Moderní auta...okrajová diskuse

Víno, ženy, muži a zpěv. Pojďme si konečně odpočinout od vzduchem chlazených.
Odpovědět
Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od eLzyx »

SO 545 píše:Dnesne auta maju kompletne od plechu az po vrchny lak 90 - do100 mikronov.
Moje 16leté Volvo má z fabriky na nejexponovanějších místech 170 mikronů (A sloupky, kolem madel dveří, vystouplé boky), zbytek má kolem 130-150mikronů. Auto stačí umejt a lidi čumí, co ten perleťový lak umí (trochu bere odstíny od okolí).
Pár let a budou to máčet jen barevnou kataforezou.
Je to k zblití, dneska bych si auto bez metalízy nekoupil. Tu kryje alespoň trocha čirého laku navíc. Nejhorší je, že ty laky stojí za starou bačkoru i u velmi drahých aut. A bez pomeranče jako by to dnes ani nešlo
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

ugo fantozzi
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 393
Registrován: 11 lis 2005
Bydliště: nussdorf

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od ugo fantozzi »

Tak vidím, že se tady sešli podobně naladění jedinci, kteří zastávají názor na moderní auta. Takže: manželka -VW Golf 3 rok 1996 1,8 automat (pravda po opravě + celolak), já jako dodávku Toyota Previa 2.4 AWD r. 1993 a jako rodinné auto, když někam jedeme všichni (je nás 6) Toyota Previa 2.4 zadokolka r. 1992. Velká spokojenost - obzvlášť u Japonců. Dokud to půjde, nebudu měnit, až nás děti opustí, tak uvažuji o T. Prius.

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od eLzyx »

já třeba mám relativně moderní auto ... Volvo S60 z roku 2001. Tam je elektronických serepetiček, bambilion řídících jednotek, které vzájemně komunikují mezi sebou. Jenže ... mechanika ještě relativně archaická, neošizená. Ano s turbem, ale to turbo vydrží 400t km jak nic. Hlavně to auto absolutně nerezne. Krásně se rozmontovává - ještě se mi nestalo, že by byl jen zarezlý šroub. A všechen spotřebák vydrží solidní porce kilometrů. Já dělám třeba 60t km na destičkách, 120t km na kotoučích (daly by víc, ale obvykle jsou už rezavé). U firemního Focuse je měníme s olejem po 20t km a kotouče jdou v 60.
A hlavně - je to auto, které mě neotravuje, netlačí, dělá to co chci a navrch s pořádným lokomotivózním výkonem.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od prak »

Tak když už tu porovnáváme pindíky, tak přidám jednu pičku. Je úplně jedno kdo to vyrobil, je to kus od kusu.
Laguna II 12/2002 a nerezne. Přední blatníky a zadní dveře plastové, přední haubna z hliníku. Plechovej zbytek kupodivu taky ani kousek koroze a žádnou péčí rozhodně netrpí. Koupil jsem to jako ojetinu s 125t km. Teď má 205 t km a měnil jsem jen spojkovou lamelu a olej. Kotouče a desky nikdy, kdy to dělal ten přede mnou nikdo netuší. Akorát zlobí EGR, což není neobvyklé u kterékoliv značky. Odloženo na teplejší počasí vytažením konektoru.
A teď babo raď.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od eLzyx »

dvojková Laguna je super, protože předchozí byla průser. Frantíci se museli trochu vytáhnout. A celkem se jim to povedlo. Až na chybu u dCi motorů z let 2004-2008, kde dochází k vydírání šál, které se pak snadno protočí, takže to zničí klikovku, ojnice ... tenhle problém nastává v podstatě u každého motoru mezi 100-180t km.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1878
Registrován: 01 pro 2006

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od beetle66 »

ugo fantozzi píše:Tak vidím, že se tady sešli podobně naladění jedinci, kteří zastávají názor na moderní auta. Takže: manželka -VW Golf 3 rok 1996 1,8 automat (pravda po opravě + celolak), já jako dodávku Toyota Previa 2.4 AWD r. 1993 a jako rodinné auto, když někam jedeme všichni (je nás 6) Toyota Previa 2.4 zadokolka r. 1992. Velká spokojenost - obzvlášť u Japonců. Dokud to půjde, nebudu měnit, až nás děti opustí, tak uvažuji o T. Prius.
Tyhle auta jsou fajn do doby, než Vám někdo (nedej Bože) nedá přednost a nezachrání to ani staré bytelné Volvo. Na moderní auta mám trochu jiný pohled a sice ten, že mě hlavně zajímá, jak to auto jezdí, zábava a bezpečnost a na posledním místě je to, jestli zrezne za 10, 15 nebo 20 let.
1966

johny99
Příspěvky: 159
Registrován: 02 zář 2011

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od johny99 »

Když je tady debata o novších vozech ja mněl léta jen VW Golf od 1až po 4 , kopou Golfu 5 jsem se ve VW sklamal nejlepší golfy co byli tak rozhodně dvojky a čtyřky ani po letech nerezavěli , koupil jsem G5 a totalní sklamaní brutalní koroze už po osmi letech , tak jsem hledal alternatívu jinou vyšší než G5 chtěl jsem koupit Tourana a nebo Caddy max 7let ale vše je zničené a co bylo dobre tak za to chtěli lidi peněz jak za dvuoleté vozidlo , nakonec jsem pořidil Seat Alteu 1P5 krátkou je to prakticky Golf+ ale s hezčími křivkami a jsem maximalně spokojen , žadná koroze , posuvná zadní lavice , a pár dobrých vychytavek .
No a když Alteu budu ménit za něco novějšího tak už nevím co nebo moderní auta nestojí za nic .

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od eLzyx »

beetle66 píše:Tyhle auta jsou fajn do doby, než Vám někdo (nedej Bože) nedá přednost a nezachrání to ani staré bytelné Volvo.
v cirka 160 (původní 210 tempomat) jsem vyoral asi 30m dálničních svodidel a naprosto bez deformace prostoru pro posádku. Já měl akorát bouli od toho, jak jsem si v rotaci omlátil hlavu o A sloupek. Měl jsem smůlu, že na naprosto prázdné dálnici začala předjíždět dodávka kamion bez toho aniž by se řidič podíval do zpětných zrcátek. Asi bych to i ustál, jenže tam chyběl kanál, takže jsem v cirka 180 přišel o levé přední kolo, dostal rotaci, čumákem se zapíchl do svodidel a nakonec jsem si dal tečku o svodidla i zadkem. Motor utržený - ale uvnitř auta. Dodávku jsem bohužel ani neškrábl, takže ujel ...

Tátu v lowcost Volvu (V40 facelift) nabral éčkový Mercedes v 60kmh na bok řidiče(nula brzdných stop), sloupek se posunul o 3cm dovnitř, Volvo dál pojízdné, tátovi nic nebylo. Mercedes na odtahovku, řidič zraněný.

Známého narval na dálnici zezadu autobus a natlačil jej na kamion před sebou. Opět všechny deformační zóny fungovaly na jedničku. Zadek srolovaný, předek také, kabina bez deformace. Posádka včetně 2y dítěte naprosto bez zranění.

a další a další

Vím o to zprofanovaném crash testu old Volvo vs. new Rencek ... jenže tenkrát Volvo ještě navrhovalo auta jinak. Více s ohledem na mizernou bezpečnost ostatních aut. Ale od 850 jsou to tanky.

Takže když volit 300t Kč ojetinu Volvo vs. 300t Kč novotinu lowcost, tak ojeté Volvo. V bezpečnosti tu lowcostku převálcuje.
To samé když volit cenově srovnatelné 8leté Volvo vs. 5leté lowcost auto (Ford, VW, Fiat, Rencek atp.), tak z pohledu bezpečnosti zvolím Volvo. Zejména pokud by z toho měla vylézt XC90
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od Sam »

:shock: Na dálnici v Reichu chyběla mřížka kanálu ? Jsem ani nevěděl, že se na dálnici osazují. Nebo to bylo ve městě ? :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od eLzyx »

chyběla :-( (ale nevím, jestli tam má být, prostě tam byla ďoura jak do pr, nízkoprofilovou gumu to ustřihlo i s kusem hliníkového disku)
Jsou to takové ty kanály v odvodňovacím travnatém pásu - tam jsem se snažil uhnout, abych nenabral tu dodávku. Bych jí asi projel (jel 90)
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od yahoďák »

malinko se vzdalujeme od původního tématu a to jest hodnocení opravdu moderních aut= v podstatě novinek.
Smutná pravda je, že většina jich za moc nestojí a ještě smutnější je, že VW už není co bývalo. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že 30 let staré VW (Brouk) vs. 20 let staré VW (Caddy Mk1) vs. 10 let staré VW Polo 6N2 mě při poměrně intenzivním používání nervovalo poruchami zhruba podobně ..a to je trochu smutné. Na rozdíl od těch starších, kdy jsem to opravil, nebo sáhnul do regálu a vyměnil díl, už to s auty po roce 2000 už tak jednoduché není.

A ještě si neodpustím reakci na:
beetle66 píše:Tyhle auta jsou fajn do doby, než Vám někdo (nedej Bože) nedá přednost a nezachrání to ani staré bytelné Volvo. Na moderní auta mám trochu jiný pohled a sice ten, že mě hlavně zajímá, jak to auto jezdí, zábava a bezpečnost a na posledním místě je to, jestli zrezne za 10, 15 nebo 20 let.
Mě teda zajíma především jak auto jezdí a za jaké provozní náklady jezdí, ale taky jak douho tak jezdí/bude jezdit (a to včetně toho za jak dlouho začne reznout), protože bohužel (jako většina normálních lidí) nemám na to, abych si koupil nové auto a každé dva, tři roky ho měnil za znovu nové...zábava je velmi relativní pojem - mám na salámu, jestli to komunikuje s i-Phonem, zajímá mě jak je to živé, jak to drží stopu, jak to brzdí - to vše bez elektronických pomůcek... protože všechny ty assisty proti prokluzu při akceleraci nebo brždění a naopak assisty pro parkování, držení směru, rozjezd do kopce, parkování, držení odstupu, do cíle trefit jen díky navigaci a já nevím na co ještě...tak ty vedou jen k tomu že lidi hloupnou a neumí řídit a to se nám jednou vymstí, už teď je to na silnicích o život...)
A bezpečnost? Pojem sám pro sebe...když se střetneš čelně s dodávkou nebo náklaďákem, nebo i jen s jiným velkým soudobým vozem, jehož řidič hřeší na pasivní bezpečnost svého vozu a jede jako hovado, tak můžeš mít pytlů třeba deset a stejně jsou následky fatální.
A proto používám jako daily Mk1 Rabbit ..a to je zábava k nezaplacení...ale o tom v jiném topiku :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1878
Registrován: 01 pro 2006

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od beetle66 »

eLzyx píše:Takže když volit 300t Kč ojetinu Volvo vs. 300t Kč novotinu lowcost, tak ojeté Volvo. V bezpečnosti tu lowcostku převálcuje.
To samé když volit cenově srovnatelné 8leté Volvo vs. 5leté lowcost auto (Ford, VW, Fiat, Rencek atp.), tak z pohledu bezpečnosti zvolím Volvo. Zejména pokud by z toho měla vylézt XC90
Ano, Volva jsou bezpečné, proto jsem psal stará a byl to jen příklad, myslel jsem to globálně na auta z 90.let. Ta bezpečnost je prostě někde jinde dneska.
yahoďák píše:......a to je zábava k nezaplacení...ale o tom v jiném topiku :wink:
Pěkně se nám to tady rozjelo, tím zábavou jsem myslel, jestli auto má klasickou ruční brzdu, jestli jdou sekat meziplyny (u většiny koncernových aut při brzdění můžete patou odšlapávat meziplyny sebe víc, ale ŘJ vám plyn odpojí, když jste na brzdě, jestli lze utáhnout stopu přibrzděním levou nohou, když jsem na plynu atd atd...pak reakce motoru na plyn, charakter podvozku na limitu, řízení, jestli se dá plně vypnout ESP a... mohl bych se tady rozepisovat do nekonečna...

A s tou bezpečností, ano, máš částečně pravdu, ale jak jsem psal výše, myslel jsem spíš případy, kdy to ovlivnit nemůžeš a takové situace bohužel jsou a osobně radši budu sedět v něčem moderním.

a ty asistenty...z těch co mám v autě nedám dopustit na hlídání mrtvého úhle nebo třeba na prevenci nárazu, kdy auto dokáže samo zastavit, představ si klasickou situaci, stojíš na vedlejší před tebou auto, to se rozjede, koukneš doleva vidíš mezeru, rozjedeš se, ale auto před Tebou si to rozmyslelo a místo toho, že odjelo, stojí o 2-3m dál, kolik ťukanců z takovéhle situace vznikne...i další systémy mají smysl, někdy menší někdy větší, trávím za volantem hodně času a třeba automatické tlumení světel, adaptivní tempomat apod. z Tebe nedělá horšího řidiče...nic není černobílé, je to vždy jen o lidech...
1966

Zdenek86
Příspěvky: 132
Registrován: 11 črc 2013

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od Zdenek86 »

A přesně tyhle případy s asistenty, jak popisuješ, tak přispívají k tomu, že lidi nepřemýšlí, nepředvídají a spolehají se na všemožné asistenty. Z výčtu by se dal pochválit tak akorát symbol pro mrtvý úhel v zrcátku. To, že někdo nekouká před sebe a spoléhá se na to, že ten před ním pokračuje dále je jen o nepozornosti a lenosti.
Jezdím denně 150km do práce a zpátky, měl jsem chvilku služební Mondeo 2015, asistenty prošpikované od předních světel až po zadní. A obtěžovalao mě to do té míry, že dnes byť za vlastní peníze jezdím vlastním autem bez všeho, kromě ABS.

Jak bylo zmíněno, je mi úplně u zadele, jestli se dá k autu připojit jabko, jestli se někdo nedokáže rozjet do kopce bez asistenta, tak by měl jít vrátit řidičák. Kapitolou sama pro sebe je ESP. Z výše zmíněným Mondeem jsem v zimě vzal trochu svižněji kruháč, kdy by se mírný smyk dal v pohodě vybrat mírným kontra. Ale ne, ESP mě okamžitě vyslalo opačným směrem, kde naštěstí nikdo nějel, takže jsem si krásně v otočce prohlédnul okolí, vrátil se na kruháč a dal si odbočku znovu. Je to další věc dělaná pro blondýny a lidi co neumí řídit. Na tohle by se společnost měla zaměřit. Učit lidi řídit. Né vymýšlet asistenty, aby člověk jen seděl a doufal, že se to nějak "samo" vybere. To už můžeme rovnou jezdit MHD.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od Sam »

No a co teptve zcela bezpilotni vozy ktere samy ridi a sleduji okolni provoz. Vydani na pospas umele inteligenci ktera ma sice o rad i vice vyssi uspesnost, neunavi se, nechce se ji spat nebo nema stres z prace ale i tak cas od casu smykne posadku o kandelabr nebo mostni pilir.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od eLzyx »

to pak raději budu jezdit na kole, všude.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od Sam »

eLzyx píše:to pak raději budu jezdit na kole, všude.
No pockej, o tom to neni. Jak vyresit dilema motajiciho se cyklisty v krizove situaci. Namotat ho na kapotu vozu nebo poslat posadku vozu do rokle. To auto to bude mit jeste pred srazkou vypocitany a bude se nejak rozhodovat. To mne desi.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od Šíša »

Me se strasne moc libi jak se srovnavaji soukrome vozy, predpokladam hyckane a nekurvene, s firemnimama, kde je to kazdemu burt a rozhodne se k tomu nechova jak k vlastnimu :lol: Prictu-li k tomu lifetime nekterych diskutujicich, ktery je pomerne nizky, divim se ze nedelaji nekde ve vyzkumaku na auta, kvalitu, zivotnost, atd :D No nic, to bylo jen lehce okolo...

Asi kazdy kdo kdy delal v automotive, a vyrobe dilu zvlaste, vi jak to chodi. A i u nas na firme za poslednich 6let je to bohuzel brutalne videt. Ac sjme po celem svete, vyrabime dily pro auta od Fabii pres Mercedes, BMW, Porsche, Panamery po Bentley (snad i to Volvo), v milionovych seriich se resi milimetry na kabelech, gramy izolacniho gelu, taktzeity vyroby a pod ... a ucel? Vydelek :D

Nicmene jezdime Focusem 2003 1.6 16V a krom toho, ze si ten motor bere 0.5l oleje a 1000km na nej nedam dopustit. I v 230tis km je na tom aute vse original, vcetne originalniho vyfuku (od priruby katiku az po konec vse v celku), spojka, tlumice atd. Sice prisel cas vymen, ale ma to narok. A jako druhe auto je porizene Saxo 2003 1.1 "v plne nalozi" (jo jet s klimou je moc fajn :D ), ale i tak to utika 150km/h a uprime to auto mam zatim ze vsech, s cim jsem jezdil nejradsi. Na to ze je to malej frantik, starej, tak je s nim zabava nehorazna =D>

Z modernich aut? Ono je to fakt jedno, kdyz clovek vi, co a jak se pro to vyrabi :D I Cesko uz je takova mala Cina pro ty zapadni automobilky, drtiva vetsina veci ma napsano "sdelano v germanii", ale pritom je to z Ceska a treba u nas uz hakuje tak 100 bulharu, neb se nesezenou ani ukrajinci :D

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od eLzyx »

to je asi na mě, že? Nikdo jiný tu v poslední době služební káru vs. soukromou nesrovnával.
1. naše firemní auta a lidi znáš, když jsi tu dělal (tj. péče autorizovaná, auta pravidelně mytá, auta používaná spíše jako rodinná. Přesto lak jak po péči drátěnkou. Servisní náročnost zhruba stejná jak u toho střídacího auta, tak u toho co má třeba Zbyšek, Macháček, nebo pražáci jen pro sebe - tedy není to o řidiči)
2. můj soukromý kočár? Překvapivě bývalý služebák. A že bych si ho hýčkal a šetřil? Ne. Není důvod, tohle auto to snese. Kdybych jezdil se služebním tak jako se soukromým *, tak na tom Focusu vydrží destičky 10t km a kotouče 30tkm. I motor by se stal spotřebákem. Focus je relativně levně vyrobené auto, destičky jsou organické, práší to od nich jak na zauhlování. (nejen) Volvo používá semi-metalické. Rozdíl? V servisu stojí v podstatě stejně, ale Forda v nákupu méně. Semimetalické méně práší, déle vydrží. Nevýhodou je, že berou rychleji kotouč. Jenže když je na to dimenzován ... na Volvu můžu obrzdit 3mm, u Focuse to jsou jen 2mm.
To není nějaké vychloubání, jen chci poukázat, že když dva dělají totéž, není to totéž. A to ani když si nechávají vyrábět komponenty ve stejné fabrice. A taky že je v tom vidět ten rozdíl 400t kč nové vs. 1,2 milionu Kč nové. Je fakt, že s příchodem Fordu šlo Volvo hodně kvalitativně dolů, zejména co se týče podvozků - ten Fordí polorám na předním podvozku např. způsobuje lehké táhnutí auta do strany při plné akceleraci u těch výkonnějších motorů (3.2, T6, V8 atp.), to se u předchozích generací nestávalo. Jak je tomu teď v případě šikmooček ... ani nechci domýšlet.

* když mi zaměstnavatel řekne "chovejte se k našim autům jako ke svému", tak odpovídám "raději ne, nevydržely by to" :lol:

ad ten Focus ... nechci se tě nijak dotknout, ale je to mizérie :shock: Půllitr na tisíc? To je na generálku.
Já dělám půllitr na 15000km a to se mi tam točí turbína a rozhodně nenechávám koníky zahálet, prakticky není jízdy, kdy by si to neužilo maximální otáčky. Na předchozím Volvu s T5 jsem měl nalítáno 230t km a žral tři decky oleje na 15000km. Brácha má 2.4 bez turba (jakostně nejhorší blok a písty, tj. ty které nemohli použít u turbomotorů) s 250t km a vejde se do necelého litru na 15000km.

PS: věkově jsme od sebe 5 let :wink:
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od Šíša »

Nikoliv nebylo cilene, ale zname to porekadlo...

Pullitr na 10000 sice muze byt mizerie, ale srovnejme to s predpisy na moderni auta, pote je pullitr jeste v krasne toleranci :D Mimochodem Octavia 4x4 v opravdu maximalni vybave z firmy nevyjizdi bez dvou litru oleje v kufru a to ma najeto pod 50tis km :lol: To same i standard Octavia 66kW (nebo kolik to ma ten motor v socce s manual klimou a jen 2x ele okna), ta ma ale "uz" k 80tis km bohate :D

A zrovna ta oil spotreba u toho Focuse je krasna, vsak i v te tve firme pred drahnou dobou zadreli ten samej motor a to byl novej :D Oni ty Focus/Toyota motora zraly uz od vyroby :D

Ale co, radsi neco delat.

PS.: no vzdyt ja se taky povazuji za mladeho a mit takove zkusenosti co se bezne prezentuji a co kazdy normalni (nemluvim o proficich co jsou i zde na foru a co je auta zivi dlouhe roky a desetileti) o autech vi, ale mit je z vlastni ruky, tak by kazdy musel menit auto co pul roku a najzedit s nima za tu dobu ke sto tisicum, s kazdym :D

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od eLzyx »

Šíša píše: zrovna ta oil spotreba u toho Focuse je krasna, vsak i v te tve firme pred drahnou dobou zadreli ten samej motor a to byl novej
jestli se nepletu, tak to bylo údajně tím, že si dva předávali auto, které mělo lehce přešvihlý servisní interval, ale ten co si auto přebíral si myslel, že je po servisu ... takže najel skoro dvojnásobek na jednu náplň. A ta nestačila.

Osobně doufám, že se mi povede udělat G.O. toho VW motoru tak, aby to baštilo/učůrávalo méně. Pořád kontrolovat olej, to by mě asi nebavilo. Takové auto bych hodil ze skály.

co se týče znalostí ... nejsem vševědoucí, nicméně pár aut jsem měl a ne krátce (min. 100t km jsem najezdil na Fabii 1.4MPI, Š120L, Opel Astra F 1.6 8V, Volvo C70 T5), takže si myslím, že nějaké závěry se z toho odvodit dají. Obzvláště když si auta servisuju sám. Minimálně takový závěr, že levná auta jsou levná i provedením. U drahých aut tomu tak být nemusí, byť to k tomu také nebezpečně směřuje.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Odpovědět