T1, T2, T3

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12078
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Terminologie na tomto fóru

Příspěvekod Sam » 02 lis 2010

Zrejme narazka na debatu v topiku (tematu) o Pepcu. Pokud ti to bude sSatte postacovat, vez, ze slovo venturi jsem pouzil jen proto, ze jsem si na cesky ekvivalent nevzpomnel. Navic mi neprijde vhodne behem debaty menit slovnik a kdyz jeden mluvi o venturi odpovidat difusorem, pripadne kdyz nekdo zacne s Deck Height(DH) odpovidat mu detonacni sterbinou, atp. Sice by byli jazykovedci spokojeni, ale vznikl by jeste vetsi chaos nez nyni.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Terminologie na tomto fóru

Příspěvekod Pětišroub » 02 lis 2010

výška kompresního prostoru
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Terminologie na tomto fóru

Příspěvekod Petr914 » 02 lis 2010

...no...chuapci...

...difuzor je konicky se rozšiřující kanál...jak u karburace...tak kupříkladu zadní část F1 a okruhovejch speciálů,kde to funguje tak,že čim níž je deska(plocha podlahy) u silnice...tim vyšší je průtok vzduchu pod vozem...díky difuzoru na zádi vozu...čimž se zvýší přítlak na auto,protože pod nim proudí vzduch rychleji než nad ním...vytváří se podtlak...kterej vůz "přisává" k vozovce...tendle difuzor je třešnička na dortu u Venturi efektu...protože ho násobí...

...Venturi neboli Venturiho trubice...je totiž konicky se zužující a rozšiřující kanál...kterej má za následek zvýšení rychlosti průtoku plynů...alébrž kapalin...

...čili Venturi by bez difuzoru nefungovala...ale venturi je přesně to zúžení...na který Sam odkazoval v Pepco topicu...

...difuzor je tedy v podstatě součástí Venturiho trubice...nemyslim si,že je to věc naprosto totožná...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Terminologie na tomto fóru

Příspěvekod sSATYRr » 02 lis 2010

Sam píše:Zrejme narazka na debatu v topiku (tematu) o Pepcu. Pokud ti to bude sSatte postacovat, vez, ze slovo venturi jsem pouzil jen proto, ze jsem si na cesky ekvivalent nevzpomnel. Navic mi neprijde vhodne behem debaty menit slovnik a kdyz jeden mluvi o venturi odpovidat difusorem, pripadne kdyz nekdo zacne s Deck Height(DH) odpovidat mu detonacni sterbinou, atp. Sice by byli jazykovedci spokojeni, ale vznikl by jeste vetsi chaos nez nyni.


Same, ja si puvodne myslel, ze venturi je nejaka skvela featura pouzivana v "performance carbs" - takze prvy dotaz bezelstny, nasledne Petr prolomil nevedomi, ktere v radosti dane poznanim vyvolalo hravou reakci :D
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4458
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Terminologie na tomto fóru

Příspěvekod prak » 02 lis 2010

Petr914 píše:...difuzor je tedy v podstatě součástí Venturiho trubice...nemyslim si,že je to věc naprosto totožná...


no a difuzor bez venturiho trubice není difuzor, a venturi trubka bez difuzoru není venturi trubka
čímž se obloukem dostáváme k tomu, že oboje samostatně není nic, čili je to totéž :wink:
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Terminologie na tomto fóru

Příspěvekod Petr914 » 02 lis 2010

...praku nezbejvá než dodat...že máš naprostou pravdu...a neni to žádná ironie...je to prostě fakt... :lol:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Terminologie na tomto fóru

Příspěvekod john » 03 lis 2010

Petr914 píše:...praku nezbejvá než dodat...že máš naprostou pravdu...a neni to žádná ironie...je to prostě fakt... :lol:


nesuhlasim....
pri toku kvapaliny alebo plynu vo Venturiho trubici po zuzenej casti nastane efekt difuzie...
Difuzor / diffuser / je samostatna entita, ktora nie je viazana na Venturiho efekt...pouzitie a prevedenie ma vela foriem...je dobre porovnavat hrusky s hruskami...

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4658
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: Terminologie na tomto fóru

Příspěvekod Mr.Vaahaa » 03 lis 2010

Ale no tak...zase se perete?
Co se sejít ve Venturiho pizzerii a pokecat :-)

http://eatventuri.com/
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4458
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Terminologie na tomto fóru

Příspěvekod prak » 03 lis 2010

houby praní, jen každý mluvíme o něčem jiném :wink:
naopak konečně konstruktivní diskuze, která může vést k řešení - správnému výkladu

pokud beru difuzor jako součástku, pak je samostatnou entitou
pokud jako součást fyzikálního - hydrodynamického, nebo aerodynamického jevu, pak je podmínkou pro vznik venturiho efektu (paradoxu), ať už vypadá jako zůžená trubka nebo zvednutý zadek na autě

tedy co vlastně v eng názvosloví znamená "venturi" u karburátorů?
v češtině to chápu jako průměr trubice X průměr a tvar difuzoru
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Terminologie na tomto fóru

Příspěvekod Pětišroub » 03 lis 2010

Mohl bys nás tam všechny odvýzt westfálkou..a cestou bychom to mohli šmejknout přes Tibet..nebo jinou oblíbenou turistickou destinaci :-) Užijeme si spoustu legrace.

podstatný je, že když půjdu do obchodu v anglosaský zemi a budu potřebovat tu předmětnou součástku, tak řeknu "ken aj hev a 38 milimítr venturis for máj dellz plís?" "yes, sure, you want chinese or italian?" když půjdu v Čechách, řeknu "Dobrý den, rád bych difuzory o rozměru 38mm pro moje karburátory Dellorto" "Nemáme, nevedeme, ale můžeme vám to objednat. Ozvěte se za 2 měsíce" takže různé názvy, stejný význam.

Obdržím následující součástku, ideálně ve čtyřech exemplářích:

Obrázek
(obrázek je pouze ilustrativní)

O tuhle součástku se zajímá ten, kdo ví, k čemu slouží, jaký efekt má na plnění motoru, ví jakou momentálně má a jakou přibližně potřebuje.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4458
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Terminologie na tomto fóru

Příspěvekod prak » 03 lis 2010

no konečně máme v těch hruškách jasno
v englang názvem jevu tedy zdá se označují součástku, která ho vytváří
děkujeme, rozejděte se :wink:
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Terminologie na tomto fóru

Příspěvekod Pětišroub » 03 lis 2010

nashledanou u řešení dalšího pseudoproblému :wink:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Terminologie na tomto fóru

Příspěvekod Petr914 » 03 lis 2010

...já věděl,že to nebude jednoduchý a tak sem včas zastavil...ale vidim,že to bylo jen mezipřistání...

...nebyl čas ptát se kdo je kdo...úkol zněl jasně...zastavit venturiho trubici... :mrgreen:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Terminologie na tomto fóru

Příspěvekod sSATYRr » 03 lis 2010



Es tut mir leid. Mutti
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß

kaja213
Příspěvky: 3
Registrován: 13 kvě 2013

Re: T1, T2, T3

Příspěvekod kaja213 » 13 kvě 2013

Moc zdravím. Prosím, je tu někdo nejlépe blízko Plzně, kdo bych chtěl svézt nevěstu a ženicha :-) z Nečtin do Plas (cca 25 km) dne 15. 6. 2013 po 15 hodin svou T1? Zájemci prosím napište na kaja213@seznam.cz - moc předem děkuji, Kája

Oldschool_dave
Příspěvky: 18
Registrován: 30 zář 2015

Re: T1, T2, T3

Příspěvekod Oldschool_dave » 13 lis 2015

Zdravim vas prave jsem poridil busika T1 z brazilie nasel by se.prosim nekdo kdo by byl ochoten ofotit zadni stranu VT s tech. Daty? Popr kde bych tyto data sehnal abych nemel problem s.prihlasenim

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12078
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: T1, T2, T3

Příspěvekod Sam » 13 lis 2015

Oldschool_dave píše:Zdravim vas prave jsem poridil busika T1 z brazilie nasel by se.prosim nekdo kdo by byl ochoten ofotit zadni stranu VT s tech. Daty? Popr kde bych tyto data sehnal abych nemel problem s.prihlasenim

Ahoj Dejve,

Aby ti někdo pomohl, chtělo by to upřesnit, o jaký bus se jedná, z jakého roku, atp. Ideálně kdybys poslal nějakou fotku. Třeba pak někdo odpoví, kdo má podobný model. Snadná cesta je kontaktovat VW automuzeum. Krom certifikátu autenticity za 50euro umí i za 35euro poslat datasheet s údaji přesně pro tvůj vůz. Stačí jenom vyplnilt číslo podvozku, model a adresu....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5478
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1, T2, T3

Příspěvekod udeeska » 14 lis 2015

Chtelo by to VIN cislo.M Code v Brazilii nejsou,lepili to ze vseho mozneho. Dej vice informaci...rok vyroby atp,ze by se dalo neceho chytit.Jestli mas ponorku z roku 1976 (CKD Fleetline Kombi) tak mas raritu,protoze tech se vyrobilo jen a pouze naposledy 789 kusu ze zbytku co se nahromadily ve fabrice!!!
Bez informaci a fotek je tento topic bezcenny,musis byt konkretni jinak jses mrtvej Homolka... :wink:
Vwase nocni sichta...

Oldschool_dave
Příspěvky: 18
Registrován: 30 zář 2015

Re: T1, T2, T3

Příspěvekod Oldschool_dave » 14 lis 2015

Dle stitku je cislo 269272 je to 15ti okeni verze a bus a myslim zeto ma 32kw nemam u sebe papiry mam je na dilne
Přílohy
P1230417.JPG
IMG_20151011_174808.jpg
IMG_20151010_105743.jpg

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5478
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1, T2, T3

Příspěvekod udeeska » 15 lis 2015

No pekne =D> .Otevri si svuj topic,je to zajimavej model.V tomle pripade nejsou zadny kody,ale staci Ti rok vyroby a jak jsi psal potrebujes opravdu informace z VT.BH znamena B=Brazilien a H=1500cc 42Ps motor.Tohle oznaceni se davalo od roku 67 do roku 1976,pred tim bylo na stitku pouze B s cislem treba B5 coz znamenalo,ze vyroben v roce 1965 a motor byl 1200cc 34Ps,takze asi mas preci jen ten skoro posledni model.Zadni dvere jsou z ponorky 61/62,nevidim bocni dvojte dvere,jestli se klika otevira nahoru nebo dolu...dej rok vyroby,ja myslim,ze je vyroben v roce 1972.. esli mas na papirech,rozepis se covece :wink: .Vpredu mas logo VW urcite vylisovane do plechu,jestli ano jestlipak vis proc?
Vwase nocni sichta...


Zpět na “knírač T2a + kulaťák T2b (1968-1979)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti