelin představil zcela revoluční produkt, který má v budoucnu nahradit
konvenční pneumatiky. Jmenuje se Tweel a v jednom celku spojuje funkce kola i pneumatiky automobilu. Přitom zcela postrádá jednu z klíčových součástí tradičních pneu - vzduch.
S radostí do zatáček
Tweel (spojení anglických slov tire - pneumatika a wheel - kolo) na první
pohled vypadá jako hliníkový disk s pneumatikou o extrémně nízkém profilu. Hned ten druhý prozradí, že paprsky kola jsou pružné a pryžový běhoun je přímo jejich součástí. Celá konstrukce přináší bez potřeby huštění vzduchem srovnatelné parametry se současnými pneumatikami v oblasti nosnosti a komfortu a přitom nabízí o pět procent nižší valivý odpor a až pětinásobnou příčnou tuhost. Právě to má být jedním z největších přínosů Tweelu - podélně deformovatelné paprsky nesnižují komfort a jejich odolnost proti příčné deformaci dodává vozu výrazně lepší jízdní vlastnosti a odezvy řízení.
Nebojte se defektu
Výrobce Tweel již dříve použil v armádních a průmyslových vozidlech. V
Detroitu ale prezentoval jeho první realné využití mezi osobními automobily, když představil video ukazující slibné výkony Tweelu obutém na běžném Audi A4. Reakce odborné veřejnosti jsou zatím velmi příznivé a velká očekávání vkládá do svého nového produktu i samotný Michelin. Před padesáti lety přišel s tehdy revoluční radiální pneumatikou a nyní se chystá k dalšímu kroku, který má na dlouho změnit automobilový svět. Tweel má přinést pokrok, kterého již konvenční radiálky nejsou shopny, a dát jednou pro vždy zapomenout problémům s defekty a opravami pneumatik a přemýšlení nad tím, zda dát při huštění přednost trakci nebo komfortu.
Až čas ukáže, zda jde opravdu o milník ve vývojí automobilového obutí nebo pouze o nafouknutou bublinu. Na každý pád je nejvyšší čas na zásadní koncepční změnu. Když John Boyd Dunlop namontoval roku 1888 na zadní kola tříkolky svého syna hadice naplněné vzduchem, jistě netušil, že i v roce 2005 budou nejmodernější vozy vybaveny obutím vyrobeným na prakticky stejném principu.
Tak co vy na to? Pro mě to je kosmickej úlet a už je chci.
konvenční pneumatiky. Jmenuje se Tweel a v jednom celku spojuje funkce kola i pneumatiky automobilu. Přitom zcela postrádá jednu z klíčových součástí tradičních pneu - vzduch.
S radostí do zatáček
Tweel (spojení anglických slov tire - pneumatika a wheel - kolo) na první
pohled vypadá jako hliníkový disk s pneumatikou o extrémně nízkém profilu. Hned ten druhý prozradí, že paprsky kola jsou pružné a pryžový běhoun je přímo jejich součástí. Celá konstrukce přináší bez potřeby huštění vzduchem srovnatelné parametry se současnými pneumatikami v oblasti nosnosti a komfortu a přitom nabízí o pět procent nižší valivý odpor a až pětinásobnou příčnou tuhost. Právě to má být jedním z největších přínosů Tweelu - podélně deformovatelné paprsky nesnižují komfort a jejich odolnost proti příčné deformaci dodává vozu výrazně lepší jízdní vlastnosti a odezvy řízení.
Nebojte se defektu
Výrobce Tweel již dříve použil v armádních a průmyslových vozidlech. V
Detroitu ale prezentoval jeho první realné využití mezi osobními automobily, když představil video ukazující slibné výkony Tweelu obutém na běžném Audi A4. Reakce odborné veřejnosti jsou zatím velmi příznivé a velká očekávání vkládá do svého nového produktu i samotný Michelin. Před padesáti lety přišel s tehdy revoluční radiální pneumatikou a nyní se chystá k dalšímu kroku, který má na dlouho změnit automobilový svět. Tweel má přinést pokrok, kterého již konvenční radiálky nejsou shopny, a dát jednou pro vždy zapomenout problémům s defekty a opravami pneumatik a přemýšlení nad tím, zda dát při huštění přednost trakci nebo komfortu.
Až čas ukáže, zda jde opravdu o milník ve vývojí automobilového obutí nebo pouze o nafouknutou bublinu. Na každý pád je nejvyšší čas na zásadní koncepční změnu. Když John Boyd Dunlop namontoval roku 1888 na zadní kola tříkolky svého syna hadice naplněné vzduchem, jistě netušil, že i v roce 2005 budou nejmodernější vozy vybaveny obutím vyrobeným na prakticky stejném principu.
Tak co vy na to? Pro mě to je kosmickej úlet a už je chci.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...
and when I die I expect to find him laughing...
- Pavel Kubín
- Pan Vierloch
- Příspěvky: 129
- Registrován: 29 srp 2003
- Pavel Kubín
- Pan Vierloch
- Příspěvky: 129
- Registrován: 29 srp 2003