T2 - Plechy na motor u knírače T2a
T2 - Plechy na motor u knírače T2a
Ahoj busaři,
můj VWendelín prochází velkou rekonstrukcí a i GO. Mám hormadu opískovaných plechů co kryjou motor a doufám, že je mám všechny. Mám zvolit komaxit nebo lak? U některých si nejsem jist, že jsou v té poloze, jak mají být, všelijak jsem je z motoru dobýval. Popište, prosím svoje zkušenosti.
Díky
Jirka Nešpor z VW BUS klubu Brno
můj VWendelín prochází velkou rekonstrukcí a i GO. Mám hormadu opískovaných plechů co kryjou motor a doufám, že je mám všechny. Mám zvolit komaxit nebo lak? U některých si nejsem jist, že jsou v té poloze, jak mají být, všelijak jsem je z motoru dobýval. Popište, prosím svoje zkušenosti.
Díky
Jirka Nešpor z VW BUS klubu Brno
ahoj, pro odolnost bych zvolil komaxit, ale nejdřív se ujisti, že plechy nepostrádají očka, nemají utrhané závity apod. Posléze do všech závitů našroubuj jako záslepku šrouby M6 a nech udělat komaxit. Při ostrojování mého motoru se kom. projevil jako nezničitelná a nepoškrábatelná povrchová úprava. Všechny plechy sednou tak jak mají, snad to nejde ani zaměnit, jen hlavně pozor na montáž deflektorů chladícího vzduchu, které jsou namontovány POD válci NAD trubičkami zdvihacích tyček. Ty tam musí být za každou cenu a ve správné poloze. Je častým žertem že laik je namontuje NAD válce a je vykydáno.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Tvůj VWendelín je tušim Knírač a ten má jiný plechy než klasika kula?ák.
Nejlepší by bylo sehnat nějaký manuál, kde budou všechny plechy i jejich správné uložení popsány a nakresleny. Určitě bude i něco ke stažení na internetu. A nebo to někde okoukat, třeba z Prakova Doplíku.
S barvou ti neporadím, ale určitě nezapomeň na nehořlavé těsnění, které se vkládá mezi plechy motoru a karoserie, aby motor nenasával horký vzduch z pod auta. Má to dost vliv na chod a životnost motoru.
Nejlepší by bylo sehnat nějaký manuál, kde budou všechny plechy i jejich správné uložení popsány a nakresleny. Určitě bude i něco ke stažení na internetu. A nebo to někde okoukat, třeba z Prakova Doplíku.
S barvou ti neporadím, ale určitě nezapomeň na nehořlavé těsnění, které se vkládá mezi plechy motoru a karoserie, aby motor nenasával horký vzduch z pod auta. Má to dost vliv na chod a životnost motoru.
plechařina všech T1 motorů je vesměs stejná, liší se jen přední a zadní "prsa". Životně důležité plechy, jako je sahara, horní kryty válců, deflektory a spodní plechy jsou na obou stejného principu (nebudu zabíhat do jednokanál X dvoukanál a provedení vyhřívání vzduchového filtru)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
tak trochu jinak:
starej knírač (tuším že tvůj případ) má plechy k motoru úplně stejný jako brouk a ne jako novější kula?ák. Včetně předního nad převodovkou a zadního nad výfukem. Zadní čelo je sundávací a zevnitř má stejnej tvar jako brouk (proto stejný plechy).
Před lakováním je dobré vše nanečisto sestavit. Tím se zkontroluje úplnost, funkčnost všech závitů a otvorů a srovnají se deformace po pískování. Znovu rozebrat a šup do komaxitu. Pokud je bouda na vítr ve slušném nerezavém stavu, pak nedoporučuji pískování. Písek (ocelová dr? či jiné abrazivo) ti odrbe barvu i tam, kam se pak s novou barvou těžko dostaneš.
Pozici plechů můžu nafotit.
starej knírač (tuším že tvůj případ) má plechy k motoru úplně stejný jako brouk a ne jako novější kula?ák. Včetně předního nad převodovkou a zadního nad výfukem. Zadní čelo je sundávací a zevnitř má stejnej tvar jako brouk (proto stejný plechy).
Před lakováním je dobré vše nanečisto sestavit. Tím se zkontroluje úplnost, funkčnost všech závitů a otvorů a srovnají se deformace po pískování. Znovu rozebrat a šup do komaxitu. Pokud je bouda na vítr ve slušném nerezavém stavu, pak nedoporučuji pískování. Písek (ocelová dr? či jiné abrazivo) ti odrbe barvu i tam, kam se pak s novou barvou těžko dostaneš.
Pozici plechů můžu nafotit.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
5šroub má na mysli novějšího kula?áka, knírač do 1970 viz výše
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Tak prosím o shrnutí:
1) Které plechy u Knírače jsou stejné jak broučí a které jiné?
2) Které plechy u kula?áka ne-knírače jsou stejné jak u Knírače?
Takže pro motor 1600 jsou životně důležité plechy shodné nezávisle na tom, kde motor je, zda v brouku nebo kterémkoliv busíku. Motor Typ4 (1.7, 1.8 a 2.0) má tyto životně důležité plechy samozřejmě jiné.
Vnější plechy (za motorem, před motorem a okolo motoru) jsou shodné s broučími v případě ponorky a knírače(?), kdežto kula?ák-B má "ušatější", nezávisle na motoru.
Jest to správně řečeno?
1) Které plechy u Knírače jsou stejné jak broučí a které jiné?
2) Které plechy u kula?áka ne-knírače jsou stejné jak u Knírače?
Takže pro motor 1600 jsou životně důležité plechy shodné nezávisle na tom, kde motor je, zda v brouku nebo kterémkoliv busíku. Motor Typ4 (1.7, 1.8 a 2.0) má tyto životně důležité plechy samozřejmě jiné.
Vnější plechy (za motorem, před motorem a okolo motoru) jsou shodné s broučími v případě ponorky a knírače(?), kdežto kula?ák-B má "ušatější", nezávisle na motoru.
Jest to správně řečeno?
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
knírač do roku 1970 = jako brouk - do posledního plíšku stejný, motory i s plechy jsou záměnné, kromě ovládání výměníků.
knírač v roce 1971 a pozdější kula?ák má odlišný plech nad převodovkou a výfukem (jsou prostě větší, už počítali s větší dírou pro jiný motor)
knírač v roce 1971 a pozdější kula?ák má odlišný plech nad převodovkou a výfukem (jsou prostě větší, už počítali s větší dírou pro jiný motor)
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Díky za rady od odborníků
Trochu jste mi zamotali hlavu, ale uvědomil jsem si, že mám v garáži ještě jeden motor nastrojeného typu, tak to nafotím, odstrojím a posoudím zachovalost jednotlivých kusů. Jinak tu Saharu už mám opískovanou do mrtě, tak doufám, že se tam s tou barvou dostanou...
Díky
Jirka Nešpor
Díky
Jirka Nešpor
Re: T2 - Plechy na motor u knírače T2a
Ahojte mam vonku motor na ocistenie a neviem ako sa daju dat dole tie plechy pod valcami, co su nad trubickami. je tam bordel a chcem to vycistit ked je motor vonku.
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Plechy na motor u knírače T2a
blbě
musíš sundat hlavy a trubičky pod válcema...
musíš sundat hlavy a trubičky pod válcema...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;