cau,mam dotaz jestli kdyz na dvoulitrovej motor dam dvojity webery tak jestli to zvysi vykon,popr.bude to vic zrat atd.mate s tim nekdo
nejaky zkusenosti?
pokud budou správně otryskované a seřízené, tak to pojede výrazně líp než se sériovou karburací. A žrát to bude podle toho, jak moc na to budeš šlapat. Na tvojí otázku je bohužel tak široká odpověď, že jiná slova nenacházím.
V závislosti na tom, jak se liší specifikace těch weberů od standartních solexů. Weber je spíš jako že poctivější/solidnější karburátor.
Obecně se dá říci, že to lépe pojede, na výkonu však nijak výrazně nezískáš, pokud neuděláš změny i ve všech dalších částech systému.
Hlavní výhoda weberů je, že déle vydržejí a nemusejí se tak často seřizovat. Jesliže dáš větší než jsou ty std, bude lepší/plynulejší akcelerace, ovšem za tu cenu, že poroste spotřeba, budeš-li na to divoce šlapat. Pokud udržíš nohu v klidu, není důvod, aby to žralo víc.
Je to klasická "matematika", dávat víc paliva po kratší dobu versus méně paliva déle. Takže pokud se s tim naučíš jezdit, bude to žrát míň. Pokud budeš neustále šlapat na plyn a zas ho pouštět, natáš spotřebu výrazně vyšší než se std solexem.
Výhoda (nebo možná i nevýhoda) Solexů je, že mají centrální seřizování volnoběhu. Pokud však ty webery nastavíš správně, bude to jedině k lepšímu. Pokud ne, zamotáš se do nekonečného kruhu ladění karburátorů. V tomhle jsou ty Solexy více blbuvzdorné.
Tolik, co jsem si přebral z nedávné debaty s odborníkem na toto téma.
Prinesiem moju trochu do mlyna...
Jeden centralny karburator krmi styri valce zmesou cez neefektivny trakt sacich hrdiel.Ta zmes by mala byt v spravnom stoichiometrickom pomere paliva a vzduchu.
Dva jednoduche karburatory su oproti prvej verzii vylepsenim,pretoze jeden karburator krmi dva valce cez lepsie vyrieseny saci trakt. Zmes zostava nezmenena.
Dva dvojite karburatory su de facto styri jednoduche ,kde kazdy z nich krmi jeden valec cez vybalancovane sacie hrdla, kde su straty turbulenciou a rozdielnym teplotnym rezimom sacih hrdiel v porovnani s predchadzjucimi neporovnatelne mensie.
Cize toto je najefektivnejsia forma karburacie z hladiska vyvazeneho plnenia valcov.
Nevyhoda je vyssia cena a tazsie ladenie.Spotreba pri akejkolvek karburacii je hlavne na tom, kto slape na plyn.
Teoreticky spotreba by mala byt rovnaka, ale fakt, ze motor rad a rychlo ide do otaciek, vyvola prisposobenie sa sofera tomuto vyraznemu zlepseniu a naraz aj spoteba ide hore.
Práve som si vyskúšal naštartovať motor na centrál 34pict3 a nahodiť hneď
2x Dellorto DRLA 36.
Je to sakra rozdiel hlavne odozva na plyn po čase to človeku asi tak nepríde ale keď má porovnanie s klasikou je to niečo iné.
Základná vec je mať vždy karburáciu ktorá odpovedá ccm motora.
SYSTEM CONTROL http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Karbesy ako DellOrto a Weber su neporovnatelne lepsie a vyvazenejsie ako klasicky jednokomorovy Solex a vykon samosebou prinasaju.. to je bez debat.. s tym, ale umerne vzrasta spotreba.. Je zbytocne davat na moytor dvojcata a podimenzovat ich na nizky vykon a prijatelnu spotrebu..Neda sa robit dobra kilometraz v umere s vysokym vykonom. Dvojcata su bajecne v tom , ze sa daju naladit presne na dany obsah a vykon motora na co najvyssi vykon.. je tam cela skala trysiek, venturi, atd..... zadaj presnu skladbu tvojho motora..ventily, vent.pruziny, vacku, zdvih, vrtanie.. pripadne akym sposobom chces jazdit a poradime nejaky ten pomer karbesov, trysiek a venturi.. Sam mam roky skusenosti s karbesmi DellOrto, Ammal, Weber..
jps píše:btw, jak startujete s dvojčaty weber studený motor? absence sytiče mi dělá trošku starosti.
pokud jsou dobre sestelovany tak bez vetsich problemu...
Debilní nick ale teréňáka u mě už nehledejte... teď už jen Porscheho vozítka... Brouček Speedster, T2 přechoďák Westy a winterwagen Porsche 944 II dragbug.com team
jps píše:tzn, našlapat - nenašlapat? s plynem? bez?
naslapavat bych nedoporucoval...uchlastal bys je a ja startoval bez plynu po chtnuti lehce pridal... (dellorto 40 x 2)
Debilní nick ale teréňáka u mě už nehledejte... teď už jen Porscheho vozítka... Brouček Speedster, T2 přechoďák Westy a winterwagen Porsche 944 II dragbug.com team
Vseobecne sa dvojcata ci uz Weber al. DellOrto zo zaciatku naslapavaju, pokial je odstraneny sytic.. Akceleracna pumpa v prvych 30 sek. prave naslapavanim nahradzuje tuto absenciu sytica.. Po uplynuti 30 sek. sa motor pomaly dostava na normalny beh otacok.. Pri teplom motore, je nutne zas startovat pri plne zoslapnutom plyne / plne otvorenej skrtiacej klapke/. Je nutne mat spravne velkosti trysiek a venturi pre dany obsah s prihliadnutim na velkosti ventilov v hlavach.
on si každý musí najít to nejlepší protože co motor, to originál..obecně se dvoukarburátory startují dobře pokud je nastavení v pořádku, rychle se ohřívají, se svými dvěma Solexy jsem jezdil a startoval i na sněhu.
presne, to co som vyssie spominal plati ako vseobecne pravidlo pri dvojcatach.. Da sa to obist / naslapavanie/ vyssim priemerom trysiek.. startne to na prvy krat, ale zanasa to sviecky a vo vykone sa objavuju diery..
osobně s tím zatím zkušenost nemám, ale z důvěryhodného zdroje mám informace, že pokud se řidič umí umravnit a zlepšené chování motoru jej nevede k výrazně sportovnější jízdě, tak spotřeba, vzhledem ke zvýšené účinnosti motoru dokonce klesne při použití dvojité karburace.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
presne si to pomenoval Zanku - " ked sa clovek dokaze umravnit" , ale neslapni mu na krk, ked to tak nadherne zavyje a taha.. no a tam ide potom spotreba.. to by musel mat clovek nervy zo zeleza.. ono je to nadherne, ked sa natrhne s bugom niekomu rit, kto vas podcenil..
karbiky, slapou skvele, pokud jsou spravne osazeny a je udelana sparvna synchronizace a predstih. studeny motor drzi obratky asi cca po 5-10minutach.sytiče jsou vlastne dalsi karbiky navic, tudiz u nasich aplikaci zcela nepotrebne. pokud nemas elektrickou pumpu tak ja tedy osobne trikrat proslapnu plyn a pak staruju...... http://www.youtube.com/watch?v=h-16WKZT4O0
Jaky typ Weber karburatoru mam dat na centralni sani na motor 1.6 ?
Potreboval bych presne oznaceni ktere je uvedene na karburatoru, napr. cislo 40 mi nerika nic ale potreboval bych nasledujici oznaceni jako napr. Weber 30/32 DMTR 90/250.
Dekuji !!!
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Milosak_1 píše:Jaky typ Weber karburatoru mam dat na centralni sani na motor 1.6 ?
Potreboval bych presne oznaceni ktere je uvedene na karburatoru, napr. cislo 40 mi nerika nic ale potreboval bych nasledujici oznaceni jako napr. Weber 30/32 DMTR 90/250.
Dekuji !!!
safra, Milosak meni kategorii a prechazi ze 1600 do specialů jo ?