Elektromobily
Re: Elektromobily
Kamaráda syn pracuje v Česaně MB což je vývoj aut. Jeho kolega si koupil elektro auto a dojíždí z Jičína značku a stáří nevím ale když hodně mrzlo tak domů nedojel . A to tam ještě přidal benzínové topení zima je pěkná ku..a
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2496
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Elektromobily
Tim ovšem ještě prodloužil už tak slušně dlouhou uhlíkovou stopu...
Re: Elektromobily
Když tankuji benzín tak mě to voní ale nevím jak voní nabíjení elktra
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2496
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15198
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Na strane JET je takova kovova prichut. Na strane akumulatoru pak klasicka kysela vune. Kdo byl kdy v kramku Akuma na Smichove tak tuto vuni nikdy nezapomene.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Elektromobily
elektrovozitka je nejhrosi produkt znudenosti zelenych vypatlanych mozků za posledního půlstoleti
ano cestička se musi nějak prošlapat .ale nutit lidi do nepraktických fičur a nechat je to zaplatit je sprostej eko terrorismus
nehlede na tu eko katastrofu co vyplave tema baterkama atd za 10 let .. ale to kravataky jako je Bursik nezajímá .po nás potopa ..
zatim je vic eko jezdit starým vyčochtaným sazometem s vykuchaným DPF filtrem
ano cestička se musi nějak prošlapat .ale nutit lidi do nepraktických fičur a nechat je to zaplatit je sprostej eko terrorismus
nehlede na tu eko katastrofu co vyplave tema baterkama atd za 10 let .. ale to kravataky jako je Bursik nezajímá .po nás potopa ..
zatim je vic eko jezdit starým vyčochtaným sazometem s vykuchaným DPF filtrem
jdeme frflat na flat ...
Re: Elektromobily
Nejhorší je, že auta na baterky nic neřeší (naopak spoustu problémů způsobí) a nikdo je vlastně nepotřebuje. Opravdu těžko hledám zbytečnější výrobek.
Re: Elektromobily
mě by elektromobil resp. přesněji řečeno Tesla nevadila. Proč? Nemá to vlastně žádné servisní intervaly, což by mi ušetřilo spoustu času na servisu, který si provádím sám (nevěřím servisům). Líbí se mi i dynamické parametry. Nemusel bych řešit tankování PHM. Ono se sice řekne, že to tam nateče za 2 minuty, ale - cesta k pumpě taky nějaký čas sebere i když je "po cestě", pak to čekání ve frontě, zaplacení a jsme na dobrých 10-15 minutách. Elektromobil by mi stačilo v garáži píchnout do zásuvky. Líbí se mi i ta možnost si svoje auto částečně dobíjet ze své FVE. Benzin si doma nevyrobím.
ad ekokatastrofa z baterií - používáme už cirka 10-15 let stejné lithiové baterie v mobilech, aku nářadí, noteboocích, hračkách, UPS, ve FVE s bateriemi ... a evidentně si s tím recyklační firmy dokáží poradit. Nikde se to nekupí. Ano, s elektromobily vzroste recyklované množství, ale to jen proces zefektivní, protože těch pár baterek nebudeme muset vozit do západní Evropy, ale vyplatí se mít recyklační linku v ČR.
Ovšem co mi na elektromobilech vadí, resp. na celé té šarádě kolem - že se to tlačí všem, všude a navždy.
(jinak proč už nemám elektromobil? Chci si koupit statek, takže nemám navíc 800k Kč na jetou Teslu)
ad ekokatastrofa z baterií - používáme už cirka 10-15 let stejné lithiové baterie v mobilech, aku nářadí, noteboocích, hračkách, UPS, ve FVE s bateriemi ... a evidentně si s tím recyklační firmy dokáží poradit. Nikde se to nekupí. Ano, s elektromobily vzroste recyklované množství, ale to jen proces zefektivní, protože těch pár baterek nebudeme muset vozit do západní Evropy, ale vyplatí se mít recyklační linku v ČR.
Ovšem co mi na elektromobilech vadí, resp. na celé té šarádě kolem - že se to tlačí všem, všude a navždy.
(jinak proč už nemám elektromobil? Chci si koupit statek, takže nemám navíc 800k Kč na jetou Teslu)
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Elektromobily
Takze v poslednej vete si to moc zjednodusene zosumarizoval,takze aky vozik by si za nou utiahol na ako daleko,aky privod elektriny by si si dal na svojom pozemku zapojit?Aj s bicyklom na baterky chodis na servisne prehliadky v urcitom intervale a u auta nie?U bicykla je to 35 eur a ide len o razitko.A ked sa ti pokazi nemaju nahradne diely...lebo korona.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Este je toho len ako safranu a uz to chodi na servis...minimum je flash...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Elektromobily
eLzyx spadá do kategorie naivní nadšenec. Líbí se mu Tesla, čistá obsluha. Proč ne, dokud je jich málo, tak ať si jezdí elektromobilem. Jenže až to vnutí desítkám procent řidičů, sranda skončí. Bude hořet sít, zdraží se razantně elektrika všem, budou blackouty, doplatí na to všíchni (to už ostatně dělají v různých dotacích).
Já tvrdím, že elektromobil má svoje místo na Měsíci nebo na Marsu. Tam by mělo začít jeho zdokonalování. Na Zemi není potřeba.
Já tvrdím, že elektromobil má svoje místo na Měsíci nebo na Marsu. Tam by mělo začít jeho zdokonalování. Na Zemi není potřeba.
Re: Elektromobily
aktuální barák má 3x25A, což na dobíjení auta stačí. Pokud bych počítal s rezervou pro chod baráku, tak bych nabíjení omezoval na 16A, takže 11kW. Auto má spotřebu kolem 18kWh/100km. Takže za noc/8h bych nabil baterku na 490km dojezd.
Jinak ta nepotřeba pravidelného servisu podle ujetých kilometrů či na základě ročního intervalu je oficiální stanovisko Tesly.
A jaký elektrovehikl bych si pořídil? Jedině Teslu, byť je to auto kvalitou zpracování neoplývající, tak všechno ostatní jako pohon, baterie, celý ten ansábl kolem - na to nikdo zatím nemá. A hlavně - náhradní baterie nestojí jako nový elektromobil, což je problém u evropských značek. Auto za 1,2, náhradní baterka 1,5. U Tesly 3 má stát výměna 75kWh baterie 360t Kč. Neříkám, že je to zadarmo, ale levněji to zatím nikdo neumí
Jinak ta nepotřeba pravidelného servisu podle ujetých kilometrů či na základě ročního intervalu je oficiální stanovisko Tesly.
A jaký elektrovehikl bych si pořídil? Jedině Teslu, byť je to auto kvalitou zpracování neoplývající, tak všechno ostatní jako pohon, baterie, celý ten ansábl kolem - na to nikdo zatím nemá. A hlavně - náhradní baterie nestojí jako nový elektromobil, což je problém u evropských značek. Auto za 1,2, náhradní baterka 1,5. U Tesly 3 má stát výměna 75kWh baterie 360t Kč. Neříkám, že je to zadarmo, ale levněji to zatím nikdo neumí
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Elektromobily
jako jo, asi jsem. Párkrát jsem se v tom svezl, odhodil mantru, že "nic než benzin" (jsem akorát militantní antidieselofil ) a zjistil jsem, že se mi to vlastně líbí. Tiché, svižné, dojezd tak akorát, snížení servisních úkonů na minimum. A vzhledem k tomu, že docela často tankuju benzin, tak by se mi líbil i ten ušetřený čas.lope píše: ↑08 črc 2021eLzyx spadá do kategorie naivní nadšenec. Líbí se mu Tesla, čistá obsluha. Proč ne, dokud je jich málo, tak ať si jezdí elektromobilem. Jenže až to vnutí desítkám procent řidičů, sranda skončí. Bude hořet sít, zdraží se razantně elektrika všem, budou blackouty, doplatí na to všíchni (to už ostatně dělají v různých dotacích).
Ano, uvědomuji si, že tenhle masivní přerod bude drahý. Kuva drahý. A ano chápu, že to zaplatíme všichni. Taky bych byl raději, kdyby se to rozvíjelo stejně jako fosily. Ty taky byli nejdříve doménou nadšenců, postupně se začaly stavět pumpy, servisy ... to trvalo dekády. A EU to chce za pár let, ideálně včera bylo pozdě. Nesmysl. Jenže nezměním to ani já, ani Vy. Takže jsou dvě cesty jak s tím osobně naložit. Zašprajcovat se. A nebo na tom najít ten kus pozitiva pro sebe. Což je vlastně takové moje krédo - na všem najdi něco pozitivního.
A ano, i proto si raději na barák nechám postavit FVE. Blackouty docela očekávám, tak ať jsem připrave
Každopádně jsem zvědav, jak to dopadne s námi, co provozujeme veterány a "veterány". Jestli do toho budeme mít co tankovat. Abychom to pak taky nepředělávali na baterky ...
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Já to chci taky. Na ježdění do továrny a okolokomína. Do obchodu a s autopilotem do hospody. Doma si to dobiju za pár kaček. A chci to za cenu elektrovozítka od Hechtu, nebo jiné levnofirmy. Až sem to zní hezky. Nabíjení na veřejných místech neberu vážně. Nesnáším čekání. Nechodím ani do kina, abych nemusel čekat až na konec Dokud lze koupit nové auto na benzín za nižší cenu, než je náhradní baterka do "levného" elektroauta, není důvod o tom přemýšlet. Je to drahé a ještě nepraktické.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: Elektromobily
Trochu jsem počítal, auto třeba nová Skoda Octavia vyjde se vším všudy při nějakých 350tis. km a 25 letech provozu asi tak na 1,5 milionu Kč.A velikostně srovnatelné el. auto při podobném nájezdu a trojnásobné výměně baterek za tu dobu na ca 3-3,5 milionu Kč. A to se vyplatí.A sdílené el.auto? Protože do toho nás chtějí páni globalizátoři zřejmě dotlačit. Jezdil někdo ve firemním voze,kde se střídalo 10-20 lidí? Na blití,auto není sdílená koloběžka či kolo,kde se otřou řidítka a sedlo.
Re: Elektromobily
tak jasně, ale spousta lidí to tu bere jako mantru, elektro špatné nafurt. Což dle mého názoru/odhadu není pravda. Z pohledu pohonu nic lepšího neexistuje a jen tak existovat nebude. Má vysokou účinnost, nízké vibrace/hluk, dlouhou životnost, skvělý průběh kroutícího momentu.
Ani strana energetického úložiště není úplně marná. Funguje to? Funguje. Plánovaná životnost je stejná jako plánovaná životnost spalováku tedy cirka 10let/250t km. Některé kusy skončí na šroťáku dříve, nebo později. Jsou tu snahy o "milion mile baterie". Ekologie. Zcela upřímně - řešil někdo z Vás ekologii výroby u spalováku? Neřešil. Tak nechápu ty výkřiky o neekologii výroby elektromobilů.
Co tedy zbývá změnit?
Snížit cenu. Jenže ceny jsou přepálené kvůli řízenému omezení poptávky, která je v západních zemích enormní. Ano, "díky" dotacím .
Snížit hořlavost baterií. Tesla 3 má v některých typech už nový typ baterií s omezením možnosti vzplanutí. A dokonce snad i bez toho "zlého" afrického kobaltu.
Rozjet repasovací a afterlife market pro baterie. Není potřeba měnit celou baterii, když lze vyměnit jen článek, co selhal. Případně je možné baterii využít jako stacionární úložiště např. z FVE.
Vybudovat síť vysokorychlostních nabíječek na páteřních trasách Evropy.
Vybudovat síť převážně pomalých nabíječek v místech, kde lidé nechávají svá auta. Výhodou je, že tohle je pro mnohé vyřešené dříve, než se o masové elektromobilitě začalo byť jen mluvit. Bydlí v domku a mají dostatečný přívod.
Pro ty, co doteď jezdí na koni či jízdním kole, což jsou víceméně nejekologičtější dopravní prostředky, tak ještě překopat celou evropskou energetiku na bezemisní (ale to je mi docela u )
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Elektromobily
njn, levné elektromobily zatím nedělají, takže to nevychází.rochuss píše: ↑08 črc 2021Trochu jsem počítal, auto třeba nová Skoda Octavia vyjde se vším všudy při nějakých 350tis. km a 25 letech provozu asi tak na 1,5 milionu Kč.A velikostně srovnatelné el. auto při podobném nájezdu a trojnásobné výměně baterek za tu dobu na ca 3-3,5 milionu Kč. A to se vyplatí.A sdílené el.auto? Protože do toho nás chtějí páni globalizátoři zřejmě dotlačit. Jezdil někdo ve firemním voze,kde se střídalo 10-20 lidí? Na blití,auto není sdílená koloběžka či kolo,kde se otřou řidítka a sedlo.
Já mám to srovnání jednodušší. Jezdím jenom Volvy, byť zvažuju, že změním značku (Mercedes? Jag? Tesla?), protože Volvo přestalo dělat auta pro své zákazníky, ale začali z toho dělat nástroj dobra (omezení Vmax, vegan interiery, neustálé prohlašování jak přestanou dělat spalováky ... a skutek utek) . Takže pokud budu počítat zánovní auto vyšší třídy, jeho provoz na 15 let/350t km, tak mi to leze do takových čísel, že je jedno jestli spalovák, nebo baterky.
Oktávkou bych nejezdil ani zadarmo (ale bohužel musím, služebně. Naštěstí jen občas). To není nějaká póza, to auto mi prostě nesedí. Vadí mi uskákaný podvozek, sedačky, audio, odhlučnění, celkově logika ovládání.
Sdílená auta jsou kravina. To maximálně v rámci rodiny. A ani tam to nedělá dobrotu.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige