Denní svícení parkovačkama LED
Denní svícení parkovačkama LED
Dneska mi brouk jentaktak nastartoval, ale doufal jsem, že se jízdou dobije. Jenže po 70 km jsem vypnul motor na semaforu a potom PRD. Roztlačili mě z další várky na červenou, naštěstí to bylo na rovině. Tak jsem pak jel dalších asi 50km mimo město na parkovačky a trochu rychlejc, aby se to dobilo, ale zase, po 1 nastartování baterka zase prázdná. Když se dřív nesvítilo, stačilo na oživení 20-30 km jízdy. Tak mě napadlo dát místo parkovaček nějaké LED a svítit těma. Vzhledem k tomu, jaké LED karikatury světel jsou občas vidět na nových autech značek jako BMW apod., mi to vůbec nepřipadá mimo, i když je to proti předpisům. Máte někdo konkrétní řešení? Co třeba ty LED žárovky, co jsou na Aukru (hledat "brouk")?
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní svícení parkovačkama LED
Mne to přijde jako hloupost. Držel bych se vlákna ve skleněné baňce.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Denní svícení parkovačkama LED
Co třeba si opravit/posílit dobíjení? To zn řešit příčinu, ne důsledek?lope píše:Dneska mi brouk jentaktak nastartoval, ale doufal jsem, že se jízdou dobije. Jenže po 70 km jsem vypnul motor na semaforu a potom PRD. Roztlačili mě z další várky na červenou, naštěstí to bylo na rovině. Tak jsem pak jel dalších asi 50km mimo město na parkovačky a trochu rychlejc, aby se to dobilo, ale zase, po 1 nastartování baterka zase prázdná. Když se dřív nesvítilo, stačilo na oživení 20-30 km jízdy. Tak mě napadlo dát místo parkovaček nějaké LED a svítit těma. Vzhledem k tomu, jaké LED karikatury světel jsou občas vidět na nových autech značek jako BMW apod., mi to vůbec nepřipadá mimo, i když je to proti předpisům. Máte někdo konkrétní řešení? Co třeba ty LED žárovky, co jsou na Aukru (hledat "brouk")?
Re: Denní svícení parkovačkama LED
taky si myslím že problém bude v dobíjení. ale denní svícení diodami nezavrhuji,naopak už kvůli nižší spotřebě .mluví se o 0,5-0,8 litru na sto.dioda s pár waty tuto skutečnost eliminuje,nehledě na uškvařené vypínače a relátka v denním žáru.navíc rozsvícené světlo neřeší skutečné denní svícení,ale dává pouze zadostiučinění vyhlášce. normální světlo je seřízeno pod úroveň očí protijedoucího řidiče .navíc ve žlutém spektru které se ve dne ztrácí. denní světlo má naopak širší záběr a má být vnímáno i v periferním vidění aby tak plnilo svůj účel být viděn. otázkou zůstává kam s ním aby se nic nevrtalo a neprasilo,a tady se nabízí fantazii dost prostoru
Re: Denní svícení parkovačkama LED
No možná bych se na dynamo měl podívat. Ale stejně se svícením bude vždycky na hranici možností. Max. výkon 180 W, z toho jenom světla sežerou 100 W, zapalováním si nejsem jistý, ale tipuju tak 20-30 W. No a když běží stěrače... Baterku dobíjím navíc nabíječkou 1x uprostřed sezóny (v zimě nejezdím). Evinsen má pravdu, že je velký rozdíl vidět a být viděn. Z kola vím, že LED jsou úplně na nic, pokud chcete vidět na cestu. To světlo zkrátka nemá pronikavost žárovky, i když napájené jen ze srandovního alternátorku. Jsou dobré jenom na to být viděn. Denní svícení beru jako do značné míry úřednický výmysl zdegenerované Evropy (v tomhle případě ne celé), takže proti tomuto cizorodému opatření, které by konstruktéry v 60. letech, kdy se ještě uvažovalo prakticky a účelně, ani nenapadlo, můžu bojovat i tak cizorodým prvkem, jako je LED.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Denní svícení parkovačkama LED
Urcite by jsi se mel podivat,zmerit problem dobijeni.Osobne povazuji denni sviceni za prvek bezpecnosti,
jezdim s rozsvicenym busem na dobijeni dynamem denne a nemam problem.Kolikrat pri smrakani je lehke
prehlednout auto s tmavou barvou,ktere nesviti.
jezdim s rozsvicenym busem na dobijeni dynamem denne a nemam problem.Kolikrat pri smrakani je lehke
prehlednout auto s tmavou barvou,ktere nesviti.
Vwase nocni sichta...
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní svícení parkovačkama LED
Já teda naopak denní svícení považuji za účelné, hodně jezdím do Němec, kde povinné není, a musím říct,že je to na hovno, když se při smrákání v rychlým pruhu objevý stříbrnej (nebo šedej) BMW,kterej nesvítí, a jede tak 230,to je žůžo, no a ledky jsou většinou taky na kulový, páč je lidi montujou převážně dolů do spoileru, kde nejsou skoro vidět , jen aby vyhověli vyhlášce. Měl jsem T3 ze skandinávie, a ta měla dokonce automatický rozsvícení po nastartování, a to byla ze 86týho roku tam je to zavedený dlouho.
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní svícení parkovačkama LED
Zrovna jsme o víkendu toto téma probírali s Kůčou a Homolkou - dnešní baterky jsou stavěné na alternátory, na 13-14V dobíjení. Dynamo dobijí 7-15V a to dnešní baterka nedokáže přežít. Po nainstalování altíku, zmizeli problémy s dobíjením.
Problém není v celodenním svícení, nýbrž v samotné konstrukci baterky, resp. způsobu dobíjení
Problém není v celodenním svícení, nýbrž v samotné konstrukci baterky, resp. způsobu dobíjení
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní svícení parkovačkama LED
Já si dovolím poznamenat, že to není v celodenním svícení, vůbec v konstrukci baterky, protože některé novější pouze lépe snáší vyšší dobíjecí napětí, ale jenom a jenom v seřízení dobíjení a celkovém stavu elektroinstalace.Milosak_1 píše:Problém není v celodenním svícení, nýbrž v samotné konstrukci baterky, resp. způsobu dobíjení
Nechci Ti do toho kecat, ale když je baterka ve stavu jentaktak nastartovat tak ji jízdou do plného stavu nenabiješ ani kdyby jsi se posral. To co do ní dostaneš nemůže prostě stačit. Když ji dáš na nabíječku tak Ti bude trvat možná 10hodin než než se dotříská do plného stavu a to ještě záleží na jejím stavu. Pořádně ji nabij, zkontroluj kolik Ti to dává a teprve potom dělej závěry. Jinak oživení a nabití baterky není totéž.lope píše:Dneska mi brouk jentaktak nastartoval, ale doufal jsem, že se jízdou dobije. Jenže po 70 km jsem vypnul motor na semaforu a potom PRD. Roztlačili mě z další várky na červenou, naštěstí to bylo na rovině. Tak jsem pak jel dalších asi 50km mimo město na parkovačky a trochu rychlejc, aby se to dobilo, ale zase, po 1 nastartování baterka zase prázdná. Když se dřív nesvítilo, stačilo na oživení 20-30 km jízdy. Tak mě napadlo dát místo parkovaček nějaké LED a svítit těma. Vzhledem k tomu, jaké LED karikatury světel jsou občas vidět na nových autech značek jako BMW apod., mi to vůbec nepřipadá mimo, i když je to proti předpisům. Máte někdo konkrétní řešení? Co třeba ty LED žárovky, co jsou na Aukru (hledat "brouk")?
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Denní svícení parkovačkama LED
Nieco podobne som napisal, potom som si povedal, ze to nema cenu a zmazal...lišák píše:Já si dovolím poznamenat, že to není v celodenním svícení, vůbec v konstrukci baterky, protože některé novější pouze lépe snáší vyšší dobíjecí napětí, ale jenom a jenom v seřízení dobíjení a celkovém stavu elektroinstalace.Milosak_1 píše:Problém není v celodenním svícení, nýbrž v samotné konstrukci baterky, resp. způsobu dobíjeníNechci Ti do toho kecat, ale když je baterka ve stavu jentaktak nastartovat tak ji jízdou do plného stavu nenabiješ ani kdyby jsi se posral. To co do ní dostaneš nemůže prostě stačit. Když ji dáš na nabíječku tak Ti bude trvat možná 10hodin než než se dotříská do plného stavu a to ještě záleží na jejím stavu. Pořádně ji nabij, zkontroluj kolik Ti to dává a teprve potom dělej závěry. Jinak oživení a nabití baterky není totéž.lope píše:Dneska mi brouk jentaktak nastartoval, ale doufal jsem, že se jízdou dobije. Jenže po 70 km jsem vypnul motor na semaforu a potom PRD. Roztlačili mě z další várky na červenou, naštěstí to bylo na rovině. Tak jsem pak jel dalších asi 50km mimo město na parkovačky a trochu rychlejc, aby se to dobilo, ale zase, po 1 nastartování baterka zase prázdná. Když se dřív nesvítilo, stačilo na oživení 20-30 km jízdy. Tak mě napadlo dát místo parkovaček nějaké LED a svítit těma. Vzhledem k tomu, jaké LED karikatury světel jsou občas vidět na nových autech značek jako BMW apod., mi to vůbec nepřipadá mimo, i když je to proti předpisům. Máte někdo konkrétní řešení? Co třeba ty LED žárovky, co jsou na Aukru (hledat "brouk")?
Re: Denní svícení parkovačkama LED
No jo, no jo. Mně se LED taky vůbec nelíbí, ale v parkovačkách bych je snesl. On je velký rozdíl mít nebo nemít 100 W k dispozici na dobíjení, to je spousta energie. Dynama záměrně nebyla zrovna předimenzovaná, protože jinak by na průměrných cestách baterka pořád "vařila", regulátor neregulátor. Výběr dynama se dělal pokusně, a tehdy nikdo nepočítal s tím, že se bude svítit nepřetržitě. Asi by řešením bylo silnější dynamo 6V, ale to v té velikosti není moc časté a ještě jsem neviděl žádné, co by mělo relé připevněné přímo na sobě. Takže by bylo nutné ho nabastlit, protože přesouvat relé nechci. To spíš snesu ty LED.
Určitou roli hraje i baterka. Mám teď bílou plastovou Akumu, a už mě dřív takhle vypekla. Jel jsem na TK, kdy pochopitelně 6V brouk musí být dobitý, ale den předem se mi zdála dost jedovatá, tak jsem nakonec nedobíjel. Při přebírání auta po TK ale byla baterka úplně vytřískaná a startér ani ťuk (trapas), přičemž technik si na elektriku nijak nestěžoval! Teď už jsem přesvědčen, že je to vlastnost. Akuma dlouho drží kapacitu, ale pak najednou, bez varování, zvadne. To stará černá byla lepší, na té bylo znát, že slábne, a pak se jízdou stačila oživit. S tou to, Lišáku, šlo. Ale samozřejmě evidentně nebyla TAK vybitá jako Akuma.
Určitou roli hraje i baterka. Mám teď bílou plastovou Akumu, a už mě dřív takhle vypekla. Jel jsem na TK, kdy pochopitelně 6V brouk musí být dobitý, ale den předem se mi zdála dost jedovatá, tak jsem nakonec nedobíjel. Při přebírání auta po TK ale byla baterka úplně vytřískaná a startér ani ťuk (trapas), přičemž technik si na elektriku nijak nestěžoval! Teď už jsem přesvědčen, že je to vlastnost. Akuma dlouho drží kapacitu, ale pak najednou, bez varování, zvadne. To stará černá byla lepší, na té bylo znát, že slábne, a pak se jízdou stačila oživit. S tou to, Lišáku, šlo. Ale samozřejmě evidentně nebyla TAK vybitá jako Akuma.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Denní svícení parkovačkama LED
aha, takže šestivolt ještě ke všemu, tos taky mohl napsat hned
"z vás to leze jak z chlupatý deky"
Potom by opravdu nebylo od věci pořídit LED žárovky o kterých píšeš a osadit jima zadní světla, kde to není vidět + jsou v nabídce i místo malých 5W žárovek na osvětlení tachometru+kontrolky...watt k wattu
"z vás to leze jak z chlupatý deky"
Potom by opravdu nebylo od věci pořídit LED žárovky o kterých píšeš a osadit jima zadní světla, kde to není vidět + jsou v nabídce i místo malých 5W žárovek na osvětlení tachometru+kontrolky...watt k wattu
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní svícení parkovačkama LED
A udělal jsi dobře .john píše:Nieco podobne som napisal, potom som si povedal, ze to nema cenu a zmazal...
Každý celek se skládá z detailů.
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní svícení parkovačkama LED
Jinak parkovačky mají po 5ti W, na svícení jsou potkávačky, po 50ti W, aby v terminologii bylo jasno
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní svícení parkovačkama LED
Mám dynamo. Na podzim strčím valníka pod střechu a na jaře nastartuju a jedu. Už asi 5 let na stejnou plastovou baterku bez jakéhokoliv externího dobíjení. Tolik k samovybíjení.
I na drobné popojíždění kolem komína to dynamo v pohodě udržuje i přes trvalé svícení. Pokud to někomu funguje jinak, nemá něco v pořádku. Hledejte jak odstranit chybu a ne jak s ní žít. Není problém nahradit jedny žárovky jinými, ale chyba zůstává.
Jak už někdo psal u Lišáka, zkus otočit rukou motorem při ohřátí. Jednoduchá diagnostika.
I na drobné popojíždění kolem komína to dynamo v pohodě udržuje i přes trvalé svícení. Pokud to někomu funguje jinak, nemá něco v pořádku. Hledejte jak odstranit chybu a ne jak s ní žít. Není problém nahradit jedny žárovky jinými, ale chyba zůstává.
Jak už někdo psal u Lišáka, zkus otočit rukou motorem při ohřátí. Jednoduchá diagnostika.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- Luke-Jeep
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1322
- Registrován: 06 čer 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní svícení parkovačkama LED
Další věc je, že z hlediska zákona v tu chvíli nesvítíš... Tohle umístění denního svícení ještě navíc ledkama u takhle starýho auta trknedo očí každýho policajta na sto honů... Ztráta času o tom jen přemejšlet... Při první kontrole zaplatíš častku téměř řešící tvůj problém od začátku
Debilní nick ale teréňáka u mě už nehledejte... teď už jen Porscheho vozítka... Brouček Speedster, T2 přechoďák Westy a winterwagen Porsche 944 II
dragbug.com team
dragbug.com team
Re: Denní svícení parkovačkama LED
Nevím mám na dědkovi 63 taky 6V klasiku s relé na dynamu - a s dobíjením teda zatím nebyl žádnej problém - a to svítím normálně celou dobu co jedu. Je to klasický 6V 45A dynamo... Dobíjel jsem jenom 1x, když jsem nechal svítit světla před barákem. Baterku mám Banner 66 nebo 77 AH teď nevim.
Pokud budeš počítat tak 2 * (45W - světla) + (2*5W pozičky) + cca 25W? zapalování + 5W rádio, semtam blinkry, brzdy (2*21W) - to je max 172W. 172W/6V je necelých 30A. Pořád je tam 15A rezerva na dobíjení, což by mělo při normální baterce a ježdění trochu mimo město stačit - pokud je dynamo v pořádku.
Další možnost je:
1) že se to permanentné někde trochu zkratuje (prodřená izolace na kostru např) - a bere ti to proud - čímž se volná kapacita pro dobíjení dynama dále snižuje.
2) Přechoďáky ve spojích - zahřívání - ztráta proudu.
Pokud budeš počítat tak 2 * (45W - světla) + (2*5W pozičky) + cca 25W? zapalování + 5W rádio, semtam blinkry, brzdy (2*21W) - to je max 172W. 172W/6V je necelých 30A. Pořád je tam 15A rezerva na dobíjení, což by mělo při normální baterce a ježdění trochu mimo město stačit - pokud je dynamo v pořádku.
Další možnost je:
1) že se to permanentné někde trochu zkratuje (prodřená izolace na kostru např) - a bere ti to proud - čímž se volná kapacita pro dobíjení dynama dále snižuje.
2) Přechoďáky ve spojích - zahřívání - ztráta proudu.
Re: Denní svícení parkovačkama LED
s šestivoltem na sambě sem nadrandil 80tkm. . dynamo 7V, 50A.. relátko na dynamu, ale podélně.. kostra u šestivoltu je moooc moc důležitá.. pouzdro pro starter umí taky pozlobit.. s hovnivalem rok 1956 sem prodrandil celou zimu na dynamo 7V, 45A.. ani dvacet podnulou nezabránilo od koupele v solný lázni.. kdo si hraje, ten vyhraje tak hledej šmudlo..
Re: Denní svícení parkovačkama LED
Co se zjistí o dynamu otočením motoru rukou po ohřátí?
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní svícení parkovačkama LED
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi: