VWědomostní kvíz pro fajnšmekry
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
no digitálem to asi nebylo, tak někdo otočil negativ
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
První varianta prototypu, označená jako 977/1, byla vybavena plochým, vzduchem chlazeným čtyřválcovým motorem o objemu 1016 ccm s rozvodem OHV, jež měl výkon 23 kW při 4 000 ot./min. Takový motor si také vyžádal chlazení poměrně rozměrným ventilátorem a rovněž montáž olejového chladiče, jež byl přichlazován vzduchem hnaným tímto ventilátorem. S konstrukcí vzduchem chlazených motorů neměli ve Škodovce příliš zkušeností. Poslední pokusy se datovaly polovinou třicátých let, takže při konstrukci pohonného agregátu spolupracovali škodováčtí technici s Tatrou v Kopřivnici, kde měli rozsáhlé zkušenosti s vozy Tatra 600 a Tatra 603, jež měly rovněž vzadu umístněné vzduchem chlazené motory.
Škoda 977 měla samonosnou karoserii, ve své době poněkud atypického tvaru. Přední a zadní sklo bylo panoramatické a zlepšovalo výhled z vozu. Přesto byla především zadní část auta při hodnoceních kritizována za nevzhlednost. Větší výtku by si však zřejmě zasloužila pouze malá výklopná okénka na větrání v předních dveřích, zatímco hlavní sklo otvíratelné nebylo. Interiér vozu pak údajně vynikal pohodlím, kterým předstihoval prototyp Škody 976. Jízdní vlastnosti však byly hodnotící komisí označeny jako průměrné, jen na kluzkém povrchu bylo hodnocení lepší.
Velkou slabinou byl poměrně velký hluk v interiéru, který pocházel od ventilátoru vzduchem chlazeného motoru a rovněž vibrace, ke kterým docházelo při plynulé jízdě a jež způsoboval chod motoru. Proto bylo také rozhodnuto o jeho výměně za motor Škody 976, který se pozdějí montoval do Škody 1 000. Vůz s kapalinou chlazeným motorem nesl označení Škoda 977/2. Tím se podařilo odstranit neduhy, jež s sebou přinášel vzduchem chlazený motor. Jízdní vlastnosti se zvláš? nezměnily, ale chod motoru byl kultivovanější a jízdní komfort o poznání lepší.
Dalším kritizovaným nedostatkem vozu byl malý zavazadlový prostor, který se nacházel v přední části automobilu a sloužil zároveň jako skříň záložního kola a nářadí. To ovšem vycházelo z koncepce vozu s motorem vzadu a konstruktéři se s tímto problémem potýkali ještě řadu let. Aby byl zavazadlový prostor alespoň nějak zvětšen, byl vytvořen také druhý, menší zavazadelník za opěradly zadních sedadel, což bylo řešení, které přetrvalo od Škody 1 000 až po výběh posledních vozů s motorem vzadu. Délka automobilu byla 3 750 mm, pohotovostní hmotnost pouhých 720 kg.
Koncepce vozů s motorem vzadu, kterým byla Škoda 977 předobrazem, přetrvala ve výrobě Škodovky od roku 1964 do počátku devadesátých let. Rozhodnutí o výrobě automobilu této koncepce bylo koncem padesátých let celkem pochopitelné s ohledem na tehdejší zkušenosti ve světě, které se spíše přikláněly k tomuto provedení vozu. Naopak pokusy s motorem vpředu a pohonem předních byly spíše ojedinělé a tato koncepce získala vrch až v průběhu šedesátých let.
Škoda 977 měla samonosnou karoserii, ve své době poněkud atypického tvaru. Přední a zadní sklo bylo panoramatické a zlepšovalo výhled z vozu. Přesto byla především zadní část auta při hodnoceních kritizována za nevzhlednost. Větší výtku by si však zřejmě zasloužila pouze malá výklopná okénka na větrání v předních dveřích, zatímco hlavní sklo otvíratelné nebylo. Interiér vozu pak údajně vynikal pohodlím, kterým předstihoval prototyp Škody 976. Jízdní vlastnosti však byly hodnotící komisí označeny jako průměrné, jen na kluzkém povrchu bylo hodnocení lepší.
Velkou slabinou byl poměrně velký hluk v interiéru, který pocházel od ventilátoru vzduchem chlazeného motoru a rovněž vibrace, ke kterým docházelo při plynulé jízdě a jež způsoboval chod motoru. Proto bylo také rozhodnuto o jeho výměně za motor Škody 976, který se pozdějí montoval do Škody 1 000. Vůz s kapalinou chlazeným motorem nesl označení Škoda 977/2. Tím se podařilo odstranit neduhy, jež s sebou přinášel vzduchem chlazený motor. Jízdní vlastnosti se zvláš? nezměnily, ale chod motoru byl kultivovanější a jízdní komfort o poznání lepší.
Dalším kritizovaným nedostatkem vozu byl malý zavazadlový prostor, který se nacházel v přední části automobilu a sloužil zároveň jako skříň záložního kola a nářadí. To ovšem vycházelo z koncepce vozu s motorem vzadu a konstruktéři se s tímto problémem potýkali ještě řadu let. Aby byl zavazadlový prostor alespoň nějak zvětšen, byl vytvořen také druhý, menší zavazadelník za opěradly zadních sedadel, což bylo řešení, které přetrvalo od Škody 1 000 až po výběh posledních vozů s motorem vzadu. Délka automobilu byla 3 750 mm, pohotovostní hmotnost pouhých 720 kg.
Koncepce vozů s motorem vzadu, kterým byla Škoda 977 předobrazem, přetrvala ve výrobě Škodovky od roku 1964 do počátku devadesátých let. Rozhodnutí o výrobě automobilu této koncepce bylo koncem padesátých let celkem pochopitelné s ohledem na tehdejší zkušenosti ve světě, které se spíše přikláněly k tomuto provedení vozu. Naopak pokusy s motorem vpředu a pohonem předních byly spíše ojedinělé a tato koncepce získala vrch až v průběhu šedesátých let.
flat4 teoretik gang member number 1