Elektromobily
Re: Elektromobily
Šíšo, všiml jsem si, že pokaždé reaguješ značně povýšeně a já takový lidi nemám rád. Takže víš ty co? Nejlepší bude, když na sebe už nebudeme NIKDY reagovat, já ti tak ušetřím ten vopruz mluvit s jedním takovým untermensch, ať to taky nechytneš. Chytrých lidí je málo.
A ano, elektrické klimakompresory se již běžně montují, předpokládám, že jedou na 48V. Např. https://www.automobilovedily24.cz/mahle ... l/15287257
https://motofocus.cz/vyrobci/27978,komp ... ka-vozidla
Můžeš si ty stránky otevřít třeba třikrát
A ano, elektrické klimakompresory se již běžně montují, předpokládám, že jedou na 48V. Např. https://www.automobilovedily24.cz/mahle ... l/15287257
https://motofocus.cz/vyrobci/27978,komp ... ka-vozidla
Můžeš si ty stránky otevřít třeba třikrát
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Elektromobily
Jenom pro upřesnění, beru to napůl jako srandu a napůl vážně, je jasné, že v broukovi jede rádio i po dojití benzínu Same, klima klimovat může v pohodě, protože když potká Rus s dveřmama od Volhy na krku Američana s krabičkou s dvěma tlačítkama na krku...znáš to ne?
Jsme v tématu elektromobily - já k tomu jenom dodávám, že prostě moderna poskytuje to, co si my, běžní lidé nedovedeme možná ani představit. Já neříkám, že to máme mít v broukovi či busu, já jenom doplňuju praktické informace, které jsem osobně potkal, ale vážně, z některých výpadů je mi zde smutno. No ještě, že jsou tu i jiné, které to vyváží
Třeba ten Prius točil klimu pořád i když motor neběžel a úsměvné mi na tom přijde to, že to bylo proto, aby se chladila ona baterie, chlazení interiéru byla jenom taková vedlejší věc
Jinak Šíšo když mám na panelu klimatizace on, tak klima neběží nebo jak to vidíš? A když se během toho vypne startstopem motor a mám tam pořád on, tak teda už neběží? Jsem uživatel, milý vole, a mám za to, že klima běží. A jako pokročilý uživatel mám jasno v tom, že až nebude nachlazeno, jak popsal Elzyx, tak se motor navrčí aby se kompresor roztočil, ale změnilo se mi něco na panelu klimatizace? Opravdu se vypla a skočilo tam off, tak jak popisuješ? Nemyslím si...pokud tedy chceš slovíčkařit (měl bych sem chuť napsat píčo, páč by se to sem hodilo, ale nenapíšu, protože bys to mohl pochopit buď osobně anebo vážně, ač by to bylo myšleno pro odlehčení, ale bohužel to v psané komunikaci vytušit nejde).
Jsme v tématu elektromobily - já k tomu jenom dodávám, že prostě moderna poskytuje to, co si my, běžní lidé nedovedeme možná ani představit. Já neříkám, že to máme mít v broukovi či busu, já jenom doplňuju praktické informace, které jsem osobně potkal, ale vážně, z některých výpadů je mi zde smutno. No ještě, že jsou tu i jiné, které to vyváží
Třeba ten Prius točil klimu pořád i když motor neběžel a úsměvné mi na tom přijde to, že to bylo proto, aby se chladila ona baterie, chlazení interiéru byla jenom taková vedlejší věc
Jinak Šíšo když mám na panelu klimatizace on, tak klima neběží nebo jak to vidíš? A když se během toho vypne startstopem motor a mám tam pořád on, tak teda už neběží? Jsem uživatel, milý vole, a mám za to, že klima běží. A jako pokročilý uživatel mám jasno v tom, že až nebude nachlazeno, jak popsal Elzyx, tak se motor navrčí aby se kompresor roztočil, ale změnilo se mi něco na panelu klimatizace? Opravdu se vypla a skočilo tam off, tak jak popisuješ? Nemyslím si...pokud tedy chceš slovíčkařit (měl bych sem chuť napsat píčo, páč by se to sem hodilo, ale nenapíšu, protože bys to mohl pochopit buď osobně anebo vážně, ač by to bylo myšleno pro odlehčení, ale bohužel to v psané komunikaci vytušit nejde).
Brouk ´77
Re: Elektromobily
To snad nějaký časopis/ server musí šířit jako nějaký blud na šetření motoru. Nebo se to šíří živelně, hospodskými moudryt. Ale není to starý, všimnul jsem si toho tak před 2 lety. Byla řeč o klimatizaci. Kolikrát stojí vrčící auto, říkám si, nechal to zapnutý kvůli chlazení. Podívám se, a má plně otevřený obě okýnka!Vladik23 píše: ↑11 črc 2021"(taky se rozmohl nešvar motor nevypínat ani při několikaminutovým stání, někdo na někoho čeká, něco vykládá z auta atd, a motor prostě nevypne, vidím to skoro denně, a pak se divěj, že ho maj zakarbonovanej)" tohle mě strašně štve. Vždycky přemýšlím co ty lidi k tomu vede. Nechat to běžet na volnoběh treba 10 minut. To jako šetří motor nebo startér nebo se jim líbí jak to vrčí ? Spíš budou jen blbý.Vždycky když jedu kolem treba na kole tak se jich zeptám zda to mají rozbitý a proč to nevypnou.V.
Re: Elektromobily
Ale pánové nač ta silná slova
Při pohledu na obrázek kompresoru z Priusu je zřejmé, že je na elektřinu. Tím pádem pojede i bez motoru. Při pohledu do manuálu, kde jsou popsané pojistkové skříňky je možné dohledat že A/C obvod je jištěn 50A pojistkou. Čistě teoreticky se dostaneme na max příkon 12*50=600 W.
Tady bych si dovolil nesouhlasit s Šíšou s příkonem 4-5kW, patrně měl na mysli tepelný výkon, který je zařízení schopné dodat.
Pokud odběhneme z říše automobilů do světa rezidenčních klimatizací a vezmeme si v podstatě nejmenší (rozumněj nejslabší) klimatizaci typu split (oddělená venkovní a vnitřní jednotka propojené potrubím), které jsou výrobci označovány číslem 9 (např.: SINCLAIR ASH-09) značící 9000 BTU (ať žije metrický systém ) což odpovídá chladicímu výkonu 2,5 kW. Dočteme se že el. příkon je 780 W.
To není tak daleko od vypočtených 600W pro prius. Navíc když vezmeme v úvahu že A/C systém v aute je celkově o něco fyzicky menší.
Co se týče klimy v autě se start stopem je možné, že když je auto nachlazené a kompresor si napumpoval něco dopředu do kondenzátoru, tak nepotřebuje kompresorovat. Což se běžně děje protože o tom jestli kompresor jede rozhoduje ŘJ na základě ON/OFF tlačítka a tlaků v systému a i při jízdě ŘJ kompresor přes el.mag spojku vypíná a zapne ho až je potřeba doplnit tlaky.
V oklolí jsem zachytil že některé klumpy se start stopem ho rovnou vypínají, pokud jede klima. To už možná u funglovek neplatí, protože bylo potřeba více uspokojit bohyni Gaiu.
Při pohledu na obrázek kompresoru z Priusu je zřejmé, že je na elektřinu. Tím pádem pojede i bez motoru. Při pohledu do manuálu, kde jsou popsané pojistkové skříňky je možné dohledat že A/C obvod je jištěn 50A pojistkou. Čistě teoreticky se dostaneme na max příkon 12*50=600 W.
Tady bych si dovolil nesouhlasit s Šíšou s příkonem 4-5kW, patrně měl na mysli tepelný výkon, který je zařízení schopné dodat.
Pokud odběhneme z říše automobilů do světa rezidenčních klimatizací a vezmeme si v podstatě nejmenší (rozumněj nejslabší) klimatizaci typu split (oddělená venkovní a vnitřní jednotka propojené potrubím), které jsou výrobci označovány číslem 9 (např.: SINCLAIR ASH-09) značící 9000 BTU (ať žije metrický systém ) což odpovídá chladicímu výkonu 2,5 kW. Dočteme se že el. příkon je 780 W.
To není tak daleko od vypočtených 600W pro prius. Navíc když vezmeme v úvahu že A/C systém v aute je celkově o něco fyzicky menší.
Co se týče klimy v autě se start stopem je možné, že když je auto nachlazené a kompresor si napumpoval něco dopředu do kondenzátoru, tak nepotřebuje kompresorovat. Což se běžně děje protože o tom jestli kompresor jede rozhoduje ŘJ na základě ON/OFF tlačítka a tlaků v systému a i při jízdě ŘJ kompresor přes el.mag spojku vypíná a zapne ho až je potřeba doplnit tlaky.
V oklolí jsem zachytil že některé klumpy se start stopem ho rovnou vypínají, pokud jede klima. To už možná u funglovek neplatí, protože bylo potřeba více uspokojit bohyni Gaiu.
If you want to win employ the fin
Re: Elektromobily
Radši to necham běžet než abych z lenosti neotočil klíčkem ? To mi přijde jako plýtvání. Ale je to věc každého soudruha. Já mám start stop i na skůtru Honda a prijde mi to do města jako super věc. A taky bych rád aby nějaká nafta a benzin zbyl i na moje děti ne to sobecky vypotřebovat protože jsem byl línej zapnout radio nebo mi bude chvilku zima nebo horko. A pumpičkář jsem,a klidne to tomu dotyčnýmu řeknu, nevím proč bych měl čmuchat nějaký smrady z auta co někam nejede. Mám na tu silnici a čistej vzduch stejný nárok jako všichni ostatní. A šoférum v práci jsem dal spotřebu kamionů do bonusu a vida, ono to jde, spoutěžit mezi s sebou kdo má nižší spotřebu. A rozdíly jsou fakt velké.martin_100 píše: ↑11 črc 2021Hele ty máš kde nabíjet, já taky. Ale statisíce/miliony lidí bydlí v bytech a auto si do 3. patra k zásuvce nevyvezou výtahem.
Já bych to prostě nabíjet nechtěl. Nebaví mě ani několikrát za sezónu dobíjet busa nebo před zimou spotřebáky. Natož mít krám co bych k němu musel tahat kabel každej tejden někdy i častěji.
Jinak k nevypínaní motoru.
Proč bych to vypínal když za chvíli zase jedu. Mě ta propálená decka paliva fakt nezrujnuje. Proč budu vypínat motor? Vypne se mi rádio, vypne se mi topení nebo klima. To ať si to v klidu klape na volnoběh.
Jo a kdyby do mě přišel kérovat nějakej pumpičkář tak to bych si myslel že si přišel dělat prdel.
Re: Elektromobily
Ano taky si myslím,že klima má freonový chladicí okruh jako lednička a chvíli po vyp.motoru by měl ještě jít
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Děkuju Grétě23 za rozbor. Radši mi moc nejezdi kolem domu. Občas mi tu běží na dvoře auto i desítky minut někdy dokonce 2 až 3 auta naráz když je potřeba.
Ropa nám dochází posledních 100 let tak nějak furt stejně a furt zjišťujeme že nedošla.
Ale to už jsme od baterkových aut utekli ale setsakra daleko.
A start stop na motorce to už fakt úchylný. Kolik to ušetří? 2ml na 100km?
Ropa nám dochází posledních 100 let tak nějak furt stejně a furt zjišťujeme že nedošla.
Ale to už jsme od baterkových aut utekli ale setsakra daleko.
A start stop na motorce to už fakt úchylný. Kolik to ušetří? 2ml na 100km?
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Elektromobily
Nejzivejsoli topik na veteranskem foru.. Auticka na baterky
Aby nemusel Sam to forum prejmenovat na eko potlach ci batery-power forum
Aby nemusel Sam to forum prejmenovat na eko potlach ci batery-power forum
jdeme frflat na flat ...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Kdybychom se tu pofackovali a vyškrábali si oči kvůli diskusím o tom, jestli je lepší T2 nebo brouk, nebo jaký olej nalít do převodové skříně.... Ale takhle ? Není to plýtvání sil na takhle bezvýznamném tématu které sem ani nepatří ?
Odpovím si sám.
Je.
Tak to s dovolením, zamykám a můžete svou zlobu nasměrovat třeba na mne.
Odpovím si sám.
Je.
Tak to s dovolením, zamykám a můžete svou zlobu nasměrovat třeba na mne.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912