Elektromobily

Víno, ženy, muži a zpěv. Pojďme si konečně odpočinout od vzduchem chlazených.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15195
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Sam »

Az budou ojete bateriove vozy za 2tis eur a budou mit potencial jezdit dalsich 8-10let, tak si to koupim.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1280
Registrován: 08 zář 2009

Re: Elektromobily

Příspěvek od lope »

eLzyx píše:
08 črc 2021
Jenže ceny jsou přepálené kvůli řízenému omezení poptávky, která je v západních zemích enormní. Ano, "díky" dotacím :evil: .
...
Bydlí v domku a mají dostatečný přívod.
Asi žijeme v jiných Evropách. Co já vím, tak poptávka je nízká a pokud zruší dotace, tak ještě klesne.
S tím přívodem je to právě naivní. Kdyby většina lidí v jeden okamžik využila kapacitu jističe, tak síť spolehlivě klekne už teď. No a u elektroaut se celkem dá předpokládat, že to každý připojí někdy k večeru (i bez toho špička) a nechá nabíjet přes noc (kdy jako na potvoru ani slunce nesvítí). Využití vyjetých baterií jako úložiště je zrovna tak naivní. Buď budou vyloženě vadné (zkratované nebo přerušené články) nebo budou mít malou kapacitu. Budou asi tak stejně užitečné jako mrtvá olověná baterie...

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1280
Registrován: 08 zář 2009

Re: Elektromobily

Příspěvek od lope »

Malý výtah z tohoto článku, o nabíjení přes noc:

Pokud bude v ČR jeden milion osobních elektromobilů (stále jen 1/5 celkového počtu). Pokud jen 1/7 těchto elektromobilů bude přes noc (kdy nefungují solární elektrárny) na domácích nabíječkách (normální nabíječka má příkon 4 kW). Při potřebě dobít 30 kWh nabíječka pojede 7,5 hodiny.

To znamená 142 tisíc domácích nabíječek tak může najednou brát po 4 kW příkonu, to je 568 000 kW (568 MW). To je výkon větší než jeden celý blok Dukovan (510 MW). A těchto 568 MW nebude nějaká špička na pár desítek minut, ale celé hodiny. Samozřejmě se může stát, že v jednu noc nebude nabíjet 1/7 ale klidně 1/5 pětina aut.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Re: Elektromobily

Příspěvek od Pětišroub »

a jak tenhle elektroshit koresponduje s touhle akcí z roku 2016?

https://www.elektrina.cz/eru-tarify-pod ... ti-jistice

Tenkrát kolem toho byla obrovská kontroverze, nakonec to nechali usnout:

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/t ... nomika_rts

ale nedávno jsem četl že se to nějaká politička zase snaží prolobbovat a oživit..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5894
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Elektromobily

Příspěvek od pulenejksicht »

za tuhle preslechtenou battery v prdeli apokalypsu se zpozdenim by melo hodne kokotu
viset za koule v pruvanu . bohuzel v tom jede i hodne kravek co neni pomalu za co povesit a stejne by jim to nedoslo s jejich technickym
povedomim ..
jenze ty az se to naplno provali uz budou jinde vymejslet jeste vetsi kokotiny
davovym silenstvym k lepsim zitrkum ..haleluja

litr ropy obsahuje takovy mnozstvi energie ze i s malou ucinnosti spalovacich motoru je to tezky vyrobit
primo v aute a v bateriich je to technicky overkill nemajici s ropou srovnani .. vyroba
energie nekde jinde plus tlaceni do baterek neni ani vic eko ani to nedava smysl.. leda na marsu bez cerpacich stanic
dokud nekdo nevymysli jak tu energii vyrabet primo v aute treba z vodiku za cenu pro masy
je to cisty eko terrorismus
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
ALU
Příspěvky: 64
Registrován: 24 čer 2015
Bydliště: Praha

Re: Elektromobily

Příspěvek od ALU »


Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od lišák »

Zajímavé počtení Svět motorů 25/2021 jak mají sloužit baterie elektroaut ke stabilizaci rozvodné sítě. Ovšem nejen ty vysloužilé, ale hlavně ty ve vozech připojených na nabíječkách. V praxi to má znamenat, že připojený elektromobil se nabíjí ze sítě, ale ve chvíli kdy je energie nedostatek, si ji systém zase z baterie vozu vycucne.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2496
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Elektromobily

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

lišák píše:
09 črc 2021
Zajímavé počtení Svět motorů 25/2021 jak mají sloužit baterie elektroaut ke stabilizaci rozvodné sítě. Ovšem nejen ty vysloužilé, ale hlavně ty ve vozech připojených na nabíječkách. V praxi to má znamenat, že připojený elektromobil se nabíjí ze sítě, ale ve chvíli kdy je energie nedostatek, si ji systém zase z baterie vozu vycucne.
A máte po kozách

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1280
Registrován: 08 zář 2009

Re: Elektromobily

Příspěvek od lope »

To sdílení baterek je jenom další zoufalství, jak oblafnout fyziku, která se naštěstí výnosama EU oblafnout nedá. Nikdy to nemůže fungovat, protože a) statisticky vzato se budou elektromobily nabíjet všechny ve stejnou dobu a navíc ve špíčce pro další spotřebiče, b) soukromý majitel baterky si nenechá vyčerpávat nabíjecí cykly kvůli někomu jinému, c) jakýkoliv majitel s tím nebude souhlasit, protože nechce příjít k autu, o kterým myslel, že je nabitý, a mít tam 30 %.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Elektromobily

Příspěvek od Šíša »

Baterkova auta, jen baterkova, neresim.

Nicmene se ted rozjizdi projekt (a v CR vyroba rodici elektroniky) na moderni MHEV a PHEV, kde je BLDC motor integrovanej do 8mi stupnoveho automatu, tri ruzna napeti 48V, 400V, 800V a v priprave je i hladina 1000V.

800V PHEV najede bez problemu 80-120km ciste na elektro a to uz je docela pouzitelne.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1280
Registrován: 08 zář 2009

Re: Elektromobily

Příspěvek od lope »

Sice ty zkratky neznám, ale asi to jsou "hybridy". Ty už vůbec nemají smysl - proč s sebou vozit metrák baterek a elektromotoru, když to má zároveň všechno pro jízdu bez nich? Jedině kvůli splnění nějakých byrokratických limitů neškodného CO2. Nemá to smysl ani ve městě. Moderní benziňák s katalyzátorem a filtrem částic má trubku výfuku čistou! Účinnost tak velkou, že odpadní teplo ani nestačí na topení.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od lišák »

lope píše:
09 črc 2021
b) soukromý majitel baterky si nenechá vyčerpávat nabíjecí cykly kvůli někomu jinému, c) jakýkoliv majitel s tím nebude souhlasit, protože nechce příjít k autu, o kterým myslel, že je nabitý, a mít tam 30 %.
Pokud jsem to z toho článku správně pochopil, tak se nebude nikdo nikoho na nic ptát a už v současnosti např. Fiat používá nově vyrobená auta před expedicí jako úložiště energie.
Každý celek se skládá z detailů.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1280
Registrován: 08 zář 2009

Re: Elektromobily

Příspěvek od lope »

Já ten článek nečetl, viděl jsem to jinde. V zásadě to asi znamená sdílený auta, pak bude samozřejmě sdílená i baterka. V případě soukromých aut by měl potenciál systém výměnných baterií, jako benzínka, kde by člověk nasadil nabitou. Číňani už něco takovýho prý zkoušejí. Baterky, který by tam ležely, by se daly takhle využívat. Ale možná by se ztrátou kontroly nad nabitím byl takový podnikatel ještě méně spokojený než soukromá osoba.

Jenže hlavní problém nebudou krátkodobé špičky odběru (kde by to mohlo pomoct), ale celkový průměrný nedostatek elektriky. Krásně se nám konec spalováků sejde s rušením elektráren. Geniální plán EU, kde asi nikdo nechápe cíl, kromě nepodstatného snížení emisí neškodného CO2. Ale komunisti vždycky byli fascinováni elektřinou, už od Lenina.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15195
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Sam »

To je trefa do cerneho, Lope. Krasne se tu ukazuje schizofrenie novatoru a kazatelu. Na jedne strane odklon od jadra, jako zdroj stabilni energie. Na druhe strane brutalni elektrifikace vseho. Bude zajimave to sledovat.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Elektromobily

Příspěvek od Herbie »

zřejmě se spolehá na zázrak jménem jaderná fůze
i když nevím jak daleko je stavba týhle šílenosti ve Francii
dlouho jsem o tom nikde nic nečetl
... a vůbec !

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1280
Registrován: 08 zář 2009

Re: Elektromobily

Příspěvek od lope »

Fúze určitě v dohledné době nebude, a možná to nakonec nebude takový terno. Mě připadá, že žádný plán nemají. Aspoň do médií pronikají jenom naivní utopie typu solární panely a větrníky. Prostě do toho EU půjde čelem a zvládne to, protože jim to myslí politicky! Nebo, v nejlepším případě, se na to za 10 let potichu zapomene... Jako na ozónovou díru.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15195
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Sam »

Herbie píše:
10 črc 2021
zřejmě se spolehá na zázrak jménem jaderná fůze
i když nevím jak daleko je stavba týhle šílenosti ve Francii
dlouho jsem o tom nikde nic nečetl
Jo, fůze a nasazení elektromobility je asi tak ve stejném stádiu rozpracovanosti. Vše teoreticky funguje, prototypy běží, jen zavedení do praxe je o léčbě dětských nemocí. Věřím, že to doběhne ve stejnou chvíli jako elektromobilta a že naše generace se toho ještě dožije, chceme přeci žít dlouho :D
Letos v zimě o tom byla pěkná přednáška na FELu v rámci fyzikálních čtvrtků. Je to asi někde na Youtube. Dokonce i má polovička se nechala strhnout a sledovala ji :lol:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Elektromobily

Příspěvek od Šíša »

lope píše:
09 črc 2021
Sice ty zkratky neznám, ale asi to jsou "hybridy". Ty už vůbec nemají smysl - proč s sebou vozit metrák baterek a elektromotoru, když to má zároveň všechno pro jízdu bez nich? Jedině kvůli splnění nějakých byrokratických limitů neškodného CO2. Nemá to smysl ani ve městě. Moderní benziňák s katalyzátorem a filtrem částic má trubku výfuku čistou! Účinnost tak velkou, že odpadní teplo ani nestačí na topení.
Neboj, to pujde :)
Spalovaky pak muzou byt mensi a nemusi se z litru dolovat 100kw :)
Pracuje se i na novejch radarech do aut (dnesni typy proti nim budou jak ultrazvuky na parkovani, zjednodusene) a samorizeni atd. Do kolon je PHEV jak delanej. Nebude tam starter a alternator. Sice jezdim sam 2.5tdi 130kw, ale spalovaky jako takove dnes moc budoucnost nemaji a samotne aku auta taky ne.
Druhak je to vyvoj. Linky, co na to stavime, aby to vyrabely, jsou v ultra cistem prostredi a s minimem obsluhy :)
S tou ucinnosti a nemoznosti vytapet bych byl opatrnej :D Nebo ten rok starej benzin 1.5 byl asi divnej neb topi dost a spotreba jak Multivan (7.5 po meste a pod., dalnici v Germanik dava za vic :D ).
Nikdo nikomu nebere fosil ale stale MHEV (48V, provoz tak do minuty dvou a aku nema metrak, wattaz ted nevim z hlavy) nebo PHEV (“do zasuvky”, vykony dle napeti a aku (skalovatelne) je stale lepsi cesta nez ciste monoclanky.
Treba zkouska v poslednim Passatu combi byla fajnova (jiny produkt neh je ted na startu ale stejny princip).

Mirek
Příspěvky: 226
Registrován: 20 čer 2008
Bydliště: stř. Čechy, Kokořín

Re: Elektromobily

Příspěvek od Mirek »

Prof. Macek, motorář z CVUTu, který teď probehnul i masovými médii jako jeden ze signatářů otevřeného dopisu EK snažícího se upozornit tento orgán na existenci fyzikálních zákonů, měl oblíbený úvod přednášky předmětu spalovací motory. Zásoby ropy nám zbývají na zhruba 40 let. Zapamatujte si to, to samé říkal můj přednášející spalovacích motorů před 40ti lety. Podobné to prý bylo na studiu jaderné fyziky - produktivní nasazení jaderné fúze je otázkou zhruba 50ti let. A mluví se o tom už od doby stavby prvních tokamaků v padesátých letech.

Je to absurdní utopie, která nefunguje ekonomicky ani fyzikálně a na kterou doplatíme my všichni...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7224
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Elektromobily

Příspěvek od udeeska »

.... tělesně postižení s holemi,nebo starší občané, kteří užívají pomocné hliníkové rámy k chození budou limitováni užívat chodníky po setmění.

Jestliže opilec zakopne a rozbije si hlavu,tak půjde před soud a bude potrestán, protože někomu přerušil nabíjení,při pádu odřel auto na baterky a ještě ho poblil...

Slepím lidem bude celkově zakázáno chodit po chodnících,aby se nezabili při chůzi kdy budou prodlužovací kabely protínat chodníky různými směry.
Pojišťovny jim nebudou platit nic za úraz z tohoto důvodu, jelikož jak známo"slepý hovno vidí"

Jsou ovšem na prodej žluté 4 cm vysoké bezpečnostní kryty kabelů, což asi nebude příjemné pro vozíčkáře.
Přílohy
downloadfile-1.jpg
ev-cable1.png
ev-cable1.png (341.38 KiB) Zobrazeno 2615 x
35588854-8921085-image-m-6_1605173116516-1.jpg
35588854-8921085-image-m-6_1605173116516-1.jpg (59.63 KiB) Zobrazeno 2615 x
Vwase nocni sichta...

Zamčeno