T1, T2, T3 - Jakého koupit busa? rady a zkušenosti kupujícím

Uživatelský avatar
Jozef
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 760
Registrován: 22 lis 2004
Bydliště: Trnava

T1, T2, T3 - Jakého koupit busa? rady a zkušenosti kupujícím

Příspěvekod Jozef » 05 čer 2005

Nakolko som mal 3 brouky a chcem si nechať len "Alpenwagen 66" (s jednou prdelou sa nedá sedeť vo všetkých autách), chcel by som z čisto praktických emocionálnych a rodinných dôvodov začať rozmýšlať nad kúpou campového busa T2. Horizont cca 1/2 roka.

Všetci zasvetenci "Bullíci" skúste mi poradiť kde kupovať, ako je to s papiermi, motoricky, typy atd.
Nechcem kupovať vrak, len busa schopného slušnej jazdy, stav cca 3.

Vopred díky za rady.

Uživatelský avatar
Sanci78
Příspěvky: 85
Registrován: 16 led 2005
Bydliště: Južné Slovensko

Příspěvekod Sanci78 » 05 čer 2005

Na slovensku ťažko. Aj mi (teda skoro svokor) kúpil T2 westfaliu, niekde od Nitry cez inzerát, samozrejme bez papierov a stav tiež asi za 3, ale cena bola výborná. Rozmíšlame že na stretávky budeme chodiť z ŠPZkou z chrobáka, lebo farba sedí, rok výroby skoro a v TP má chrobák len že typ 11 a podľa mňa policajt nemá ani šajnu o tom ako vypadá neaký typ 11. :lol:
Šanci & orange bug.

Uživatelský avatar
Jozef
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 760
Registrován: 22 lis 2004
Bydliště: Trnava

Příspěvekod Jozef » 05 čer 2005

Papiere z T3 myslím by nemal byt problém. Tých je tu dosť. Policajt nerozozná typ ani objem motora.
Na novom techničáku z chrobáka je typ karosérie M1 ,
počet lôžok 0, počet miest na sedenie 4. To by musel byť dobrý chuj keby to nespoznal.
Musí byť v papieroch campová úprava?

Uživatelský avatar
Peter
Příspěvky: 193
Registrován: 05 dub 2004
Bydliště: Žilina - SK

Příspěvekod Peter » 06 čer 2005

mozen ti uviest konkretny pripad:
Kulatak vnutri vybaveny ako klasicky kemp, zdvihacia strecha a mam na tom papiere s Varianta. Zatial absolutne ziadny problem pri kontrole. Aj napriek tomu, ze keby niekto porovnal skutovne vahy a miery s velkym technickym tak by sa mu zatocila hlava. Moj osobny nazor je, ze lamat si hlavu nad zhananim orig. papierov na hoc ake VW minimalne na Slovensku a v Cechach nema zmysel.
A uz ked som rozpisany, myslim si, ze kulataka na Slovensku v takom stave - kupis a jazdis nezozenies. A uz toboz nie nejaku kempovu Westfalku. Aj ked na druhej strane stav "3" znamena pre kazdeho nieco ine. Vela stastia pri hladani. (inac jedneho zvysneho kulataka mam na dvore ale nie je to kemp).
Ahoj
A home is not a house

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4381
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 06 čer 2005

Keď už T2 tak aspoň nesku...nú.Nech je vidno do čoho ideš.
Sem tam je na predaj auto ktoré má do pol karosérie nastriekaný asfalt.
Ruky preč. Slušnú Westku za bagateľ asi nezoženieš.
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1804
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvekod Kvak » 06 čer 2005

To Josef: Tady v čechách se občas nějaký Westfálky objeví. Cena tak okolo 80 000 CZK.

Samozřejmě že nejdůležitější je stav karoserie, u Westfálky se pak ještě hodně hledí na stav kempového vybavení. Samo o sobě většinou tvoří polovic ceny auta. Hledáš westfálku s vyklápěcí střechou nebo pevnou zvýšenou střechu?

Co se týče zbytku auta - brzdy ve předu kotoučové, většinou s posilovačem, motor běžně Typ4 2.0, někdy i 1.8. Klasická broučí 1600 taky neni problém.

Chce to trpělivost a šťastnou ruku. Pokud nějak vymyslíš jak s papírama (čistě teoreticky by T2 měl jít na veteránský, ale na Slovensku je to prej byrokratickej marast - ostatně tady taky, ale dá se), nebylo by od věci pátrat v Rakousku nebo Německu.

Hodně štěstí...
Naposledy upravil(a) Kvak dne 06 pro 2005, celkem upraveno 1 x.
Eine Kleine Schwartze Katze

Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 54
Registrován: 25 kvě 2004

Příspěvekod Libor » 17 čer 2005

Nevím jak na Slovensku, ale koupil bych papíry, nebo i s vrakem na T2 a Westfálii bych sháněl venku, tj. Německo nebo Rakousko, a pak zažádal o přestavbu na obytný automobil.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4381
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 17 čer 2005

Libor píše:Nevím jak na Slovensku, ale koupil bych papíry, nebo i s vrakem na T2 a Westfálii bych sháněl venku, tj. Německo nebo Rakousko, a pak zažádal o přestavbu na obytný automobil.


Nieje šanca na žiadnu prestavbu.V tomto smere je Slovensko na špici byrokracie v EU. Keď zostrelíš napr.karosériu tak si skončil vymena je povolená len za novú kúpenu u výrobcu alebo ......... :!:

A k debate o premiestňovaní ŠPZ . Psssst :wink:
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Jozef
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 760
Registrován: 22 lis 2004
Bydliště: Trnava

Příspěvekod Jozef » 28 čer 2005

Ked máte niekto na T2 alebo T3 Westfálií s vyklápacou strechou a vnútornym camp. vybavením papiere z klasickej dodávky mikrobus (6-9 miest) je to rovnaky druh, resp. kategoria vozidla podla T.P. ?
Ked ma zandari zastavia a zacnú cmuchat ? Napriklad za hranicami ?

Dík za rady

Slávek
slavný pilot a dezertér fóra
Příspěvky: 340
Registrován: 31 bře 2004
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Slávek » 28 čer 2005

Papíry mám na T2b 9 míst, původně furgon, dodanou vyklápěcí střechu, kempovou zástavbu, je to putna...v papírech se to neprojeví.
VWzduch je naše moře!

Uživatelský avatar
threeseven
náhodný kreativec
Příspěvky: 2528
Registrován: 13 led 2003
Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
Kontaktovat uživatele:

Jak koupit busa/ponorku?

Příspěvekod threeseven » 18 srp 2005

Jak nejlíp pořídit brouka už víme a jak je to s busama?
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4458
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 18 srp 2005

je to stejný :wink:
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
bugz
zrůdný magor flat4.org
Příspěvky: 1979
Registrován: 12 črc 2005
Bydliště: Kardanová Řečice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bugz » 18 srp 2005

Jak nejlíp pořídit busa/transportéra?

Zásada č. 1: LEVNĚ!

Zásada č. 2: POKUD NEPLATÍ ZÁSADA Č. 1 PAK UTÍKEJTE PRYČ!

Zásada č. 3: jak zde již poznamenal Prak, JE TO SKORO STEJNÝ JAKO S BROUKAMA
flat4 teoretik gang member number 1

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1804
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvekod Kvak » 18 srp 2005

Něco bych k tomu dodal, ovšem nejsem asi ten z nejpovolanějších.

Zásadní rozdíl je v tom, že bus nemá karoserii k podvozku přišroubovanou jak brouk, nýbrž přivařenou k rámu. Ten se zkládá ze dvou podélných "traverz" a několia příčných nosníků. Tyto by měly být zdravé a držet pohormadě, jinak je bus rozklíženej a nebezpečnej.
Případné prohnilosti v podlaze lze nahradit kusem (vlnitého) plechu. Ponejvíc koroze lze nalézt většinou v čumáku a předních podbězích.
O zbytku platí víceméně totéž co o brouku.
Co se týče motoru obecně: Podmínky na chlazení jsou v busu o něco horší, takže velmi důležité je, zda nejsou díry v oplechování moptoru a zda je okolo motoru (reps. ve škvíře mezi plechy a komorou) těsnění. V principu jde o to, aby se do motorové komory nedostával horký vzduch, který je tlačen větrákem od hlav a válců pod auto. Pak chlazení není problém. Pokud tedy narazíte na neutěsněnou motorovou komoru, je zřejmé, že motor byl trápen při vyšších teplotách se všemi důsledky, které z toho plynou. Laxnost majitele k tomuto faktu svědčí o přístupu.
Pro srovnání - 100 Km bez takto utěsněné komory způobovalo, že na alternátoru nešla udržet ruka a měrka oleje tak tak že rudě nežhnula. Po instalaci neděravých plechů a onoho těsnění (nehořlavé z ADIPu za cca 600,-) alternátor přijemně hřeje a měrka se dá vzít do ruky.
Další podstatný rozdíl je, zda je bus vybaven motorem Typ1 (1600) nebo Typ4 (1.7, 1.8, 2.0). Debaty o tom, co je lepší nebo horší, respektive optimalní pro dané využití vedeme jinde. Zde bych chtěl jen poznamenat, že Typ4 motor (oprava, díly) vyjde dráž a není nijak kompatibilní s broučím motorem, vyjma principu "flat4 aircooled".
Busíci byly stavěni na to, aby vozily náklad (až do 1 tuny) a jejich váha je takřka dvojnásobná oproti brouku. 1600 motor s odpovídající převodovkou není nižádným problémem. Prak dokonce vyhrál sprinty s 1300. Do busů užitkových se dávaly převodovky silné, zatímco campery se osazovaly převodovkami rychlými.

Výše zmíněné platí o kula?ácích, motory Typ4 se týkají až verze T2b (1972+).

O ponorkách a? mluví zasvěcenější.
-howgh-
Eine Kleine Schwartze Katze

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4458
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 18 srp 2005

v době sprintů už tam asi dva dny byla 1600 jednokanál. Sice vyjetá plečka, ale pořád ještě několik desítek tisíc najede. Nejshnilejší místa jsou podobná jak u brouka. Problém je v tom, že není nic šroubovaného, jak už poznamenal kvak. Neexistuje výměna blatníků bez sváření, prahy se nedají vyměniv v kuse, aj. Jak už někde píchnete, vaříte celé auto (pokud jen novými plechy nepřikrejete staré.
Nejshnilejší místa bývají držáky heveru, přední blatníky s podběhy, především přední část, prahy, zadní čelo a dveře. Mechanika obdobná, jen o něco těžší. Důležitá byla poznámka bugze (jak pěkně se skloňuje :twisted: ) - kupovat levně. Bývají levnější jak brouci, ovšem s větším zřetelem na stav.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 136
Registrován: 25 dub 2006
Bydliště:

doklady

Příspěvekod Míra » 24 kvě 2006

No buse jsem si koupil s doklady ale jsou na 2 litra české a já bych chtěl 1,6 třeba německé aby to byl veterán a odpovídalo to autu ! Provoz takto mi zatím nevadí policemani ani netuší co je to za motor jen pojistka mi straší vždy před spaním.......nenajde se někdo nabídněte !

Uživatelský avatar
threeseven
náhodný kreativec
Příspěvky: 2528
Registrován: 13 led 2003
Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
Kontaktovat uživatele:

Re: doklady

Příspěvekod threeseven » 24 kvě 2006

Míra píše:No buse jsem si koupil s doklady ale jsou na 2 litra české a já bych chtěl 1,6 třeba německé aby to byl veterán a odpovídalo to autu ! Provoz takto mi zatím nevadí policemani ani netuší co je to za motor jen pojistka mi straší vždy před spaním.......nenajde se někdo nabídněte !


po dokladech se piď vinzerci - VW krámy ke koupi
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...

Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 136
Registrován: 25 dub 2006
Bydliště:

doklady

Příspěvekod Míra » 24 kvě 2006

budu se " píídit " co mi klávesnice dovolí !

Uživatelský avatar
REDH0T
hlavwa motorovwa
Příspěvky: 2792
Registrován: 03 lis 2005
Bydliště: brno t1

ac

Příspěvekod REDH0T » 08 čer 2006

pro znova a znova příchozí zájemce o typ 2, model t1 (ponorka) shrnu několik obecně známých skutečností, vedoucích k pořízení buse :

1. Dobré finanční zázemí
2. vyjasněný vztah k vozidlu
3. technické zázemí
4. odolná psychika

Před nákupem t1 je třeba si uvědomit, že se jedná o projekt typu Temelín. Již od začátku by měl zájemce zvážit, zda je fyzicky, psychicky i finančně schopen uvést vozidlo do provozuschopného stavu. Používám-li pojem provozuschopný - neztotožňuji jej s pojmem výstavní.

poznámkou výše naznačuji, že již samotné pořízení vozidla je nemalou finanční investicí. A to jsme sotva na začátku. Odmyslíme-li variantu, že má člověk k dispozici 200.000 - 350.000 Kč, k pořízení vozu, renovovaného již koncem osmdesátých let (čti v nepůvodním stavu, z dostupných neoriginálních dílů, mnohdy nevyráběných pro tento typ vozů) anebo vozidla v původním stavu, pojízdného, na němž se již výrazně podepsal zub času, nezbývá nám, než nákup naprosto zdevastovaného kusu, kde se člověk nemůže orientovat podle rad pro nákup brouka.

Koroze je téměř na všech viditelných místech, motor zpravidla vymontovaný z auta - stav a původ neznámý, mnohé doplňky chybí, plechy do 30 cm od země téměř nežijí. Máte jedinou možnost - brát nebo nechat ležet. Za vámi čekají další zájemci.

Je to mnohdy falešná daň za jméno, pocit výjímečnosti vozidla, historickou tradici a pověst, která t1 provází. Vozidlo se těší velkému zájmu západoevropských sběratelů a finanční poměřování se s těmito lidmi v boji o ucházející kousky je prakticky nemožné.


Je-li zájemce o koupi t1 vnitřně smířen s výše uvedenými skutečnostmi, zbývá odhalit zdroje. Jsou tři. Česká republika, Evropa a zámoří. Pro zasvěcené to není tajemstvím, berte tento příspěvek jako návod pro začínající hledače vozidla.

1. Česká republika

V současné době se na našem trhu dlouhodobě objevuje k prodeji několik vozů. Jejich cena kopíruje západoevropský trh a majitelé se s ohledem na ekonomickou sílu českého prostředí pokoušejí vozidla prodat i do zahraničí. Cena odpovídá poptávce a nelze očekávat, že za částku do 50.000 Kč pořídíte automobil s vyřešenými doklady, k dennímu užívání bez potřeby dalších, i několikanásobných investic. Jedná se zpravidla o vraky pořízené v zahraničí, kterých se majitel zbavuje buď z důvodu zastavení vlastního projektu nebo vozidlo již s úmyslem dalšího prodeje pořídil.

Další kapitolu tvoří vozy v pokročilém stavu renovace, vozidla v původním udržovaném stavu a vozidla již dříve renovovaná (čti jako poznámka viz výše). Ceny těchto automobilů se pohybují od cca 200.000 do 400.000 Kč a odrážejí pořizovací náklady a investici majitele, případně očekávané reakce zahraničního trhu. Takovýchto vozidel se však na českém trhu v současné době nachází omezené množství a je nutné podotknout, že všechna vyžadují další citelnou finanční investici.

zdroje : tyto stránky, veteran.cz

2. Evropa

Evropa, jako kolébka t1 je ovlivněna cenovou politikou zejména anglických restaurátorských firem. T1 je nedostatkové zboží a akce podobné nabídce automobilky Škoda, z devadesátých let - sleva za vaše staré auto, vymetla ze stodol bavorských sedláků spoustu skvostného materiálu. Tímto směrem tedy cesta nevede. Objíždět vesnice a ptát se po starých autech je bez znalosti místních poměrů a vztahů nesmysl.

Zajímavé nabídky se čas od času objevují na stránkách restaurátorských firem. Tyto společnosti se vzdávají projektů, které jsou pro ně finančně nezajímavé s ohledem na náročnost renovace nebo z důvodu změny priorit firmy. Mohou však být zajímavé pro našince, který se rozhodl, že toto auto prostě musí mít. Z výše uvedeného však deklaruji, že i v tomto případě se jedná o vraky za hranicí životnosti. Navíc je třeba reagovat rychle a zapomenout na výtky k prodejci ve smyslu poškozeného čalounění, chybějícího vnitřního vybavení, neodborných zásahů, či neexistence původních dokladů. Za Vámi v soutěži o vozidlo stojí dalších x zájemců a pokud máte to štěstí, že se o prodeji dozvíte téměř v den jejího zveřejnění a vozidlo není již předtím vyselektováno do spřízněných rukou je třeba jednat rychle.

Toto pravidlo platí i pro nejrozšířenější způsob nabývání T1 - ebay, mobile.de, tj. internetový nákup na slepo. I tady platí rychlost, ochota akceptovat jakýkoliv stav, schopnost reagovat na okamžitou nabídku a hlavně - zapomění na jakékoliv pojízdné modely Samby s třiadvaceti okny. K mání samozřejmě občas jsou. Ale tady se bavíme o cenách hluboce překračujících částku 500.000 Kč.

Jednou až dvakrát za měsíc se však na evropském internetovém trhu objeví vozidlo, které je dostupné i našinci. Chce to být na tuto situaci připraven, psychicky si předem vyjasnit otázku vlastního zájmu a hlavně mít vyřešeno financování.

Výjimečně se podaří získat vozidlo po původním vlastníkovi, v zachovalém stavu, případně z uložených zdrojů. Jak jsem však uvedl výše, je to o nadstandarních osobních kontaktech a obrovské porci štěstí. I tato cesta je však finančně nákladná a rovná se pořízení pojízdného vozidla v ČR.

Zdroje : mobile.de, ebay.de

3. Zámoří

Komerčně nejznámější server, věnující se vzduchem chlazeným vozům vw zná každý. TheSamba.com. Na tomto serveru se objevuje spousta vozidel v různém stádiu životnosti a samozřejmě i v žalostném stavu, za ceny přijatelnější než je nákup v Evropě. Je to dáno do jisté míry existencí subkultury, která se kolem těchto vozidel točí, vnímáním dopravního prostředku jako spotřebního zboží a cenám na trhu a vztahem američanů k automobilismu vůbec.

Najdete vedle sebe noblesně zrestaurovaná auta a vypálené vraky, tuningové démony a obyčejné vozy. Co hrdlo ráčí.

Obrázek o ceně si musí člověk udělat sám, a nesmí zapomenout na připočtení cca 50 tisíc Kč za přepravu do přístavu, nalodění, převoz do ČR a uhrazení potřebných správních a manipulačních poplatků a cel. Cena se tak dostává téměř na tu evropskou. V zámoří je výrazně větší výběr, pořizovací cenu může navýšit i osobní návštěva a pobyt v USA. Zde se však dá využít služeb českých specializovaných firem.

zdroj : thesamba.com

Všechny varianty mají svoje pro a proti. Všechny jsou však o dobré psychice, spoustě financí, množství trpělivosti a obrovské porci následné práce.

Pořízení buse je jenom začátek. To horší teprve přijde. Ale nebojte se, bus vám to tisíckrát vrátí.
Naposledy upravil(a) REDH0T dne 09 čer 2006, celkem upraveno 11 x.
German Classic but Motorhead isn´t Hawkwind

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 08 čer 2006

hezky řečeno
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)


Zpět na “knírač T2a + kulaťák T2b (1968-1979)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host