Životnost motoru - rekordy a kuriozity
Re: Motor na VWbrouk 1200, 34ps, z mexica, naj 140000tis., p
Samba píše:Motor na VWbrouk 1200, 34ps, z mexica, naj 140000tis., původní motor od prvního majitele.. mastí jak vítr..
cena 12000,- samba 775 181 779
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
S tým súhlasim tak na polovicu.Pětišroub píše:znáš to, brambora k bramboře, UNO je na dvoře. Osobně myslim, že 12ka se 140 tis. je zralá minimálně na kroužky a z bezpečnostních důvodů i repasi ventilů.
Ja osobne viem o 1200 síce nie z mexika ktorá má
najazdené cez 350000km a to bez žartu a do 250000km
to malo servisnu knižku z DE.Mala zmerané tlaky "OK" a olej
papala asi tak normálne.Dúfam že terajší majiteľ je spokojný
a dáva jej patričný servis ako predošlý .
K tej cene,nieje cena čo niekto pýta ale čo dostane .
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
K ceně se vyjadřovat nebudu. Je to nářez, aler každá věc má svýho kupce.SO 545 píše:S tým súhlasim tak na polovicu.Pětišroub píše:znáš to, brambora k bramboře, UNO je na dvoře. Osobně myslim, že 12ka se 140 tis. je zralá minimálně na kroužky a z bezpečnostních důvodů i repasi ventilů.
Ja osobne viem o 1200 síce nie z mexika ktorá má
najazdené cez 350000km a to bez žartu a do 250000km
to malo servisnu knižku z DE.Mala zmerané tlaky "OK" a olej
papala asi tak normálne.Dúfam že terajší majiteľ je spokojný
a dáva jej patričný servis ako predošlý .
K tej cene,nieje cena čo niekto pýta ale čo dostane .
K životnosti motoru ale jo: Už víckrát mě překvapilo po jak krátký době se tu hází motory do "starýho železa", řečeno obrazně. Což mě překvapuje, protože reference o trvanlivosti broučích motorů převyšovaly a to výrazně - životnost klasických vodouchů. V tom taky podle tkví část broučího kouzla . myslel jsem si. Ale dělat skoro generálku po 150 tisících mě docela děsí. To jsou ty motory takový srágorky? S džigulem jsme bez GO najezdili půl melouna (bež přehánění), na Medvědu jsem měl natošíno poctivejch 800 tisíc a kdoví jaký prase s tim kdy jezdilo a kolik najezdil Golfovej naf?ák v Cadďákovi, to nechci ani domejšlet, ale určitě taky k půl miliónu. Žádnej z těch motorů neprojevoval výraznější znaky přílišného opotřebení. To je broučí motůrek fakt taková "cetka" nebo jste jenom trochu přecitlivělí? (Kdyžtak to prosím přesuňte, díky).
já tam taky nepíšu generálku motoru. Píšu kruhy a z bezpečnostních důvodů ventily. Kruhy, protože zdravá komprese neuškodí a ventily proto, že už jsem na jednom takovým "ultraspolehlivým třistatisícovým motoru" ventil utrh´, a proto už to nikdy nechci pokoušet, protože jsem ho tím nadlouho odepsal. Udělat hlavy je při dobrým načasování odstávka auta na týden (pokud výměnným způsobem i na míň), a motor může zase další desetitisíce sloužit. Pořád je lepší tomu věnovat trochu času, než ten motor totálně ujezdit, potom vlivem závady (viz. ventil, nebo vylágrování, zadření apod) ho totálně rozjebat a výsledně zahodit do šrotu jako dál nepoužitelnej.
Už jsem se z příkladu tatíka poučil, že lepší je věc odstavit, nebo se jí věnovat předtím, než se dostane za hranici snadné opravitelnosti, a proto jsem možná víc opatrnej.
Už jsem se z příkladu tatíka poučil, že lepší je věc odstavit, nebo se jí věnovat předtím, než se dostane za hranici snadné opravitelnosti, a proto jsem možná víc opatrnej.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
no..na 12ce se utrhl výfukový ventil na třetím válci, dostal kopanec od pístu, narazil do svíčky a sedla ventilu a vlastně hlavu úplně znehodnotil, při dalším otočení kliky pak prorazil dno pístu a zmizel v klikovém prostoru. To bylo při pomalé jízdě do kopce. Co se stane, když má motor točky, bych vidět nechtěl
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Pavel Kubín
- Pan Vierloch
- Příspěvky: 129
- Registrován: 29 srp 2003
Ty motory byly ve SVÉ DOBĚ vzorem spolehlivosti a trvanlivosti. Vyžadovaly mnohem méně zásahů než jejich souputníci.axoun píše: K ceně se vyjadřovat nebudu. Je to nářez, aler každá věc má svýho kupce.
K životnosti motoru ale jo: Už víckrát mě překvapilo po jak krátký době se tu hází motory do "starýho železa", řečeno obrazně. Což mě překvapuje, protože reference o trvanlivosti broučích motorů převyšovaly a to výrazně - životnost klasických vodouchů. V tom taky podle tkví část broučího kouzla . myslel jsem si. Ale dělat skoro generálku po 150 tisících mě docela děsí. To jsou ty motory takový srágorky? S džigulem jsme bez GO najezdili půl melouna (bež přehánění), na Medvědu jsem měl natošíno poctivejch 800 tisíc a kdoví jaký prase s tim kdy jezdilo a kolik najezdil Golfovej naf?ák v Cadďákovi, to nechci ani domejšlet, ale určitě taky k půl miliónu. Žádnej z těch motorů neprojevoval výraznější znaky přílišného opotřebení. To je broučí motůrek fakt taková "cetka" nebo jste jenom trochu přecitlivělí? (Kdyžtak to prosím přesuňte, díky).
Jenže, při vší úctě, z dnešního pohledu jde jen o mírně vylepšovanou techniku 30. let minulého století... S modernějšími motory je dost dobře srovnávat nejde, vlastně jako celé tohle úžasný auto.
Ale ten zvuk..!
Bez toho,aby som sa dotkol citlivych miest VW zapalencov,pri skladani,alebo GO tychto motorov je nevyhnutne pouzitie roznych meracich pripravkov na kazdu cast motora od bloku,po ventilove viko.Je neuveritelne,ake rozdiely su napr v sade novych ojnic.Len ked je vsetko premerane a v tolerancii,moze nastat zosadenie motora,zase so striktnym dodrziavanim povolenych vol a momentov.Potom ten motor ide,ale hlavne drzi.Aka kolvek uchylka od originalu chce dalsie zmeny,ktore zakazdym ovplyvnia funkciu alebo zivotnost dalsej suciastky a tak to ide do nekonecna.
Kde kto je schopny dat VW motor dohromady,vysledok je vsak otazka.
Kde kto je schopny dat VW motor dohromady,vysledok je vsak otazka.