Pristrojovka T2b-blinkry

Uživatelský avatar
Michael
Příspěvky: 11
Registrován: 30 črc 2008
Bydliště: Zmrzlík (Praha)
Kontaktovat uživatele:

Pristrojovka T2b-blinkry

Příspěvekod Michael » 09 srp 2008

Ahoj. S otcem davame do kupy neseho busika T2b a menili jsme pristrojovku ta puvodni mela jen jednu kontrolku na blinkry ale ta co tam davame ma dve. uz sem to vyresil ale zajmalo by me jak by ste to resili vy :) az nazenu 10 prispevku tak vam sem hodim navod jak na to :) ale myslim si ze by se to dalo vyresit lip proto se ptam :)

Uživatelský avatar
Michael
Příspěvky: 11
Registrován: 30 črc 2008
Bydliště: Zmrzlík (Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pristrojovka T2b-blinkry

Příspěvekod Michael » 04 pro 2009

:D tak sem po dlouheeeee hodne dlouheeee dobe hazim to schema :D

problem je v tom ze pri varovnejch blika kontrolka i pri vypnutym klicku ale hacek je v tom ze se meni polarita... to znamena ze kdyz je zaplej klicek tak na jeden vyvod kontrolky de + a na druhej - , ale kdyz se klicek vypne tak se to prohodi... to by v normalni situaci nebyl problem ale kdyz je v busiku vyvod jen na jednu kontrolku tak je nutny pripojit kazdou kontrolku primo na blinkr... funguje to ale zase jen pri zapnutym klicku... proto sem vytvoril tenhle obvod co resi problem polarity.... (ted me napada ze je snad kontrolka spinana minusem... coz je pri zapojeni primo z blinkru problem...) obvod funguje tak ze na zaklade toho jestli ze spinacky de plus nebo minus rozhodne co pujde do kontrolky... zapojeni spociva v tom ze konektor "spinacka" zapojime na tu desticku na ktery je kontrolka (pri zapnutem klicku plus a pri vypnutem minus). konektory "blinkr" a "blinkr1" pripojime primo na privodni draty blinkrů. konektor +12V zapojime na staly plus (treba to co de do radia). 0V jde na kostru a "kontrolka" a "kontrolka1" pripojime na prislusne zarovicky v pristrojovce... o zapojeni by mela blikat kazda kontrolka zvlast i pri vypnutem klicku coz je samozrejme jen u varovnych :) je to trosku slozitejsi tak se kdyztak zeptejte co neni jasny :D jinak upozornuju ze to ted taham jen z hlavy jen co budu mit moznost kouknout na naseho busika tak kouknu jak je to s tema polaritama a kdyztak to hned opravim :) schema je ozkousene a vse funguje jak ma :)

Obrázek

edit: jinak podrobnej navod sem hodim jen co to nainstaluju do naseho busika... vsechno vyfotim a jeslti chcete tak muzu dat i navod na vyrobu plosneho spoje :)

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1283
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Praha

Re: Pristrojovka T2b-blinkry

Příspěvekod BUTCH bus » 04 pro 2009

Vyfot a pridej! :lol:
OndraS

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: Pristrojovka T2b-blinkry

Příspěvekod Šíša » 04 pro 2009

Já vám nevím :D
V broukovi mám sice jen jednu kontrolku, ale taky si nejsem jist, že by tam bylo něco složitějšího.

U normálních aut se samotnou kontrolkou pro každý směr jsem to pro zatím měl řešeno tak, že obě kontrolky v přístojovce byly trvale na kostru(tj na mínus) a na každou zvlášť šel signál(neboli plus) od příslušné větve blinkrů. Takže žádné matláma patláma, prostě jen tři dráty - dva od blinkrů a společnej pro kontrolku na zem.
Hotovo, uděláno a 100pro funkční. A kontrolk bliká kdykoliv, kdy zabliká blinkr. Klíček neklíček, havarijní nehavarijní :) Jen dvě události to mohli zničit - přerušenej drát nebo prasklá kontrolka.

Uživatelský avatar
Michael
Příspěvky: 11
Registrován: 30 črc 2008
Bydliště: Zmrzlík (Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pristrojovka T2b-blinkry

Příspěvekod Michael » 04 pro 2009

jo kdyz sem to zacinal resit tak sem si myslel ze to ude takhle :D bohuzel to ma busik slozitejsi :)

edit: ja si myslim ze u tech co meli 2 kontrolky tam je jiny relatko, ale ruku do ohne bych za to nedal protoze mi tenkrat kdyz sem sem daval ten prvni prizpevek psal jeden clovek ze mu blikaj obe zaroven :)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: Pristrojovka T2b-blinkry

Příspěvekod Šíša » 04 pro 2009

Nemůže to mít složitější, resp není důvod proč by ten "normální" způsob nefungoval :D
Jediný důvod proč by to nemělo fungovat je ten, že by to v přístrojovce bylo nějak natvrdo zapojené a nedalo se to předělat. Prostě vzít ty dvě kontrolky, jeden pol jim spojit a hodit na kostru. Pak od každé vzít druhej pol a připojit na blinkry ve svorkovnici(nebo prostě někam). Blinkry jako samotné blikaj vždy při přivedení plusu na ně, jsou trvale ukostřené. A každá strana blinkrů vychází z jednoho místa, jen se to ve svorkovnici rozvětví na předek a zadek.

A když je to tak dělaný i na moderních autech, které jsou v elketryce daleko složitější, než nějaký busík(myšleno dobře) ... :D

Uživatelský avatar
Michael
Příspěvky: 11
Registrován: 30 črc 2008
Bydliště: Zmrzlík (Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pristrojovka T2b-blinkry

Příspěvekod Michael » 04 pro 2009

no ja mam dojem ze tam je neakej hacek ale ted nevim jakej dlouho sem se v tom nehrabal :) dneska jedu domu kde mame busika tak se na to kouknu :) ale myslim si ze kdyby to slo tak jednoduse tak bych to tak asi udelal :D ale je mozny ze sem v tom tenkrat hledal jen slozitosti a to nejjednodusi reseni sem prehlidl :)

edit: mozna ze tam sou este jiny kontrolky a proto to neslo hodit na zem :)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4457
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Pristrojovka T2b-blinkry

Příspěvekod prak » 04 pro 2009

kontrolka je stejně s ostatními připojena na + po zapnutí klíčkem
přerušuje se -
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Michael
Příspěvky: 11
Registrován: 30 črc 2008
Bydliště: Zmrzlík (Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pristrojovka T2b-blinkry

Příspěvekod Michael » 04 pro 2009

jj v tom je ten problem :)

JirkaB
Příspěvky: 247
Registrován: 19 srp 2008

Re: Pristrojovka T2b-blinkry

Příspěvekod JirkaB » 04 pro 2009

Přístrojovka má dvě kontrolky (doleva, doprava), ale obě mají svítit najednou. Takto zapojeno od výroby - viz elektroschemata. Když jsem to poprvé viděl, také jsem nevěřil.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Pristrojovka T2b-blinkry

Příspěvekod maxmax » 04 pro 2009

Hm, my máme přístrojovku z T2a v T2b, a je tam tím pádem jiná elektrika,takže nám svítí jenom pravá,prot ty úpravy :D
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

JirkaB
Příspěvky: 247
Registrován: 19 srp 2008

Re: Pristrojovka T2b-blinkry

Příspěvekod JirkaB » 05 pro 2009

Ona úprava měla spočívat pouze v "prachprostém" spojení obou žárovek. Marně přemýšlím proč to tak. Když bych měl dvě kontrolky, dokonce šipku pravou a levou, tak bych je zapojil každou zvlášť. Ale podle elektroschémat od 1968-1972 2x kontrolka, svítící společně. Napájeny z relé výstražných blinkrů - kontakt 49b.
T2b by mělo mít podle schemat jednu kontrolu, ale T2b s černým tachometrem. První T2b měly ještě stříbrný tachometr (střed) a ten je vlastně z T2a.
Mám první T2b 9/1972 a ještě má a-čkové tacho. Což jsem rád, protože se mi víc líbí. Stříbrné tacho jsem viděl i u jiných prvních béček, takže asi původka. Proč to němec takto zapojil mi ovšem jasné není. Jediný přínos je v tom, že když shoří jedna kontrolka, tak kontroluje druhá. jinak opravdu nevím.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: Pristrojovka T2b-blinkry

Příspěvekod Šíša » 05 pro 2009

Společný plus, joo :evil:
No tak to pak nevím. Ale i přezto, co to zkusit přepojit. Jestli jsou kontrolky drátovaná jak u brouka tak žádný problém. Jestli je tam ten "plastovej plošnej spoj", tak i na tom se dá pájet, jen to chce trochu rychleji a opatrně sundat tu krycí vrstvu.
Přědělat by to jistě mělo jít, jen to nebude standartka, noo... :D Ale to není ani teď s tou elektronikou

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4457
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Pristrojovka T2b-blinkry

Příspěvekod prak » 06 pro 2009

není jednodušší to nechat jak to je?
tuším že si obvykle pamatuju kam jsem šoupnul páčku blinkrů
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

JirkaB
Příspěvky: 247
Registrován: 19 srp 2008

Re: Pristrojovka T2b-blinkry

Příspěvekod JirkaB » 06 pro 2009

Pokud to již nějak funguje, tak bych to nechal také být. Jinak kontrolky berou jeden pól z těla tachometru a druhý je drátem na jednu žárovku a ta je spojená s druhou (drátem vzduchem). Drát by měl být černý 0,5. Vedený na relé varovných světel - kontakt 49a a ten je napájen modrým 1,5 ze svorkovnice. Ta podle modelu je 3-5 násobná. Svorkovnice za přepínačem blinkrů. Barvy drátů u různých let různé.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
Michael
Příspěvky: 11
Registrován: 30 črc 2008
Bydliště: Zmrzlík (Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pristrojovka T2b-blinkry

Příspěvekod Michael » 07 pro 2009

no kdyz uz sem se delal s tim navrhovanim tak to tam zkusim soupnout :D ale je to fakt divny...


Zpět na “knírač T2a + kulaťák T2b (1968-1979)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host