T2, T3 - Jak přidat 12V zásuvku?
T2, T3 - Jak přidat 12V zásuvku?
Potřeboval bych si udělat do buse 12 V zásuvku abych tam moch mít GPS. Stačí když napojim na tvrdo na baterku drát, pak pojistku pak zásuvku a na kostru? nebo se tam šoupe eště nějakej předřadnej odpor? a jakou tu pojistku? dík moc
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
jo stačí tak. Pojistku podle příkonu GPS (cca 2x tolik)
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
předpokládám, že nepoleze přes celý auto dozadu k baterce. Samo že od pojistek a poznámka že až za klíček je celkem na místě
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Spike = špička (napětí, proudu)john píše:V pripade takeho pouzitia zapojenie vyssie spomenute nie je dobre riesenie z viacerych dovodov, GPS by malo byt trvale pripojene cez ochranny stabilizovany obvod, aby "spikes" pri nabijani,alebo nespravne nastavenom regulatore naznicili GPS,co zjavne nie je lacna vec.
no v tom GPS pojistka je a to 2 A ale raděj ještě jednu bych tam dal. Ale potřaboval bych aby to běželo i při vypnutym motoru. mam k tomu gps připojený i PDA tak abych moch třeba na filmy koukat a tak. Ale asi ten drát potáhnu vod baterky protože tam mam v tý elektrice jednak hroznej bordel a jednak ani nevim z který pojistky to vzít. Když si to natáhnu z baterky tak aspoň budu vědět kterej to je drát a na co je - u těch vostatních si nejsem moc jistej
To je divoke.Ked mas kluc v zapalovani vypnuty,nic ,co je zapojene cez spinaciu skrinku nefunguje.Ked zapnes kluc na polohu,ked svietia kontrolky oleja a dobijania,prud ide aj do cievky a podla polohy kontaktov v rozdelovaci bud ich pali,alebo nie.Nie je zdrave mat kluc zapnuty a motor v klude.
Cize pre Teba plati len trvale pripojenie na zdroj napatia,nezavisly na spinacej skrinke.
Ked oplyvas meracim pristrojom / jednoduchym / zistis na poistkovej skrinke , kde Ti ukazuje 12V pri vypnutom zapalovani.Je to zvycajne najhrubsi cerveny kabel. na koniec toho kabla pripojis podla svojich najlepsich schopnosti bud rozvodkou / nastrckovou / ,alebo priletujes kabel priemeru asi 1.0 mm2 kabel ku GPS./Nieco ako kabel k radiu,ktory ma in line poistku asi 3-4 A.To je Tvoj +. Minus zoberies kdekolvek z kostry auta. Zisti,aka je polarita zasuvky na GPS.Najpravdepodobnejsie je to + na kolik v GPS zasuvke.
TO SI VSAK MUSIS OVERIT,aby si to neprepoloval.Tym mas GPS zapojeny na stale napatie,t.j.nezavisle na polohe spinacieho kluca.
Ked mas s tymto popisom problem,kludne napis.
Cize pre Teba plati len trvale pripojenie na zdroj napatia,nezavisly na spinacej skrinke.
Ked oplyvas meracim pristrojom / jednoduchym / zistis na poistkovej skrinke , kde Ti ukazuje 12V pri vypnutom zapalovani.Je to zvycajne najhrubsi cerveny kabel. na koniec toho kabla pripojis podla svojich najlepsich schopnosti bud rozvodkou / nastrckovou / ,alebo priletujes kabel priemeru asi 1.0 mm2 kabel ku GPS./Nieco ako kabel k radiu,ktory ma in line poistku asi 3-4 A.To je Tvoj +. Minus zoberies kdekolvek z kostry auta. Zisti,aka je polarita zasuvky na GPS.Najpravdepodobnejsie je to + na kolik v GPS zasuvke.
TO SI VSAK MUSIS OVERIT,aby si to neprepoloval.Tym mas GPS zapojeny na stale napatie,t.j.nezavisle na polohe spinacieho kluca.
Ked mas s tymto popisom problem,kludne napis.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
[smilie=rofl5.gif] keď máš na gps tak si to daj odborne namontova? 8)Grossraum píše:Skoro bych ti doporučil, abys to svěřil někomu, kdo už alespoň jednou v životě připojoval rádio.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
To jepravda. Ale když už bych ušetřil na GPS, ušetřil bych eště nějakej peníz i na odborný zapojení.john píše:A zase sme u tej specialnej mentality.Ked mas na Porsche,mas aj na trojnasobne ceny za opravy.Bullshit.
Kolko ludi pomaly setri na to,aby si naplnili tuzbu nieco mat a postom,ked to maju su brani ako prachaci,ktorych treba odlahcit od tej spusty penazi.
btw: Co asi tak koštuje GPSka? Má to totiž celkem dost lidí, takže to asi nebude výsada horních deseti tisíc...
To John: Jde o to, že na Porše prostě neušetříš ani z nadprůměrný mzdy. To chce prostě najít job, kterej echt posype. Neříkám, že s tím souhlasím, říkám jen, že chápu jednání obchodních subjektů: Pokud má na Porše, bude mít i na drahej lak a bez velkýho smlouvání ty prachy upustí. Majitele nejlevnějších aut budou žehrat na každou korunu, pokud je tedy chci mít za zákazníky, nesmim je vystrašit vysokou cenou. Majitel Porše se lekne až o několik řádů vejš, tak proč to nezkoušet.
Znovu opakuji: Já takhle nesmýslím, ztotožňuji se s Johnem. Říkám jen, že chápu, proč jiní chtějíé po majitelích Porše víc peněz za defakto stejnou práci.
- Grossraum
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 314
- Registrován: 27 bře 2004
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Proč by měl hned běžet do SERVISU, stačí, když to svěří, nebo se při montáži poradí s někým, komu je aspoň jasný systém +/- a pojistek.Kvak píše:Znovu opakuji: Já takhle nesmýslím, ztotožňuji se s Johnem. Říkám jen, že chápu, proč jiní chtějíé po majitelích Porše víc peněz za defakto stejnou práci.john píše:A zase sme u tej specialnej mentality.Ked mas na Porsche,mas aj na trojnasobne ceny za opravy.Bullshit.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
každopádně člověk, kterej neví,jak zjistit, kterej kabel je + a - by asi neměl sám zapojovat nic, ani poté, co zde bylo řečeno jak na to.
Buď servis nebo alespoň "pod dozorem" někoho zkušenějšího. Následný požár by mohl být dražší než mrzký peníz ušetřený z instalaci v servisu.
Nechci nikoho tímto urážet nebo machrovat, každej holt umíme něco jinýho, ale s elektrikou a brzdama není sranda....
Buď servis nebo alespoň "pod dozorem" někoho zkušenějšího. Následný požár by mohl být dražší než mrzký peníz ušetřený z instalaci v servisu.
Nechci nikoho tímto urážet nebo machrovat, každej holt umíme něco jinýho, ale s elektrikou a brzdama není sranda....
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
a je a je a jeyahoďák píše: ale s elektrikou a brzdama není sranda....
brouk má všeho všudy "dva dráty". Pokud výrobce GPS předpokládá zapojení na 12V, tak u výrobku bude i schema zapojení. A jistě tak jednoduché, že stačí vzpomenout na fyziku pro základní školy.
Pokud schema není, tak je někde symbol zapojení zásuvky, pak už zas není co řešit.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.