Olda :)

Víno, ženy, muži a zpěv. Pojďme si konečně odpočinout od vzduchem chlazených.
alfagamma
Příspěvky: 11
Registrován: 13 led 2012

Olda :)

Příspěvekod alfagamma » 24 bře 2012

Zdravím všechny fóraře :)
Představuji vám skoro můj vůz, který sice není VW, nicméně je taky poháněn 4 válcem boxerem, vzduchem chlazeným :D
Myslím že každý zná, ale...
Motor 1129ccm, 42kW, cca 80Nm :) Rok výroby 1989, najeto 11180km, 12 let propadlá STK, zadní sedačky zabaleny ještě v rumunském igelitu :D
Je to citová záležitost, pokud chcete, ptejte se na cokoli :) Již je v provozu, stačí dořešit doklady a hurá na STK.

David

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5469
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Olda :)

Příspěvekod udeeska » 24 bře 2012

Obavam se,ze jsi vstoupil do spatneho fora :? V kazdem pripade Ti drzim palce,ale zitra Ti to tu bohuzel musim smazat.
No treba se poohlednes po nejakem tom brouku :wink:
Vwase nocni sichta...

alfagamma
Příspěvky: 11
Registrován: 13 led 2012

Re: Olda :)

Příspěvekod alfagamma » 24 bře 2012

Tak to se omlouvám, asi jsem špatně pochopil "Volný čas? - pro témata která se mohou, ale nemusí týkat vwzduchem chlazených"

Uživatelský avatar
JardaZ
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 726
Registrován: 01 led 2008
Bydliště: VWodňany

Re: Olda :)

Příspěvekod JardaZ » 24 bře 2012

Není flat4 zkratka pro plochý čtyřválec (nejlépe vzducháč?) A nemá tohle auto náhodou plochý, vzduchem chlazený čytřválec? Pak je jasné že sem snadno zabrousí majitel olcitu. Vyplyne mu z názvu fora že sem patří. Je pravda že se tu převážne vyskytují brouci, busy, buggy, porsche, karmani, atd ale to je vlivem výroby. Prostě jich s plochým boxerem bylo vyrobeno nejvíc. Mě by třeba náramě zajímalo jak se bude vývoj tohle autíčka, v čem sou rozdíly v motoru atd atd.... apropo.. pohled na motor by nebyl?

alfagamma
Příspěvky: 11
Registrován: 13 led 2012

Re: Olda :)

Příspěvekod alfagamma » 24 bře 2012

Byl, ale když to zítra zmizí... byl by pohled na víc věcí. Třeba na obrovské, vzduchem chlazené přední kotouče umístěné u převodovky :o

dawe82
Příspěvky: 139
Registrován: 10 dub 2010

Re: Olda :)

Příspěvekod dawe82 » 24 bře 2012

no jo citroen axel byl plnej prevratnejch vychytavek (stejne jako visa) jen skoda ze v rumunsku mely takovi navyky jaky mely a taky jejich licence podle toho dopadla .... parkrat sem v tom jel (a dostaval me sytic na 3-4ku fungujici jako pohodovej tempomat .. :D) ale tenhle vypada jako novej ... (a taky uz nestoji na kazdym rohu ...)
"I never fucked anybody over in my life didn't have it coming to them. You got that? All I have in this world is my balls and my word and I don't break them for no one."

alfagamma
Příspěvky: 11
Registrován: 13 led 2012

Re: Olda :)

Příspěvekod alfagamma » 24 bře 2012

Ještě si to možná někdo stihne, koho to zajímá prohlídnout ->
http://www.youtube.com/watch?v=8cf5enDqAy8 motor toho, co je na fotce ;)
A je jak novej... 12 let byl ukryt v garáži před zraky lidí aby se dostal do ruky právě mě :mrgreen:

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Olda :)

Příspěvekod Petr914 » 24 bře 2012

...nic nezmizí...pokračuj...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Olda :)

Příspěvekod maxmax » 24 bře 2012

Myslím, že by to patřilo do,, Vzduchem chlazeného zbytku,, rozhodně nemazat!!!
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
venouš
Příspěvky: 204
Registrován: 23 bře 2011
Bydliště: Kopřivnice

Re: Olda :)

Příspěvekod venouš » 24 bře 2012

taky jsem pro NEmazání!!! Pro mě to až doteď byla celkem divná kára, ale vypadá, že je to celkem zajímavé auto.. Tak proč hned mazat? :?

alfagamma
Příspěvky: 11
Registrován: 13 led 2012

Re: Olda :)

Příspěvekod alfagamma » 24 bře 2012

Dobře, díky za přijetí :)
Posílám fotku těch kotoučů u převodovky, je tam vidět i kousek třmenů, kde jsou destičky pro rukavicu (ano... ruční brzda působí na přední kola)
Jinak má motor rozvod OHC a je osazen zajímavě řešeným dvoukomorovým karbecem, zajímavě hlavně proto, že se druhá komora ovládá polohou plynu (cca ve 3/4 sešlápnutí se začíná otvírat), zkrátka teče tam benzín jak v letadle a má to dobrej odpich, když se tomu zatopí :mrgreen:
EDIT: Ještě dodávám že kotouče má i vzadu, ovšem je zde absence posilovače brzd :oops:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12075
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Olda :)

Příspěvekod Sam » 24 bře 2012

I když je to z jiné stáje, tak je pravda, že to je zajímavější než diskuse o pití piva a další zcela OT témata.
Rád bych viděl fotky motoru a rozvodů.
PS: Chápu to dobře, že tohle auto má brzdy u převodovky a ne u kola ? To se musí skvěle servisovat :wink:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

alfagamma
Příspěvky: 11
Registrován: 13 led 2012

Re: Olda :)

Příspěvekod alfagamma » 25 bře 2012

Chápeš to dobře, opravdu to má kotouče u převodovky.
Tzn. otevřu kapotu a dívám se na ně. Nevím jestli to myslíš s tím servisováním ironicky nebo ne... ale výměna destiček a odvzdušnění předních brzd trvá asi 10 minut -> žádné sundávání kol a heverování. Abych jenom nechválil - homokineťáky dostávají při brždění pěkně na prdel.
Motor jsem oddeklovaný neměl, ale přidám pár fotek z netu, jak ten prcek vypadá bez deklů :mrgreen:

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5469
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Olda :)

Příspěvekod udeeska » 25 bře 2012

Pod natlakem pravdivych argumentu menim nazor,presouvam do VWzduchem chlazeneho zbytku :D
Vwase nocni sichta...

lope
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 927
Registrován: 08 zář 2009

Re: Olda :)

Příspěvekod lope » 25 bře 2012

Jestli sem alfagamma nezatáhne i Alfy, tak nemazat. Zvlášť když je to pro něj oltCitová záležitost. Pamatuju si, že Oltcity byly asi tak 2 roky před převratem velkým zpestřením chudé socialistické nabídky aut. Ale rychle zmizely. Proč? Jinak tyhle Citroeny mají se starými VW kromě principu motoru společnou i určitou revolučnost a průkopnictví. Jenom na rozdíl od VW mi to u Citroenů často připadá samoúčelné až kontrakproduktivní. Třeba ty kotouče - v normálním provozu má zmenšení neodpružené hmoty sotva nějaký význam... Na druhou stranu VW upadlo do šedého průměru daleko dřív než Citroen. Jak měl Oltcit řešené topení? Jaká je spotřeba?

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: Olda :)

Příspěvekod Šíša » 25 bře 2012

Ten karbec je nějakej progresivní, bo jak se tomu říká. Prostě v normálním provozu jedna komora a když oroštuju, otevře se druhá. Neměli něco takového i škodovky?
Ten motor je jak dvojnásobný z kachny :D

alfagamma
Příspěvky: 11
Registrován: 13 led 2012

Re: Olda :)

Příspěvekod alfagamma » 25 bře 2012

Tak to vezmu postupně :)
Alfy sem tahat nebudu, sice některý mají taky boxer, ale myslím, že už to nejsou vzducháče a hlavně, není to, jak jsi správně napsal, oltCitová záležitost :mrgreen:
Topení má řešeno asi podobně jako brouk. Před motorem je pro naše podnebí značně předimenzovaná vrtule, která chladí motor a přes jakýsi "blok" (je to vidět i na fotkách, vedou do něj papírové husí krky) se teplo rozbočuje do podběhů auta. V tom bloku je i ventilátor a klapky na rozvádění tepla do interieru -> takže se topí ohřátým vzduchem od motoru.
Spotřeba je dost různorodá a záleží na tom, jakým karbecem je Oltcit osazen. Cca do roku 1987 se dělaly auta z převážně francouzských dílů, spotřeba byla asi o litr nižší než u rumunského (já mám rumunský). Jinak to dost kolísá podle stylu jízdy. Ta druhá komora ovládaná mechanicky dost svádí k tomu, aby se pořádně šlapalo a jelo to. To se prý dá jezdit i za 12l. Ale normální jízdou snad 8l. Zatím jsem neměřil, nemůžu jezdit.
Když jsme měli Oltcita doma my (prodán v roce 2003 za 8 tis., rok výroby 89 a barva stejná [-o< ) ) Tak se dlouhobě jezdilo za 9l. Bylo to taky dáno tím, že jsme měli v rumunském Oltcitu francouzskou převodovku, která byla kratší než rumunská.

Jaký karbec měly škodovky nevím, tyhle auta mě nijak moc neberou. Ale myslím že se tam druhá komora otvírala snad na podtlaku? Nevím co si představuješ pod pojmem normální provoz :mrgreen: , ale tady se to otvírá na poloze plynu a je jedno jestli se motor točí nebo netočí.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Olda :)

Příspěvekod Milosak_1 » 25 bře 2012

Tak tohle auto znám velmi dobře, tchán ho měl a bylo to velmi pěkné svezení v revolučním období. Pohodlnější svezení jak v Š125, až na ty 2 dveře.
Spotřeba byla ve městě kolem 9 a venku 7,5-8.
Na to, že to byl vzducháč, tak překvapivě fungovalo topení :wink:
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Olda :)

Příspěvekod Pětišroub » 25 bře 2012

vzhledem k tomu, že sekce Vzduchem chlazený zbytek je určená pro stroje s vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche, obávám se, že tahle perla automobilového průmyslu skutečně patří do Pokecu o všem možném....
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 826
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Olda :)

Příspěvekod vako » 25 bře 2012

a ja by som bol za vytvorenie specialneho topicu - pre vsetky ine druhy boxerov od VW a Porsche.. zaujimaju ma vsetky boxery a aj Alfy a Subaru, tam sa islo viac do detialov, hoci su to vodnici.. :mrgreen:
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers


Zpět na “Pokec o všem možném...i nemožném...”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host