Hřejivý archiv :-)

Víno, ženy, muži a zpěv. Pojďme si konečně odpočinout od vzduchem chlazených.
Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 11 dub 2006

A kolega Bohuš perlí dál. V nenápadném topiku o zvýšení (nikoliv snížení ) nápravy přidal osobitým stylem analogii počátků svého broukařství. Díky Bohuši. Držime palce ve všem co s těma broukama provádíš. Tady jsme na jedný lodi a věř, že takových, co stále něco objevují, je nás tady povícero.


...aby ste tomu rozuměli musímto napsat zeširoka .Viděl jsem film muj autak brouk a koupil jsem brouka rv. 72 rozšířeny sníženy bíla perlet krasavac cca 1/2 roku zpět. kdybych znal to forum tak bych no nevim.???U nás nikde nic žádne díly a pak sem viděl v bazaru brouka rv. 69 u nás koupený 2 majitel a prej 32OOOkm najete. Jízda s ním super měkounky v porovnánim s tim mojim tak neznalý věci sem ho koupil. Ale asi někdo vyměnil gumy na pedálech a má asi 130000km. Měly ho sice 2 ženske ale motor ma tlaky 6 6 7 8. nic moc jede sice jak drak. Tak sem si řek že než to opravovat tak koupim dobrý motor a narazil jsem na toho nahoře červeneho a místo motoru jsem koupil celeho. Na díly ale ho bylo škoda tak sem ho přestřikal a zjistil že je tuhy jak poleno no a co včil a dal už to víte
Naposledy upravil(a) axoun dne 30 dub 2006, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvekod Krystof » 18 dub 2006

Axoune, prepáč, že Ti tu do toho neustále šahám, ale kolega Jirka ma už dlhší čas fascinuje svojou nezadržateľnou túžbou pochopiť veci elektrické. A keďže fandím jeho odvahe (fakt, ináč by to bolo vo vtipoch a nie v archíve), tak toto som tu musel dať.
Jirka píše:Tak kablíky a žárovky jsou tam, vede od nich ten červenobílý kablík. Tak jsem ho zkoušel připojit ke spínači. Na spínači mám myslím 6 kontaktů. 4 jsou už obsazené (asi na světla) a 2 jsou volné (úplně spodní a horní). Zkoušel jsem připojení k oběma, ale pořád nic.Tak nevím, čím by to mohlo být. Jen, když jsem chtěl připojit k tomu spodnímu, tak mi to zajiskřilo, ale pak už nic.

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 19 dub 2006

Vsuvka:
Naopak Kryštofe, jsem rád, že tu přispíváš. Nemam žádný výsadní právo vyzobávat perličky. Nezvládám sledovat všechny diskuse a topiky a spousta perliček ze dna tak jistě zanáší sediment plků a uplynulého času. Proto prosím každého, aby je nenechal upadnout v zapomění. Děkuju.
Konec vsuvky
Naposledy upravil(a) axoun dne 30 dub 2006, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvekod Krystof » 19 dub 2006

Vsuvka 2
OK, ja len že keď Pán hřejivého archivu... :wink:
Koniec Vsuvky 2
Koniec všetkých vsuviek, pokračovanie hrejivého archívu.

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 19 kvě 2006

První z historek kolegy REDHOTa z časů, kdy troubil na funusech poslední sbohem. Těšíme se na další. :lol:

REDH0T píše:...to Vám bylo milé děti jednou, když jsme již stáli u hrobu, soudruh farář skončil svoji řeč, kapelník zdvihl prst, řekl - šestnáctka (my věděli, že je to skladba číslo 16, vedená pod tímto číslem v sešitu, označeném : Pohřební) a spustili jsme táhlý chorál Blíž k tobě...

Náš hrobník byl hrozné hovado. I na tu dobu asociál mezi asociály, špína, svrab, neštovice a běs. Sopel u nosu, chlast z něj čpěl na dva kilometry, no hrozný. Spolehlivost nula, etika obřadu minus šest, takt - nic. Nejbližší mužové se sešli kolem rakve, uchopili lana a jali se dávat tatínka do země.

My jsme hráli tak tklivě a falešně (v té době byl věkový průměr kapely 74 a to jen díky tomu, že jsme tam z 8 lidí hráli dva borci, co měli pod dvacet), že jediný oko nezůstalo suchý. Nejbližší příbuzní na hraně kolapsu, kolem těžkej štyngec z kadidla, no atmosféra, na kterou jsem si první dva roky těžce zvykal...

v tom se rakev dostala na zem, a dál nic. Do díry nešla. Zkoušeli ji tam dát na štorc, ale nic. Hrobař se stoickým klidem k tomu došel, zkusil do ní dvakrát kopnout, loktem se ji tam pokusil srazit, rodina byla úplně hotová. Nic nešlo.

Stoupnul si, my pořád podbarvovali tím chorálem a do absolutního ticha, protkaného jen vzlykáním žen pronesl hlasitě, z výše svých dvou metrů památnou větu : Déte to kurva bokem. Já to zétra zahrabu. Já sem to vykopal malý...

Smějící se trumpetista nemůže hrát. Skončil jsem v křečích, rodina po zesnulém asi na práškách :twisted:

těch historek bylo spousta, občas na to vzpomínáme, to je neuvěřitelný, co občas život napsal...

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 27 kvě 2006

A tady názorná ukázka, jak překrásné jsou projevy pravé a nefalšované lásky ke vzduchem chlazenému vozu v podání zde přítomného Petra914. :wink:


...tak sem dneska opět pokračoval v rozbíjení auta a opět se můj úsměv zvětšil o několik cm.
Karoserie se nebude opravovat tak,že se budou odvrtávat a pak zpátky vařit blatníky.Neni to potřeba,páč sou v super stavu a ta bouda bude potřebovat jenom opravit.Tím sem opět ušetřil prachy,ale hlavně čas.Tam kde to rezne,to rezne z toho důvodu,že už to opravovali nějaký německý experti,který zásadně vaří opravovej plech přes ten původní,kterej zaklepou pod ten opravovej plech...

A teď to hlavní.Pod vrstvou barvy na předním levém sloupku sem našel něco,co sem myslel,že je nenávratně v háji.A co že sem to vlastně našel?Našel sem původní výrobní štítek Karosserie Karmann.Když sem po sundání dveří zblejsknul ty čtyři nejty na okrajích,začal sem tušit,co by to mohlo bejt,ale ze začátku sem nečekal,že bych moh mít tolik štěstí.Celý to bylo zalakovaný vrstvou tý modrý barvy,takže sem začal přemejšlet,čím jí dostat dolu.Acetonem bych to zničil,smirkem taky.Tudíž sem se rozhod pro syntetický ředidlo.Začal sem to šmrdlat a když z toho začalo vylejzat logo Karmann,tak sem málem skočil radostí do zdi.

Proč z toho mám takovou radost?Za prvý proto,že tam je a za druhý proto,že je na něm nejen přesnej kód barvy,ale další číslo,kde první dvojčíslí určuje týden,ve kterým byla 914 vyrobená,to třetí číslo den a to čtyřčíslí na konci kus.Pokud koncový čtyřčíslí začíná číslem 9,tak byla 914 kompletovaná přímo v karosárně Karmann v Osnabrücku.A jak to dopadlo?Ta devítka tam je!!!

Celý to číslo sem zapomněl.Až to nafotim pořádně,tak vyměnim nejen fotku,ale ještě to tu celý rozklíčuju.

A barva?Tady taky malá změna.Nebude to Signal Orange,ale jak výrobní štítek říká L32K-Phönixrot-to je něco mezi oranžovou a červenou,řekněme krvavej pomeranč...

Sem z toho úplně vedle.Že určím výrobu svýho auta na den sem fakt nečekal ani ve snu...
Naposledy upravil(a) axoun dne 28 kvě 2006, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 28 kvě 2006

No a tady tatáž vášeň v podání Želváka Boba. (Tato Bobova je protipólem Petrové. Oba tyto druhy jsou bezesporu žhavé jako Frančeska z mexické telenovaly, nicméně která z těch dvou je opravdovější? Dovolím si doporučit nesnažit se je rozsoudit, ale užít si je obě).
Želvák Bob se snažil zvrátit podle něj zkreslené veřejné povědomí o tom, že se na Broukání v podhradí 2006 nechal osazenstvem přesvědčit k tomu, aby svého dědka s faldachem nepřeoperovovával na "ovála". Ale Želvák si, zdá se, kráčí vlastní cestou posilněn odporem davu. Bobe dík hlavně za ten volant ve tvaru maltézského kříže :P , ale i za celkové odhodlání, které je pro mnohé z nás ohromně morálně posilující... =D> :lol: :P
cit Bob:
"... Sam kecá, ožírání vzdal po slabých čtyřech nebo pěti panácích a ani při následující klidné diskusi nad dlouhým pitím mě nepřesvědčil. Naopak - rozhodl jsem se, díky množství negativních ohlasů, že to bastlení přitvrdím a už jsem si naprojektoval hustou palubovku a volant ve tvaru maltézského kříže. Jediná nevýhoda je, že momentálně došly prachy, neb rozrostlá rodinka mi nedává čas na práci ve vedlejšce - což byl zdroj mých broučičích financí. Ale snad s koncem sezóny se situace zase o něco zlepší a do příštího roku dám aspoň základ (přední nápravu, palubku, oválový okno, motor a převodovku a snad i barvu).
Uvidíme ...

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 02 čer 2006

yahoďák píše:dej amíkovi do ruky flexu a laminát:
Obrázek
a potom mu přeraž hnát.

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvekod Krystof » 16 čer 2006

Tak tomuto hovorím vyznanie. A platí to, myslím, nie len pre 356...
Vďaka Redhote, tak nejako to cítime asi viacerí. Len tá poézia tomu chýba...
REDH0T píše:Auto má jet, když šlápneš na plyn, stát, když zabrzdíš, zahnout doleva přesně jak točíš volantem, chladit vzduchem a přijímat benzín. Ideální je v tomto ohledu motokára. To není o pohodlí, to je o řešení bez kompromisu. Popelníky, zapalovače, rádia, topení, pérování, tapecírung, odkládací plochy, abs, kontrola trakce, automatické převodovky jenom odvádějí pozornost od podstných funkcí Auta. Rozptylují a činí jízdu nadmíru nezajímavou a mění Auto v osobní vozidlo.

...a 356 je nadto nádherný Auto. Pro mě nejkrásnější ze všech...

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 23 čer 2006

Lugen píše:Mam dotaz, jak otestovat. Názory typu hrnec a teplá voda se mi nezdají.

A) jak poznam teplotu vody, běžně dostupné teploměry mají malý rozsah.

B) předpokládam že to funguje na principu odporu, to jest budík musim spojit s železnym hrncem a vodu osolit

c) ten bazmek (čidlo) je dost mrňavej a tedy asi nezajistim aby se nenamočila jiná strana než měřící, nehledě na to když dostanu vodu do varu tak bubliny budou oproti čidlu větší....


A kapitán Morgan (5š) z velitelského můstku promluvil:

předpokládáš, myslíš a odhaduješ špatně

to otestování vařící vodou jsem poradil já, páč v naší nadmořské výšce se voda začně vařit cca při 100°, což ti ukáže i řádně zapojený budík.


http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... leje#23648

:wink: Kapitán je spádky u kormidla, jo ho hóóó :D

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvekod Krystof » 27 čer 2006

Na TdF som nikdy nebol, a nie som ani nadšencom televíznych prenosov. Ale sakra toto ako by som bol práve zažil:
axoun píše:Zabivakovat ale na jednom z kopců tejden dopředu, abys zabral dobrej flek, a pak tam s těma nadšencema noc co noc po společných výletech na kolech, kdy se střídavě navzájem hlídaj auta a místa, kalit, to má něco do sebe.
-Pak už se to blíží, a jede jedno auto za druhym. Z jednoho šíbru rozhazujou kočky kšiltovky jedný stáje, z dalšího energeitický nápoje, pak přijede baskickej prodavač vařený kukuřice na samohybu připomínající parní stroj a způsobí malou revoluci. Ten předvoj je prostě nekonečnej a nuda je to poslední, co bys v něm měl hledat.
Pak už sleduješ televizi, karavany jsou obsypaný "vosama" jako flaška od šťávy. Na velkoplošný projekci to nikdy nebude takový pošušňání jako s těma kecama u karavanů. Čelo pelotonu začalo stoupat do kopce, na kterym stojíš. No a za chvíli to máš nadosah. Řekneš si, že to nejsou stroje ale roboti, páč ty bys v tom krpálu nedokázal jet takovouhle rychlostí ani sto metrů a odpočatej v dobách svý největší síly. Zatimco oni maj´ za sebou dva tisíce v horách.
Vydechneš, pokecáš o tom, jak se jim sypou bobule z nosů a buďto se zapojíš do závodu „kempařů“ o nejlepší fleky na dalším kopci, na kterej jsou schopný se přesunout a nebo si naopak vychutnáš tu odcházející vůni staré dámy TdF, která právě prošla kolem tebe.
Takovýmu vejletu řikám ANO! :P


Až raz budeš spisovateľom, Tvoje knihy budem hltať...

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1804
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvekod Kvak » 25 črc 2006

Při přebírání a oddělování zrna od plév v Typ2 fóru jsem narazil na jednu výživnou sodovku:


(je to samostatný topik, umístil jsem ho tady do pokecu)
Eine Kleine Schwartze Katze

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 27 črc 2006

Na Oldschool flat4 jsem byl potěšen návodem samotného admina pro demontáž motoru z auta z nešťatsného 11. září 2001.

Vlezte pod auto. Zde se vyplatí mít auto dobře očištěné, protože nastává pro mě nejvíce nepříjemná část celého procesu. Prach, padající do očí dokáže práci pěkně znemožnit a také oči poranit, proto si chraňte zrak. Já používám staré výsadkářské brýle.

Obrázek

S touto úzkostlivostí na zrak kontrastuje výjev, při němž admin na základně rozbrušuje podlahu svého projektu, až jiskry zuřivě létají nad Slivenec, bez sebemenší ochrany svého ostřížího zraku.

Bohužel tento výjev není již na flatu k nalezení. :cry: Proto myslím patří tato vzpomínka na jeden z nejsilnějších okamžiků flatu alespoň sem, do Hřejivého archivu.
Děkujeme adminovi, že šel s kůží (se zrakem) na trh, aby nám ukázal kudy cesta nevede. (Respektive mohla by vést, ale my už bychom ji nemuseli vidět).
Naposledy upravil(a) axoun dne 27 črc 2006, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 27 črc 2006

sebereflexi se nebráním, jsem pěkný hovado

Obrázek

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 27 črc 2006

Děkujeme za sebere-flexy. :wink:

OT: Mě se teda líbí i ta představa jak, 5-šroub leze pod auto s výsadkářkými brýlemi. :lol:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 27 črc 2006

jako pozor, od flexy lítá míň bordelu než toho bláta při dělání pod autem..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 02 srp 2006

S ročním zpožděním jsem si všiml dotazu kolegy šimáka:

tak mam takovy problem: Pri predminule vymene oleje servisni technik utahoval stefty M6 natolik precizne, ze jeden z nich utrhl. Pri naslednem pokusu o odvrtani casti steftu uvizleho v bloku motoru se mu podarilo ve vyvrtanem otvoru zlomit kaleny vytahovac sroubu. Tento odolal i pri cetnych pokusech o odvrtani tenkymi vrtaky kolem dokola. Soucasny stav je tedy ulomeny steft s otvorem ucpanym kalenou oceli, dokola obvrtany, lec blbe a vicko oleje na 5 sroubech, ktere tudiz tece. A to tak, ze hodne.
Co byste, krome skalpovani dotycneho mechanika, doporucili?
dekuji
s uctou dotycny mechanik 8-[

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 14 srp 2006

Kolega x-ray man, "sparingpartner" restaurátorského gura SO 545 zo Sobranců, výstižně zhodnotil svuj vztah k renovovaným broukům. Když má člověk jasno, tak není co řešit. :P
Díky za tu ukázku obousměrné tolerance, chalani. :wink:

Pro případné podezření z ironizování zdůrazňuji, že navzdory neskonalému obdivu ke kvalitním renovovacím, patřím i já k sortě jihnoucích nad opotřebovaností.


Po asi 11 rokoch pohybu v brandzi som presiel vselicim.Pre mna je brouk najkrajsi tak ako vznikol. Este by som vedel akceptovat patdierovy 4,5 palcovy disk BRM. (Mozno vyzva do buducna). Zatial u mna vyhrava povodny techno-industrialny look tmavych patidierakov bez puklic.
Brouk je stare jednoduche auto. Som rad ked vyzera "pouzito". Tj je patricne vetrom oslahany a nechyba mu patina. "Full restored" je pre mna dost neosobny a chyba mu duch stareho auta. Je to nove stare auto. Maximalisticka idea dokonalosti, pocit uhladenosti, cistoty a sterility zvitazil nad duchom auta. (Na druhej strane nie kazdy chce mat stare auto a asi by bola nuda, keby sme sa vseci vozili na starych oslahanych autach.)

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 16 srp 2006

Po dlouhé době blesk z čistého nebe. Jirka, jehož frekvence příspěvků na fóru není tak častá abych si na něj pamatoval, rozsvítil v tápání nejistoty prohlášením:
Jelikož se snažím dozvědět se co nejvíce o broucích a opravách brouků, pročítám si různé manuály, které jsou z angličtiny. Není to až takový problém, nicméně občas narazím na slovíčka, jejichž překlad mi v textu nedává smysl...No a zde bych rád uvedl prvních pár z nich, které mi nedávají smysl a tím vás chtěl poprosit, zda nevíte, co znamenají (ať v tom nemám guláš ). Něco je třeba i nářadí, něco jednotli díly. Takže tady jsou :

- allen wrench
- wheel bearing lock plate

A něco týkající se brzd: (přesněji je to z manuálu pro idioty, kapitola o brzdách, str.154). Nedává mi to smysl

- hub cap
- hub
- Allen head bolt
- clamp nut

Je nás jistě víc, ale nikoho zatim nenapadlo se na to zeptat. Díky Jirko. :P

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 19 srp 2006

Želvák Bob píše:

Tak jsem si prožil další chvilku hrůzy …

Řítím se takhle po Hradecké (výpadovka z Brna, povolená rychlost 80 km/h) a na posledních světlech jsem chtěl odbočit doprava z kopce na Skácelovu. Minulou křižovatku jsem projel jako první, v závěsu mám další auta – i vedle sebe … Vpředu svítí červená, ve všech pruzích stojí auta … Cca 80 - 90 m před křižovatkou sešlapuju brzdu – a pedál bez odporu padá na podlahu! ÚÚÚÁÁÁÁÁÁ!!!!! Podřazuju a kličkuju mezi autama v dalších pruzích, dávám ručku a šikmo to beru na zvýšenej travnatej dělící pruh uprostřed. Proražení obou levých gum pomohlo zastavit asi 3 m před semaforem. Netrefil jsem žádný auto, kastle je v poho, jen mi uletěla přední SPZetka. Stav čepů a geometrie přední nápravy ještě neznám, ale stejně jsem chtěl kupovat celou nápravu a čepy nový … Teď už jen musím předělat brzdy na dvouokruh – tohle nechci podruhý zažít, být to o jednu křižovatku později, byl by z toho slušnej masakr (silnice z kopce, zúžená kvůli výkopům stavby a do toho jistota červené na světlech i stojících aut přede mnou) … Situační kresbička pro lepší představu:
Obrázek
A fotka potupného příjezdu domů na vodou chlazené plečce:

Obrázek
Obrázek
... a můj situaci vystihující výraz na závěr:
Obrázek[/img]


Zpět na “Pokec o všem možném...i nemožném...”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti