Tak už to na tom světě chodí. Když už plkáme o hloupostech které nezměníme, tak já si dnes prosím musel koupit po 30letech dětské ponožky které mi budou malé ale v děravých nechci chodit. Dospělé mi paní na prodejně nemohla prodat, maximálně č. 37-39. Nakazil bych se. Koupil jsem dva balíčky.JirkaB píše: ↑18 úno 2021Vždy mne pobaví, do smutku, argumenty typu zvýšení bezpečnosti. Taková mantra. Chtěl bych vidět statistiku kolik HV bouralo z důvodu "chybějící" STK.
Ta statistika by musela být zajímavá. Odhaduji tak 1 nehodu ročně, o kolik se tedy zvedne bezpečnost provozu, když bude STK?
Úkol do matematiky na distanční výuku.
Je kouzelné jak parlament funguje na základě mantry té nebo oné. Ve škole, nebo v práci by takový člověk dostal okamžitě padáka. Živě si představuji představení projektu u šéfa. Pane řediteli, super projekt, pokud předěláme komplet systém řízení, doplníme za stovky mega tyto procesy, tak se nám sníží zmetkovitost o 2ks za rok v hodnotě 200Kč. No, nekup to. A parlament to koupí, nikdo přeci nepůjde proti "bezpečnosti".
Jen by mne zajímalo, co je skutečným důvodem návrhu této legislativní změny u soudruhů poslanců. Bezpečnost to určitě není. Kdybychom znali příčinu, tak bychom dokázali lépe odhadnout jak moc to bude bolet. Snad nebudou vyhazovat za červotoče. Já jej naštěstí nemám, ale viděl jsem nádherná auta, co byla trochu vylehčena Cimrmanovou metodou, Naštěstí byla včas přerušena tak o nic nejde... ale jak to bude vidět úředník, to se uvidí.
Veteránské papíry?
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry?
Když umíš opravit hokejku do převodovky tak bys taky mohl umět zaštupovat 30let starý ponožky .
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Veteránské papíry?
Tak já nevím, co je to jako zase za zprávu. Já myslel, že absolvování STK je podmínkou pro získání prodloužení testace, kterou zavedli už před třemi lety. Osobně jsem poslední přetestaci HV (která je nyní periodicky po 2 letech) dělal na stanici STK za účasti komisaře, kterej nad vereránistama držel ochrannou ruku. Vždy nás klub sezve na hromadnou přetestaci v 1 den na určenou STK, kde valníka trápili na válcích brzd a na třepáku kvůli čepům. Emise se neměřily. Technik prolezl celý auto, čuměl na motor, podvozek atd. Po prohlídce mně řekl, že když jsem najížděl na linku, tak se křižoval, co to přijelo za šunku a že valníka po třepáku budou muset namést na lopatku. Poté co vlezl do díry na kontrolu podvozku tak se z díry ozvalo: "to není možný, tady je všechno nově udělaný." Co se týká vzhledu kastle a patinky, tak zasáhl komisař s prupovídkou o autenticitě.
Takže z této příhody jsem si odnesl, že nás bude každý dva roky buzerovat vemeno, který k veteránům nemá absolutně žádnej cit a v každým auťáku s 60 let starým lakem bude okamžitě vidět jen šrot vhodnej do hutí. To je asi tak jediný, co mě na této zprávě sere, protože s pravidelnou STK jsem již smířený. A možná dobře, že se teď perioda ze 2 let protáhne na 5 let.
Takže z této příhody jsem si odnesl, že nás bude každý dva roky buzerovat vemeno, který k veteránům nemá absolutně žádnej cit a v každým auťáku s 60 let starým lakem bude okamžitě vidět jen šrot vhodnej do hutí. To je asi tak jediný, co mě na této zprávě sere, protože s pravidelnou STK jsem již smířený. A možná dobře, že se teď perioda ze 2 let protáhne na 5 let.
Re: Veteránské papíry?
Venoušku.... moc hezky si to napsal. Taky jsem na STK.. narazil na takové vemínko...a samo jsem neprošel.... ( po vysvetleni proč mi nefungujou ostřikovače... že nemám napojenou hadičku na rezervu... JÁ...s tím že je to zbytečné... se zasmál....jak po skasování úplatku.... a prohodil že raději ať chlapsky přiznám že mám nefungující čerpadlo... po zvednutí kapoty... jste měli vidět výraz jeho obličeje... / čti ksichtu /...a takový TECHNIK.... má odborně zhodnotit technický stav plechovky 50+....)... no nevím....
Postoupil jsem do vyššího levelu....
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry?
Taky jsem jednou s T3 slyšel že ten příčnej vejfuk je sice hezkej ale že takovej tuning nemá na dodávce co dělat.....
Asi se ten pyj rozpomenul na dobu kdy měla kdejaká 120 vzadu doma porobenej burges.....
Asi se ten pyj rozpomenul na dobu kdy měla kdejaká 120 vzadu doma porobenej burges.....
Re: Veteránské papíry?
To samé jsem zažil - ostřikovače, technici se seběhli a kulili voči, jeden povídá , já vo tom slyšel, že to pohání rezerva, ale vidím to poprvé. Jindy u jednoho starýho Fiatu se mně zeptal technik jak má dělat prohlídku když to auto v životě neviděl a vůbec nezná. Myslím, že tady jde jen o to vytáhnout z veteránistů peníze.hydraulik píše: ↑19 úno 2021Venoušku.... moc hezky si to napsal. Taky jsem na STK.. narazil na takové vemínko...a samo jsem neprošel.... ( po vysvetleni proč mi nefungujou ostřikovače... že nemám napojenou hadičku na rezervu... JÁ...s tím že je to zbytečné... se zasmál....jak po skasování úplatku.... a prohodil že raději ať chlapsky přiznám že mám nefungující čerpadlo... po zvednutí kapoty... jste měli vidět výraz jeho obličeje... / čti ksichtu /...a takový TECHNIK.... má odborně zhodnotit technický stav plechovky 50+....)... no nevím....
Ps. zajímalo by mne , jak psal Sam , kolik veteránů způsobilo nehodu zapříčiněnou jejich špatným stavem ?
Re: Veteránské papíry?
A co teprve... jak na emisích.. p.Technik.. drží sondu v ruce... a kouká na píšťaly... a ve výrazu ve tváři.. bylo jasné... Kde má zasunout...
Postoupil jsem do vyššího levelu....
Re: Veteránské papíry?
za celý leta co jezdim na STK (naposledy v roce 2020) mi nikdy u žádného auta nekontrolovali ostřikovače
... a vůbec !
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Veteránské papíry?
....to asi bude nějaká píčovina
Vwase nocni sichta...
Re: Veteránské papíry?
Je to sice z jiného soudku,ale když už to píšu. Jedna docela prima historka taktéž z STK. Bratr sobě pořídil Land Rover Discovery a jel na tu přihlašovací STK. Vše fungovalo až do té doby,než najel technik na válcovou zkušebnu brzd. Přední náprava OK,zadní OK a než jsme s bratrem stihli zařvat ať netahá za ruční brzdu,tak ten chuj zatáhl. Páni to byl koncert. V životě jsem neviděl na STKáčku souboj s rozuřeným býkem(Rovrem). Auto lítalo nahoru a zase do válců a nahoru a do válců. Než stihl odbrzdit,tak se málem posral strachy. Rover má totiž ručku na převodovce (třeba jako Vejtřeska) a ten blb si v rámci zkoušení páček připojil předek. No a tím pádem brzdila všechna 4 kola. Vyjel z toho jak papírovej čert a už nekontroloval ani světla. Nabouchal tam razítka,dal nám CDčko s fotkama a už se jelo na úřad. Jinak s broukem mám zážitek jak prase z emisí. To,že je výfuk propojen sice technik věděl,ale snažil se mi vnutit nesprávný počet válců motoru,stále totiž počítal kabely ke svíčkám a vycházelo mu 5 (ach jo).
Re: Veteránské papíry?
Já vím jen o jedné nehodě zaviněnou technickou závadou se smutným koncem, v dalších asi třiceti případech to byla vždy chyba řidiče, přetížení stroje, nedání přednosti apod.Jindra píše: ↑19 úno 2021To samé jsem zažil - ostřikovače, technici se seběhli a kulili voči, jeden povídá , já vo tom slyšel, že to pohání rezerva, ale vidím to poprvé. Jindy u jednoho starýho Fiatu se mně zeptal technik jak má dělat prohlídku když to auto v životě neviděl a vůbec nezná. Myslím, že tady jde jen o to vytáhnout z veteránistů peníze.hydraulik píše: ↑19 úno 2021Venoušku.... moc hezky si to napsal. Taky jsem na STK.. narazil na takové vemínko...a samo jsem neprošel.... ( po vysvetleni proč mi nefungujou ostřikovače... že nemám napojenou hadičku na rezervu... JÁ...s tím že je to zbytečné... se zasmál....jak po skasování úplatku.... a prohodil že raději ať chlapsky přiznám že mám nefungující čerpadlo... po zvednutí kapoty... jste měli vidět výraz jeho obličeje... / čti ksichtu /...a takový TECHNIK.... má odborně zhodnotit technický stav plechovky 50+....)... no nevím....
Ps. zajímalo by mne , jak psal Sam , kolik veteránů způsobilo nehodu zapříčiněnou jejich špatným stavem ?
https://www.idnes.cz/zpravy/cerna-kroni ... _krimi_jba
Na každém foru se jen nadává ať už na politiky, policajty, tady ted na STK. Jsou to jen lidi a z vlastní zkušenosti vím že je vše jinak, lidi jezdí starými vránami kašlou na udržbu apod. Když jsem měl starou vránu sám, tak jsem na STK nejezdil vůbec, vždy jsem tam posílal zkušeného člověka aby to zajistil. Dnes jezdím novými auty a STK je no problém. Se svými veterány se STK nebojím, protož vím že nějaká kontrola být musí a kontrola musí být velmi přísná.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry?
Prave ze to jsou jen lidi, stejne jako my za okenkem. Proto by meli delat jen tu praci na kterou jsou proskoleni a ktere do detailu rozumi.
Nakladat STK technikum praci s kontrolou veteranu, kterych je zlomek procenta, a kazdy je uplne jiny, to povede jen k zoufalym cinum majitelu i techniku. Howg.
PS: Jese abych se vyjadril uplne presne. Povetsinou jen majitel ma nejvetsi znalosti o znacce a danem vozu, take je v tom zainteresovan nemalymi financnimi prostredky a i svym zivotem/zdravim, pokud by neco zanedbal. Prijde mi vylozene hloupe snimat z majitelu veteranu tento zavazek a delegovat ho na nekompetentni lidi bez zajmu o problem. A ted uz opravdu Howg.
Nakladat STK technikum praci s kontrolou veteranu, kterych je zlomek procenta, a kazdy je uplne jiny, to povede jen k zoufalym cinum majitelu i techniku. Howg.
PS: Jese abych se vyjadril uplne presne. Povetsinou jen majitel ma nejvetsi znalosti o znacce a danem vozu, take je v tom zainteresovan nemalymi financnimi prostredky a i svym zivotem/zdravim, pokud by neco zanedbal. Prijde mi vylozene hloupe snimat z majitelu veteranu tento zavazek a delegovat ho na nekompetentni lidi bez zajmu o problem. A ted uz opravdu Howg.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Veteránské papíry?
Rapiďák píše: ↑20 úno 2021Já vím jen o jedné nehodě zaviněnou technickou závadou se smutným koncem, v dalších asi třiceti případech to byla vždy chyba řidiče, přetížení stroje, nedání přednosti apod.Jindra píše: ↑19 úno 2021To samé jsem zažil - ostřikovače, technici se seběhli a kulili voči, jeden povídá , já vo tom slyšel, že to pohání rezerva, ale vidím to poprvé. Jindy u jednoho starýho Fiatu se mně zeptal technik jak má dělat prohlídku když to auto v životě neviděl a vůbec nezná. Myslím, že tady jde jen o to vytáhnout z veteránistů peníze.hydraulik píše: ↑19 úno 2021Venoušku.... moc hezky si to napsal. Taky jsem na STK.. narazil na takové vemínko...a samo jsem neprošel.... ( po vysvetleni proč mi nefungujou ostřikovače... že nemám napojenou hadičku na rezervu... JÁ...s tím že je to zbytečné... se zasmál....jak po skasování úplatku.... a prohodil že raději ať chlapsky přiznám že mám nefungující čerpadlo... po zvednutí kapoty... jste měli vidět výraz jeho obličeje... / čti ksichtu /...a takový TECHNIK.... má odborně zhodnotit technický stav plechovky 50+....)... no nevím....
Ps. zajímalo by mne , jak psal Sam , kolik veteránů způsobilo nehodu zapříčiněnou jejich špatným stavem ?
https://www.idnes.cz/zpravy/cerna-kroni ... _krimi_jba
Na každém foru se jen nadává ať už na politiky, policajty, tady ted na STK. Jsou to jen lidi a z vlastní zkušenosti vím že je vše jinak, lidi jezdí starými vránami kašlou na udržbu apod. Když jsem měl starou vránu sám, tak jsem na STK nejezdil vůbec, vždy jsem tam posílal zkušeného člověka aby to zajistil. Dnes jezdím novými auty a STK je no problém. Se svými veterány se STK nebojím, protož vím že nějaká kontrola být musí a kontrola musí být velmi přísná.
Toto byla nehoda HV, ovšem nehavarovala žádná plečka a na 99,9999% by tomuto případu nepomohla žádná STK. STK HV bezpečnost provozu nezvýší. To je moje přesvědčení. Důvod jsou prachy a možná ještě nějaký další.
Já mám busíka 73 a pak Zbrojovku z roku 35. Té Zbrojovce žádná STK nepomůže. A že se něco může stát? Určitě, vždyť to auto má 85let. Je v cajku, ale přidanou hodnotu STK nemá a k bezpečnosti už vůbec žádnou. Jenže on není veterán a veterán.
Bude to sice na pět let, ale bude to opruz. Protože trefit na debila může znamenat zničit auto. V lampách mám ještě origo předválečnou žárovku, je to bilux typ a shořelo dálkové vlákno. V baňce prolisovaná značka Philips. Nebudu ji měnit. Snad projdu, v noci nejezdím a nikdy nebudu, ani v dešti. Nejsem sebevrah. Přes den mám maximálně parkovačky, jinak bych nemusel dojet. Dynamo nemá výkon na rozsvícení celého auta... v návodu v kapitole poruchy a odstranění. Bod vybitá baterie, možná příčina, jezdíte často v noci. Náprava, nejezdit v noci nebo dobíjet baterii.
Netuším co bude STK schopné zkontrolovat lépe než současní techničtí komisaři. U moderních veteránů jsou postupy STK podobné, tam teoreticky se zázemí STK může hodit, ale u starých veteránů nulová přidaná hodnota. A ten ostřikovač, to vůbec nemá...
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: Veteránské papíry?
Jenže nejvetší kreténismus STK je ten,že oni musí vykázat určitý počet opakovaných kontrol,jednak aby ukázaly nahoru jak jsou přísní a taky další jednoduché prachy navíc. A samozřejmě nejakého známého mechanika pryč nepošlou,pošlou na opakovanou cizího človeka z ulice.
Re: Veteránské papíry?
JirkoB o prachy nejde, máš platit testačním komisařům nebo STK? To je přece fuk. Mezi testačními komisaři jsou taky debilové, co tomu nerozumí a za prachy pustí cokoliv do provozu. Volba je na každém kam půjde na kontrolu, pokud nejsem spokojený s danou STK, tak jdu jinam. Přitom ta základní kontrola u všech aut je velmi podobná, hledají se deformace, koroze, vůle, únik kapalin, praskliny, souměrnost brzd, světla apod. to není nic složitého.
Re: Veteránské papíry?
Z mého pohledu starého auta, ne busíka, to bude katastrofa.
Já nemám řidičák na E, nemohu tedy Zetku odvést na podvalu. Když je hnusně, tak ven nevyjedu, na STK se ovšem musíš objednat. S klukama z klubové testace jsem se vždy dohodl, že dojedu, když to půjde. To na STK nepůjde. Nebydlím v blízkosti velkého města, tady si STK nevyberu. Teoreticky si mohu vybrat, ale prakticky to po ose moc nejde.
Únik kapalin, to u starých aut není chyba, ale vlastnost. Osvětlení? No, v noci bych opravdu nejel - 2x35W je opravdu na být vidět,nikoliv vidět, když cokoliv jede doproti. Praskliny a korozi nemám.. souměrnost brzd u lanek ... ? Tak tu taky nemám.
Jinak v našem kraji TK, nebo nevím o tom, plečky do provozu nepouští. S dkou jsem měla takové trápení, že jsem se bál, jestli projde. Nebyl původní TP, dovoz z NL bez původního TP.
Ale určitě jiný kraj, jiný mrav. A technici na STK jsou rozhodně horší, když mají den, nebo potřebují naplnit kóty, tak vyhazují za nesmysly. Ale jiné zase pouští nějak jinak, když vidím co za vraky jezdí....
A o prachy jde, veteránské kluby se financovaly z kontrol a pořádali fajn akce, kde se scházely stovky lidí. A o tento zdroj příjmů přijdou. Místo něho prachy poputují majitelům STK, které jsem nikdy neviděl pro druhé cokoliv učinit.
Já nemám řidičák na E, nemohu tedy Zetku odvést na podvalu. Když je hnusně, tak ven nevyjedu, na STK se ovšem musíš objednat. S klukama z klubové testace jsem se vždy dohodl, že dojedu, když to půjde. To na STK nepůjde. Nebydlím v blízkosti velkého města, tady si STK nevyberu. Teoreticky si mohu vybrat, ale prakticky to po ose moc nejde.
Únik kapalin, to u starých aut není chyba, ale vlastnost. Osvětlení? No, v noci bych opravdu nejel - 2x35W je opravdu na být vidět,nikoliv vidět, když cokoliv jede doproti. Praskliny a korozi nemám.. souměrnost brzd u lanek ... ? Tak tu taky nemám.
Jinak v našem kraji TK, nebo nevím o tom, plečky do provozu nepouští. S dkou jsem měla takové trápení, že jsem se bál, jestli projde. Nebyl původní TP, dovoz z NL bez původního TP.
Ale určitě jiný kraj, jiný mrav. A technici na STK jsou rozhodně horší, když mají den, nebo potřebují naplnit kóty, tak vyhazují za nesmysly. Ale jiné zase pouští nějak jinak, když vidím co za vraky jezdí....
A o prachy jde, veteránské kluby se financovaly z kontrol a pořádali fajn akce, kde se scházely stovky lidí. A o tento zdroj příjmů přijdou. Místo něho prachy poputují majitelům STK, které jsem nikdy neviděl pro druhé cokoliv učinit.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Veteránské papíry?
Vybrat si jinou STK stanici, aniž vůz neprojde na té první moc asi nepomůže.
Od loňského roku zadá technik foto a informace proč vůz neprošel do PC systému, takže na další stanici už vědí jaký je problém.
Od loňského roku zadá technik foto a informace proč vůz neprošel do PC systému, takže na další stanici už vědí jaký je problém.
Vwase nocni sichta...
Re: Veteránské papíry?
U nás dlouho provozovala STK firma ČAS (nástupce ČSAD). Jelikož jsem většinu těch techniků znal už od mládí tak o nich i něco vím. Tradovalo se tak,že po vyučení (automechanici) se rozdělovali podle dovedností takto: kdo byl šikovný - šel do dílen,kdo byl šikovný jen trošku - šel jezdit s náklaďákem,ti ostatní - šli na STK. Dnes již u nás provozuje STK jiná firma,ale výběr techniků jaksi zůstává (i když došlo k omlazení). Potkáte tam třeba rekvalifikovaného číšníka,učitele,mistra odborného výcviku,atd. Prostě automechanik za 3 měsíce,praxe a životní zkušenost žádná. Takže asi tak.
Re: Veteránské papíry?
...naštěstí jsou a doufám stále budou STK, kde technici jezdí s veterány a mají rozum.
Zatím mám všechny (3) jezdící veterány na bílejch, na STK chodím pravidelně, a je docela dobrý když se můžu podívat co je na podvozku už vymlácený, seřídit si světla na regloskopu a podívat se jak to brzdí.
Příští měsíc jdu na dovozovku s dalším, rok 63, tak uvidíme.
Třeba to bude jinak a budu se divit.
Zatím mám všechny (3) jezdící veterány na bílejch, na STK chodím pravidelně, a je docela dobrý když se můžu podívat co je na podvozku už vymlácený, seřídit si světla na regloskopu a podívat se jak to brzdí.
Příští měsíc jdu na dovozovku s dalším, rok 63, tak uvidíme.
Třeba to bude jinak a budu se divit.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS