Všeobecný dotázek?
Čím, popřípadě jak, ošetřit olezlé plechy před svařením? Bodovým?
Jedná se mi o spodní část střechy (okapnice) a okapnice na busovi. Jsou orezlé, sice né nic hloubkově, ale jsou... Po obroušení kartáčem jsou na pleších takové ty malé "neštovice/uhry" ... prostě zbytky po korozi
Holt to v té okapnici neměli moc dobře vyřešené/ošetřené, tři plechy na sobě. Ale zase na 34let jest to dobré.
Tak čím to ošetřit pře přivařením plata střechy aby to nedělalo problém při vaření (bodovém, resp. garážnickém vaření dir po bodových svárech COčkem ... cca 120 dir) a zároveň se na dalších pár desítek let ( ) ošetřila/zastavila koroze a bylo to použitelné.
Nějaká zinková barva, antikorozní provařitelná základovka?
Díkes!
Ošetření olezlých plechů pře bodovým vařením...??
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Ošetření olezlých plechů pře bodovým vařením...??
myslím , že tebou zmiňované neštovice/uhry" ... nejsou zbytky po korozi ,ale koroze ..to samý zůstane po opískování pokud je to hloubkový
korozi a pokrok nezastavíš ..můžeš jí jen zpomalit ..
korozi a pokrok nezastavíš ..můžeš jí jen zpomalit ..
jdeme frflat na flat ...
Re: Ošetření olezlých plechů pře bodovým vařením...??
...nic...vočisti to dráťákem na vrtačku...boduj rychle...páč se budeš propalovat...a pamatuj...že to neni nádrž...nemusí to bejt zavařený natvrdo...musí to bejt pevný...
...čim víc tam toho drátu pohrneš...tim větší návarky tam vyrobíš a už je nikdy neodstraníš...z vnitřních labyrintů těch plechů...
...jakmile to zboduješ...zabruš sváry do roviny...čim chceš...já to dělám flexou...
...pak to můžeš zacínovat...
...nebo se na to vysrat...zinek...srovnat kytem...ale ne víc jak 2 mm čoveče...a precizně vylakovat...vnitřek vylejt resistinem...
...případně celej kus vyjmout řezem z karoserie...venku upravit do pohody...vevařit a pak teprve navařovat střechu...
...čim víc tam toho drátu pohrneš...tim větší návarky tam vyrobíš a už je nikdy neodstraníš...z vnitřních labyrintů těch plechů...
...jakmile to zboduješ...zabruš sváry do roviny...čim chceš...já to dělám flexou...
...pak to můžeš zacínovat...
...nebo se na to vysrat...zinek...srovnat kytem...ale ne víc jak 2 mm čoveče...a precizně vylakovat...vnitřek vylejt resistinem...
...případně celej kus vyjmout řezem z karoserie...venku upravit do pohody...vevařit a pak teprve navařovat střechu...
You can't win 'em all...
Re: Ošetření olezlých plechů pře bodovým vařením...??
Jistě. Hlavně to bylo myšleno tak že tam nejsou volné kusy. Je to prostě pevné, strávil jsem na tom několik hodin dráťákem a ještě to přejedu smirek-kotoučem ve flexe, až si ho pořídím Holt u busů, popříadě i jinde, nerozebírat okapnici
Odstranit (vyndat ven) to nejde, to by bylo na půl rok práce Je to celá okapnice po obvodu.
Plech střechy je něco nad 1mm tlustej, pro kit tam už není moc místa
Odstranit (vyndat ven) to nejde, to by bylo na půl rok práce Je to celá okapnice po obvodu.
Plech střechy je něco nad 1mm tlustej, pro kit tam už není moc místa
Re: Ošetření olezlých plechů pře bodovým vařením...??
...na tu flexu používam 1 mm kotouč...je pružnej a rychlej...někdy až moc...chce to cvik...těma šmirglíkama to leze do peněz...
...akorát s tou jedničkou kotoučem to musíš dostat do pazoury...vono se s nim bočně ani brousit nesmí...páč se ti může stát,že ho ztenčíš tak,že se začne třepit a to je při 11.000 ot./min. něco jako obranej granát...dej si něco na ksicht...a přemejšlej u toho...
...no ne...kytem myslim vnější plochy karoserie...uvnitř by bylo dobrý...pokud je tam aspoň trochu prostoru celou věc navrstvit přelakovatelnou KS...čili zinek...KS...a to stačí...
...dej sem fotku...co tam pácháš...já tak zhruba vim...ale konkrétní místo chci vidět...
...ty drátěný kotouče musíš měnit průměry a úhly při pucování...a ten kotouč je tak po 15 minutách mrtvej...ztratí ostrost...
...akorát s tou jedničkou kotoučem to musíš dostat do pazoury...vono se s nim bočně ani brousit nesmí...páč se ti může stát,že ho ztenčíš tak,že se začne třepit a to je při 11.000 ot./min. něco jako obranej granát...dej si něco na ksicht...a přemejšlej u toho...
...no ne...kytem myslim vnější plochy karoserie...uvnitř by bylo dobrý...pokud je tam aspoň trochu prostoru celou věc navrstvit přelakovatelnou KS...čili zinek...KS...a to stačí...
...dej sem fotku...co tam pácháš...já tak zhruba vim...ale konkrétní místo chci vidět...
...ty drátěný kotouče musíš měnit průměry a úhly při pucování...a ten kotouč je tak po 15 minutách mrtvej...ztratí ostrost...
You can't win 'em all...
Re: Ošetření olezlých plechů pře bodovým vařením...??
...tady máš ty tvoje "uhry v akci"...
...na první fotografii je jen hrubý stažení sraček dolu flexou...abych věděl...jestli z toho nosníku vůbec něco zbylo...vidim,že zbylo...jdu vedle k jinejm akcím...
...po třech dnech fotim a tady máte krásnou ukázku...jak maká koroze...na dílu,kde zůstanou její zbytky...
...fotografie je pořízená zhruba 2 dny po zbroušení flexou...a na místech kde se brousilo...se vytváří kapičky vody a koroze bují jak pitomá...vše způsobeno vzdušnou vlhkostí jaká byla v listopadu v dílně...kde byla konstantní teplota zhruba 10 stupňů...
...jdeme dál a zapucujeme kartáčem...to už se zdá bejt lepší...ale furt je to tak na 50%...v hlubokejch dirkách se pořád vyskytujou zárodky rzi...
...vezmeme klempířský malý kladívko a celej díl...ne moc silou...klepeme...ty vibrace způsobí to,že se i ty poslední svině uvolní...
...následně popadneme opět dráťák na vrtačku a dílo dokonáme...necháme díl 3 dny ladem...fotíme...a zjištujeme co?...zjišťujeme,že je to při shodnejch podmínkách stabilní vole...
...chytáme se zinku...a navrstvíme...
...samozřejmě že pískování je elegantní a rychlejší...na druhou stranu nadělá daleko víc svinstva...a to i v sousední obci...a navíc kvůli takhle malýmu hovnu nepovezu karoserii do pískovny...
...aplikace KS na dílu zatim neni...protože se celej nosník překrejval krycím plechem...kteraj na něm vytváří dutinu...a KS budu aplikovat až ve chvíli...kdy takhle dojebu komplet celý auto...teda místa,který to potřebujou...páč práce kvapná...málo platná...
...na první fotografii je jen hrubý stažení sraček dolu flexou...abych věděl...jestli z toho nosníku vůbec něco zbylo...vidim,že zbylo...jdu vedle k jinejm akcím...
...po třech dnech fotim a tady máte krásnou ukázku...jak maká koroze...na dílu,kde zůstanou její zbytky...
...fotografie je pořízená zhruba 2 dny po zbroušení flexou...a na místech kde se brousilo...se vytváří kapičky vody a koroze bují jak pitomá...vše způsobeno vzdušnou vlhkostí jaká byla v listopadu v dílně...kde byla konstantní teplota zhruba 10 stupňů...
...jdeme dál a zapucujeme kartáčem...to už se zdá bejt lepší...ale furt je to tak na 50%...v hlubokejch dirkách se pořád vyskytujou zárodky rzi...
...vezmeme klempířský malý kladívko a celej díl...ne moc silou...klepeme...ty vibrace způsobí to,že se i ty poslední svině uvolní...
...následně popadneme opět dráťák na vrtačku a dílo dokonáme...necháme díl 3 dny ladem...fotíme...a zjištujeme co?...zjišťujeme,že je to při shodnejch podmínkách stabilní vole...
...chytáme se zinku...a navrstvíme...
...samozřejmě že pískování je elegantní a rychlejší...na druhou stranu nadělá daleko víc svinstva...a to i v sousední obci...a navíc kvůli takhle malýmu hovnu nepovezu karoserii do pískovny...
...aplikace KS na dílu zatim neni...protože se celej nosník překrejval krycím plechem...kteraj na něm vytváří dutinu...a KS budu aplikovat až ve chvíli...kdy takhle dojebu komplet celý auto...teda místa,který to potřebujou...páč práce kvapná...málo platná...
You can't win 'em all...
Re: Ošetření olezlých plechů pře bodovým vařením...??
Prostě jsem sundal komplet plech střechy, měním za Westy plech ... a v tom spoji je to liškoidníPetr914 píše: ...dej sem fotku...co tam pácháš...já tak zhruba vim...ale konkrétní místo chci vidět...
Takhle nějak to teď vypadá (jako ten držák). A kladívkem do toho klepu dostatečně, neboť při odoperování jistě došlo k ohýbání okapnice ... takže se rovná.Petr914 píše:...tady máš ty tvoje "uhry v akci"...
...jdeme dál a zapucujeme kartáčem...to už se zdá bejt lepší...ale furt je to tak na 50%...v hlubokejch dirkách se pořád vyskytujou zárodky rzi...
...vezmeme klempířský malý kladívko a celej díl...ne moc silou...klepeme...ty vibrace způsobí to,že se i ty poslední svině uvolní...
Cvaknu to v nejbližší době