Životnost motoru - rekordy a kuriozity

Víno, ženy, muži a zpěv. Pojďme si konečně odpočinout od vzduchem chlazených.
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

12 litru za motor 12-ku co ma najeto 140tis ???

covece ty ceny zacinaj bejt krapet nesmyslny

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

znáš to, brambora k bramboře, UNO je na dvoře. Osobně myslim, že 12ka se 140 tis. je zralá minimálně na kroužky a z bezpečnostních důvodů i repasi ventilů.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
krizmen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1679
Registrován: 15 led 2004
Bydliště: Schakalovw

Re: Motor na VWbrouk 1200, 34ps, z mexica, naj 140000tis., p

Příspěvek od krizmen »

Samba píše:Motor na VWbrouk 1200, 34ps, z mexica, naj 140000tis., původní motor od prvního majitele.. mastí jak vítr..
cena 12000,- samba 775 181 779
:shock: :shock:
Obrázek

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 926
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Příspěvek od simak »

.. a neni tam preklep :?: to mela byt 1400 najeto 12tkm za 1.200,-Kc :twisted:

jojo, kecy prdy, to se mi to rejpe :roll:

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Pětišroub píše:znáš to, brambora k bramboře, UNO je na dvoře. Osobně myslim, že 12ka se 140 tis. je zralá minimálně na kroužky a z bezpečnostních důvodů i repasi ventilů.
S tým súhlasim tak na polovicu.
Ja osobne viem o 1200 síce nie z mexika :roll: ktorá má
najazdené cez 350000km a to bez žartu a do 250000km
to malo servisnu knižku z DE.Mala zmerané tlaky "OK" a olej
papala asi tak normálne.Dúfam že terajší majiteľ je spokojný
a dáva jej patričný servis ako predošlý :wink: .

K tej cene,nieje cena čo niekto pýta ale čo dostane :twisted: .

Uživatelský avatar
htd
E-bay monster
Příspěvky: 1030
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od htd »

jj, takze Samba ma servisku, coz se asi ceni :roll:

Uživatelský avatar
JARIS
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 378
Registrován: 21 čer 2004
Bydliště: Studenec TR

Příspěvek od JARIS »

Za stejný prachy jsme ted v nedeli brali od Samby 1600 cm dvoukanál AS blok. Podle mě je to drahý.Za 15 litrů si udělám komplet GO 1600.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

tak už to necháme být. Osobně jsem, co si pamatuju, neviděl dražší 12ku motor naž za 8 tisíc a to nevím, jestli se prodala..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

SO 545 píše:
Pětišroub píše:znáš to, brambora k bramboře, UNO je na dvoře. Osobně myslim, že 12ka se 140 tis. je zralá minimálně na kroužky a z bezpečnostních důvodů i repasi ventilů.
S tým súhlasim tak na polovicu.
Ja osobne viem o 1200 síce nie z mexika :roll: ktorá má
najazdené cez 350000km a to bez žartu a do 250000km
to malo servisnu knižku z DE.Mala zmerané tlaky "OK" a olej
papala asi tak normálne.Dúfam že terajší majiteľ je spokojný
a dáva jej patričný servis ako predošlý :wink: .
K tej cene,nieje cena čo niekto pýta ale čo dostane :twisted: .
K ceně se vyjadřovat nebudu. Je to nářez, aler každá věc má svýho kupce.
K životnosti motoru ale jo: Už víckrát mě překvapilo po jak krátký době se tu hází motory do "starýho železa", řečeno obrazně. Což mě překvapuje, protože reference o trvanlivosti broučích motorů převyšovaly a to výrazně - životnost klasických vodouchů. V tom taky podle tkví část broučího kouzla . myslel jsem si. Ale dělat skoro generálku po 150 tisících mě docela děsí. To jsou ty motory takový srágorky? S džigulem jsme bez GO najezdili půl melouna (bež přehánění), na Medvědu jsem měl natošíno poctivejch 800 tisíc a kdoví jaký prase s tim kdy jezdilo a kolik najezdil Golfovej naf?ák v Cadďákovi, to nechci ani domejšlet, ale určitě taky k půl miliónu. Žádnej z těch motorů neprojevoval výraznější znaky přílišného opotřebení. To je broučí motůrek fakt taková "cetka" nebo jste jenom trochu přecitlivělí? (Kdyžtak to prosím přesuňte, díky).

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

já tam taky nepíšu generálku motoru. Píšu kruhy a z bezpečnostních důvodů ventily. Kruhy, protože zdravá komprese neuškodí a ventily proto, že už jsem na jednom takovým "ultraspolehlivým třistatisícovým motoru" ventil utrh´, a proto už to nikdy nechci pokoušet, protože jsem ho tím nadlouho odepsal. Udělat hlavy je při dobrým načasování odstávka auta na týden (pokud výměnným způsobem i na míň), a motor může zase další desetitisíce sloužit. Pořád je lepší tomu věnovat trochu času, než ten motor totálně ujezdit, potom vlivem závady (viz. ventil, nebo vylágrování, zadření apod) ho totálně rozjebat a výsledně zahodit do šrotu jako dál nepoužitelnej.

Už jsem se z příkladu tatíka poučil, že lepší je věc odstavit, nebo se jí věnovat předtím, než se dostane za hranici snadné opravitelnosti, a proto jsem možná víc opatrnej.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
JARIS
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 378
Registrován: 21 čer 2004
Bydliště: Studenec TR

Příspěvek od JARIS »

Nestraš s těma ventilama,ja jsem tam nechal starý.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

bubububu 8)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

podle kamaráda, leteckýho mechanika ve zkušebně motorů Walter Jinonice, to moje ulomení bylo způsobeno únavovým lomem...prej to byla učebnicová ukázka. Žádná vada materiálu. Tečka.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Mozno to bude trochu mimo diskusie,no ked sa ventil utrhne na standardnom,malo vykonnom motore,predstavte si co sa stane pri pouzivani ostrejsich vaciek pri nezmenenom systeme rozvodu,hlavne pruzin.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

no..na 12ce se utrhl výfukový ventil na třetím válci, dostal kopanec od pístu, narazil do svíčky a sedla ventilu a vlastně hlavu úplně znehodnotil, při dalším otočení kliky pak prorazil dno pístu a zmizel v klikovém prostoru. To bylo při pomalé jízdě do kopce. Co se stane, když má motor točky, bych vidět nechtěl :shock:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Jo,to mas ojnic plny kufr

Uživatelský avatar
Pavel Kubín
Pan Vierloch
Příspěvky: 129
Registrován: 29 srp 2003

Příspěvek od Pavel Kubín »

axoun píše: K ceně se vyjadřovat nebudu. Je to nářez, aler každá věc má svýho kupce.
K životnosti motoru ale jo: Už víckrát mě překvapilo po jak krátký době se tu hází motory do "starýho železa", řečeno obrazně. Což mě překvapuje, protože reference o trvanlivosti broučích motorů převyšovaly a to výrazně - životnost klasických vodouchů. V tom taky podle tkví část broučího kouzla . myslel jsem si. Ale dělat skoro generálku po 150 tisících mě docela děsí. To jsou ty motory takový srágorky? S džigulem jsme bez GO najezdili půl melouna (bež přehánění), na Medvědu jsem měl natošíno poctivejch 800 tisíc a kdoví jaký prase s tim kdy jezdilo a kolik najezdil Golfovej naf?ák v Cadďákovi, to nechci ani domejšlet, ale určitě taky k půl miliónu. Žádnej z těch motorů neprojevoval výraznější znaky přílišného opotřebení. To je broučí motůrek fakt taková "cetka" nebo jste jenom trochu přecitlivělí? (Kdyžtak to prosím přesuňte, díky).
Ty motory byly ve SVÉ DOBĚ vzorem spolehlivosti a trvanlivosti. Vyžadovaly mnohem méně zásahů než jejich souputníci.
Jenže, při vší úctě, z dnešního pohledu jde jen o mírně vylepšovanou techniku 30. let minulého století... S modernějšími motory je dost dobře srovnávat nejde, vlastně jako celé tohle úžasný auto.
Ale ten zvuk..! :heart:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Bez toho,aby som sa dotkol citlivych miest VW zapalencov,pri skladani,alebo GO tychto motorov je nevyhnutne pouzitie roznych meracich pripravkov na kazdu cast motora od bloku,po ventilove viko.Je neuveritelne,ake rozdiely su napr v sade novych ojnic.Len ked je vsetko premerane a v tolerancii,moze nastat zosadenie motora,zase so striktnym dodrziavanim povolenych vol a momentov.Potom ten motor ide,ale hlavne drzi.Aka kolvek uchylka od originalu chce dalsie zmeny,ktore zakazdym ovplyvnia funkciu alebo zivotnost dalsej suciastky a tak to ide do nekonecna.
Kde kto je schopny dat VW motor dohromady,vysledok je vsak otazka.

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

tak jo, sem to chtěl jenom slyšet... 8-[

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

se zigulem puůl milionu jo ?

tak to bych chtel videt jak jezdil
nasi rodinou prosly 4 ziguly a po 150-200tis byly ty motory vydechly
a zraly na vybrusy a vubec kompletni GO

faktem je ze i s tim vydechlym motorem to jezdilo, sice clovek jel barrandovskej kopec kopce na trojku 50 ale jel

Odpovědět