T2 - Elektroinstalace pro kempování
- Giovanni
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 bře 2014
- Bydliště: Plzeň
Re: T2 - Elektroinstalace pro kempování
Ahoj, abych nevytvářel zbytečně další thread, postnu dotazy sem:
1) Je nějaký způsob, jak ověřit, zda lednička trojkombinace origo westfalia helsinki funguje na 12V? Je tam uvnitř někde nějaká pojistka? Prostě mám pocit, že to na těch 12V vůbec nechladí, vím, že nelze čekat velkej výkon, ale alespoň trošku rozdíl bych měl poznat. Tak bych to rád nějak vyzkoušel.
2) Zároveň druhej dotaz - zda je normální, že lednice na plyn chladí jenom pokud je auto na rovině? Stačí aby to bylo trošku nakloněný někam a už nechladí. Vaaha říkal, že to je normální, že plamínek musí směřovat přímo vzhůru, ale zdá se mi, že kolikrát stojím úplně rovně a stejně to nechladí. A jindy jo.
Díky všem
1) Je nějaký způsob, jak ověřit, zda lednička trojkombinace origo westfalia helsinki funguje na 12V? Je tam uvnitř někde nějaká pojistka? Prostě mám pocit, že to na těch 12V vůbec nechladí, vím, že nelze čekat velkej výkon, ale alespoň trošku rozdíl bych měl poznat. Tak bych to rád nějak vyzkoušel.
2) Zároveň druhej dotaz - zda je normální, že lednice na plyn chladí jenom pokud je auto na rovině? Stačí aby to bylo trošku nakloněný někam a už nechladí. Vaaha říkal, že to je normální, že plamínek musí směřovat přímo vzhůru, ale zdá se mi, že kolikrát stojím úplně rovně a stejně to nechladí. A jindy jo.
Díky všem
Stará láska možná rezaví, ale na to to nejezdí
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Elektroinstalace pro kempování
Ahoj, tak na 12 voltů to má chladit v podstatě stejně jako na 220, sáhni si přímo na chadicí boxík, a poznáš to, na plyn to chladí jen na úplný rovině proto, že potřebuješ doplnit chladicí médium [-X
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: T2 - Elektroinstalace pro kempování
2) Zároveň druhej dotaz - zda je normální, že lednice na plyn chladí jenom pokud je auto na rovině? Stačí aby to bylo trošku nakloněný někam a už nechladí. Vaaha říkal, že to je normální, že plamínek musí směřovat přímo vzhůru, ale zdá se mi, že kolikrát stojím úplně rovně a stejně to nechladí. A jindy jo.
Ahoj, mám stejnou zkušenost a za tím účelem jsem si pořídil malou vodováhu (taky v karavanšopu) a klíny. Ona lednička, hoří, hřeje okolí, ale nechladí. Stejně tak po příjezdu musím tak 30 minut čekat, než se chladivo zklidní.
A vodováhu užiju i při vyrovnání kamenného grilu.
Jirka Vendelín
Ahoj, mám stejnou zkušenost a za tím účelem jsem si pořídil malou vodováhu (taky v karavanšopu) a klíny. Ona lednička, hoří, hřeje okolí, ale nechladí. Stejně tak po příjezdu musím tak 30 minut čekat, než se chladivo zklidní.
A vodováhu užiju i při vyrovnání kamenného grilu.
Jirka Vendelín
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Elektroinstalace pro kempování
No, klíny patří do základního vybavení každýho kempaře [-X já to rovnám od oka
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- Giovanni
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 bře 2014
- Bydliště: Plzeň
Re: T2 - Elektroinstalace pro kempování
Super, dík chlapi, takže když to na 12V nechladí, tak to prostě nechladí ... je nějakej způsob, jak odhalit, kde je chyba?
A co se toho chladícího média týče, dá se to sehnat? Pod čím to mám hledat? Díky!
A co se toho chladícího média týče, dá se to sehnat? Pod čím to mám hledat? Díky!
Stará láska možná rezaví, ale na to to nejezdí
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Elektroinstalace pro kempování
Do Ti doplní jedině v servisu na chladničky, plnicí hrdlo je na tvrdo zapájený. co se týče 12 V tak bude asi v kelu topné tělísko, takže zkusit po proměření sehnat jiné Možná taky servis kempingových chladniček...............
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- Giovanni
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 bře 2014
- Bydliště: Plzeň
Re: T2 - Elektroinstalace pro kempování
Tak jo, ale neni to tak, že jsou tam nějaký freony nebo tak něco, co už se nevyrábí, že ne Takže servis to jistí, ale nejdřív budu muset přijít na to, jak jí vymontovat ven ) Dík za rady
Stará láska možná rezaví, ale na to to nejezdí
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Elektroinstalace pro kempování
Sraz a hospodská debata bude zde...
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 501&start=" onclick="window.open(this.href);return false;
pak jí smáznu, ať to tu nezaplkáme...
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 501&start=" onclick="window.open(this.href);return false;
pak jí smáznu, ať to tu nezaplkáme...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re:
Zdravím,máš prosím průřezy kabeláže k přívodu od nabíječky do relé a od alternátoru do baterie ?Grossraum píše:Vím, že už byly dávno objeveny celovodiče a jiné podobné vychytávky, ale nač vymýšlet vymyšlené? Např. taková T3 Joker: 2 baterky oddělené relátkem a origo 220V nabíječka v lavici. Levá baterka pro kemp, pravá pro startování. 90A alternátor dokáže spolehlivě dobít obě baterky (samozřejmě záleží na délce jízdy). Ta startovací ale nebude přece vůbec vybíjena, neb bude odpojena. 150Ah baterka je sice hezký macíček, ale do Busa trochu velká. 68-72Ah je ta správná a maximální velikost. Do kulatýho se vejde ještě o něco větší (88-100Ah), ale je to o kontakty zad. lampy. Pro kemp bych doporučil tzv. trakční baterku.
- BUTCH bus
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1606
- Registrován: 16 čer 2009
- Bydliště: Nedaleko Samby
Re: Re:
Já odpovím:Jarda píše:Zdravím,máš prosím průřezy kabeláže k přívodu od nabíječky do relé a od alternátoru do baterie ?Grossraum píše:Vím, že už byly dávno objeveny celovodiče a jiné podobné vychytávky, ale nač vymýšlet vymyšlené? Např. taková T3 Joker: 2 baterky oddělené relátkem a origo 220V nabíječka v lavici. Levá baterka pro kemp, pravá pro startování. 90A alternátor dokáže spolehlivě dobít obě baterky (samozřejmě záleží na délce jízdy). Ta startovací ale nebude přece vůbec vybíjena, neb bude odpojena. 150Ah baterka je sice hezký macíček, ale do Busa trochu velká. 68-72Ah je ta správná a maximální velikost. Do kulatýho se vejde ještě o něco větší (88-100Ah), ale je to o kontakty zad. lampy. Pro kemp bych doporučil tzv. trakční baterku.
Průřez 6 mm. Je to dle schéma originál elektroinstalace, už jsem to tady někam napsal.
A teď já.
Pojistku mezi startovací baterii a připínací relé. Jakou a kam? Asi co nejblíže baterii a jakou? Myslím typ, ne že 40A.
OndraS
Re: T2 - Elektroinstalace pro kempování
Zalezi na chuti kazdeho soudruha. Jiste ze pojistku co nejblize zdroji. Provedeni jak jsem rekl dle chuti. Bud dnesni klasickou autonozovku v pouzdre na kabel, nebo klidne starou keramiku do toho pouzdra bajonetoveho. Je to "ganz burt". Ja mam autonozovku asi 20A.
- BUTCH bus
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1606
- Registrován: 16 čer 2009
- Bydliště: Nedaleko Samby
Re: T2 - Elektroinstalace pro kempování
No nožovka do auta plného krásnách starých pojistek se mi cpát nechce.
Toto:
http://www.gme.cz/pojistkove-pouzdro-na ... 1-p829-002" onclick="window.open(this.href);return false;
či toto:
http://www.gme.cz/pojistkove-pouzdro-na ... 7-p829-101" onclick="window.open(this.href);return false;
máš namysli?
To je na málo ampér, ne?
Toto:
http://www.gme.cz/pojistkove-pouzdro-na ... 1-p829-002" onclick="window.open(this.href);return false;
či toto:
http://www.gme.cz/pojistkove-pouzdro-na ... 7-p829-101" onclick="window.open(this.href);return false;
máš namysli?
To je na málo ampér, ne?
OndraS
Re: T2 - Elektroinstalace pro kempování
"Zaklad" bych videl v tom neobjednavat v shopech ala GM a spol
Zkusil bych jine, treba Automarket Sukorady.
Treba
https://www.automarket-sukorady.cz/auto ... zovy-kabel" onclick="window.open(this.href);return false;
Zkusil bych jine, treba Automarket Sukorady.
Treba
https://www.automarket-sukorady.cz/auto ... zovy-kabel" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: T2 - Elektroinstalace pro kempování
Tak nevim jestli nozove pojistky nebude ta nejmene bolestna cesta. Posledni dobou se mi stava ze se mi pojistka zapece (plast se roztavi) a musim ji vymenit. ted uz je to potreti. Nevim jestli to je tim ze jezdim po nezpevnenych cestach (spatne tlumice), nebo je ta skrinka s pojistkama blbe namontovana a nebo ....BUTCH bus píše:No nožovka do auta plného krásnách starých pojistek se mi cpát nechce.
Hakuna Matata
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Re: T2 - Elektroinstalace pro kempování
...a nebo:bussman píše:...nebo je ta skrinka s pojistkama blbe namontovana a nebo ....
- veľké prechodové odpory na fastonoch, na kontaktoch
- veľké prechodové odpory v samotných kábloch (vekom)
Poistkovú skrinku treba celú vybrať, každý jeden kontakt aj na poistke aj na fastone obrúsiť, všetky fastony na kábloch nakrimpovať nové. Všade tam po rokoch vzniká prechodový odpor a tým pádom teplo. A niekedy dosť veľké. Druhá vec sú samotné káble. Po tých rokoch majú už aj ony svoj vnútorný odpor vplyvom oxidácie medi vyšší ako zamlada. Ak ich nie je možné vymeniť, odporúčam dozadu namontovať odľahčovacie relé. Ak máš 2 karburátory Solex, tak len po zapnutí zapaľovania Ti cez spínaciu skrinku do sytičov tečie cca 3A. Tzn. Celým busom tam aj naspäť. K tomu pridáš svetlá... A ja osobne som zozadu potiahol ešte jednu samostatnú vetvu z kempovacej baterky, ktorá napája autorádio, zásuvku zapaľovača, chladničku, vnútorné osvetlenie a menič 230V.
...možno sa mýlim.
Re: T2 - Elektroinstalace pro kempování
Diky moc... kdyz to uvedu na pravou miru tak ta zlobiva pojistkova skrin je prave hozena na druhou "kempovaci baterku" na separatni vetvi. Je uplne nova, takze kontakty a kabely jsou v pohode. Jedine co me napada je to jak to je zapojene. Z baterky vedou 2x2,5 kabely do pojistkove skrinky na prvni pojistku, od te je to rozvedeno v serii ke kazde pojistce. Myslim si ze to muze byt kamen urazu.
PS: baterka napaji radio, topeni (vetraky), lednici, menic 230V, apod
PS: baterka napaji radio, topeni (vetraky), lednici, menic 230V, apod
Hakuna Matata
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Elektroinstalace pro kempování
Některé nové plastové pojistky fungují jak topná tělíska. Doporučuji změnit značku nebo použít klasické keramické.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: T2 - Elektroinstalace pro kempování
Měnič na vlastni separe pojistku a vlastni, pokud mozno radneho prumeru, kabel. Odvdeci se to
Jinak u 12V se vetsinou rika ze 1mm2 = 10A.
Tece tam proud, trvaly, na ty topitka. Pak jeste na volnobezne ventily a dale skoro trvalej proud pro civku neb pri nejakych 4000ot/min je to skoro trvale A bezne taky cca 3A takze v sume to muze delat 8 - 10A
Jinak u 12V se vetsinou rika ze 1mm2 = 10A.
Tece tam proud, trvaly, na ty topitka. Pak jeste na volnobezne ventily a dale skoro trvalej proud pro civku neb pri nejakych 4000ot/min je to skoro trvale A bezne taky cca 3A takze v sume to muze delat 8 - 10A
Re: T2 - Elektroinstalace pro kempování
Ahoj,nevíte jaké startovací proudy má t2b ,2 litr benzín ?
za ten propojovač baterii (cyrix) se dáva pojistka (chtěl bych tam dát odpovídající) -ve schematu píšou 120 A - ale je to obecný údaj.
dik
za ten propojovač baterii (cyrix) se dáva pojistka (chtěl bych tam dát odpovídající) -ve schematu píšou 120 A - ale je to obecný údaj.
dik
KINDERKRANKENWAGEN samozvaný prezident Sudetenbuslandmanschaftu