Veteránské papíry?
Re: Veteránské papíry?
Valníka na zelenejch značkách jsem loni přehlašoval od předražený ČPP (chtěli každej rok víc a víc, posledně litr), tak jsem přešel ke Kooperativě a jsem tam za tři kila...
- Radek
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 779
- Registrován: 10 bře 2004
- Bydliště: mezi Libercem a Děčínem
Re: Veteránské papíry?
Generali, bus 1.6, bílé značky, bydliště Vidlákov.....550 Kč
Re: Veteránské papíry?
Tak asi ta ČPP bude nejvetší shit, za Brouka dedka 1,2 chtejí 618kč a za Jeep Willys 2,2 chteli letos ca 1100kč a po skecání 850kč.Když to mají být ty dvanáctiny, tak mi vychází sumy okolo 250/ 500kč
Re: Veteránské papíry?
U Directu mám brouka za 250 kč
Re: Veteránské papíry?
ze stránek federace
Vážení veteránisté,
níže předkládáme najčastější dotazy, na které se v souvislosti s novelou zákona 56/2001Sb. a vyhlášky 355/2006Sb. ptáte. Pro upřesnění uvádíme, že je třeba rozlišovat v jakém registru je vozidlo registrováno. Naše legislativa pojmem historické vozidlo myslí vozidlo, které je registrované v registru historických vozidel, tedy vozidlo na veteránských zelených značkách. Vozidlo v registru silničních vozidel na klasických bílých značkách je možné testovat na historickou původnost také, ale legislativně nemůže být nazýváno historickým vozidlem.
1. Kdy musím jet poprvé s historickým vozidlem na STK?
Historická vozidla na zelených veteránských značkách musí nově od 1. 9. 2023 navštěvovat STK. Vozidla testovaná před tímto datem mají platnost 2 roky ode dne testování a na STK musí až po vypršení platnosti testování. Např. Vozidlo testované 12. 8. 2023 má platnost do 12. 8. 2025 a na STK proto pojede poprvé až v srpnu 2025.
2. Jaká vozidla budou mít platnost testování 5 let?
Samotné testování bude platné na 5 let pro všechna vozidla. Historická vozidla se zelenými veteránskými značkami pak mohou získat platnost STK také na 5 let, nejdéle však na dobu platnosti testování (viz zák. 56/2001Sb. § 79b odst. 3). Silniční vozidla s testací na historickou původnost mají platnost testování také na 5 let, ovšem STK musí navštěvovat dále dle typu vozidla (osobní na 2 roky, motocykly na 4 roky atd.). V případě silničních vozidel s testací na historickou původnost, které byly testovány před 1. 9. 2023 je zákonem platnost testování prodloužena na 5 let ode dne prodloužení (např. testace provedená 1. 4. 2023 platná původně do 1. 4. 2025 je zákonem prodloužena až do 1. 4. 2028).
3. Co bude STK na vozidlech kontrolovat?
Vozidla v silničním registru na klasických bílých značkách procházejí dále klasickou STK v plném rozsahu. Historická vozidla se zelenými veteránskými značkami budou navštěvovat takzvané technické prohlídky historických vozidel, které jsou stanoveny vyhláškou 211/2018 Sb. konkrétně pak přílohou č. 23. Vozidla budou rozděleny do třech kategorií:
• 1. kategorie - historické vozidlo uvedené do provozu od 1. července 1972 (novodobá historická vozidla),
• 2. kategorie - historické vozidlo uvedené do provozu od 1. července 1953 do 30. června 1972 (poválečná historická vozidla),
• 3. kategorie - historické vozidlo uvedené do provozu do 30. června 1953 (předválečná a válečná historická vozidla).
U všech kategorií ale platí, že u vozidla se posuzuje zda splňuje technické podmínky v době uvedení do provozu. Příloha č. 23 vyhlášky ZDE.
4. Jak se liší testování vozidla v silničním registru a historického vozidla?
Testování se nijak neliší. Posuzuje se při něm pouze historická původnost a testace probíhá stejně, ať se jedná o vozidlo vedené v registru silničních vozidel, historických nebo zatím nepodléhá žádné registraci.
5. Kolik stojí testování a kolik STK?
Při testování se hradí poplatek za zpracování testace 1500,- při prvním testování a 500,- při prodloužení přímo FKHV (převodem či platební bránou skrze informační systém), následně se hradí poplatek za samotné provedení testování přímo klubu, který testování provedl (dle dohody s klubem). Kluby si mohou cenu určit sami, doporučená je 4000,- za první testování a 1500,- za prodloužení (viz Ekomonická směrnice). Cenu STK si určují jednotlivé stanice samostatně, cenu tedy nelze dopředu předvídat. Cena by ale neměla být příliš odlišná od běžných cen, které se u osobních automobilů pohybují zhruba v rozmezí 700 - 1700 Kč. Některé stanice ovšem u starších kategorií vozidel cenu zvyšují. Toto téma bude ještě předmětem jednání se zástupci STK.
Vážení veteránisté,
níže předkládáme najčastější dotazy, na které se v souvislosti s novelou zákona 56/2001Sb. a vyhlášky 355/2006Sb. ptáte. Pro upřesnění uvádíme, že je třeba rozlišovat v jakém registru je vozidlo registrováno. Naše legislativa pojmem historické vozidlo myslí vozidlo, které je registrované v registru historických vozidel, tedy vozidlo na veteránských zelených značkách. Vozidlo v registru silničních vozidel na klasických bílých značkách je možné testovat na historickou původnost také, ale legislativně nemůže být nazýváno historickým vozidlem.
1. Kdy musím jet poprvé s historickým vozidlem na STK?
Historická vozidla na zelených veteránských značkách musí nově od 1. 9. 2023 navštěvovat STK. Vozidla testovaná před tímto datem mají platnost 2 roky ode dne testování a na STK musí až po vypršení platnosti testování. Např. Vozidlo testované 12. 8. 2023 má platnost do 12. 8. 2025 a na STK proto pojede poprvé až v srpnu 2025.
2. Jaká vozidla budou mít platnost testování 5 let?
Samotné testování bude platné na 5 let pro všechna vozidla. Historická vozidla se zelenými veteránskými značkami pak mohou získat platnost STK také na 5 let, nejdéle však na dobu platnosti testování (viz zák. 56/2001Sb. § 79b odst. 3). Silniční vozidla s testací na historickou původnost mají platnost testování také na 5 let, ovšem STK musí navštěvovat dále dle typu vozidla (osobní na 2 roky, motocykly na 4 roky atd.). V případě silničních vozidel s testací na historickou původnost, které byly testovány před 1. 9. 2023 je zákonem platnost testování prodloužena na 5 let ode dne prodloužení (např. testace provedená 1. 4. 2023 platná původně do 1. 4. 2025 je zákonem prodloužena až do 1. 4. 2028).
3. Co bude STK na vozidlech kontrolovat?
Vozidla v silničním registru na klasických bílých značkách procházejí dále klasickou STK v plném rozsahu. Historická vozidla se zelenými veteránskými značkami budou navštěvovat takzvané technické prohlídky historických vozidel, které jsou stanoveny vyhláškou 211/2018 Sb. konkrétně pak přílohou č. 23. Vozidla budou rozděleny do třech kategorií:
• 1. kategorie - historické vozidlo uvedené do provozu od 1. července 1972 (novodobá historická vozidla),
• 2. kategorie - historické vozidlo uvedené do provozu od 1. července 1953 do 30. června 1972 (poválečná historická vozidla),
• 3. kategorie - historické vozidlo uvedené do provozu do 30. června 1953 (předválečná a válečná historická vozidla).
U všech kategorií ale platí, že u vozidla se posuzuje zda splňuje technické podmínky v době uvedení do provozu. Příloha č. 23 vyhlášky ZDE.
4. Jak se liší testování vozidla v silničním registru a historického vozidla?
Testování se nijak neliší. Posuzuje se při něm pouze historická původnost a testace probíhá stejně, ať se jedná o vozidlo vedené v registru silničních vozidel, historických nebo zatím nepodléhá žádné registraci.
5. Kolik stojí testování a kolik STK?
Při testování se hradí poplatek za zpracování testace 1500,- při prvním testování a 500,- při prodloužení přímo FKHV (převodem či platební bránou skrze informační systém), následně se hradí poplatek za samotné provedení testování přímo klubu, který testování provedl (dle dohody s klubem). Kluby si mohou cenu určit sami, doporučená je 4000,- za první testování a 1500,- za prodloužení (viz Ekomonická směrnice). Cenu STK si určují jednotlivé stanice samostatně, cenu tedy nelze dopředu předvídat. Cena by ale neměla být příliš odlišná od běžných cen, které se u osobních automobilů pohybují zhruba v rozmezí 700 - 1700 Kč. Některé stanice ovšem u starších kategorií vozidel cenu zvyšují. Toto téma bude ještě předmětem jednání se zástupci STK.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
Re: Veteránské papíry?
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2359
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry?
Jenom mě napadla blbost... Když mám auto na bílých stářím veterána.. jde se vyhnout Emisím jak je psáno tady dle typu spalování bez řízení emisí? Veterána stanovuje pouze typ TP nebo i rok? Případně přiložená doplňková testace vozidla?
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm / brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 1:1,25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm / brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 1:1,25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Re: Veteránské papíry?
historické vozidlo, dle zákona, je pouze to se zelenými RZ, viz:
Naše legislativa pojmem historické vozidlo myslí vozidlo, které je registrované v registru historických vozidel, tedy vozidlo na veteránských zelených značkách. Vozidlo v registru silničních vozidel na klasických bílých značkách je možné testovat na historickou původnost také, ale legislativně nemůže být nazýváno historickým vozidlem.
Aspoň tak to chápu já....podobně je to i s dálniční známkou.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- roman.sbroukem
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 256
- Registrován: 20 říj 2003
- Bydliště: Praha10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry?
Zdravím, Letos jsem byl na emisích s autem na černých s testací. Měření neprováděli, pouze mě zkasírovali a vystavili protokol.
Jo a testaci si ofotili.
Jak to bude příště??
Jo a testaci si ofotili.
Jak to bude příště??
Re: Veteránské papíry?
v tomto by se nemělo v měření emisí nicmoc zásadně měnit oproti předchozím letům ...
je-li auto na klasických SPZ/RZ tedy v registru silničních vozidel
a máli vyhotovenu platnou veteránskou testaci a zapsanou platnost této ve velkém TP
pak se meření emisí řeší stejně jako u vozidel na veteránskách značkách
tedy kategorie 3 a 2 se emise neměří
• 2. kategorie - historické vozidlo uvedené do provozu od 1. července 1953 do 30. června 1972 (poválečná historická vozidla),
• 3. kategorie - historické vozidlo uvedené do provozu do 30. června 1953 (předválečná a válečná historická vozidla).
u kategorie 1 záleží na výfukovém systému (řízený katalyzátor se měřit bude, ale to je spíš záležitost "novějších paštik")
nemá-li vozidlo vyhotovenou veteránskou testaci, platí pro něj stále stejná pravidla jako pro ostatní silniční vozidla
tedy měří se a musí splňovat emise dle tabulek
... a vůbec !
Re: Veteránské papíry?
Co znamená toto?
"V rámci hodnocení účinku provozních brzd se ověří, že brzdy motorových vozidel, musí být schopny zastavit vozidlo na vzdálenost (brzdnou dráhu), která nepřesáhne 20% předepsané hodnoty provozní brzdy."
"V rámci hodnocení účinku provozních brzd se ověří, že brzdy motorových vozidel, musí být schopny zastavit vozidlo na vzdálenost (brzdnou dráhu), která nepřesáhne 20% předepsané hodnoty provozní brzdy."
Re: Veteránské papíry?
STK budou "vybaveny" cejchovaným kusem silnice. Brzdná dráha nesmí přesáhnout 20% tabulkových hodnot z přílohy 23.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
Re: Veteránské papíry?
Nechápu těch 20 %.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15567
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry?
Je to hovadina. Minimalne po jazykove strance.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Veteránské papíry?
pokud to čtu nějak logicky, tak by tam mělo být, že brzdná dráha nebude o více než 20% delší než hodnota uvedená ve vyhlášce. Jinak bych musel s busem (max. 120kmh, ve vyhlášce 15m) musel ze 40kmh zabrzdit na 3m, což nedám na suchém asfaltu s ABS ani s moderní oktávkou....
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Veteránské papíry?
Pri poslednim mereni emisi (pred rokem) s busem (CJ) me vyhnali ze trech stanic (a pro prdel vzdy az kdyz jsem po, nejmene, hodine prisel na radu a pupik se koukl, co vubec bude merit ), ze karbece a kladivkove zapalovani uz neumeji merit -> aneb nepripoji na stroj A jeden to okorenil tim, ze na tohle uz nema hodnoty ve stroji, mel, dohledali jsme (nicmene i tak se pak jelo do ksa). jiny jeste zkousel snimat otacky pomoci piezo snimace na motoru, ale magnet mu to moc neudrzel a snimac posilal nevalidni signal (aneb skokove zmeny otacek v radu stovek a pod.)
Inu zabava bude.
Inu zabava bude.
Re: Veteránské papíry?
já jim klidně otáčkoměr do ruky půjčim vlastní, rád ho i připojím na cívku. Odečítat může pervokální metodou. Ale tohle bude velká bída obecně... zatím jsem nenašel STK, kde by technickou na historická vozidla měli v ceníku. Mám takový CU/CJ hybrid s bezkontaktem, teoreticky už teď bych mohl jet na STK i když mi končí platnost PHV až za rok...evidentě ale sami na STK neví jak se k tomu postavit.Šíša píše: ↑27 zář 2023Pri poslednim mereni emisi (pred rokem) s busem (CJ) me vyhnali ze trech stanic (a pro prdel vzdy az kdyz jsem po, nejmene, hodine prisel na radu a pupik se koukl, co vubec bude merit ), ze karbece a kladivkove zapalovani uz neumeji merit -> aneb nepripoji na stroj A jeden to okorenil tim, ze na tohle uz nema hodnoty ve stroji, mel, dohledali jsme (nicmene i tak se pak jelo do ksa). jiny jeste zkousel snimat otacky pomoci piezo snimace na motoru, ale magnet mu to moc neudrzel a snimac posilal nevalidni signal (aneb skokove zmeny otacek v radu stovek a pod.)
Inu zabava bude.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Veteránské papíry?
A tenhle negramotný matriál nám bude kázat, v jakém stavu máme mít auta? Není to nic víc než zvratky, které někdo musel ušít horkou lehlou, aby se splnil nesmyslný úkol, který si někdo vylobboval, že? Jakou úlohu v tom asi hrály STK, které soustavně trpí nedostatkem práce a mají tak malý zisk, že v podstatě bojují o přežití?
Re: Veteránské papíry?
... aniž bych někoho obhajoval:
1/ V brzdné dráze bych nehledal žádnou vědu, třeba kategorie 3, maximálka nad 30km/h, tabulkově brzím ze 40km/h na předepsané dráze 24,6m.
Když se vejdu do 29,52 (24,6 x 1,2) tak projdu.
2/ Emise snad dostatečně vysvětlil Herbie. V zásadě se nic moc nemění, pokud mám testaci , na vozidle bez vstřikování se nic se neměří, pouze kontroluje. ....a platí.
1/ V brzdné dráze bych nehledal žádnou vědu, třeba kategorie 3, maximálka nad 30km/h, tabulkově brzím ze 40km/h na předepsané dráze 24,6m.
Když se vejdu do 29,52 (24,6 x 1,2) tak projdu.
2/ Emise snad dostatečně vysvětlil Herbie. V zásadě se nic moc nemění, pokud mám testaci , na vozidle bez vstřikování se nic se neměří, pouze kontroluje. ....a platí.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
Re: Veteránské papíry?
Tady jde spíš o to, že chápeme, jak je to myšleno, nicméně to, jak je to slovo od slova napsáno, tomu neodpovídá. Napsal to nějaký negramotný kokot a evidentně to nikdo před vydáním odpovědně nezkontroloval. Klasická ukázka šlendriánu za peníze daňových poplatníků.