Veteránské papíry?
Re: Veteránské papíry?
já to šílenství kolem emisí u brouků a busů vůbec nechápu
muj černý brouk neměl nemá a nikdy mít nebude veteránskou testaci
vždy jsem s ním chodil na klasickou STK a Emise na ruzne stanice
vždy to měřili, údaje v "systému" měli a vždy bez problému naměřili
norma je dostatečně benevolentní a není problém se držet v polovině
ano, uznávám že existují i vozy jiných značek který mohou mít problém
muj černý brouk neměl nemá a nikdy mít nebude veteránskou testaci
vždy jsem s ním chodil na klasickou STK a Emise na ruzne stanice
vždy to měřili, údaje v "systému" měli a vždy bez problému naměřili
norma je dostatečně benevolentní a není problém se držet v polovině
ano, uznávám že existují i vozy jiných značek který mohou mít problém
... a vůbec !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15567
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry?
Já mám na brezelovi podobnou zkušenost jako Šíša. Naprosté utrpení měřit otáčky.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Veteránské papíry?
A to kdyby jste ješte meli 2 výfuky jako KdF 82 a každá strana pálí trochu jinak, jedna húř a jedna lip. Technik vymyslel ,, kdyžtak řeknete, že jste tam při meření mel jednotný vyfuk z Brouka,, !
Re: Veteránské papíry?
To mě technik na emisích.... suše oznámil... že nemám diagnistickou zasuvku... takže šlus.... že je to podmínka na emisich....
Postoupil jsem do vyššího levelu....
Re: Veteránské papíry?
Zapominas na jednu vec, aneb ta stanice EM musi byt na tyto auta stale vybavena.tarmara píše: ↑27 zář 2023já jim klidně otáčkoměr do ruky půjčim vlastní, rád ho i připojím na cívku. Odečítat může pervokální metodou. Ale tohle bude velká bída obecně... zatím jsem nenašel STK, kde by technickou na historická vozidla měli v ceníku. Mám takový CU/CJ hybrid s bezkontaktem, teoreticky už teď bych mohl jet na STK i když mi končí platnost PHV až za rok...evidentě ale sami na STK neví jak se k tomu postavit.Šíša píše: ↑27 zář 2023Pri poslednim mereni emisi (pred rokem) s busem (CJ) me vyhnali ze trech stanic (a pro prdel vzdy az kdyz jsem po, nejmene, hodine prisel na radu a pupik se koukl, co vubec bude merit ), ze karbece a kladivkove zapalovani uz neumeji merit -> aneb nepripoji na stroj A jeden to okorenil tim, ze na tohle uz nema hodnoty ve stroji, mel, dohledali jsme (nicmene i tak se pak jelo do ksa). jiny jeste zkousel snimat otacky pomoci piezo snimace na motoru, ale magnet mu to moc neudrzel a snimac posilal nevalidni signal (aneb skokove zmeny otacek v radu stovek a pod.)
Inu zabava bude.
Jen jedna mela piezosnimac otacek kde se pomoci snad PLL urcuji otacky z vibraci (ac to uplne nepobralo, staci, aby motor netocil kulate a uz to nebude validni). S emisema jako takovejma (hodnoty) problem nebyl (potom, co jsem zahodil nahodne palici nove Bosch svicky a dal NGK), problem hodnota otacek.
A na stanici, kam jsem jezdil bambilion let (brouka mame nejakych 17-18let), mi sami reklo, ze uz to zrusili (holt o financ/praci obavu a nouzi nemaji, skopky poslou jinam ).
EM se odmerily jinde, kde to jeste umi (mala zapadla stanice).
Re: Veteránské papíry?
To je proste ono, degenerace technickych znalosti lidstva krizena s lenosti a blahobytem
A pak je jeste prdel, kdyz na TK prijde nejakej mladoch, mozna cerstve po maturite, cumi na predni napravu brouka a rika: “To vam neprojde, mate tu upravy, nevidim tlumic MacPhersonu!” Nekecam, nastesti mu to vysvetlil kolem jdouci starsi kolega
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2651
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry?
No počkej mladej po škole by se na STK neměl objevit. Bejvala podmínka 2 let praxe v servisu. Ale třeba už tam fakt může kdejaký jelito.
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2359
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry?
Takže s dědkem na to letos seru a doufám že se kluci na STK něco přes zimu naučí a třeba i přes zimu něco dopíšu
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm / brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 1:1,25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm / brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 1:1,25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2359
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry?
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm / brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 1:1,25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm / brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 1:1,25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2359
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry?
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm / brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 1:1,25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm / brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 1:1,25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Re: Veteránské papíry?
Ukradeno z FB, sice pěkná tapeta ale myslím že vcelku pěkně sesumírováno, tak to za to stojí :
Září 2023 přineslo do systému testování historických vozidel nespočet změn, které snad ani nejsou k nezdaru věci, jak celá řada lidí tvrdí. Je třeba změny chápat včetně jejich pozadí.
Nicméně pojďme si nejdříve říci, co je vlastně jinak, a pak si povíme, jak ponovu probíhá testování historiků a nebo prodloužení již existujícího testování.
Nejprve co je beze změn pro běžné značky s testací:
1) povinné ručení v řádu (většinou nízkých) stokorun ročně (např. osobně jsem právě včera platil za motor 2.5l Kč 224,- za rok);
2) v případě nezaviněné nehody likvidace škody do plné výše nákladů na uvedení do původního stavu, tj. bez amortizace za plné. V praxi je to o tom, že historik je považován za kulturní památku a dědictví.
3) buď navrácení nebo neplacení emisního poplatku při registraci/přeregistraci vozu (Kč 3 000,-/5 000,-/10 000,- dle normy EURO).
4) pří vývozu (i cestě do zahraničí „na otočku“) je u vozidla ve stáří 50-ti a více let třeba správně zažádat o souhlas buď Ministerstvo kultury ČR nebo Národní technické muzeum. Toto platí bez výjimky i pro vozidla bez jakéhokoliv testování HV – jedná se o předmět historické a kulturní hodnoty a současně s potenciální sběratelskou hodnotou.
Jaké výhody jsou beze změn pro veteránské značky:
1) stejné jako u vozidel v běžném registru (viz výše);
2) dálnice zdarma;
3) možnost vjezdu do nizkoemisních zon;
4) pět let platná technická prohlídka;
5) neplacení do budoucna zavedené pravidelné roční nízkoemisní daně;
6) běžný provoz vozidla v zahraničí jako v případě běžných značek.
Změny v testování od 9/23:
1) je už jen jeden druh testování historika. Dříve existovalo tzv. klubové kolo testování na historickou původnost a tzv. krajské kolo testování stvrzující technický stav vozidla. Dnes existuje papír pouze jeden a je na žadateli, zda jej použije pro běžné značky nebo zda má zájem o registraci na veteránské značky (ZRZ – zvláštní registrační značky).
2) platnost testování 5 let namísto dvou roků. U běžný značek to znamená, že pro účely povinného ručení a plné výplaty škody při nezaviněné nehodě bez amortizace platí testace 5 let, ale návštěva SME a STK je ze zákona třeba každé dva roky. U ZRZ to znamená, že jednou za 5 let majitelé řeší již povinnou návštěvu STK (u řízených emisních systémů i SME) a pak mají pětiletku klid!!!
3) povinná návštěva STK před přihlášením vozu na V značky nebo při prodloužení testování vozidla s ZRZ. Osobně chci jménem celého našeho klubu poděkovat za vstřícnost a pochopení těch, kteří naší prosbě o návštěvu STK u V značek vyhověli od doby, co jsme je o to začali úctivě žádat (snad už 10 let nazad?). Nebylo totiž formálně kvalitnější cesty, než mít technický stav stvrzen kulatým razítkem státem akreditované zkušebny motorových vozidel – STK.
4) povinná návštěva SME (stanice měření emisí) před registrací na ZRZ nebo při prodloužení platnosti testování ZRZ. Týká se pouze vozů s řízeným emisním systémem! Ostatní na SME vůbec nemusí!!! Pozor!!! Řízený emisní systém může být kat i bezkat, benzín i diesel, rozhodující je, zda řídící jednotka pracuje s „informacemi z výfuku“, jednoduše řečeno. Tedy ne každé vstřikování je nutně s řízením emisí (např. vysokotlaký K-Jetronic).
5) možný převod vozu s V značkou na jakémkoliv krajském registru během platnosti testování bez jakýchkoliv dalších nutných kroků – převod se v podstatě chová podobně jako u běžných registrací, tj. rychle-levně-kvalitně!
K převodu je třeba mít provedenu evidenční kontrolu nebo novou STK. U V značek je na zamyšlenou, zda nemá smyslu místo evidence rovnou projít prodloužením, protože protokol z STK funguje po 1 rok i coby evidenčka. Ale pozor! Prodloužení je třeba začít u nás, tj. prodloužením existující testace na původnost a teprve poté zamířit na STK.
6) díky nově povinné kontrole veškerých nových testování vč. běžných registrací a vč. všech prodloužení nově vzniklým článkem v řetězci – tzv. Pověřený komisař – se doba dohotovení testací a prodloužení hlavně u běžných značek prodloužila. Bohužel je Pověřených komisařů značně méně než bylo dříve těch krajských věnujících se jen věcem ohledně V značek a tito zpravidla staronoví kolegové mají aktuálně až o 2 třetiny práce více než dříve. Proto prosím o trpělivost a počítejme cca s několika týdny na vyřízení všeho, co žadatel potřebuje.
7) hlavně pro US vozy a vozidla starší cca 60-ti let platí nově výhoda možnosti zaznamenání dobového provedení, které neodpovídá dnešním předpisům (např. chybějící zadní mlhovka, vnější zrcátko spolujezdce apod.) a jeho následný provoz v dobově korektním provedení. V praxi se tak může stát, že např. Trabant na V značkách bude bez mlhovky a vedle stojicí v podstatě úplně stejný Trabi na běžných značkách bude mlhovku muset mít. U US vozů je to hlavně o zadních směrových světlech červené barvy a o sdílených koncových parabolách (zpravidla brzdové + směrové světlo). Pokud bude v testování takové provedení zmíněno, vozidlo je pak možno tak provozovat a STK zohlední, že vůz by jinak do provozu v CZ nepatřil.
Přihlášení historika do Registru historických a sportovních vozidel (V značky) – postup:
1) dodáme testování historického vozidla na původnost;
2)+3) s tím návštěva STK (+ SME u řízených emisních systémů) a provedení TP pro historické vozidlo/uzavření povinného ručení pro historika (pořadí kroků je vcelku jedno);
4) návštěva kteréhokoliv ze 14 krajských registrů a podáni Žádosti o registraci historika. Během pár dní budou doklady na světě a pak se 5 let bez starosti jezdi.
Následně po 5 letech prodloužíme testaci, pak STK (popř. i SME) a zase se 5 let bez starosti jezdí.
Je doporučeno provést prodloužení testování pro vypršení jeho platnosti i u běžných značek. Pointa je, že pokud by došlo k nehodě, povinné ručení by v tu chvíli bylo v podstatě neplatné, protože bylo poskytnuto na základě uznané historické původnosti. Jenže pokud by testace propadla, tak pojistník výhodu povinného ručení „za děkuju“ požíval neprávem!
A za to to fakt nestojí …
Neříkám, že to řešíme denně, ale stále častější je příprava testace pro převod vozidla z běžného registru do registru zvláštního, tzn. zrušení běžných značek a následná registrace na veteránské. Důvodem jsou jednoznačné výhody, které z V značek oproti běžným plynou. Zpravidla se tak děje u vlastníků z velkých měst z důvodu provozu na dálnici zdarma, 5-tileté TK a možnosti vjet do nízkoemisní zony. Ta je v CZ legislativně podchycena od roku 2019 (viz § 63 odst. 1 písm. e) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích ve znění pozdějších předpisů) a pouze V značky mohou ze starých vozů do takových zón vjet. Běžná značka má smůlu. Dopravní značení (IZ7a - Emisní zóna) je dostupné, magistráty si ji mohou kopit, ale pro umístění stále chybí návazné dokumenty. Jakmile ty budou, pak už si do center velkých (zpravidla krajských) měst a Prahy bez V značek se starým vozem nevjedeme.
Asi posledním důvodem, proč V značky u jinak registrovatelného vozu, je 99,9% procentní pravděpodobnost se do (možná nedalekého) budoucna vyhnout placení pravidelné roční emisní daně, která existuje v podstatě po celé EU vč. Slovenska. Bude se jednat o nemalé peníze každý rok, což V značky takřka s jistotou řeší (podobně jako např. v Německu atd.).
Předem díky těm, co mě upozorní, na co jsem v tomto pojednání zapomněl. Něco se jistě najde.
V případě dalších dotazů prosím raději o telefonát (731 430 567) nebo email (ycc-service@seznam.cz), ať na něco nebo někoho nezapomeneme.
Hodně šťastných kilometrů přeje Váš
Youngtimer Cars Club
1. státem uznaný oficiální klub pro stará mladá auta
Září 2023 přineslo do systému testování historických vozidel nespočet změn, které snad ani nejsou k nezdaru věci, jak celá řada lidí tvrdí. Je třeba změny chápat včetně jejich pozadí.
Nicméně pojďme si nejdříve říci, co je vlastně jinak, a pak si povíme, jak ponovu probíhá testování historiků a nebo prodloužení již existujícího testování.
Nejprve co je beze změn pro běžné značky s testací:
1) povinné ručení v řádu (většinou nízkých) stokorun ročně (např. osobně jsem právě včera platil za motor 2.5l Kč 224,- za rok);
2) v případě nezaviněné nehody likvidace škody do plné výše nákladů na uvedení do původního stavu, tj. bez amortizace za plné. V praxi je to o tom, že historik je považován za kulturní památku a dědictví.
3) buď navrácení nebo neplacení emisního poplatku při registraci/přeregistraci vozu (Kč 3 000,-/5 000,-/10 000,- dle normy EURO).
4) pří vývozu (i cestě do zahraničí „na otočku“) je u vozidla ve stáří 50-ti a více let třeba správně zažádat o souhlas buď Ministerstvo kultury ČR nebo Národní technické muzeum. Toto platí bez výjimky i pro vozidla bez jakéhokoliv testování HV – jedná se o předmět historické a kulturní hodnoty a současně s potenciální sběratelskou hodnotou.
Jaké výhody jsou beze změn pro veteránské značky:
1) stejné jako u vozidel v běžném registru (viz výše);
2) dálnice zdarma;
3) možnost vjezdu do nizkoemisních zon;
4) pět let platná technická prohlídka;
5) neplacení do budoucna zavedené pravidelné roční nízkoemisní daně;
6) běžný provoz vozidla v zahraničí jako v případě běžných značek.
Změny v testování od 9/23:
1) je už jen jeden druh testování historika. Dříve existovalo tzv. klubové kolo testování na historickou původnost a tzv. krajské kolo testování stvrzující technický stav vozidla. Dnes existuje papír pouze jeden a je na žadateli, zda jej použije pro běžné značky nebo zda má zájem o registraci na veteránské značky (ZRZ – zvláštní registrační značky).
2) platnost testování 5 let namísto dvou roků. U běžný značek to znamená, že pro účely povinného ručení a plné výplaty škody při nezaviněné nehodě bez amortizace platí testace 5 let, ale návštěva SME a STK je ze zákona třeba každé dva roky. U ZRZ to znamená, že jednou za 5 let majitelé řeší již povinnou návštěvu STK (u řízených emisních systémů i SME) a pak mají pětiletku klid!!!
3) povinná návštěva STK před přihlášením vozu na V značky nebo při prodloužení testování vozidla s ZRZ. Osobně chci jménem celého našeho klubu poděkovat za vstřícnost a pochopení těch, kteří naší prosbě o návštěvu STK u V značek vyhověli od doby, co jsme je o to začali úctivě žádat (snad už 10 let nazad?). Nebylo totiž formálně kvalitnější cesty, než mít technický stav stvrzen kulatým razítkem státem akreditované zkušebny motorových vozidel – STK.
4) povinná návštěva SME (stanice měření emisí) před registrací na ZRZ nebo při prodloužení platnosti testování ZRZ. Týká se pouze vozů s řízeným emisním systémem! Ostatní na SME vůbec nemusí!!! Pozor!!! Řízený emisní systém může být kat i bezkat, benzín i diesel, rozhodující je, zda řídící jednotka pracuje s „informacemi z výfuku“, jednoduše řečeno. Tedy ne každé vstřikování je nutně s řízením emisí (např. vysokotlaký K-Jetronic).
5) možný převod vozu s V značkou na jakémkoliv krajském registru během platnosti testování bez jakýchkoliv dalších nutných kroků – převod se v podstatě chová podobně jako u běžných registrací, tj. rychle-levně-kvalitně!
K převodu je třeba mít provedenu evidenční kontrolu nebo novou STK. U V značek je na zamyšlenou, zda nemá smyslu místo evidence rovnou projít prodloužením, protože protokol z STK funguje po 1 rok i coby evidenčka. Ale pozor! Prodloužení je třeba začít u nás, tj. prodloužením existující testace na původnost a teprve poté zamířit na STK.
6) díky nově povinné kontrole veškerých nových testování vč. běžných registrací a vč. všech prodloužení nově vzniklým článkem v řetězci – tzv. Pověřený komisař – se doba dohotovení testací a prodloužení hlavně u běžných značek prodloužila. Bohužel je Pověřených komisařů značně méně než bylo dříve těch krajských věnujících se jen věcem ohledně V značek a tito zpravidla staronoví kolegové mají aktuálně až o 2 třetiny práce více než dříve. Proto prosím o trpělivost a počítejme cca s několika týdny na vyřízení všeho, co žadatel potřebuje.
7) hlavně pro US vozy a vozidla starší cca 60-ti let platí nově výhoda možnosti zaznamenání dobového provedení, které neodpovídá dnešním předpisům (např. chybějící zadní mlhovka, vnější zrcátko spolujezdce apod.) a jeho následný provoz v dobově korektním provedení. V praxi se tak může stát, že např. Trabant na V značkách bude bez mlhovky a vedle stojicí v podstatě úplně stejný Trabi na běžných značkách bude mlhovku muset mít. U US vozů je to hlavně o zadních směrových světlech červené barvy a o sdílených koncových parabolách (zpravidla brzdové + směrové světlo). Pokud bude v testování takové provedení zmíněno, vozidlo je pak možno tak provozovat a STK zohlední, že vůz by jinak do provozu v CZ nepatřil.
Přihlášení historika do Registru historických a sportovních vozidel (V značky) – postup:
1) dodáme testování historického vozidla na původnost;
2)+3) s tím návštěva STK (+ SME u řízených emisních systémů) a provedení TP pro historické vozidlo/uzavření povinného ručení pro historika (pořadí kroků je vcelku jedno);
4) návštěva kteréhokoliv ze 14 krajských registrů a podáni Žádosti o registraci historika. Během pár dní budou doklady na světě a pak se 5 let bez starosti jezdi.
Následně po 5 letech prodloužíme testaci, pak STK (popř. i SME) a zase se 5 let bez starosti jezdí.
Je doporučeno provést prodloužení testování pro vypršení jeho platnosti i u běžných značek. Pointa je, že pokud by došlo k nehodě, povinné ručení by v tu chvíli bylo v podstatě neplatné, protože bylo poskytnuto na základě uznané historické původnosti. Jenže pokud by testace propadla, tak pojistník výhodu povinného ručení „za děkuju“ požíval neprávem!
A za to to fakt nestojí …
Neříkám, že to řešíme denně, ale stále častější je příprava testace pro převod vozidla z běžného registru do registru zvláštního, tzn. zrušení běžných značek a následná registrace na veteránské. Důvodem jsou jednoznačné výhody, které z V značek oproti běžným plynou. Zpravidla se tak děje u vlastníků z velkých měst z důvodu provozu na dálnici zdarma, 5-tileté TK a možnosti vjet do nízkoemisní zony. Ta je v CZ legislativně podchycena od roku 2019 (viz § 63 odst. 1 písm. e) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích ve znění pozdějších předpisů) a pouze V značky mohou ze starých vozů do takových zón vjet. Běžná značka má smůlu. Dopravní značení (IZ7a - Emisní zóna) je dostupné, magistráty si ji mohou kopit, ale pro umístění stále chybí návazné dokumenty. Jakmile ty budou, pak už si do center velkých (zpravidla krajských) měst a Prahy bez V značek se starým vozem nevjedeme.
Asi posledním důvodem, proč V značky u jinak registrovatelného vozu, je 99,9% procentní pravděpodobnost se do (možná nedalekého) budoucna vyhnout placení pravidelné roční emisní daně, která existuje v podstatě po celé EU vč. Slovenska. Bude se jednat o nemalé peníze každý rok, což V značky takřka s jistotou řeší (podobně jako např. v Německu atd.).
Předem díky těm, co mě upozorní, na co jsem v tomto pojednání zapomněl. Něco se jistě najde.
V případě dalších dotazů prosím raději o telefonát (731 430 567) nebo email (ycc-service@seznam.cz), ať na něco nebo někoho nezapomeneme.
Hodně šťastných kilometrů přeje Váš
Youngtimer Cars Club
1. státem uznaný oficiální klub pro stará mladá auta
VW 1200 84´Ostermann speedster
VW Buggy 68´
VW 1500 67´ Dědek
VW 1200 65´ Dědek- zraje na dvorku
VW 1200 56´ Oválek - finishing
VW Buggy 68´
VW 1500 67´ Dědek
VW 1200 65´ Dědek- zraje na dvorku
VW 1200 56´ Oválek - finishing
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5995
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Veteránské papíry?
no dekujeme po tom jsme zkryte vsichni touzili aby nas na STK s nasima pastikama buzerovali typci co pohrdaji i T4kamaOsobně chci jménem celého našeho klubu poděkovat za vstřícnost a pochopení těch, kteří naší prosbě o návštěvu STK u V značek vyhověli od doby, co jsme je o to začali úctivě žádat (snad už 10 let nazad?). N
takze nove nejdriv nove fotky - testacni protokol pak s tim na STK
pozor treba ne pneu ja mel v 18 let stare testaci napsany origo rozmer diagonalek 6,4x15 a jezdim radialky kvuli bezpecnosti
takze diky nove utazenym sroubum od pojistoven a protoze STK to bude posuzovat podle testace kterou dostanete prave pro STK
tak nove zadam o pripsani radialek do testacniho protokolu aby to sedelo
razitko do prukazu sice jedou za 5 let misto za 2 roky , ale dve - nejdriv testace pak druhe pry na STK takze prukaz to vyzere skoro stejne rychle
kdyz vam nekdo zaridi testaci ..a pak vam bude trvat STK treba opakovana o 2 mesice dyl tak uz jste si dobu tech 5 let zkratili o ty 2 mesice
do doby dalsi nutne testace
bohuzel ne vsechny STK to budou delat - nebude to pro ne lukrativni a asi jen v rezimu na objednani predem a jen nekde
a samo bude hoooodne zalezet na jakeho sampona a chytrolina narazite a jesti vam treba nerozjebe napravu na kostitrasu atd
kdo chce kam pomozme mu tam i tem co nechteli
chybi mi tu zminka o 3 kategoriich a co ja sem zatim slysel tak treba vozidla do roku 53 maji mit test brzd pojat jako jizdu se spolujezdcem
-pocitove , ne valce ..detaily naznam a obavam se to bude lisit STK od STK, sampon od sampona
jdeme frflat na flat ...
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2359
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry?
Otázka to mám jako žádat, když jedu na výlet, sraz nebo na kola? 1970 nebo 1964...Zbyňa píše: ↑14 bře 20244) pří vývozu (i cestě do zahraničí „na otočku“) je u vozidla ve stáří 50-ti a více let třeba správně zažádat o souhlas buď Ministerstvo kultury ČR nebo Národní technické muzeum. Toto platí bez výjimky i pro vozidla bez jakéhokoliv testování HV – jedná se o předmět historické a kulturní hodnoty a současně s potenciální sběratelskou hodnotou.
A na STK teda dostanu další razítko, nebo se lepí známka? Zbývají mi 3 chlivky, takže mi pak zbyde 1 místo a na další musím pro knížku?
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm / brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 1:1,25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm / brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 1:1,25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Re: Veteránské papíry?
To pako co mi testovalo Brouka (r.65) na ,,V,, značky mi napsalo jiné pneu než jsem chtel (chtel jsem 5,25-16 a on napsal 5,60-15) a já druhé pako to nezkontroloval. Tak teď tam mám neco jiného než v tom ,,V,, prúkazu. Jde to nejak přepsat ?
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15567
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry?
Tak ony 5.60-15 na rok 64 patří na rozdíl od 16tek, tak jen udělal, co měl, ne ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Veteránské papíry?
To sice ano, ale do ca r.52 byly jen 16 palc a když mám vše na 16palc, tak jsem chtel i toto. Nic to přece nezakazuje.
Re: Veteránské papíry?
Protože jsem v citaci, tak odpovím: Nevím.wally píše: ↑18 bře 2024Otázka to mám jako žádat, když jedu na výlet, sraz nebo na kola? 1970 nebo 1964...Zbyňa píše: ↑14 bře 20244) pří vývozu (i cestě do zahraničí „na otočku“) je u vozidla ve stáří 50-ti a více let třeba správně zažádat o souhlas buď Ministerstvo kultury ČR nebo Národní technické muzeum. Toto platí bez výjimky i pro vozidla bez jakéhokoliv testování HV – jedná se o předmět historické a kulturní hodnoty a současně s potenciální sběratelskou hodnotou.
A na STK teda dostanu další razítko, nebo se lepí známka? Zbývají mi 3 chlivky, takže mi pak zbyde 1 místo a na další musím pro knížku?
Jelikož nemám v registru HV ani jedno auto, tak se o to do detailu nezajímám a nedokážu teda relevantně odpovědět
Jak jsem zmínil hned na začátku, článek pochází z Fb stránky YCC a protože mi to připadlo dobře věcně sepsané tak jsem to sem pohodil jako zdroj (věřím že) faktů ze kterých vycházet ...
Případné dotazy bych směřoval asi tam.. https://www.facebook.com/search/top?q=y ... ars%20club
VW 1200 84´Ostermann speedster
VW Buggy 68´
VW 1500 67´ Dědek
VW 1200 65´ Dědek- zraje na dvorku
VW 1200 56´ Oválek - finishing
VW Buggy 68´
VW 1500 67´ Dědek
VW 1200 65´ Dědek- zraje na dvorku
VW 1200 56´ Oválek - finishing
Re: Veteránské papíry?
URL toho kopírovaného postu zde https://www.facebook.com/ycc.cz/posts/p ... ZGPwBBr9alZbyňa píše: ↑19 bře 2024Případné dotazy bych směřoval asi tam.. https://www.facebook.com/search/top?q=y ... ars%20club
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Veteránské papíry?
díktarmara píše: ↑19 bře 2024URL toho kopírovaného postu zde https://www.facebook.com/ycc.cz/posts/p ... ZGPwBBr9alZbyňa píše: ↑19 bře 2024Případné dotazy bych směřoval asi tam.. https://www.facebook.com/search/top?q=y ... ars%20club
VW 1200 84´Ostermann speedster
VW Buggy 68´
VW 1500 67´ Dědek
VW 1200 65´ Dědek- zraje na dvorku
VW 1200 56´ Oválek - finishing
VW Buggy 68´
VW 1500 67´ Dědek
VW 1200 65´ Dědek- zraje na dvorku
VW 1200 56´ Oválek - finishing