Elektromobily

Víno, ženy, muži a zpěv. Pojďme si konečně odpočinout od vzduchem chlazených.
Zamčeno
rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Elektromobily

Příspěvek od rochuss »

Mirek píše:
11 črc 2021
Prof. Macek, motorář z CVUTu, který teď probehnul i masovými médii jako jeden ze signatářů otevřeného dopisu EK snažícího se upozornit tento orgán na existenci fyzikálních zákonů, měl oblíbený úvod přednášky předmětu spalovací motory. Zásoby ropy nám zbývají na zhruba 40 let. Zapamatujte si to, to samé říkal můj přednášející spalovacích motorů před 40ti lety. Podobné to prý bylo na studiu jaderné fyziky - produktivní nasazení jaderné fúze je otázkou zhruba 50ti let. A mluví se o tom už od doby stavby prvních tokamaků v padesátých letech.

Je to absurdní utopie, která nefunguje ekonomicky ani fyzikálně a na kterou doplatíme my všichni...
Někde jsem četl,že nějaké vyčerpané ropné pole,které bylo na ca pod 10% a už se nevyplatilo těžit,bylo pří novém průzkumu po asi 15ti letech zase na asi 40%,takže by se v budoucnu těžba zase vyplatila.

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2560
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od martin_100 »

Hele mě hybrid přijde jako smysluplnej směr osobní mobility. Tedy mam na mysli hybridy co se nestrkaj do zásuvky. Je mi milejší dopomoc baterky než mít na motoru 4 turba. Pokud jde o emise tak auta na plyn mají emise velmi nízký a ve spojení s hybridnim ústrojím jsou emise skoro nulový. Pak opravne nepotřebujeme elektromobily.
Plyn a benzín furt natankujem za pár minut a dojezd máme 1000 a víc. Neni co řešit. Hen by si politici museli vytáhnout hlavy z prdelí.

Pokud bych musel mít povinně elektromobil tak si k němu pořídim naftovou centrálu a budu ho nabíjet co nejdál od baráku. Ať si to radši shoří v zahradě než aby mi od toho shořela střecha nad hlavou.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Elektromobily

Příspěvek od lope »

Hybrid by měl trochu smysl, pokud by se podstatná část energie získávala rekuperací při brždění. Na druhou stranu tu váhu auto musí pořád vozit s sebou, což se projeví nejvíc ve městě (mimo mšsto je méně rozjíždění a převládá aerodynamický odpor). Podle mě 0 od 0 pojde. Koneckonců to vzniklo jenom pro splnění emisí v určitém cyklu, kam hybrid přistavili s nabitou baterkou.

Jo a ty vysoký výkony dnešních aut jsou taky nesmyslný. Nikdo nepotřebuje v osobáku přes 100 kW, a pokud jo, tak ať si koupí menší a lehčí auto. Když se motor většinu času využívá do 50 %, tak se nikdy pořádně nezahřeje a jsou tu problémy s karbonem, kterými trpí snad všechny moderní, zbytečně výkonný, motory. (taky se rozmohl nešvar motor nevypínat ani při několikaminutovým stání, někdo na někoho čeká, něco vykládá z auta atd, a motor prostě nevypne, vidím to skoro denně, a pak se divěj, že ho maj zakarbonovanej)

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Elektromobily

Příspěvek od eLzyx »

martin_100 píše:
11 črc 2021
Hele mě hybrid přijde jako smysluplnej směr osobní mobility. Tedy mam na mysli hybridy co se nestrkaj do zásuvky.
mildhybridy tu už měly být dávno a klidně bych to bral jako nějaký retrofit klidně i na T2 nebo Volváka. Vyhodit startér, alternátor a ten nahradit reverzibilním alternátorem. Lithiová baterka 48V/35Ah s DC-DC měničem hádám bude lehčí než 12V 80Ah. Výhodou je podpora motoru elektromotorem ve chvíli, kdy je to potřeba (stoupání, předjíždění, rozjezdy), takže nějaký ten kůň navíc. Úspora paliva nijak dramatická, ale každá desetinka k dobru je super.

Nenabíjecí hybridy s velkou baterií nechápu.
Když už hybrid, tak právě s možností nabíjet ze zásuvky, ne? Energie ze zásuvky je z hlediska CO2 bilance výhodnější jak diesel/benzin. Stejně tak finančně je to výhodnější.
Co s týče PHEV, tedy těch nabíjecích, tak já říkám ano. Proč? Těm motorům se vrátila hravost starých motorů s lankem ovládanou škrtící klapkou. Odezva je téměř okamžitá. Žádné přepočítávání, jestli si to může pšouknout o trochu CO2 navíc. Ihned zabere elektromotor, mezitím si ŘJ spalováku může zregulovat co potřebuje a přidat se o chvíli později.
Je i super mít možnost proplout městem na baterky a nastartovat až za městem. Pro ty, co kašlou na nějaké CO2, tak je to super v oblasti spotřeby. Ve městě, resp. při neustálých rozjezdech pracuje spalovací motor poměrně neúčinně. Elektromotoru je to víceméně jedno.
Ano, pokud jezdíte 6x do týdně Ostrava-Teplice-Ostrava, tak je pro Vás diesel ideální. Ale kolik takových nás tu je?

Ovšem co mi vadí, tak to, že už nejsou pro běžné lidi dostupné víceválcové motory. Chybí mi ta éra, kdy šlo mít V6 v autě velikosti Golfu, Volvo dělalo V8, nebo BMW V10 a nemuselo dokreslovat zvuk motoru reprákem.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Vladik23
Příspěvky: 195
Registrován: 14 říj 2010
Bydliště: Borek
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Vladik23 »

"(taky se rozmohl nešvar motor nevypínat ani při několikaminutovým stání, někdo na někoho čeká, něco vykládá z auta atd, a motor prostě nevypne, vidím to skoro denně, a pak se divěj, že ho maj zakarbonovanej)" tohle mě strašně štve. Vždycky přemýšlím co ty lidi k tomu vede. Nechat to běžet na volnoběh treba 10 minut. To jako šetří motor nebo startér nebo se jim líbí jak to vrčí ? Spíš budou jen blbý.Vždycky když jedu kolem treba na kole tak se jich zeptám zda to mají rozbitý a proč to nevypnou.V.

Kounect
Příspěvky: 191
Registrován: 05 dub 2011

Re: Elektromobily

Příspěvek od Kounect »

Ja bych jenom pridal k diskuzi, ze nenabijeci Prius druhe generace, tedy dobijeny pouze pri brzdeni a za jistych podminek motorem mel spotrebu po meste 3,5, mimo mesto okolo 5ti a na dalnici 6 a vic. Zminuju to proto, protoze s tim autem jsem mel 4 roky co docineni - osobne - a nesouhlasim, ze je to blbost.
Mimochodem tu zkurvene tezkou baterku, podle nekterych tu, vynda zbezne rostly Elzyx ( sry Jirko :). Vazi asi 35kg. To jenom k tomu nesmyslnemu tahani hmotnosti. Oni to nejsou kokoti konstruktersky, jak u Toyoty, tak verim ze ani u jinych automobilek. Jenom u Toyoty to piluji uz nejake to desetileti dele…
Přílohy
77133367-B1EF-4661-85FC-F262FB42A927.jpeg
Brouk ´77

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Elektromobily

Příspěvek od eLzyx »

jsem se asi špatně vyjádřil. Tyhle nenabíjecí hybridy neberu jako blbost z pohledu "nic to neušetří, to tahá mrtvou váhu navíc", ale spíše z pohledu "kua proč tam není nějaká slabší nabíječka, kterou bych to levně nabil a z baráku bych vždycky vyjížděl zalevno. Vždyť by to to auto o moc neprodražilo".
Ale je možný, že prodražilo ... to je totiž jediný důvod, který mne napadá, proč to nabíjecí není.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2560
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od martin_100 »

Hele ty máš kde nabíjet, já taky. Ale statisíce/miliony lidí bydlí v bytech a auto si do 3. patra k zásuvce nevyvezou výtahem.
Já bych to prostě nabíjet nechtěl. Nebaví mě ani několikrát za sezónu dobíjet busa nebo před zimou spotřebáky. Natož mít krám co bych k němu musel tahat kabel každej tejden někdy i častěji. :wink:

Jinak k nevypínaní motoru.
Proč bych to vypínal když za chvíli zase jedu. Mě ta propálená decka paliva fakt nezrujnuje. Proč budu vypínat motor? Vypne se mi rádio, vypne se mi topení nebo klima. To ať si to v klidu klape na volnoběh.

Jo a kdyby do mě přišel kérovat nějakej pumpičkář tak to bych si myslel že si přišel dělat prdel. :twisted:

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Elektromobily

Příspěvek od udeeska »

Tomu se Martine říká ekologie.
Kdyby jsi měl za sestru tu švédskou krasavici,tak by jsi mluvil jinak :D
Vwase nocni sichta...

Kounect
Příspěvky: 191
Registrován: 05 dub 2011

Re: Elektromobily

Příspěvek od Kounect »

eLzyx píše:
11 črc 2021
jsem se asi špatně vyjádřil. Tyhle nenabíjecí hybridy neberu jako blbost z pohledu "nic to neušetří, to tahá mrtvou váhu navíc", ale spíše z pohledu "kua proč tam není nějaká slabší nabíječka, kterou bych to levně nabil a z baráku bych vždycky vyjížděl zalevno. Vždyť by to to auto o moc neprodražilo".
Ale je možný, že prodražilo ... to je totiž jediný důvod, který mne napadá, proč to nabíjecí není.
Reakce byla napůl na lopeho 0 od 0 nepojde a pak pro zajímavost. Tej baterce jsem doma měnil články, kalibroval jí apod., to všechno průměrný broukař dokáže, akorát k tomu vedou dráty, jinak je to pořád jen pár šroubků.

Jinak ta baterka umí jet tak 1,5km do rychlosti 50km/h, dále už povinně obsluhuje spalovací motor - to z hlediska kapacity a tomu odpovídá i nabíjení = sjedeš magistrálu od D1 ke Strakonický a máš nabito, pokud není zrovna kopec, baterka se došťouchá provozem spalovacího motoru za těch zmíněných určitých podmínek a těch je mnoho - zjednodušeně vždy, když auto mělo přebytek jakékoli energie (motor, kopec...), tak to dávalo do baterky. Vždy když povinně spalovalo, šťouchalo to do baterky (např. studený motor - zahřívá kvůli topení, zatěžuje dobíjením).

Martine, během toho co motor zdechne se nic nevypne, auto funguje na baterky, klimu má na baterku, rádio taktéž, dokonce i posilovač brzd je na baterku aby to brzdilo, takže když už tu baterku máš, není důvod jí nevyužít a ten motor nevypnout. Auto nemá startér, natáčí se jedním ze dvou elektromotorů a je to hrozně příjemné, žádné startovací vibrace se nekonají
Brouk ´77

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Elektromobily

Příspěvek od Šíša »

Sam nechavam bezet motory, minutu dve nebudu vypinat benzin, kor naftu.

Nicmene, nechat bezet motor na volnobeh je postizitelne a to i u nas :D Jen to policie neresi.

Ale v Risi (Germanii) to resi razantne a kolikrat i na udani (viz kolegs co vrcel par minut v 35stC pred obchodem cekajic na druheho kolegu a sup, Semir prijel na udani :D ).

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2560
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od martin_100 »

Ano v zákoně je formulka o zbytečném ponechávaní motoru v chodu.
Ovšrm u nás je to nevymahatelný. Prostě máš slabou baterku a už bys to nenatočil proto motor běží.
V říši četník diskutovat nebude. U nás je bezzubej.


Vypínaní radia a topení/klimačky při vypnutym motoru je u všech normalních aut běžny. Fakt nemam baterkoauto.

Jinak mít tu správnou sestru seveřanku tak bych se už dávno postaral abych byl jedináček :twisted:

Kounect
Příspěvky: 191
Registrován: 05 dub 2011

Re: Elektromobily

Příspěvek od Kounect »

Prdy vrdy, zadny auto, zvyraznuji auto, ne baterkoauto, pri kratkem stani a vypnuti motoru (startstop system) nevypina radio a klimu. Poposedni si Martine…doba jde kupredu.
Brouk ´77

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Elektromobily

Příspěvek od Šíša »

Covece, jak bezi klima kdyz startStop vypne motor, a klimaKompresor je pohanenej pomoci remene motorem?
V te chvili sice treba na klimapanelu sviti On/AUTO/AC,… a pod., ale zcela jiste nebezi klimaKompresor.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Elektromobily

Příspěvek od Šíša »

Vymahatelne to je, slaba aku muze byt klidne nezpusobile vozidlo, kor kdyz se jako hnup ke slabe/spatne aku priznas ;) (aneb treba chcipnuti auta na krizovatce se semafory,…). Ale chapu, proste vse ochcavat 😂😂

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Elektromobily

Příspěvek od eLzyx »

Šíša píše:
12 črc 2021
Covece, jak bezi klima kdyz startStop vypne motor, a klimaKompresor je pohanenej pomoci remene motorem?
V te chvili sice treba na klimapanelu sviti On/AUTO/AC,… a pod., ale zcela jiste nebezi klimaKompresor.
tak ono to ani není potřeba, aby běžel kompresor nonstop. Auto má nějakou tepelnou setrvačnost, takže při stání na semaforech se neupotíš k smrti. Vlastně ani nepoznáš změnu teploty, protože ventilátor stále běží, výměník je nachlazený, předpokládám, že to automaticky zapne vnitřní cirkulaci, aby to zbytečně nehnalo teplý vzduch do kabiny ...
Vlastně tohle může vadit jen těm, co klimují a mají otevřená okna.

Při stání v kolonách ... nemám s tím nijak velkou zkušenost, ale s Oktávkou se mi v koloně start/stop sám deaktivoval. Ale nevím jestli je to funkce, nebo závada.

A u hybridů a některých premiovek jsou dneska už elektrické kompresory, takže ty klimují i když máš motor vypnutý.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Sam »

Potvrzuji slova Kounceta, že když mi v oválovi došel benzín a chcípl motor (nemám palivoměr, tak jezdím než se to zastaví), tak rádio hrálo vesele dál. Klimu jsem nezkoušel, nevím jak ji zapnout. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2560
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od martin_100 »

No jo start stop doba jde dál.... Ale nějak mi ta doba do žadnýho auta start stop naštěstí nedomontovala.

Slabá baterie není věc co by znamenala že je vozidlo technicky nezpůsobilý.
Dvakrát jsem na stk zažil auto co vjelo do haly a baterka už to nedala. Technik vždy přinesl booster a auto nahodil. Stk ty auta prošly normálně :wink:
Obojí to bylo brzo ráno za mrazu.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Elektromobily

Příspěvek od Šíša »

Covece, “diky” za odborne rady, ale placas na spatny hrobecek 😂

Precti si mou odpoved nejlepe jeste dvakrat.

Klima -> klimaKompresor se vypne.

Nic jineho jsem neresil a neodpovidal.

Muzeme ale zacit rozebirat algo rizeni, pocitat rovnice a pod. Ja s tim problem nemam 😂

StartStop se sam jeste reguluje dle pozadavku palubni site, urovne napeti motorAku, timeru atd.

eLzyx píše:
12 črc 2021
Šíša píše:
12 črc 2021
Covece, jak bezi klima kdyz startStop vypne motor, a klimaKompresor je pohanenej pomoci remene motorem?
V te chvili sice treba na klimapanelu sviti On/AUTO/AC,… a pod., ale zcela jiste nebezi klimaKompresor.
tak ono to ani není potřeba, aby běžel kompresor nonstop. Auto má nějakou tepelnou setrvačnost, takže při stání na semaforech se neupotíš k smrti. Vlastně ani nepoznáš změnu teploty, protože ventilátor stále běží, výměník je nachlazený, předpokládám, že to automaticky zapne vnitřní cirkulaci, aby to zbytečně nehnalo teplý vzduch do kabiny ...
Vlastně tohle může vadit jen těm, co klimují a mají otevřená okna.

Při stání v kolonách ... nemám s tím nijak velkou zkušenost, ale s Oktávkou se mi v koloně start/stop sám deaktivoval. Ale nevím jestli je to funkce, nebo závada.

A u hybridů a některých premiovek jsou dneska už elektrické kompresory, takže ty klimují i když máš motor vypnutý.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Elektromobily

Příspěvek od Šíša »

ElektroKompresor klimy? Bezne ma klimaKompresor prikon 4-5kW, tedy na 12V slusnej proud :D
Klimovat s otevrenyma oknama?? :O To v jedne firme zkousela jedna recepcni,… amaterska pornoHerecka (oficialne) jinak jsem se s tim nikdy nesetkal a ani to nemuze uplne dobre fungovat 😂

Zamčeno