T2, T3 - Jak přidat 12V zásuvku?

Uživatelský avatar
bus gus
Příspěvky: 28
Registrován: 05 led 2005

T2, T3 - Jak přidat 12V zásuvku?

Příspěvekod bus gus » 03 kvě 2005

Potřeboval bych si udělat do buse 12 V zásuvku abych tam moch mít GPS. Stačí když napojim na tvrdo na baterku drát, pak pojistku pak zásuvku a na kostru? nebo se tam šoupe eště nějakej předřadnej odpor? a jakou tu pojistku? dík moc

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4457
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 03 kvě 2005

jo stačí tak. Pojistku podle příkonu GPS (cca 2x tolik)
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 03 kvě 2005

Ked to napojis natvrdo,zasuvka bude pod napatim aj pri vypnutom zapalovani,co nie je celkom zdrave.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4457
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 03 kvě 2005

předpokládám, že nepoleze přes celý auto dozadu k baterce. Samo že od pojistek a poznámka že až za klíček je celkem na místě
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1804
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvekod Kvak » 03 kvě 2005

Pokud ovšem chceš GPS použít k zabezpečení, resp. vypátrání ukradenýho auta, pak musí bejt zásuvka pod napětím i bez klíčku, to dá rozum...
Naposledy upravil(a) Kvak dne 03 kvě 2005, celkem upraveno 1 x.
Eine Kleine Schwartze Katze

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 03 kvě 2005

V pripade takeho pouzitia zapojenie vyssie spomenute nie je dobre riesenie z viacerych dovodov, GPS by malo byt trvale pripojene cez ochranny stabilizovany obvod,aby "spikes" pri nabijani,alebo nespravne nastavenom regulatore naznicili GPS,co zjavne nie je lacna vec.

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1804
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvekod Kvak » 03 kvě 2005

john píše:V pripade takeho pouzitia zapojenie vyssie spomenute nie je dobre riesenie z viacerych dovodov, GPS by malo byt trvale pripojene cez ochranny stabilizovany obvod, aby "spikes" pri nabijani,alebo nespravne nastavenom regulatore naznicili GPS,co zjavne nie je lacna vec.


Spike = špička (napětí, proudu)
Eine Kleine Schwartze Katze

Uživatelský avatar
bus gus
Příspěvky: 28
Registrován: 05 led 2005

Příspěvekod bus gus » 04 kvě 2005

no v tom GPS pojistka je a to 2 A ale raděj ještě jednu bych tam dal. Ale potřaboval bych aby to běželo i při vypnutym motoru. mam k tomu gps připojený i PDA tak abych moch třeba na filmy koukat a tak. Ale asi ten drát potáhnu vod baterky protože tam mam v tý elektrice jednak hroznej bordel a jednak ani nevim z který pojistky to vzít. Když si to natáhnu z baterky tak aspoň budu vědět kterej to je drát a na co je - u těch vostatních si nejsem moc jistej :)

Uživatelský avatar
bus gus
Příspěvky: 28
Registrován: 05 led 2005

Příspěvekod bus gus » 04 kvě 2005

no a kdybych to chtěl zapojit tak aby to fungovalo když bude klíček v zapalování ale motor nepoběží tak to mam připojit někam k tomu klíčku?

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 04 kvě 2005

To je divoke.Ked mas kluc v zapalovani vypnuty,nic ,co je zapojene cez spinaciu skrinku nefunguje.Ked zapnes kluc na polohu,ked svietia kontrolky oleja a dobijania,prud ide aj do cievky a podla polohy kontaktov v rozdelovaci bud ich pali,alebo nie.Nie je zdrave mat kluc zapnuty a motor v klude.
Cize pre Teba plati len trvale pripojenie na zdroj napatia,nezavisly na spinacej skrinke.

Ked oplyvas meracim pristrojom / jednoduchym / zistis na poistkovej skrinke , kde Ti ukazuje 12V pri vypnutom zapalovani.Je to zvycajne najhrubsi cerveny kabel. na koniec toho kabla pripojis podla svojich najlepsich schopnosti bud rozvodkou / nastrckovou / ,alebo priletujes kabel priemeru asi 1.0 mm2 kabel ku GPS./Nieco ako kabel k radiu,ktory ma in line poistku asi 3-4 A.To je Tvoj +. Minus zoberies kdekolvek z kostry auta. Zisti,aka je polarita zasuvky na GPS.Najpravdepodobnejsie je to + na kolik v GPS zasuvke.
TO SI VSAK MUSIS OVERIT,aby si to neprepoloval.Tym mas GPS zapojeny na stale napatie,t.j.nezavisle na polohe spinacieho kluca.
Ked mas s tymto popisom problem,kludne napis.

Uživatelský avatar
bus gus
Příspěvky: 28
Registrován: 05 led 2005

Příspěvekod bus gus » 12 kvě 2005

ok. dík moc za radu. zkusim to dát nějak dohromady

Uživatelský avatar
Grossraum
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 315
Registrován: 27 bře 2004
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Grossraum » 13 kvě 2005

Skoro bych ti doporučil, abys to svěřil někomu, kdo už alespoň jednou v životě připojoval rádio.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4381
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 13 kvě 2005

Grossraum píše:Skoro bych ti doporučil, abys to svěřil někomu, kdo už alespoň jednou v životě připojoval rádio.


[smilie=rofl5.gif] keď máš na gps tak si to daj odborne namontova? 8)
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 13 kvě 2005

A zase sme u tej specialnej mentality.Ked mas na Porsche,mas aj na trojnasobne ceny za opravy.Bullshit.
Kolko ludi pomaly setri na to,aby si naplnili tuzbu nieco mat a postom,ked to maju su brani ako prachaci,ktorych treba odlahcit od tej spusty penazi.

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1804
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvekod Kvak » 13 kvě 2005

john píše:A zase sme u tej specialnej mentality.Ked mas na Porsche,mas aj na trojnasobne ceny za opravy.Bullshit.
Kolko ludi pomaly setri na to,aby si naplnili tuzbu nieco mat a postom,ked to maju su brani ako prachaci,ktorych treba odlahcit od tej spusty penazi.


To jepravda. Ale když už bych ušetřil na GPS, ušetřil bych eště nějakej peníz i na odborný zapojení.

btw: Co asi tak koštuje GPSka? Má to totiž celkem dost lidí, takže to asi nebude výsada horních deseti tisíc...

To John: Jde o to, že na Porše prostě neušetříš ani z nadprůměrný mzdy. To chce prostě najít job, kterej echt posype. Neříkám, že s tím souhlasím, říkám jen, že chápu jednání obchodních subjektů: Pokud má na Porše, bude mít i na drahej lak a bez velkýho smlouvání ty prachy upustí. Majitele nejlevnějších aut budou žehrat na každou korunu, pokud je tedy chci mít za zákazníky, nesmim je vystrašit vysokou cenou. Majitel Porše se lekne až o několik řádů vejš, tak proč to nezkoušet.
Znovu opakuji: Já takhle nesmýslím, ztotožňuji se s Johnem. Říkám jen, že chápu, proč jiní chtějíé po majitelích Porše víc peněz za defakto stejnou práci.
Eine Kleine Schwartze Katze

Uživatelský avatar
Grossraum
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 315
Registrován: 27 bře 2004
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Grossraum » 13 kvě 2005

Kvak píše:
john píše:A zase sme u tej specialnej mentality.Ked mas na Porsche,mas aj na trojnasobne ceny za opravy.Bullshit.


Znovu opakuji: Já takhle nesmýslím, ztotožňuji se s Johnem. Říkám jen, že chápu, proč jiní chtějíé po majitelích Porše víc peněz za defakto stejnou práci.


Proč by měl hned běžet do SERVISU, stačí, když to svěří, nebo se při montáži poradí s někým, komu je aspoň jasný systém +/- a pojistek.

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1804
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvekod Kvak » 13 kvě 2005

Grossraum píše:Proč by měl hned běžet do SERVISU, stačí, když to svěří, nebo se při montáži poradí s někým, komu je aspoň jasný systém +/- a pojistek.


Já jsem psal "ušetřil bych na odborný zapojení..." ... Takže třeba se stavit na Sobíně =)
Eine Kleine Schwartze Katze

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8687
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 13 kvě 2005

každopádně člověk, kterej neví,jak zjistit, kterej kabel je + a - by asi neměl sám zapojovat nic, ani poté, co zde bylo řečeno jak na to.
Buď servis nebo alespoň "pod dozorem" někoho zkušenějšího. Následný požár by mohl být dražší než mrzký peníz ušetřený z instalaci v servisu.

Nechci nikoho tímto urážet nebo machrovat, každej holt umíme něco jinýho, ale s elektrikou a brzdama není sranda....

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4457
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 13 kvě 2005

yahoďák píše: ale s elektrikou a brzdama není sranda....


a je a je a je :twisted:
brouk má všeho všudy "dva dráty". Pokud výrobce GPS předpokládá zapojení na 12V, tak u výrobku bude i schema zapojení. A jistě tak jednoduché, že stačí vzpomenout na fyziku pro základní školy.
Pokud schema není, tak je někde symbol zapojení zásuvky, pak už zas není co řešit.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8687
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 13 kvě 2005

prak píše: A jistě tak jednoduché, že stačí vzpomenout na fyziku pro základní školy.

no právě.....


Zpět na “knírač T2a + kulaťák T2b (1968-1979)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host