to je asi na mě, že? Nikdo jiný tu v poslední době služební káru vs. soukromou nesrovnával.
1. naše firemní auta a lidi znáš, když jsi tu dělal (tj. péče autorizovaná, auta pravidelně mytá, auta používaná spíše jako rodinná. Přesto lak jak po péči drátěnkou. Servisní náročnost zhruba stejná jak u toho střídacího auta, tak u toho co má třeba Zbyšek, Macháček, nebo pražáci jen pro sebe - tedy není to o řidiči)
2. můj soukromý kočár? Překvapivě bývalý služebák. A že bych si ho hýčkal a šetřil? Ne. Není důvod, tohle auto to snese. Kdybych jezdil se služebním tak jako se soukromým *, tak na tom Focusu vydrží destičky 10t km a kotouče 30tkm. I motor by se stal spotřebákem. Focus je relativně levně vyrobené auto, destičky jsou organické, práší to od nich jak na zauhlování. (nejen) Volvo používá semi-metalické. Rozdíl? V servisu stojí v podstatě stejně, ale Forda v nákupu méně. Semimetalické méně práší, déle vydrží. Nevýhodou je, že berou rychleji kotouč. Jenže když je na to dimenzován ... na Volvu můžu obrzdit 3mm, u Focuse to jsou jen 2mm.
To není nějaké vychloubání, jen chci poukázat, že když dva dělají totéž, není to totéž. A to ani když si nechávají vyrábět komponenty ve stejné fabrice. A taky že je v tom vidět ten rozdíl 400t kč nové vs. 1,2 milionu Kč nové. Je fakt, že s příchodem Fordu šlo Volvo hodně kvalitativně dolů, zejména co se týče podvozků - ten Fordí polorám na předním podvozku např. způsobuje lehké táhnutí auta do strany při plné akceleraci u těch výkonnějších motorů (3.2, T6, V8 atp.), to se u předchozích generací nestávalo. Jak je tomu teď v případě šikmooček ... ani nechci domýšlet.
* když mi zaměstnavatel řekne "chovejte se k našim autům jako ke svému", tak odpovídám "raději ne, nevydržely by to"
ad ten Focus ... nechci se tě nijak dotknout, ale je to mizérie
Půllitr na tisíc? To je na generálku.
Já dělám půllitr na 15000km a to se mi tam točí turbína a rozhodně nenechávám koníky zahálet, prakticky není jízdy, kdy by si to neužilo maximální otáčky. Na předchozím Volvu s T5 jsem měl nalítáno 230t km a žral tři decky oleje na 15000km. Brácha má 2.4 bez turba (jakostně nejhorší blok a písty, tj. ty které nemohli použít u turbomotorů) s 250t km a vejde se do necelého litru na 15000km.
PS: věkově jsme od sebe 5 let