Elektromobily

Víno, ženy, muži a zpěv. Pojďme si konečně odpočinout od vzduchem chlazených.
Zamčeno
Uživatelský avatar
bobo88
Příspěvky: 242
Registrován: 03 bře 2016

Re: Elektromobily

Příspěvek od bobo88 »

Kamaráda syn pracuje v Česaně MB což je vývoj aut. Jeho kolega si koupil elektro auto a dojíždí z Jičína značku a stáří nevím ale když hodně mrzlo tak domů nedojel . A to tam ještě přidal benzínové topení zima je pěkná ku..a :D 😃

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Elektromobily

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Tim ovšem ještě prodloužil už tak slušně dlouhou uhlíkovou stopu... #-o

Uživatelský avatar
bobo88
Příspěvky: 242
Registrován: 03 bře 2016

Re: Elektromobily

Příspěvek od bobo88 »

Když tankuji benzín tak mě to voní ale nevím jak voní nabíjení elktra😉

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Elektromobily

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

bobo88 píše:
13 úno 2021
Když tankuji benzín tak mě to voní ale nevím jak voní nabíjení elktra😉
Asi jak utěrka na rozpálene elektrické plotně :wink:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Sam »

Na strane JET je takova kovova prichut. Na strane akumulatoru pak klasicka kysela vune. Kdo byl kdy v kramku Akuma na Smichove tak tuto vuni nikdy nezapomene. :)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Elektromobily

Příspěvek od Herbie »

Jo tak ten kramek je legendarni :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1605
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Nedaleko Samby

Re: Elektromobily

Příspěvek od BUTCH bus »

OndraS

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Elektromobily

Příspěvek od pulenejksicht »

elektrovozitka je nejhrosi produkt znudenosti zelenych vypatlanych mozků za posledního půlstoleti

ano cestička se musi nějak prošlapat .ale nutit lidi do nepraktických fičur a nechat je to zaplatit je sprostej eko terrorismus

nehlede na tu eko katastrofu co vyplave tema baterkama atd za 10 let .. ale to kravataky jako je Bursik nezajímá .po nás potopa ..

zatim je vic eko jezdit starým vyčochtaným sazometem s vykuchaným DPF filtrem
jdeme frflat na flat ...

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Elektromobily

Příspěvek od lope »

Nejhorší je, že auta na baterky nic neřeší (naopak spoustu problémů způsobí) a nikdo je vlastně nepotřebuje. Opravdu těžko hledám zbytečnější výrobek.

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Elektromobily

Příspěvek od eLzyx »

mě by elektromobil resp. přesněji řečeno Tesla nevadila. Proč? Nemá to vlastně žádné servisní intervaly, což by mi ušetřilo spoustu času na servisu, který si provádím sám (nevěřím servisům). Líbí se mi i dynamické parametry. Nemusel bych řešit tankování PHM. Ono se sice řekne, že to tam nateče za 2 minuty, ale - cesta k pumpě taky nějaký čas sebere i když je "po cestě", pak to čekání ve frontě, zaplacení a jsme na dobrých 10-15 minutách. Elektromobil by mi stačilo v garáži píchnout do zásuvky. Líbí se mi i ta možnost si svoje auto částečně dobíjet ze své FVE. Benzin si doma nevyrobím.

ad ekokatastrofa z baterií - používáme už cirka 10-15 let stejné lithiové baterie v mobilech, aku nářadí, noteboocích, hračkách, UPS, ve FVE s bateriemi ... a evidentně si s tím recyklační firmy dokáží poradit. Nikde se to nekupí. Ano, s elektromobily vzroste recyklované množství, ale to jen proces zefektivní, protože těch pár baterek nebudeme muset vozit do západní Evropy, ale vyplatí se mít recyklační linku v ČR.

Ovšem co mi na elektromobilech vadí, resp. na celé té šarádě kolem - že se to tlačí všem, všude a navždy.

(jinak proč už nemám elektromobil? Chci si koupit statek, takže nemám navíc 800k Kč na jetou Teslu)
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Elektromobily

Příspěvek od Milan NM »

Takze v poslednej vete si to moc zjednodusene zosumarizoval,takze aky vozik by si za nou utiahol na ako daleko,aky privod elektriny by si si dal na svojom pozemku zapojit?Aj s bicyklom na baterky chodis na servisne prehliadky v urcitom intervale a u auta nie?U bicykla je to 35 eur a ide len o razitko.A ked sa ti pokazi nemaju nahradne diely...lebo korona.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od SO 545 »

Este je toho len ako safranu a uz to chodi na servis...minimum je flash...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Elektromobily

Příspěvek od lope »

eLzyx spadá do kategorie naivní nadšenec. Líbí se mu Tesla, čistá obsluha. Proč ne, dokud je jich málo, tak ať si jezdí elektromobilem. Jenže až to vnutí desítkám procent řidičů, sranda skončí. Bude hořet sít, zdraží se razantně elektrika všem, budou blackouty, doplatí na to všíchni (to už ostatně dělají v různých dotacích).

Já tvrdím, že elektromobil má svoje místo na Měsíci nebo na Marsu. Tam by mělo začít jeho zdokonalování. Na Zemi není potřeba.

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Elektromobily

Příspěvek od eLzyx »

aktuální barák má 3x25A, což na dobíjení auta stačí. Pokud bych počítal s rezervou pro chod baráku, tak bych nabíjení omezoval na 16A, takže 11kW. Auto má spotřebu kolem 18kWh/100km. Takže za noc/8h bych nabil baterku na 490km dojezd.

Jinak ta nepotřeba pravidelného servisu podle ujetých kilometrů či na základě ročního intervalu je oficiální stanovisko Tesly.

A jaký elektrovehikl bych si pořídil? Jedině Teslu, byť je to auto kvalitou zpracování neoplývající, tak všechno ostatní jako pohon, baterie, celý ten ansábl kolem - na to nikdo zatím nemá. A hlavně - náhradní baterie nestojí jako nový elektromobil, což je problém u evropských značek. Auto za 1,2, náhradní baterka 1,5. U Tesly 3 má stát výměna 75kWh baterie 360t Kč. Neříkám, že je to zadarmo, ale levněji to zatím nikdo neumí
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Elektromobily

Příspěvek od eLzyx »

lope píše:
08 črc 2021
eLzyx spadá do kategorie naivní nadšenec. Líbí se mu Tesla, čistá obsluha. Proč ne, dokud je jich málo, tak ať si jezdí elektromobilem. Jenže až to vnutí desítkám procent řidičů, sranda skončí. Bude hořet sít, zdraží se razantně elektrika všem, budou blackouty, doplatí na to všíchni (to už ostatně dělají v různých dotacích).
jako jo, asi jsem. Párkrát jsem se v tom svezl, odhodil mantru, že "nic než benzin" (jsem akorát militantní antidieselofil :lol: ) a zjistil jsem, že se mi to vlastně líbí. Tiché, svižné, dojezd tak akorát, snížení servisních úkonů na minimum. A vzhledem k tomu, že docela často tankuju benzin, tak by se mi líbil i ten ušetřený čas.

Ano, uvědomuji si, že tenhle masivní přerod bude drahý. Kuva drahý. A ano chápu, že to zaplatíme všichni. Taky bych byl raději, kdyby se to rozvíjelo stejně jako fosily. Ty taky byli nejdříve doménou nadšenců, postupně se začaly stavět pumpy, servisy ... to trvalo dekády. A EU to chce za pár let, ideálně včera bylo pozdě. Nesmysl. Jenže nezměním to ani já, ani Vy. Takže jsou dvě cesty jak s tím osobně naložit. Zašprajcovat se. A nebo na tom najít ten kus pozitiva pro sebe. Což je vlastně takové moje krédo - na všem najdi něco pozitivního.
A ano, i proto si raději na barák nechám postavit FVE. Blackouty docela očekávám, tak ať jsem připrave

Každopádně jsem zvědav, jak to dopadne s námi, co provozujeme veterány a "veterány". Jestli do toho budeme mít co tankovat. Abychom to pak taky nepředělávali na baterky ...
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od prak »

Já to chci taky. Na ježdění do továrny a okolokomína. Do obchodu a s autopilotem do hospody. Doma si to dobiju za pár kaček. A chci to za cenu elektrovozítka od Hechtu, nebo jiné levnofirmy. Až sem to zní hezky. Nabíjení na veřejných místech neberu vážně. Nesnáším čekání. Nechodím ani do kina, abych nemusel čekat až na konec :wink: Dokud lze koupit nové auto na benzín za nižší cenu, než je náhradní baterka do "levného" elektroauta, není důvod o tom přemýšlet. Je to drahé a ještě nepraktické.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 214
Registrován: 29 kvě 2019

Re: Elektromobily

Příspěvek od kubi »

Zbytočnosť.

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Elektromobily

Příspěvek od rochuss »

Trochu jsem počítal, auto třeba nová Skoda Octavia vyjde se vším všudy při nějakých 350tis. km a 25 letech provozu asi tak na 1,5 milionu Kč.A velikostně srovnatelné el. auto při podobném nájezdu a trojnásobné výměně baterek za tu dobu na ca 3-3,5 milionu Kč. A to se vyplatí.A sdílené el.auto? Protože do toho nás chtějí páni globalizátoři zřejmě dotlačit. Jezdil někdo ve firemním voze,kde se střídalo 10-20 lidí? Na blití,auto není sdílená koloběžka či kolo,kde se otřou řidítka a sedlo.

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Elektromobily

Příspěvek od eLzyx »

prak píše:
08 črc 2021
okud lze koupit nové auto na benzín za nižší cenu, než je náhradní baterka do "levného" elektroauta
tak jasně, ale spousta lidí to tu bere jako mantru, elektro špatné nafurt. Což dle mého názoru/odhadu není pravda. Z pohledu pohonu nic lepšího neexistuje a jen tak existovat nebude. Má vysokou účinnost, nízké vibrace/hluk, dlouhou životnost, skvělý průběh kroutícího momentu.
Ani strana energetického úložiště není úplně marná. Funguje to? Funguje. Plánovaná životnost je stejná jako plánovaná životnost spalováku tedy cirka 10let/250t km. Některé kusy skončí na šroťáku dříve, nebo později. Jsou tu snahy o "milion mile baterie". Ekologie. Zcela upřímně - řešil někdo z Vás ekologii výroby u spalováku? Neřešil. Tak nechápu ty výkřiky o neekologii výroby elektromobilů.


Co tedy zbývá změnit?
Snížit cenu. Jenže ceny jsou přepálené kvůli řízenému omezení poptávky, která je v západních zemích enormní. Ano, "díky" dotacím :evil: .
Snížit hořlavost baterií. Tesla 3 má v některých typech už nový typ baterií s omezením možnosti vzplanutí. A dokonce snad i bez toho "zlého" afrického kobaltu.
Rozjet repasovací a afterlife market pro baterie. Není potřeba měnit celou baterii, když lze vyměnit jen článek, co selhal. Případně je možné baterii využít jako stacionární úložiště např. z FVE.
Vybudovat síť vysokorychlostních nabíječek na páteřních trasách Evropy.
Vybudovat síť převážně pomalých nabíječek v místech, kde lidé nechávají svá auta. Výhodou je, že tohle je pro mnohé vyřešené dříve, než se o masové elektromobilitě začalo byť jen mluvit. Bydlí v domku a mají dostatečný přívod.
Pro ty, co doteď jezdí na koni či jízdním kole, což jsou víceméně nejekologičtější dopravní prostředky, tak ještě překopat celou evropskou energetiku na bezemisní (ale to je mi docela u :twisted: )
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Elektromobily

Příspěvek od eLzyx »

rochuss píše:
08 črc 2021
Trochu jsem počítal, auto třeba nová Skoda Octavia vyjde se vším všudy při nějakých 350tis. km a 25 letech provozu asi tak na 1,5 milionu Kč.A velikostně srovnatelné el. auto při podobném nájezdu a trojnásobné výměně baterek za tu dobu na ca 3-3,5 milionu Kč. A to se vyplatí.A sdílené el.auto? Protože do toho nás chtějí páni globalizátoři zřejmě dotlačit. Jezdil někdo ve firemním voze,kde se střídalo 10-20 lidí? Na blití,auto není sdílená koloběžka či kolo,kde se otřou řidítka a sedlo.
njn, levné elektromobily zatím nedělají, takže to nevychází.
Já mám to srovnání jednodušší. Jezdím jenom Volvy, byť zvažuju, že změním značku (Mercedes? Jag? Tesla?), protože Volvo přestalo dělat auta pro své zákazníky, ale začali z toho dělat nástroj dobra (omezení Vmax, vegan interiery, neustálé prohlašování jak přestanou dělat spalováky ... a skutek utek) . Takže pokud budu počítat zánovní auto vyšší třídy, jeho provoz na 15 let/350t km, tak mi to leze do takových čísel, že je jedno jestli spalovák, nebo baterky.
Oktávkou bych nejezdil ani zadarmo (ale bohužel musím, služebně. Naštěstí jen občas). To není nějaká póza, to auto mi prostě nesedí. Vadí mi uskákaný podvozek, sedačky, audio, odhlučnění, celkově logika ovládání.

Sdílená auta jsou kravina. To maximálně v rámci rodiny. A ani tam to nedělá dobrotu.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Zamčeno