já třeba měl kliku, že jsem měl zápis o tažném v TP. A druhou kliku, že jsem se nedal při přepisu, kdy mi to chtěli vyškrtnout z TP pro nesoulad se stavem.
I tak nebylo lehké tažné sehnat, buďto bylo dostupné bez koule (nenašel jsem žádné jiné TZ, ze kterého by to pasovalo), nebo s uřezanými držáky zadního nárazníku, které jsem nakonec vzal. Samozřejmě chyběl i štítek, držák zásuvky, zásuvka samotná, šrouby držící kouli, vymezovací podložky mezi držákem a koulí (silné s půlkulatým výbrusem, nejde to vymezit jen plochými podložkami) ... a zadarmo to taky nebylo.
Nicméně výroba všech těch kravin kolem byla imho lehčí, než by byla legalizace.
ad bod 3 - z jezdivého auta to asi nikdo likvidovat nebude. Leda bys znal nějakého sběratele zrušených TP, ze kterého by se to možná dalo papírově vzít. Dále bys musel najít servis, co ti potvrdí odbornou instalaci a pak zajet na STK, kde ti technik typu "K" potvrdí shodnost TZ. A až pak se všemi lejstry na úřad.
Takže pokud najdeš jeté TZ (bod 4), tak budeš muset do zkušebny, protože hádám, že ti Westfalia, nebo Peka nový typový list ke starému TZ nevydá.
A nebo je tu cesta, kdy koupíš nové s homologací u BUSok (nejprve u nich ověřit jakou homologaci to má) a pak by to mělo jít přihlásit. Cenově to nebude nikterak vzdálené od jetého. Dost možná bude ve výsledku i levnější (pro představu za kolik se jeté TZ prodávají
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 8-223-1060)
https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokum ... lang=cs-CZ