Stránka 1 z 3

VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od Horny
Vzduchu znali pani, prosim Vas o radu. Ac nevlastnim vwzduchem chlazene vw, ale mam obytnou, ropou smrdici T3, porad posilhavam po broukovi. Nechci vsak kupovat do baraku treti auto, pokud by to byl znovu vyrazne ztratovy podnik. Vim, ze mi odpovite, do auta clovek nevidi a auto si zada vzdy nejake investice minimalne do bezne udrzby.
Priznam se bez muceni, nemam tolik casu, umu a chuti se v aute porad vrtat sam, takze o levnejsi koupi a nasledne samo domo renovaci asi nemuze byt rec, nehlede na to, ze samotna renovace pak vyjde ve vysledku draz nez zachovale auto.
Brouka bych chtel koupit spis jako investici, ktera by do budoucna neztratila, garazovat ho, obcas se projet, kdyz bude hezky, pripadne na sraz, proste takovou radostnou investici. A kdyz bude nekdy nouze, tak ho pak pripadne prodat. Zni to mozna az utopicky, ale je to mozne nebo je to jen moje mylna predstava?
A pokud neni, poradte, co ma nejvetsi smysl, s ohledem na historickou hodnotu, koupit? Oval, dedek a dal uz ne? V Holansku jsem zahlidnul par peknych aut, cena sice vyssi, ale auta bud po renovaci nebo velice zachovala.

Za kazdy nazor dik, Ondra

Re: VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od beetle66
Jako investici lze brát auta do roku 1966, nad rok 66 lze vzít v úvahu nějakou limitovanou edici nebo v lepším případě brouka v cabriu od Karmanna. Obecně, podle tabulek, jde cena brouků pomalu vzhůru, samozřejmě platí čím starší a původnější model, tím je cena vyšší. Pro investici bych volil prvního dědka, případně ovála, které se dají sehnat za "rozumno" a cena poroste nahoru.

Re: VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od Horny
Dekuju, za naprosto vecnou odpoved.
Otazka je, co je u zachovaleho Ovala nebo dedka rozumna cena. Pred koupi bych si samozrejme chtel sehnat nekoho, kdo se opravdu vyzna a byl pri koupi se mnou, ale jen abych vedel v jakem rozpeti se muzou "rozumne" ceny za zachovaleho ovala nebo dedka pohybovat?

Re: VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od lope
Auto je obecně blbá investice a u brouků se asi nedá čekat nějaký raketový růst cen. Cenu má původní kompletní stav, i tady na fóru se najde dědek s netknutými podběhy, což nechápu... Ale jseš ve východní Evropě, tady ho za moc neprodáš a pro západ jsi podezřelý. Pokud se v horizontu, který uvažuješ, něco radikálně nezmění.

Re: VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od pulenejksicht
jestli nemáš problém s busy tak nejvíc šly nahoru za posledních pár let praktičtější vwčka jako ponorka a t2 westfálka
když brouka jako investici tak minimálně ovála ..zbytek je plevel
boj bude dobře koupit :wink:

Re: VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od beetle66
lope píše:Auto je obecně blbá investice a u brouků se asi nedá čekat nějaký raketový růst cen.
Lope, asi bych to upřesnil, nové auto je blbá investice, zajímavý veterán má takové zúročení, o kterém se v ostatních investičních kruzích může některým jen zdát. Alfa a omega úspěchu je správně vybrat, sleduji to nějaký čas a ty ceny rostou pánové a jak správně připomněl Půlenej, busíci jsou z hlediska investice velmi zajimaví, bohužel se v tom nedá jezdit :D

Re: VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od beetle66
Horny píše:Dekuju, za naprosto vecnou odpoved.
Otazka je, co je u zachovaleho Ovala nebo dedka rozumna cena. Pred koupi bych si samozrejme chtel sehnat nekoho, kdo se opravdu vyzna a byl pri koupi se mnou, ale jen abych vedel v jakem rozpeti se muzou "rozumne" ceny za zachovaleho ovala nebo dedka pohybovat?
Na to je těžká odpověď, pokud se budeme bavit o autě k investici, osobně bych viděl investici kolem 150 tisíc za něco, co má smysl. (dědek) Ovál bude o něco málo výše, investiční horizont cca 10 let...

Re: VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od Sam
S úsměvem to tady sleduji a myslím, že je třeba rozlišovat mezi investicí a spekulací.
Pokud jde o spekulaci, klidně kup brouka nebo busíka. Prodejní cena je často zcela mimo realitu a pokud budeš šikovný, prodáš dřív, než bublina kolem busíků ponorek a vůbec brouků praskne.
Pokud ti jde skutečně o investici, poohlédni se po jiné značce, kusové výrobě, nebo alespoň šáhni do válečných nebo předválečných let (KDF)

Re: VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od Horny
Pulenej: Busy mi neva, ba naopak. Me by se libila t2a, ale to uz zacina byt dost mastna zalezitost a pokud se da sehnat jeste za nejakej rozumenjsi peniz, tak je na tom kupa prace a kvuli tomu to kupovat nechci. To uz jsem si prozil s t3, renovace prinesla vic starosti nez radosti i kdyz ted uz si uzivam, ale dalsi takovy auto nechci. Navic busa uz mam, t3 mi vyhovuje na cestovani, moc to nezere a je to prakticky, prodavat ho nechci a druhej bus by uz byl zbytecnej. Proto by padla volba na brouka.

Beetle 66: No koupit peknyho dedka za 150 je asi docela terno. Zatim jsem jich moc za aspon podobnou cenovwku nevidel. Ted jsem nasel krasny kousky ze Svedska, ale jde to pres prekupnika a cena 9500 a 10000 E #-o Jinak to urcite nekupuju za ucelem zbohatnuti, spis na rozumne ulozeni penez a zaroven i na uziti. Nejsem financni analytik a spekulant, investovat na trzich nechci, a banky a jejich sazby pod urovni inflace me neba.

Re: VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od Horny
O spekulaci jiste nejde, ale to uz jsem psal, chci auto pro radost, ale ne abych se v nem musel porad vrtat, ale zaroven v tom nechci nenavratne utopit svoje finance. Obavam se, ze neco predvalecneho uz by bylo mimo moje financni moznosti. Kazdopadne, kam se dnes sroubuje cena hlavne busu, je az neuveritelne. Sleduji obcas belgicky flat 4 a nestacim se nekdy divit, co se za jake penize prodava... :roll:

Re: VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od SO 545
Sam píše:S úsměvem to tady sleduji a myslím, že je třeba rozlišovat mezi investicí a spekulací.
Pokud jde o spekulaci, klidně kup brouka nebo busíka. Prodejní cena je často zcela mimo realitu a pokud budeš šikovný, prodáš dřív, než bublina kolem busíků ponorek a vůbec brouků praskne.
Pokud ti jde skutečně o investici, poohlédni se po jiné značce, kusové výrobě, nebo alespoň šáhni do válečných nebo předválečných let (KDF)

Pod toto sa da uz len podpisat.

Zabudni na auto /akekolvek/okolo 150000czk ako o dobrej investicii /co do financii/

Bud tomu prepadnes a mas smolu /ale kopec radosti/ alebo kupis ako investiciu a mas este vacsiu smolu.

Viem o com pisem prerabam uz par rokov :wink:

Re: VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od Horny
Ja uz jsem tomu bohuzel propadnul i kdyz zatim na levelu T3 busu, do kteryho jsem se zamiloval, koupil, renovoval, zahucel do toho rancem penez, vyplesatel z toho, nekolikrat se proklinal, pak zase chvile euforie, ale suma sumarum, jsem za to auto rad, miluju ho i pres trable provazejici nase souziti si ho uzivam a tak to ma byt. S broukem bych chtel neco podobneho, jen bez te casti renovace. Opet rikam, nechci na tom vydelat, jen ulozit vice mene bezpecne penize, ktere momentalne nevyuziji a tak lezi ladem. To, co bude za 10 let je jina otazka, ale urcite nechci koupit za napriklad 200, nainvestovat dalsich 100 do oprav a pak zjistit, ze kdyz budu do budoucna v nouzi a budu potrebovat casem prodat, ze prodam za 150. V tom pripade si radsi necham zajit chut a budu nadale uzivat jen busika a nad brouky projizdejici okolo jen uslintnu.

Re: VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od Sam
Ano, to je přesně to, o čem hovořím. Vzhledem k pořizovací ceně VW dodávky v tehdejší době, počtu vyrobených kusů a i počtu stále pojízdných vozů jde o módní nafouknutou bublinu a cena je mnohem vyšší než jaká je skutečná hodnota vozu. Stačí aby se módní trend otočil, opadla poptávka po tuctové dodávce z šedesátých let a rázem tu ze statisíců máme hromadu šrotu na dvorku.
Samozřejmě si investuj do čeho chceš, já jen říkám, že se to vyplatí pouze v krátkodobém horizontu a dejme tomu do patnácti let cena VW busů s velkou pravěpodobností padne a je pravděpodobné, že padne i pod současnou hodnotu. Pro příklady netřena chodit daleko, koukněte na realitní trh v Americe a za dva roky v celé EMEA.

Re: VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od dolin
Hele Horny, já si třeba myslím, že je úplně jedno, jakýho brouka koupíš (a to narozdíl od jiných považuju za brouka i superky a Méchika). Když bude v dobrým stavu a za slušnej peníz, tak je každej brouk v tebou popisovaným provozním schématu dobře uložená investice, protože ceny všech už akorát porostou. Podle mě je teda víceméně fuk, jestli teď koupíš ovála za 300 táců nebo Méchiko za sedmdesát - pokud to bude auto ve stavu, kterej bude vyžadovat víceméně jenom "údržbu" (a na to si musíš sehnat někoho znalýho při koupi), tak to auto budeš užívat a jistě ho za pár let prodáš zase o něco dráž, než za kolik jsi koupil (když ho teda nezboříš nebo nenecháš venku shnít atd.) Ale že bys na tom nějak zvlášť vydělal si nemyslím.. PS.: O moc líp než s preclem se jezdí se superkou ;-)

Re: VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od dolin
Ty ceny prosím s rezervou, moc se neorientuju..
Jinak ten tvůj dotaz je podle mě spíš otázkou na to, za kolik peněz jakej brouk v jakým stavu má smysl koupit, abys mohl užívat, moc neinvestovat a v případě prodeje třeba trochu vydělat, ale aspoň neprodělat ;-) To je těžká otázka i pro znalé, protože je v tom vzorci moc proměnných ;-) Fakt ale je, že poslední dobou se ceny všech starejch VW trochu zvrtávaj k nesmyslům :-(

Re: VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od pulenejksicht
Sam píše:Ano, to je přesně to, o čem hovořím. Vzhledem k pořizovací ceně VW dodávky v tehdejší době, počtu vyrobených kusů a i počtu stále pojízdných vozů jde o módní nafouknutou bublinu a cena je mnohem vyšší než jaká je skutečná hodnota vozu. Stačí aby se módní trend otočil, opadla poptávka po tuctové dodávce z šedesátých let a rázem tu ze statisíců máme hromadu šrotu na dvorku.
Samozřejmě si investuj do čeho chceš, já jen říkám, že se to vyplatí pouze v krátkodobém horizontu a dejme tomu do patnácti let cena VW busů s velkou pravěpodobností padne a je pravděpodobné, že padne i pod současnou hodnotu. Pro příklady netřena chodit daleko, koukněte na realitní trh v Americe a za dva roky v celé EMEA.
Same když odhlídneme od tvojí zaujatosti k prašivým dodávkám a realistickému pohledu na investici - veterána , ne masově vyráběný lidový vůz tak bych si dovolil tvrdit
že youngtimery šly nahoru více než echtovní veterání o X desítek let starší právě kvůli větší použitelnosti a praktičnosti
mají prostě větší poměr radosti z příjemné jízdy a užitné hodnoty než z lesku chromu a trofejí z veterán srazů :wink:
jel jsem tatrou na Glockner ..paráda ..ale ne pro každýho ..

nebude náhoda že většina broukařů časem s rodinou , zpohodlněním (důvod si každý najde) přešla i třeba k novějším kulaťáckým dodávkám
prostě jsou ty barkasy praktičtější pro rodinu jako celek a nejen pro leštiče chromů soukromníka a tak šly ceny víc nahoru než u echtovních veteránů
otec má tatrovku 57 z roku 1933 a moje norka z roku 1960 má prostě mnohem vetší tržní hodnotu ..toť je prostě smutná realita
souhlasím s tím že ceny jsou nechutně vyšroubovaný do hladin kde aby si na to vzal zaměstnanec s průmernou mzdou a rodinou hypotéku ..
ale to hlavně proto že na každý zajímavý auto je víc zájemců kteří by ho rádi pěkně vobložili než koupěschopných pacientů kteří jsou to šišku vobložáckou schopni a ochotni dát :wink:

samo ceny v inzerátech nereflektují skutečnou tržní hodnotu protože jsou většinou težce přeťatý .. viz nedávno tady proběhnuvší Ex Axova nádhera za 900 litrů ..prostě holej nesmysl ..svatá prostato :wink:

taky počítám, že už to víc nahoru jít nemůže protože už je to na nesmyslech ..ale to jsem si říkal před 3 lety kdy ceny byly podstatně níže ..

ale .. inflace ..lidí jak sraček ..lidí co maj peněz jako sraček taky jako sraček

jde to do sraček ? :wink:

Re: VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od Horny
Dolin: Tak nejak podobne to vidim taky, jde asi hlavne o to vybrat na zacatku slusne a klidne i trosku priplatit, ale mit lepsi kus. Kdyz jsem kupoval busa, tak jsem byl ve financni situaci, kdy jsem si nemohl dovolit koupit auto v super stavu, ktere by vyzadovalo jen drobne udrzbove finance. Byl jsem po skole, kapsy po vetsinou prazdne, prodal jsem motorku, neco malo prihodil a koupil obytku s tim, ze renovovat se bude postupne v dlouhodobem horizontu. Nakonec to spolklo vic, nez kdybych zajel do reichu nebo Nizozemi a koupil fesaka se vsim vsudy. Jenze tehda na to hold nebylo. Dneska uz to, jen z touhy po broukovi, takhle udelat nechci. Spis neco, co sem tam clovek poopravi, sveze se a bude mit usmev na tvari. Samo, ze cim starsi a originalnejsi, tim vic se mi libi, ale popravde ani to mexico v peknem stavu by mi nevadilo. Prvoplanovite to nema byt predmet vydelku, ale hlavne udrzeni hodnoty s pripadnym malym narustem (coz zarucene smazou vydaje na nejakou tu udrzbu, tak alespon udrzeni hodnoty, vyvazene radostnymi kilometry).

Same: Popravde, dnesni vw komunita mi prijde tak velka, hlavne v zapadni Evrope a rozrusta se, ze nejaky rapidni pokles ceny bych neocekaval. To snad jedine, kdyby prisla valka, hladomor nebo dalsi velka celosvetova financni krize. Pak by samozrejme poptavka hlavne po tuctovych kusech a s tim i ceny sly dolu. A souhlasim s tim, co psal Pulenej. Bus a brouk jsou kult a cim novejsi, tim praktickeji vyuzitelnejsi. A presto si zachovavaji to kouzlo, ktere nas vsechny pritahuje a spojuje at uz ovalkare nebo mexikare.

Re: VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od Vendelin
Ahoj, nejsem uplnej fanatik, ale zeptam se? "Jsme na burze, nebo na FLATU?"
J.

Re: VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od pulenejksicht
Vendelín píše:Ahoj, nejsem uplnej fanatik, ale zeptam se? "Jsme na burze, nebo na FLATU?"
J.
neboj jsi tu správně na flatu kde se řeší vše co s těma našma plechovkama souvisí .. na burzách se prodává šmelc a šrot mnohem vetšího rozsahu :wink:

Re: VW jako investice

Napsal: 05 čer 2014
od Jozef
moja rada znie: kúp brouka v prvom laku ale bez korózie! Tákéto autá majú ako taký potenciál v segmente brouk ktorých bolo vyrobených na mraky. Už v roku 1955 (obdobie oválu) bol dosiahnutý počet kusov 1.000.000 ! Brezlov už za rozumno nie je, ovál je už tuctovka. Takže zostáva akýkolvek model v pôvodnom stave samozrejme čím starší tým lepšie, ale lacno takýto model už nekúpiš.
Myslím že v tomto čase sa dá výhodne kúpiť ešte model 60-67 hlavne v Rakúsku do 5.000 eur v prvom laku bez rzi. Treba denne sledovať mobile, autoscout, willhaben.at a podobné sračky a občas tam najdeš velmi dobé ponuky a vtedy treba hned konať. napr. cabrio v prvom laku bez korózie a bastlu za 8 t. eur atd...
plusovú návratnosť som nemal pri žiadnom aute .....ale o tom to nie je, uvedom si že držať veterána roky pri živote ide do peňazí