Veteránské papíry?
Re: Veteránské papíry?
znám jen cestu, kdy se vůz prodá a na základě kupní smlouvy se doklady zruší
z úřední moci je konkrétně myšleno jak? Jako, že by se úředník rozhodl, že tento vůz neodpovídá a doklady stopnul?
z úřední moci je konkrétně myšleno jak? Jako, že by se úředník rozhodl, že tento vůz neodpovídá a doklady stopnul?
Re: Veteránské papíry?
Spíš by mě zajímal požadovaný cílový stav? Auto bez techničáku? Převod na černé značky?
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry?
Je to vůbe možné aby zelené značky znovu zčernaly? Mám za to, že se při žádosti přísahá že doklady neexistují nebo se odevzdávají.tarmara píše:Spíš by mě zajímal požadovaný cílový stav? Auto bez techničáku? Převod na černé značky?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Veteránské papíry?
předpokládám, že nelze, resp. nelze přihlásit na V značky auto (vin), které je v registru vozidel. Tedy nevím jak by to mohlo jít zpět. Nemohou existovat "živé" doklady na které by to šlo přihlásit.Sam píše:Je to vůbe možné aby zelené značky znovu zčernaly? Mám za to, že se při žádosti přísahá že doklady neexistují nebo se odevzdávají.tarmara píše:Spíš by mě zajímal požadovaný cílový stav? Auto bez techničáku? Převod na černé značky?
Re: Veteránské papíry?
leda přestavbou na jiné živé papíry. Ať úřední nebo někým s šikovnýma rukama a raznicí.
A kdysi kdesi jsem zaslechl, že někdo uměl protáhnout veterána některým evropským státem tak, že na konci vypadlo auto s klasickými doklady. Ale už si nevzpomenu kde, akorát že šlo tušímže o Polsko.
A kdysi kdesi jsem zaslechl, že někdo uměl protáhnout veterána některým evropským státem tak, že na konci vypadlo auto s klasickými doklady. Ale už si nevzpomenu kde, akorát že šlo tušímže o Polsko.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Veteránské papíry?
Pokud má člověk raznici nebo nějakého šikovného úředníka, tak se dají dělat zázraky, ale to jsem už malinko mimo téma. Pokud se na voze změní VIN již se jedná o jiný vůz
Re: Veteránské papíry?
A co má být výsledkem tohoto? Vůz absolutně bez dokladů? Pokud máš na mysli převod zpět na "klasické" značky, tak to nelze. Pokud již jednou vozidlo obdželo vet.značky jiná cesta už není. Buď to, nebo zahradní gril. Věc jiná je, pokud je vůz na klasických dokladech a má pouze veteránskou testaci (kvůli pojišťovně) v takovém případě lze testaci ukončit na vlastní žádost nebo "opomenout" každoroční retestaci.Pekař z Boščehrada píše:A netušíte, jakým způsobem se lze zbavit veteránských dokladu? Či jestli existuje možnost zrušení z úřední moci?
Re: Veteránské papíry?
Já to shrnu....když máš zahraniční doklady a přihlašuješ to na Veteránské(techničák si jen ofotí a orig.vždy zůstává tobě),pak se za rok,dva tři rozmyslíš a zrušíš veteránské.V registru nic není a lze ho přihlásit na bílé(černé).Máš origo techničák.A jak je vozidlo na bíločerných a pak se zase rozmyslíš na veteránské tak by to mělo zase jít.(to již neověřeno)Ale vozidlo jednou vyřazené z registru bíločerných nelze již nikdy vrátit zpět.U veteránských si tím nejsem jist!GillesSam píše:Je to vůbe možné aby zelené značky znovu zčernaly? Mám za to, že se při žádosti přísahá že doklady neexistují nebo se odevzdávají.tarmara píše:Spíš by mě zajímal požadovaný cílový stav? Auto bez techničáku? Převod na černé značky?
- kalda
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1164
- Registrován: 16 dub 2005
- Bydliště: Vrchlabi, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry?
Ahoj, bohuzel jsem jeden z tech, kterych se dotkl berounsky problem. Nemate nekdo tip na nejakeho normalniho testacniho komisare, ke kteremu bych se mohl presunout a ktery je v poho? Dik, Kalda
- pavel cz
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 326
- Registrován: 20 črc 2017
- Bydliště: Holomóc
Re: Veteránské papíry?
Nechci šířit poplašné zprávy ale po přečtení článku nevím jestli je lepší mít bílé značky nebo veteránské
Vážení přátelé,
v letošním roce se na nás začne valit řada novinek, které postihnou jak běžné motoristy, tak i dosud „chráněnou kategorii“ – majitele historických aut a motorek. Zkoušíme přes naše kamarády a přátele v Bruselu a v Praze zjistit v předstihu podrobnosti. Prozatím najdete některé informace v příloze, které nám poskytl ÚAMK Praha.
Do přílohy také dáváme poslední a definitivní verzi značek a modelů aut, přihlášených do provozu do 31. 12. 1992, která mohou v Itálii vyjet na cesty po 31. 12. 2018. Moc Vás nepotěšíme, další země připravují podobnou hrůzu…, včetně České republiky.
Někteří z Vás si myslí, že si děláme legraci – opravdu, zákon č. 80/2004 Sb. stále platí a od letošního roku se jeho plnění vyžaduje i od fyzických osob.
Tj. pokud vlastníte motorové a nemotorové silniční, kolejové, letecké a lodní dopravní prostředky i nekompletní, starší 50 let, potřebujete i pro krátkodobé opuštění republiky výjezdní povolení. Automobil, motocykl, jízdní kolo, přívěsný vozík, flašinet na kolečkách, lokomotiva, aj., v letošním roce vyrobené do roku 1968 včetně, musí mít výjezdní povolení vydané Národním technickým muzeem v Praze nebo Technickým muzeem v Brně. Pozor, platí to i pro vaše uniformy, znaky a odznaky, vyrobené do roku 1950 včetně. Pokud v autě vezete autorádio, domácí spotřebič starší 70 let, také musíte mít vývozní povolení.
S přáním hezkého dne
Mgr. Bc. Jiřina Polášková et. Mgr. Jaromír Polášek, Frýdek-Místek
Vážení přátelé,
v letošním roce se na nás začne valit řada novinek, které postihnou jak běžné motoristy, tak i dosud „chráněnou kategorii“ – majitele historických aut a motorek. Zkoušíme přes naše kamarády a přátele v Bruselu a v Praze zjistit v předstihu podrobnosti. Prozatím najdete některé informace v příloze, které nám poskytl ÚAMK Praha.
Do přílohy také dáváme poslední a definitivní verzi značek a modelů aut, přihlášených do provozu do 31. 12. 1992, která mohou v Itálii vyjet na cesty po 31. 12. 2018. Moc Vás nepotěšíme, další země připravují podobnou hrůzu…, včetně České republiky.
Někteří z Vás si myslí, že si děláme legraci – opravdu, zákon č. 80/2004 Sb. stále platí a od letošního roku se jeho plnění vyžaduje i od fyzických osob.
Tj. pokud vlastníte motorové a nemotorové silniční, kolejové, letecké a lodní dopravní prostředky i nekompletní, starší 50 let, potřebujete i pro krátkodobé opuštění republiky výjezdní povolení. Automobil, motocykl, jízdní kolo, přívěsný vozík, flašinet na kolečkách, lokomotiva, aj., v letošním roce vyrobené do roku 1968 včetně, musí mít výjezdní povolení vydané Národním technickým muzeem v Praze nebo Technickým muzeem v Brně. Pozor, platí to i pro vaše uniformy, znaky a odznaky, vyrobené do roku 1950 včetně. Pokud v autě vezete autorádio, domácí spotřebič starší 70 let, také musíte mít vývozní povolení.
S přáním hezkého dne
Mgr. Bc. Jiřina Polášková et. Mgr. Jaromír Polášek, Frýdek-Místek
Re: Veteránské papíry?
to vývozní povolení mi přijde relativně OK, resp. je to nepříliš škodná buzerace, která je roky v platnosti. Ale děsí mě tohle
http://www.aci.it/laci/la-federazione/i ... riche.html
italský seznam bohužel neobsahuje ty naše dodávkypavel cz píše: Do přílohy také dáváme poslední a definitivní verzi značek a modelů aut, přihlášených do provozu do 31. 12. 1992, která mohou v Itálii vyjet na cesty po 31. 12. 2018. Moc Vás nepotěšíme, další země připravují podobnou hrůzu…, včetně České republiky.
http://www.aci.it/laci/la-federazione/i ... riche.html
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Veteránské papíry?
Nesmysl, v umwelt zóně prosím, ale celoplošně? Navíc proč tam může brouk a naše dodávky ne? A kdejakej vrak se tam jakože může prohánět? Prostě blbost
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Veteránské papíry?
doufám, že omezení v provozu se nebude týkat veteránů na jiných značkách ..to už by člověk mohl za chvíli jezdit jen na srazy a jen na plaťáku
na jednu stranu by ceny našich oblíbených vozů šly prudce dolů na druhou by jaksi ztratily svoje kouzlo pro ty co chtěj svobodně jezdit a ne leštit auto v garáži a dělat si u toho selfíčka že
dneska jsem si vyzvedl průkaz s testací na další sezonu a máme tu novinku :
testace už se nedávají do 31.5 následujícího roku ale na 2 roky od data razítka v průkazu
testační komisaři nechtějí přijít o love takže cenu testací zvedli
ale člověku vydrží průkaz do zaplnění dýl
další změnou bohužel k horšímu je další lejstro který vám nikdo nepotvrdí zadarmo pokud nemáte bráchu co má autoservis
pro všechna nová přihlášení se musí nově kromě žádosti o provedení testace historického vozidla která je ke stažení třeba zde :
https://www.vccpraha.cz/znacky-prukazy-testace
taky doložit tenhle potvrzený canc papíru :
http://files.fkhv.cz/200002119-efdb0f0d ... 20FKHV.pdf
teoreticky umí potvrdit každý autoservis ale kdo bude ochotný a kolik si za to kdo řekne aby na něj někdo nevlítl to je neznámá
pro "veterány" nad rok 1970 což jsou podlě mě auta co na veteránský nepatří bude nově taky požadována STK
utahování šroubů se tomu odborně říká neboli konec anarchie
na jednu stranu by ceny našich oblíbených vozů šly prudce dolů na druhou by jaksi ztratily svoje kouzlo pro ty co chtěj svobodně jezdit a ne leštit auto v garáži a dělat si u toho selfíčka že
dneska jsem si vyzvedl průkaz s testací na další sezonu a máme tu novinku :
testace už se nedávají do 31.5 následujícího roku ale na 2 roky od data razítka v průkazu
testační komisaři nechtějí přijít o love takže cenu testací zvedli
ale člověku vydrží průkaz do zaplnění dýl
další změnou bohužel k horšímu je další lejstro který vám nikdo nepotvrdí zadarmo pokud nemáte bráchu co má autoservis
pro všechna nová přihlášení se musí nově kromě žádosti o provedení testace historického vozidla která je ke stažení třeba zde :
https://www.vccpraha.cz/znacky-prukazy-testace
taky doložit tenhle potvrzený canc papíru :
http://files.fkhv.cz/200002119-efdb0f0d ... 20FKHV.pdf
teoreticky umí potvrdit každý autoservis ale kdo bude ochotný a kolik si za to kdo řekne aby na něj někdo nevlítl to je neznámá
pro "veterány" nad rok 1970 což jsou podlě mě auta co na veteránský nepatří bude nově taky požadována STK
utahování šroubů se tomu odborně říká neboli konec anarchie
jdeme frflat na flat ...
Re: Veteránské papíry?
Taliáni to mají celoplošně, pokud se nemejlim. Ani nevím, jestli to platí i pro návštěvníkyPekař z Boščehrada píše:Nesmysl, v umwelt zóně prosím, ale celoplošně? Navíc proč tam může brouk a naše dodávky ne? A kdejakej vrak se tam jakože může prohánět? Prostě blbost
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Veteránské papíry?
národ kde na jihu vládne mafie ..kromě slovenska .. těžko říct ..nejen tam je možný vše
směřuje to k eko-teroru a veteránům jen echtovním a jen pro vyvolené
snad to s těma našema plečkama nějak doklepeme
směřuje to k eko-teroru a veteránům jen echtovním a jen pro vyvolené
snad to s těma našema plečkama nějak doklepeme
jdeme frflat na flat ...
Re: Veteránské papíry?
Já četl, tedy každé desáte slovo v němčině - zpráva autoklubu DE a podobně i AT, že veteráni jsou pro ekonomiku velkým přínosem se zanedbatelným eko vlivem, vzhledem k počtu km.
V DE i CZ mají veterání výjimku se zelených zón, jelikož veterán není běžné vozidlo a emise nikdy nesplní.
Teď ovšem zjišťuji, zatím neznám, zda dojedu s Dokou na Grossglockner, Doka je N1 a zelení teroristi N1 mi nimálně EUR2 a to dvojkarbec není, že..Doka bude na veteránských do DE, tedy bez problému, do Prahy po zavedení zóm (2018) taky, ale do AT zatím nevím...
V DE i CZ mají veterání výjimku se zelených zón, jelikož veterán není běžné vozidlo a emise nikdy nesplní.
Teď ovšem zjišťuji, zatím neznám, zda dojedu s Dokou na Grossglockner, Doka je N1 a zelení teroristi N1 mi nimálně EUR2 a to dvojkarbec není, že..Doka bude na veteránských do DE, tedy bez problému, do Prahy po zavedení zóm (2018) taky, ale do AT zatím nevím...
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: Veteránské papíry?
Stačí se přeci trochu zamyslet, aby člověk pochopil, že se jedná o nesmysl. Jediný státní orgán, který schvaluje a eviduje historická vozidla je obecní úřad s rozšířenou působností a ten taky vydává "Průkaz historického vozidla". Jeho provoz se pak řídí zákonem č.56/2001 Sb. Žádné muzeum nemá pravomoc, ani aparát na udělování nějakého vývozního povolení. Zmíněný zákon č.80 se týká prodeje a vývozu kulturních památek. Stejně věrohodně může působit i jakýsi italský seznam, jehož aplikaci v praxi si už vůbec nedovedu představit.
Jediné, co se pro letošní rok pro veterány změnilo, je přísnější posuzování technického stavu vozidel, testace je opravdu dražší, ale je zas na 2 roky.
To mě rozhodně od ježdění neotráví.
Jediné, co se pro letošní rok pro veterány změnilo, je přísnější posuzování technického stavu vozidel, testace je opravdu dražší, ale je zas na 2 roky.
To mě rozhodně od ježdění neotráví.
VW Brouk 1971 1.3L, pastel white/dogtooth blue
https://tosvobuba.wordpress.com
https://tosvobuba.wordpress.com
Re: Veteránské papíry?
Odpověděli mi z veterán klubu AT, v uvedených zónách mají N1 oldtimer výjimky. Není to jak v DE a CZ ze zákona, ale určuje každý kanton sám, naštěstí určil, že ANO.
Na bílé značky bych legálně nedojel. Zatím je tato šílenost pro N třídu, tedy náklaďáky, ale osobáky přijdou za chvíli, pak veteránské značky mají podstatnou výhodu.. Umweltzóny v DE a chystaná v Praze již dnes...
Německý zákon hovoří jasně, nestačí karta FIVA, ale auto v registru historických vozidel, nebo v normálním,a le vedené jako historické. Tak to vypadá, že v DE mají tři skupiny značek. Bílé, bílé veterán a veterán. Výjimky mají veterán značky obojí. Stáří auta nestačí. Stáří je podmínka nutná nikoliv postačující.
Jirka
Na bílé značky bych legálně nedojel. Zatím je tato šílenost pro N třídu, tedy náklaďáky, ale osobáky přijdou za chvíli, pak veteránské značky mají podstatnou výhodu.. Umweltzóny v DE a chystaná v Praze již dnes...
Německý zákon hovoří jasně, nestačí karta FIVA, ale auto v registru historických vozidel, nebo v normálním,a le vedené jako historické. Tak to vypadá, že v DE mají tři skupiny značek. Bílé, bílé veterán a veterán. Výjimky mají veterán značky obojí. Stáří auta nestačí. Stáří je podmínka nutná nikoliv postačující.
Jirka
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: Veteránské papíry?
Pánové dotaz
Zjistil jsem, že mám už plnou stranu razítek, tedy další razítko už se mi tam nevejde.
Jaký je postup ?
Předpokládám že mi budou muset vydat novou knížku. Absolvoval jste to někdo ?
Teoretické rady nepotřebuju.
Chci informaci z praxe od někoho kdo už to absolvoval.
Díky
Zjistil jsem, že mám už plnou stranu razítek, tedy další razítko už se mi tam nevejde.
Jaký je postup ?
Předpokládám že mi budou muset vydat novou knížku. Absolvoval jste to někdo ?
Teoretické rady nepotřebuju.
Chci informaci z praxe od někoho kdo už to absolvoval.
Díky
... a vůbec !
Re: Veteránské papíry?
Dělal jsem loni, jednoduché.
11. razítko obdržíš do zvláštních záznamů a normálně jezdíš.
12. již nedostaneš, do dalšího razítka musíš na kraj, tam odevzdáš popsaný a dostaneš nepopsaný a nové osvědčení, jelikož knížka bude nová, s jiným číslem. Na kraj musíš tam, kde byl vydán.
Klidně se ptej. Jirka
11. razítko obdržíš do zvláštních záznamů a normálně jezdíš.
12. již nedostaneš, do dalšího razítka musíš na kraj, tam odevzdáš popsaný a dostaneš nepopsaný a nové osvědčení, jelikož knížka bude nová, s jiným číslem. Na kraj musíš tam, kde byl vydán.
Klidně se ptej. Jirka
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73