Moderní auta...okrajová diskuse

Víno, ženy, muži a zpěv. Pojďme si konečně odpočinout od vzduchem chlazených.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Škoda Rapid

Příspěvek od Milosak_1 »

Dnes jsem měl možnost si půjčit nového Rapida 1,2 TSI 63Kw 5r. Až na ty plasty a holou sedačku (jsou vidět kolejničky) jsem s autem velmi spokojen. Akční cena byla za necelých 300.000 vč. DPH. Nehledejme v tom autě Octavii nýbrž vylepšenou Fabii. Do Octavky to má hoooodně daleko.
Překvapil mě ale motor s 5r. převodovkou. Na Hradecké dálnici jsem upaloval 140-150Km/h otáčky se držely pod 3.500, což mi na TSI benzín přišlo docela málo. Průměrná spotřeba byla 7,6l/100Km. Motor se chová jak TDI - zabírá od spoda, a vůbec se netočí jako FSI motory. Krouťák je stejný od cca 1.700 až do 5.000 ot./min, takže motor nemá cenu zbytečně přetáčet. Autíčko mělo najeto jen 3.000 Km a tak jsem jej nechtěl trápit, ale omezovač se se ani na 6.000 nezapnul. Většinou malé obsahy vynahardíš otáčkami, ale tady to malé turbo spíná v nízkých otáčkách a prostě už od spoda rovnoměrně táhne.
Obrovské překvapení - podvozek. Ten u mě dostává zaslouženou pochvalu.
Kufr - obrovský, až na ten vysoký zadní rantl, prostě kufr je hluboko. Vyndaval jsem basu s pivem a nic moc.
Pro firmy ideální kompromis - není to Fábka, kterou mají obchoďáci a např. jejich vedoucím už nemusím kupovat předraženou Octavii, ale stačí mi Rapid, který je min. o 100.000 levnější než Octavia.
Za mě - OK jen vylepšit ty plasty a mít 1,2 TSI 77KW 6-ti kvalt, je jen o 15.000 dražší než 63KW-5kv verze.

http://www.skoda-auto.cz/models/rapid/" onclick="window.open(this.href);return false;

Za 2 týdny mám zarezervovanou novou Octavii - a na tu se těším - i když jsem dnes v autosalonu posunul sedačku do zadu, moc místa vzadu není, takže mi děti budou opět masírovat ledviny za jízdy...
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od Andy »

bentley_s3e_concept.jpg
bentley_s3e_concept-(1).jpg

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od Milosak_1 »

Too British... :!:
ČR překlad - příliš Britský :!:
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
gilles
Příspěvky: 158
Registrován: 07 lis 2012
Bydliště: Beroun

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od gilles »

Škoda Rapid=fůůůůůůůůůůůůůůůůj. :idea: :D

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1878
Registrován: 01 pro 2006

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od beetle66 »

Měl jsem možnost otestovat novou Mazdu 3 a musím psát především slova chvály. Design je věc subjektivní, ale pro mě je to jedno z nejpovedenějších aut poslední doby, interiér je naprosto luxusní, krásně zpracován, né nepodobný třeba Audi A3, což lze brát jako velkou pochvalu, pozice za volantem ukázková, prostoru uvnitř tak akorát, kufr není na stěhování.

K jízdě samotné, Mazda byla vybavena 2.0 skyactiv se 120PS, který je zacílen na motory 1.4TSI. Motor jede pěkně, je cítit poměrně velký krouťák 210Nm, ale něco mu chybí, je znát, že je uměle udušen a nad 4 tisíci nepředvádí to, co bych si představoval, také má hodně dlouhé převody, což přispívá dobré spotřebě, ale točit trojku do 160 je prostě moc.

Podvozek je jak bývá u mazdy zvykem výborný, sportovní a přitom poměrně komfortní i na 18" kolech. Řízení a řazení bych dal na vrchol třídy.

Velké plus, které zřejmě rozhodne o tom, že moje budoucí auto bude právě Mazda 3 a dám ji přednost před Leonem 1.8tsi (bezcharakterní raketka), Hondou Civic (super poměr cena výkon, minus motor a design) je právě charakter a radost z řízení, které konkurenci chybí. Moje volba je 2.0 165PS, která nabídne slušnou dávku dynamiky, charakteru a zábavy.

Obrázek
1966

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Volkswagen vyvíjí revoluční benzinový motor

Příspěvek od Milosak_1 »

Cituji
Šéf vývoje Audi se pochlubil, že koncern Volkswagen Group vyvíjí revoluční benzinový motor s variabilním kompresním poměrem a dalšími specialitami s cílem radikálně zvýšit jeho účinnost.
Ulrich Hackenberg, zodpovědný za technický vývoj u značky Audi, na výroční tiskové konferenci oznámil, že skupina Volkswagen připravuje "revoluci v účinnosti benzinových motorů s elektromechanickou asistencí přeplňování a proměnnými kompresními poměry."
Zatím není známo, kdy se tyto motory u Audi, které bude z koncernu patrně první značku, která novou techniku dostane, objeví, nicméně je jisté, že klíčem ke zvýšení účinnosti bude komplex čtyř technických řešení.

Tím prvním budou elektrická turbodmychadla, která odstraní problémy s přeplňováním v nízkých otáčkách, daných malou rychlostí výfukových plynů u klasických turbodmychadel a užitečná budou zejména u downsizovaných dvou- a tříválcových motorů.

Druhou novinkou bude variabilní kompresní poměr, aniž by bylo přesněji specifikováno, jakým způsobem ho bude dosaženo. V současnosti je k dispozici pouze u motorů s pseudoatkinsonovým cyklem, u nichž dochází k opožděnému uzavírání sacích ventilů a kompresní poměr je u nich tedy menší, než expanzní, přičemž tyto motory pochopitelně při vyšším zatížení pracují s kompresním poměrem standardním. Není ovšem vyloučeno, že VW Group použije nějakou komplikovanější verzi, využívající manipulace s klikovou hřídelí nebo ojnicemi.

Třetím použitým technickým řešením bude funkce deaktivace válců při menším zatížení motoru a na důležitosti bude nabírat i takzvaný "coasting", tedy odpojování převodovky od motoru a jízdě setrvačností. Tu už některá koncernová auta, vybavená převodovkami DSG, také využívají a jejich množství bude podle Hackenberga přibývat.tohle měl Wartburg made in DDR
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2560
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od martin_100 »

Milošáku já teda rapidem nejel ale porhlíd sem si ho a dost mě to zklamalo... ostatně jako většina nových škodovek.... a ta tragická nabídka motorů....
Poslední dobou měl u škodovic fabriky na paštiky zaujala předchozí generace Yettiho a Citigo.
Yettiiho sem si projel s motorem 2,0tdi 4x4 a musim říct že to je parádní svezení. škoda jen že byl funglák a měl najeto 1800km takže sem mu nemoh moc šlapat na krk a ani do lesa sem s nim nesměl.
Citigo je sympatická krabička a na to z jakýho segmentu pochází je velmi dobře udělaná proti třeba kolíňatům nebo mrdce i10.

rapid mi přijde jako nějaká čínská kopie auta....

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od Milosak_1 »

Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1878
Registrován: 01 pro 2006

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od beetle66 »

Tak to tu trochu oživíme konceptem RX 7 Vision od Mazdy, který mě dostal do kolen, už tejden nad tím slintám, jestli to dostanou do prodeje s Wanklem pod kapotou, palec nahoru. Tahle značka mě jako jedna z mála baví:)

Obrázek

Obrázek
1966

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od SO 545 »

Citigo za 10000e to je auto na pohladanie. Posrana rozpoctovka ako Rapid.
Akurat Rapid ma daleko vacsi potencial ponuknut cloveku za podobnu cenu ovela vacsiu uzitkovu hodnotu.

Treba brat do uvahy kto si tie auta kupuje. Ale Citigo alebo Up su sracky.Zist s cenou na polovicu bolo by to o inom.

Yeti na dlhsie trate je utrpenie.

To co som hore napisal je len moj pocit ktory som nadobudol pouzivanim a opravami.Nic viac.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

ugo fantozzi
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 393
Registrován: 11 lis 2005
Bydliště: nussdorf

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od ugo fantozzi »

Sice to není žádnej krasavec, ale doufám, že další už budou jenom lepší. Každopádně je podle mě dobře, že je slavná, ale už skoro zapomenutá automobilka zase zpátky. Sice do toho kapitál vložili Číňani - no ale je to podstatné?
http://www.borgward.com/
Obrázek

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od Capario »

Tak já bych si taky dovolil. můj jiný 4 kolý pomocník je P 405, 1993, 51 kw, diesel, 215000km. koupil jsem před třemi lety za 7000 a za 3 stravenky radio. postavil jsem s ním dům a tak nějak je mi líto ho poslat do hutí. Náhoda je v** a proto posílám prosím semka dotaz.
sháním následující díly z vozu Peugeot 405 combi

měli byste někdo nebo jejich část?


Díky za odpověď
1. boční lišty řidičova strana přední a zadní dveře s hliníkovou ozdobnou lištou
2. plastový kryt na strop čalounění stropu v kufru

3. zákrytové dekly do zavazadlového prostoru k zakrytí nákladu do kombíka. jen v pěkném stavu.
4. stahovačka okna pravá zadní, manuální, ne elektrická
5. koženkovou manžetu řadící páky včetně koule s schématem rychlostí.

Obrázek

Obrázek

na bazoši pár inzerátů na díly z aut pár je, ale nikdy to prodávající nedotáhnul - pro něj prkotiny.dopředu se omlouvám kdyby špatné vlákno, ale když může být v ukažte své auto plastová hračka, tak proč ne :-)
Better smoke and fly then drink and drive

Devon Buggy

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od Devon Buggy »

Capario píše:Můj 4 kolý pomocník je P 405, 1993, 51 kw, diesel, 215000km. koupil jsem před třemi lety za 7000 a za 3 stravenky radio.
....Konecne poradny auto o ktery stoji zato se starat =D> ne jak ty dnesni laciny veteše ala TSI :D

Popravde, je to uz par let co mi volal kolega ze jeho dcera potrebuje pomoc s Golfem 1.4TSI.
Auto vydechlo na rusne krizovatce, AA ji odtahli do nejblizsiho VW servisu. Po tydnu kdyz si pro nej prisla, dali ji k zaplaceni fakturu za £1500 a po zaplaceni ji rekli ze auto je venku na parkovisti a stejne nejede :D

V tu chvili volali me. Prijel jsem pro auto odtahnout ho k sobe do dilny. Pani na fakture u VW dealera zaplatila za vymenu palivove pumpy protoze diagnostika rozhodla ze pumpa ma nova davat 5 baru a dava 4. :D

Motor nesel nastartovat a tocil bez komprese. po rozdelani - celkove o 45mm natazeny rozvodovy retez kdy uz napinak nebyl schopen to udrzet a preskocily rozvody tak, ze 8 ventilu ohnutych, 2 pisty na vymenu atd atd.... Tohoto si ale mechanici ve VW zapomneli vsimnout a tak vymenili fuel pump haha :D

At to neprotahuju - auto jsem opravil, jezdi dodnes. VW o teto chybe retezu vi a pokud je auto v zaruce - vymeni motor. Pokud po zaruce - za vymenu motoru chteji 6,500 liber :) Vic je nezajima.
Naposledy - tento motor je kompletne designovan pocitacem a cokoliv odsroubovat znamenalo odsroubovat dalsich 20 veci atd atd.
Motor mel najeto 32000 mil, bohuzel zaruka byla do 30000 :( Po takto malem najezdu byl motor extremne zakarbonovany, na pistech 2mm usazeniny a vubec bylo videt ze to uz zacina spalovat olej. Motor je samozrejme vpredu turbodmychadlo a vzadu kompresor.

Takze za me - nic z dilny VW od roku cca 95 a novejsi mi nesmi do chalupy (kdysi jsem mel 1.1 Golfa Mk. 1 a to byla raketa co jezdila za 4l /100).

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od eLzyx »

Devon Buggy píše:Takze za me - nic z dilny VW od roku cca 95 a novejsi mi nesmi do chalupy
a já už myslel, že jsem tu jedinej, kdo moderní VW koncern vůbec nemusí. Na těch autech je spousta špatných věcí, které nepřekousnu - každý druhý motor je nespolehlivý klump, u převodovek je ten poměr špatných asi tak 1:5. Neskutečně mě štve, že nejsou schopni ani investovat do nějakého solidnějšího zabezpečení auta, vždyť je to spíše parodie na zámky. Si vzpomínám, že na firemním parkovišti došlo v pátek k prohození aut (měli jsme přidělené parkovací místo, ale kvůli zákazníkovi, co jedno chvilkově zabral, jsme si s kolegou místa museli prohodit) a v pondělí přijdu k autu, odemknu, sednu do auta, chci nastartovat a nic. Tak se tak rozhlédnu a říkám si "doprčic, která svině si půjčila moje auto, udělala tu takovej svinčík a ještě to rozbil a neřekl mi o tom". V tu chvíli přišel kolega a řval na mě, co dělám v jeho autě. Moje klíče pasovaly i k jeho Fábii, akorát imobilizer mě nechtěl pustit.
Další věcí je nic moc antikorozní ochrana, sem tam amatérismus při návrhu (hadička ostřikovačů skrz hlavní svazek? Lámající se + kabel od baterky u nehody, takže to neodpálí airbagy? Okap skrz nosníky) a podobné chuťovky.

Co se týče té 1.4TSI a karbonu - to není způsobené tím, že by to žralo nějak extra olej*, ale přímým vstřikem, takže nedochází k oplachování ventilů benzinem. Kdyby šel kolem ventilů jen luft, tak by to bylo OK, ale proudí tamtudy i část spalin (EGR) a odvětrání klikové skříně (takže částečky oleje). Nejvíce se to projevuje právě u ženských aut, tedy těch, co hopsají jen po městě a olej mění až když jim auto řekne. Aby to chvíli vydrželo je zapotřebí častěji měnit olej za kvalitní (sníží to pěnivost) a nejezdit krátké trasy brzda/plyn. Ale lepší je se toho zbavit a koupit něco normálního (ne VW) nebo novějšího (novější motory od VW mají už extra vstřikovač benzinu do sání)

A co se týče to autoservisu ... myslím, že by ten den lehl popelem.
* u té 1.4TSI zatím moc problémů se zvýšenou spotřebou oleje nebylo referováno. Ale takové 1.8TSI a 2.0TSI z 2008-2012, to jsou jiné olejničky. Mají z fabriky pístní kroužky s velkou vůlí. To by nebyl až takový problém, kdyby to VW přiznal a včas měnil. Ale jak známe VW, ten se přizná jen někdy a k něčemu, takže se do válců vydírají drážky. Motor v podstatě na vyhození.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Devon Buggy

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od Devon Buggy »

Souhlasim, el.zyx. Je to proste tak. Ja jsem byl velmi prekvapen uz jen zpracovanim motoru. To je takova hruza ze to svet nevidel. Motor je samozrejme sestaveny venku a neco rozdelavat kdyz je motor v aute, bylo u tohoto golfa silene. Nejvic me dostalo znaceni rozvodoveho kola na klice a ty jejich diamantem potazene podlozky proti povoleni, ktere se pri kazdem povoleni sroubu na klice musi vymenit :) Je to fakt nebetycnej kram.
Proslo mi za zivot v ruznych dilnach rukama hodne aut s ruznyma zavadama a po 25ti letech jsem zustal se znackou MB. Je to moje rozhodnuti, nikomu ho nenutim. Tyhle auta me ale nikdy nenechaly ve stychu :)

Jinak jsem menil zakaznikovi cely motor u Passata 1.8T kde byl na bloku motoru nejaky domecek odvetrani klikove skrine ci co - PLASTOVY =D>
samozrejme plast se rozsypal, olej vycakal ven a na dalnici bylo dilo dokonano - motor zadreny. Takovyhle dil proste NESMI byt z bakelitu :D

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od eLzyx »

on je rozdíl i v dostupnosti náhradních dílů. Potřebuješ díl na Mercedesa z 80. let? Tak si dojdu do autorizáku a oni ho obvykle mají, nebo jej dokáží po nějaké době zajistit. Potřebuješ díl na VW z 80.let? Dávno prošlo šrotací ...
Akorát je škoda, že Mercedes také neměl po celou dobu konstantní kvalitu, zejména co se antikorozní úpravy kastle týče. Proto jsem prozatím u Volva.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Devon Buggy

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od Devon Buggy »

Ano, protikorozni ochrana byl problem. Mel jsem dve W210, jedna 3.0 TD druha 3.2CDI. stary turbodiesel je fantasticky motor co najezdi milion pokud je o nej pecovano. 3.2CDI mam ted i ve sve W211 a jsem nadmiru spokojen.
KAzdopadne v autorizaku jak rikas koupim vsechno co nemaji jini prodejci a tesneni stoji klidne desetikorunu - nemaji nutne nadsazene ceny.

Kdyby W210 3.0TD neshnil v lemech, asi bych v nem jezdil dodnes. Vsak taky ti co je maji v super stavu a prodavaji, jejich cena stoupa pomalu nahoru. Muj znamy tu ma W123, koupil si ji v 1979 jako nove auto a dodnes s puvodnim motorem stale jezdi....ma ale vytapenou garaz :)

Volvo jsem mel kdysi 240 v kombi red block (2.1 tusim) s mechanickym vstrikem a to jelo jak prase :) Vdecne auticko =D>

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od SO 545 »

Mercedes koroduje v kompletnej sortimentovej skale.
Ako aj VW to je fakt.

Mal som na repas po nehode 7rocne S class. Karoseria od spodu dost hrdzava naazdene cca 250000km.
Dvere to ma v hliniku. Dost ma prekvapil ram dvier ktory je z Al odliaty.
Na druhu stranu priplatkove lakovanie ktore stalo 200000sk /Nepomylil som si ziadnu nulu/ nieje ziadna hitparada.
Lak vypadaval po troskach pri bruseni ked som riesil pristrek .

PO cca 20 rokoch v brandzi viem jedno urcite. Ceny sa tlacia dole a aj kvalita a trvacnost aut , je skoro jedno od koho je :wink:
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od eLzyx »

mám služebního Focuse a ten má lak jak kdyby ho někdo namaloval jen fixkou. První ruční umytí a svítí na něm škrábanců jak na 20 leté ojetině.
Kde jsou ty časy, kdy si člověk připlatil 30000Kč a dostal sedmivrstvej lak, který i po 15 letech vypadal skvěle.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Moderní auta...okrajová diskuse

Příspěvek od SO 545 »

S praxe.
Dnesne auta maju kompletne od plechu az po vrchny lak od 90 - do100 mikronov.
Ak berieme ze meriame kata - plnic - bazu - lak .... tak tam nieje skoro nic.
Lacnejsie auta sa lakuju rovno na kataforezu bez plnica.

Jednoducho usetrit ako sa len da je motto kazdej tovarne.

Potom to pride k nam a ani za boha sa clovek netrafi do odtiena .... asi ako ked to je na aute len naprasene pod tlakom.
Nakoniec este vymyslia kde ake matne a strukturovane laky a tam sme vsetci v pecku ... :arrow:
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Odpovědět