Veteránské papíry?

Víno, ženy, muži a zpěv. Pojďme si konečně odpočinout od vzduchem chlazených.
Odpovědět
rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od rochuss »

V tehdejší době byly auta hlavně černá,kvůli nedostatku a drahote pigmentačních přísad.Ale jinak máte na Slovensku ,jak jsem někde četl testaci na 5 let to je velká výhoda,u nás 2 roky a do r.2018 to bylo na 1r. Pán možná čeká všimné.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od Sam »

Zminka o cernem matnem laku shazuje autora zakona na uroven osoby neznale a nekompetentni pro danou problematiku. Kazdy lak casem zmatni. I ten cerny. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Jozef
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 906
Registrován: 22 lis 2004
Bydliště: Trnava

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od Jozef »

predpokladám že to bude beh na dlhú trať aj s nutnou edukáciou.
Turínska charta hovorí jasne:
"Ak je stav vozidla popisovaný ako použité a dobre udržiavané, obvykle to znamená, že známky jeho opotrebenia majú dokumentárnu hodnotu a tvoria súčasť histórie vozidla; preto si tieto známky zaslúžia byť zachované. To na druhej strane znamená, že takéto vekom podmienené zmeny nesmieme automaticky považovať za Vady. Autentické prvky a povrchy nemôžu splniť optické kritériá nedotknutých novo vyrobených častí, lebo by to odporovalo ich charakteru a histórii (pozri tiež Technický kódex FIVA / Klasifkácie a definície / “renovácie”). Preto takéto javy, zistené počas preskúmania alebo inšpekcii historického vozidla, nemajú viesť k degradácii autentických vozidiel vo vzťahu k rekonštruovaným alebo renovovaným vozidlám"
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od Sam »

Jozef píše:
08 črc 2020
Nemám sa komu sťažovať testoval to samotný riaditel historicko-technickej komisie. Na emigráciu to je, aj v 51 roku života. Každý to auto obdivuje, ale záver znel:
Nie je schopné cestnej premávky z dôvodu značného opotrebenia. [-o<
Josefe, i ředitel komise se někomu zodpovídá a má autoritu nad sebou která na něj dohlíží. Jen pánbůh rozhoduje sám :D
Pokud doporučuje ředitel historicko technické komise auto v tvém stavu přelakovat, je nejlepší tuto komisi zrušit. Žádná komise bude v tomto případě lepší než tyto špatné a nevratné rozhodnutí.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 880
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od tarmara »

Pokud mě nešálí zrak a rozumím tomu správně, tak od ledna 2021 jezdí auta na veteránských (zelených) značkách po dálnici bez známky. Viz bod 8 článku 1 https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2019-227#cl1 případně i zmínka na UAMK https://www.uamk.cz/aktuality/2639-elek ... ice-zdarma . Aut s historickou testací ale na černých značkách se dle litery zákona výjimka netýká.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od Sam »

To je zajimave. Pro mne a brezela platí asi jen to ustanovení zdarma pro postižené :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od pulenejksicht »

No hurá takže když příští rok nedejbože pojedu v Čechách po dálnici tak nemusím na jednu jízdu kupovat ponorce dálniční známku :D

https://www.garaz.cz/clanek/za-mesic-si ... .seznam.cz
jdeme frflat na flat ...

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od JirkaB »

Slováci to také mají, ale ne pro cizince. A myslím, že našinci se musí registrovat, aby mohli jezdit grátis. Registrovat se mohou i cizinci, ale to on-line není. Takže ručně, někde a za poplatek za úřední úkon, takže v SK historická vozidla zdarma, ale jen registrovaná v systému e-známek.
Tak jsem zvědav co u nás. Slováci holt robota "nenaučili" poznat veteránskou značku, jen ho naučili srovnávat značky s databází zaplacených. A veterán se tam nemůže přihlásit přes apku e-známka, ale přes úředníka... takže pro jednu cestu do Tater známku platím. Ta registrace do systému totiž není jednou pro vždy, ale na daný rok. Tedy dva roky nazad tomu tam tak bylo. Letos vlastně nevím a jsem zvědav jaká bude prováděčka našeho zákona.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od Sam »

JirkaB píše:
02 lis 2020
Slováci to také mají, ale ne pro cizince. A
Dovolím si nesouhlasit. Zajišǒval jsem si povolení na brezela na slovenské autostrády a šlo to online. Stačilo poslat scan FIVA karty.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od JirkaB »

To bylo prosím kdy? To by byla pozitivní změna... já tam vlastně před dvěma rokama byl na bílých, na zelených to muselo být předtím, takže možná čtyři roky...nějak to běží..tehdy se muselo řešit na úřadě a papírově... anebo mi úředník kecal...tak budu rád za doplňující info
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od Sam »

Zřizoval jsem si v roce 2016 a naklikal jsem to na internetu na eznamka.sk. Nakonec to řešil nějaký člověk protože mi poslali lejstro že mi chybí scany průkazu a já nevím co ještě. Ve finále jsem na Slovensko nejel ale to je jiná historie.
Po roce přišel reminder že bych si měl povolení prodloužil ale na to jsem se již vy....kašlal.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od JirkaB »

Moc díky, tak jsem to kontroloval na portále a je tam fakt možnost přes web. Ta tam dříve nebyla. Nebo jsem byl slepý. Myslím, že tam byla jen varianta na kontaktních místech. Jestli bude jednou svět normálnější, tak si Doku zaregistruji. Na Slovensku je hezky. Díky
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od Sam »

Jedna zajímava informace. Čtu to tak ze pokud budu mít veteránskou značku, nemusím se registrovat a případný problém řeším až na místě, tedy mne nebude po každé jízdě automat obesílat.
https://edalnice.cz/wp-content/uploads/ ... bozeni.pdf
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od JirkaB »

Ahoj, v CZ jsem to také tak pochopil. Mýtné brány jsou asi naprogramované na rozeznání veteránské značky. Proto asi mají veteráni na bílých smůlu. Ti mají bílé a musí platit. V CZ jsem výjimku pochopil pro vozidla registrované jako HV podle zvláštního předpisu. Tedy, tak jsem to pochopil já :-)).
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od Sam »

Bude zajímavé sledovat jak se vše uvede do provozu a bude v praxi fungovat. Protože se píše, že osvobozeno bude i vozidlo přepravující držitele ZTP. Moc mi nejde pod fousy jak umělá inteligence vyhodnotí, že ve voze sedí někdo kdo má ZTP a jak já budu zpětně dokazovat že jsem ve vozidle skutečně někoho invalidního vezl. Z toho my plyne, že se pokuty za jízdu po dálnici bez známky nebudou posílat automaticky ale jen když mne náhodou někdo zastaví přímo na dálnici.Tedy jako dosud. Tím nikoho nenabádám aby na systém hřešil.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od JirkaB »

Invalidi mají přece "povolenku", má dokonce EU formát. Tak si dokáži představit, že to systém také naučili. Ale je to zakázka MD, tak snad to fungovat bude :-))
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
Jan
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2224
Registrován: 11 úno 2008
Bydliště: Červené Pečky
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od Jan »

Nejkrásnější pohled na svět je od volantu VW ...

VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od pulenejksicht »

Jan píše:
18 úno 2021
Poslední novinky.
http://m.fkhv.cz/news/komentar-k-navrhu ... j-My8HvnkE
uff ..jestli to tem pacholkum projde a budou nam to kontrolovat na STK bude muset spousta z nas dovarit spoustu patinky - děr
na podvozcich a poradne zakamuflovat zbytek ..na korozi se na STK asi nikdo nebude chtit koukat

předpokládám že budou taky buzerovat kvůli samolepkám na autech a dalším "důležitým" věcem takže budeme sundavat samolepky
ze srazů za posledních 15 let
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »


JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: Veteránské papíry?

Příspěvek od JirkaB »

Vždy mne pobaví, do smutku, argumenty typu zvýšení bezpečnosti. Taková mantra. Chtěl bych vidět statistiku kolik HV bouralo z důvodu "chybějící" STK.
Ta statistika by musela být zajímavá. Odhaduji tak 1 nehodu ročně, o kolik se tedy zvedne bezpečnost provozu, když bude STK?
Úkol do matematiky na distanční výuku.

Je kouzelné jak parlament funguje na základě mantry té nebo oné. Ve škole, nebo v práci by takový člověk dostal okamžitě padáka. Živě si představuji představení projektu u šéfa. Pane řediteli, super projekt, pokud předěláme komplet systém řízení, doplníme za stovky mega tyto procesy, tak se nám sníží zmetkovitost o 2ks za rok v hodnotě 200Kč. No, nekup to. A parlament to koupí, nikdo přeci nepůjde proti "bezpečnosti".

Jen by mne zajímalo, co je skutečným důvodem návrhu této legislativní změny u soudruhů poslanců. Bezpečnost to určitě není. Kdybychom znali příčinu, tak bychom dokázali lépe odhadnout jak moc to bude bolet. Snad nebudou vyhazovat za červotoče. Já jej naštěstí nemám, ale viděl jsem nádherná auta, co byla trochu vylehčena Cimrmanovou metodou, Naštěstí byla včas přerušena tak o nic nejde... ale jak to bude vidět úředník, to se uvidí.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Odpovědět