Navečer jsem vyměnil těsnění od přepadu turba do vany,dal nový olejový a vzduchový filtr,plus olej syntetický a nastartoval motor....
....motor naskočil na první otáčku, chvilku byl hlučný než nasála suchá pumpa a pak deset minut jsem slyšel klapání jakoby ventil což ustálo po deseti minutách běhu motoru na volnoběh, který jsem nechal běžet hodinu a deset minut.
Po běžné prohlídce jestli nic nekape co se oleje týče jako, že zatím dobrý jsem začal šlapat na krk akceleračního pedálu a držel po dvaceti vteřinách každou tisícovku.
Při necelých sedm tisíc otáček nebyl komputer šťastný a velil STOP.
Při opakovaném testu, kdy jsem šel pouze do pěti tisíc otáček se to už neopakovalo při zkoušce dvaceti minutách.
Přeci motor má dost velký nájezd a už z něj sportovec nebude a nakonec kdo by ho honil do tak vysokých otáček.
Ještě mě čeká výměna ventilového víka, které je prodrene od vytahananeho řetězu hydraulického napínáku.
Celkově z toho mám radost, že jsem byl schopen si sám poradit. Původně jsem chtěl auto poslat do šrotu, což bylo proti srsti mé polovičky jelikož je to její miláček.
Poptával jsem se VW dealera,ty chtěli plus mínus $ 5 tisíc a normální servis kolem $ 3.5 tisíc. Což ani není hodnota auta v dnešní době.
Já jsem za díly na $250 zhruba plus můj osobní čas a naučit se něco nového.
(PS. více už nechci takovej ksindl vidět)