T2 - Umístění nezávislého benzínového topení (bufík)

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1936
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

T2 - Umístění nezávislého benzínového topení (bufík)

Příspěvekod VW181 » 11 zář 2006

Tak jsem si konečně po delší době koupil Busíka 9-míst r.v.1976.
Chtěl bych instalovat bufík eberspacher(prostě ten z Tatry). Měl jsem jej dříve v T2A pod předníma sedačkama( místo rezervy) a byl napojen na stávající rozvod.
Na nějakých fotkách jsem jej viděl v motorovém prostoru.
Kde jej máte vy?
Dík za Tipy.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 11 zář 2006

na naetu najdeš vedle provozních a instalačních manuálů i instalační šablony k BN4 - jak kde a co řezat aby to bylo jako originál. Problém je když nemáš kolena, průchodky.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1804
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvekod Kvak » 11 zář 2006

Tyhle kulatý ebery se dávaly do motorovýho prostoru, na levou stranu. V Plechu za motorem byla obdélníková průchodka a tamtudy to foukalo dovnitř.

Za předpokladu, že je to dobře nainstalováno a zapojeno, nehrozí prý nebezpečí, ale většina lidí preferuje dávat je dále od motoru a víc na dohled. Já ho měl v T2b na podlaze za sedadlem řidiče, ale dost tam překážel, dal jsem ho pryč a uvažuji spíš o podpodlahovém bufíku, který je napojen do normálního topného systému, jak jde horký vzduch od motoru.

Ovšem co jsem zatím zjišťoval, většina lidí dává od bufíků ruce pryč s tím, že nehodlají nést za zapojení odpovědnost. Chce to najít specialistu, kterej ví a umí. Vyhořelý busy právě od špatně zapojenejch bufíků se bohužel vyskytují dost často.
Eine Kleine Schwartze Katze

Uživatelský avatar
Radas
Příspěvky: 39
Registrován: 17 pro 2005
Bydliště: RADEGASTOVO

Příspěvekod Radas » 11 zář 2006

mrkni na tuto adresu, http://www.busdriver.sk/ajeto/eberspach ... pacher.asp ,borci tam maji celkem podrobny popis montaze bufika. Snad se ti neco bude hodit.

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 13 zář 2006

Já mam bufika tady. Myslim, že tam překáží nejmíň, ale jestli se vejde do všech motorovejch prostorů, to nevim.
Ty stránky jsou super.

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1936
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod VW181 » 14 zář 2006

Do motoru by měl vlézt, ale jak koukám, tak teplo fičí nezávisle na rozvodu do kabiny.
Mě by se osobně líbilo řešení, kde je bufík napojen na stávající rozvod. Takže mi zatím připadá nejlepší dát jej pod sedačku do prostoru rezervy a dírou dolů napojit na topnou rouru, která pak vede dopředu.
Nemá někdo foto toho podlahového bufíku? Ten je snad taky na rozvod?
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8687
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 14 zář 2006

VW181 píše:Nemá někdo foto toho podlahového bufíku? Ten je snad taky na rozvod?


Kvak ho má v reále.

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1804
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvekod Kvak » 14 zář 2006

yahoďák píše:
VW181 píše:Nemá někdo foto toho podlahového bufíku? Ten je snad taky na rozvod?


Kvak ho má v reále.


A foto musí bejt v Jahoďákově galerii.

Ovšem podle vyjádření Grossrauma, tyhle bufíky prej nejsou dobrý, nárazníci/blatníci jim říkaj "mrtvoly".
Na broukání však byl týpek s červenym kulaťákem odněkud od zlína tušim a ten měl právě toho podpodlaháče, prý mu to zapojoval nějakej týpek, co dělá v servisu náklaďáků a má tedy z nezávislýmitopenímibohaté zkušenosti. Prý si sám dohledal veškeré manuály k tomu a odborně to zapojil, ač s eberem prý dělal poprvé.
Eine Kleine Schwartze Katze

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8687
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 14 zář 2006

není to v galerii, bylo to v "na prodej" a tu promazávám

Uživatelský avatar
BUSdriver.sk
Příspěvky: 153
Registrován: 05 dub 2006
Bydliště: BUS/alebo si nepamatam
Kontaktovat uživatele:

Kam s bufikem

Příspěvekod BUSdriver.sk » 18 zář 2006

Caujte, vsimol som si ze sa tu objavil link na eberspacher. Tak zrovna tento weekend sme sa s tym pohrali a trosku to este hadam vylepsili...
http://www.busdriver.sk/ajeto/kokpit_2006/kokpit_2006.asp

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5467
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2 - Umístění nezávislého benzínového topení (bufík)

Příspěvekod udeeska » 29 pro 2012

Je tu trosku hokej kolem topeni(celkem 4 topiky),nez to nejak sloucim(pouze busi),tak se tu zeptam jestli
ma nekdo odkaz(stavajici nefunguje),nebo vi jak na bufika pro muj T2a.Tusim BN 4,co vse se musi udelat atd atd....?
Vubec by bylo zajimave vedet o vice modelech,jak benzinove tak plynove(jako ma Brzi2) a nejen pro busa,ale i pro obytky.
Vwase nocni sichta...

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: T2 - Umístění nezávislého benzínového topení (bufík)

Příspěvekod Šíša » 29 pro 2012

Na TS.com jsi nekoukal? Je tam toho dost, vcetne kanalu okolo nadrze a pod.

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1283
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Praha

Re: T2 - Umístění nezávislého benzínového topení (bufík)

Příspěvekod BUTCH bus » 31 říj 2013

Trošku to tu oživím.
Mám nezávislé topení pod auto, teď nevím přesně ten typ, ale prostě to obvyklé a otázka zní.
Když ho mechanicky umístím pod vůz, najde se někdo, kdo mi ho zapojí do funkčního stavu?
OndraS

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 - Umístění nezávislého benzínového topení (bufík)

Příspěvekod maxmax » 31 říj 2013

Mám ještě dvě, nechceš do rezervy? Včetně všech relátek a kabeláže..... :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

jaro21
Příspěvky: 142
Registrován: 29 pro 2011
Bydliště: Trenčín

Re: T2 - Umístění nezávislého benzínového topení (bufík)

Příspěvekod jaro21 » 31 říj 2013

Na tuto temu by som sa aj ja rad opytal. Snazil som sa pytat v topicu o Bufikoch na fore ale ziadne reakcie. Potrebujem vo svojej T2b nezavisle kurenie,ale vobec neviem co by sa tam hodilo. BN4 vraj nie je moc bezpecny, mate s nim niekto dlhodobejsie skusenosti?ci sa oplati ho tam montovat alebo mam kuknut nieco modernejsie. Za rady vopred dakujem :)

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 - Umístění nezávislého benzínového topení (bufík)

Příspěvekod maxmax » 01 lis 2013

Pod podlahou je to BN6ka,používal jsem ji bez větších problémů 18 let, vyndal jsem ji při rekonstrukci Westyny, poněváč jsem si pořídil plynový Webasto s automatikou, takže budu moct topit i v noci, a přišlo mi zbytečné mít dvě topení, tak je to k mání.
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1283
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Praha

Re: T2 - Umístění nezávislého benzínového topení (bufík)

Příspěvekod BUTCH bus » 01 lis 2013

Je možné že je to BA6?
Tedy to co mám. Již dva roky a ještě jsem to ani nevybalil.
OndraS

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 884
Registrován: 01 pro 2010

Re: T2 - Umístění nezávislého benzínového topení (bufík)

Příspěvekod evinsen » 01 lis 2013

ten podlahový bufík-želva nejde namontovat jen tak,obsahuje pouze spalovací komoru s malým větrákem. hlavní větrák je u převodovky a sací kanál je za zadní sedačkou a je součástí karoserie. bez řezání ho tam nejde aplikovat. je ovládán a hlídán teplotním čidlem zabudovaným v teplovzdušném kanálu za přední nápravou v rozbočce do podlahy.čerpadlo s rozbočkou a ventilem na levé straně rámu,výfuk a sací potrubí na pravé straně.to vše včetně termostatu je propojeno svazkem který se zbíhá do "mozku" umístěného pod pojistkovou skříní na plechu před pedály a napojený na vypínač s časovačem už na palubce. takže pokud si to někdo kompletně nerozebere z auta celé sakum prdum komplet,vlastní tak zvanou "mrtvolu" -tedy tu želvu-jediný díl který každý má a chce ho zapojit.smůla.
BN4 je prakticky kompletní.tam většinou chybí pouze propojovací kanál vedle nádrže s termostatem ovládaný bovdenem pod sedadlem řidiče.a právě ty termostaty zapřičiňují požáry(přesněji jejich absence) bez něj spalovací komora prohoří překvapivě rychle.licenční PAL navíc trpěl netěsností ventilu paliva ohlašující se menší či větší explozí po spuštění
správně pracující bufík sepne větrák s vačkou a kladívkem jako v rozdělovači a přes svíčku se zapálí,asi po minutě horký vzduch ohřeje nastavitelný bimetalový termostat a vypne čerpadlo paliva-pak zase sepne a tak dále dokola. po vypnutí se vypne čerpadlo a bufík se po ochlazení!! vypne komplet.proto musí být větrák napojen přímo na baterii.samozřejmě výfuk s ejektorem pro správný tah i za jízdy je další předpoklad pro průser je li nahrazen trubkou proti směru jízdy.samozřejmě by měl mít platnou revizi,kontrolující komoru, seřízení odtrhu, výměny svíčky a já nevím čeho ještě.
ale jinak je to teplo ve westě hodně příjemný-hlavně ráno...

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 - Umístění nezávislého benzínového topení (bufík)

Příspěvekod maxmax » 01 lis 2013

Je to tak jak píšeš, mám to komplet i s výfukem, větrákem, rozbočkou,všema čidlama....plus jeden náhradní, a nic není přestříhané, vypreparoval jsem to neporušené, jen rozpojené konektory :D
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 884
Registrován: 01 pro 2010

Re: T2 - Umístění nezávislého benzínového topení (bufík)

Příspěvekod evinsen » 01 lis 2013

tak to jsi teda opravdu mazák! :wink:


Zpět na “knírač T2a + kulaťák T2b (1968-1979)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host