Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Odpovědět
Uživatelský avatar
mira
Příspěvky: 32
Registrován: 11 kvě 2011
Bydliště: Zlín

Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od mira »

Zdravim všechny.

Chystám se namontovat posilovač brzd včetně hlavního válce do knírače s bubnovýma brzdama.
Rád bych se zeptal: Má s tím někdo nějaké zkušenosti? Je tam nějaké úskalí? Zatím mi vychází, že by to mělo být OK.

Jen nevím, jestli osadit do systému regulátor tlaku zadních brzd, nebo ne.

Tuším, že od 08/1970 se montovaly posilovače na bubnové brzdy, ale nikde se nepíše, jestli tam ten regulátor byl nebo ne. Od r 1971 se už montovaly kotouče a tam už musí být - to je bez debat.

Máte k tomu prosím, někdo bližší info?

Děkuju.

m
... je to nakažlivé a špatně se to léčí ...

kratatom
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 288
Registrován: 20 lis 2005

Re: Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od kratatom »

Jen poznamka: Mam na T2a 5/1971 predni brzdy kotoucove, ale stale bez posilovace. Je to knirac zepredu i zezadu. A zbastleny to neni, vse je puvodni stav. Takze predni kotouce i bez posilovace ano.

Uživatelský avatar
mira
Příspěvky: 32
Registrován: 11 kvě 2011
Bydliště: Zlín

Re: Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od mira »

Děkuju za poznámku ... takže nejdřív byly jen kotouče a potom už jen posilovač s kotoučema?
Neexistovala v Evropě i kombinace bubny + posilovač? V Brazílii to prý takto jezdilo, ale nemám k tomu žádné bližší info (průměry prasátek, válce ...)
Jde mi o to, že nevím, jestli je s bubnovýma brzdama nutný omezovač zadních brzd (třeba Škoda 1203 ho neměla). Jestli to omezení brzdného účinku není dáno již samotnou konstrukcí brzdičů (větší pakny + duplex průměr 25,4 versus menší pakny + simplex průměr 22,2)
... je to nakažlivé a špatně se to léčí ...

Uživatelský avatar
mira
Příspěvky: 32
Registrován: 11 kvě 2011
Bydliště: Zlín

Re: Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od mira »

... ještě mě napadá ... a je v případě kotoučů bez posilovače namontován omezovač zadních brzd?

děkuju ...
... je to nakažlivé a špatně se to léčí ...

Uživatelský avatar
mira
Příspěvky: 32
Registrován: 11 kvě 2011
Bydliště: Zlín

Re: Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od mira »

Tak jsem trochu pátral v archivu prospektů na TheSamba.com ...

tady je výsledek - no moc moudrý z toho nejsem, ale vypadá to, že se opravdu dodával posilovač i na bubnové brzdy, ale jen jako vybavení za příplatek ... jen pořád nevím, jak s tím omezovačem ...

budu rád za Váš názor ...
Přílohy
Přehled brzd.JPG
... je to nakažlivé a špatně se to léčí ...

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od evinsen »

Brzdy samotný mají konstrukčně řešený brzdný síly. Se změnami na kolech se měnily i konstrukce hlavního válce a do konce roku 72 je v tom celkem hokej pokud to chceš mít naprosto origo.pak jsou průměry hl. válce jednotný pro posilovač i pro klasiku. Ale brzdy bez posilovač jsou běžný i na busech z roku 77. A brzdí perfektně. S tím omezovačem se setkávám pravidelně se dá říct až na béčku a na kotoučích to pravidlem zpočátku nebylo. Jeho konstrukce pracuje ne jako klasický zátěžák nápravy ale jako protišokový omezovač. Ten tlak tam napere taky ale s malou prodlevou aby se zadek kouusnul později než předek. Nic víc neumí a jako bezpečnostní pojistka se na všechny trhy nezaváděl jednotně

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od evinsen »

Jednotný válce mám na mysli 25 pro posilovač a 22 tuším pro klasiku

Uživatelský avatar
mira
Příspěvky: 32
Registrován: 11 kvě 2011
Bydliště: Zlín

Re: Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od mira »

... tak, trochu jsem dnes pátral na webu a počítal a závěr je následující:

Origo bubnové brzdy na mojem T2a (všechny bubny D=250mm, obložení přední = 55mm, zadní = 45mm; vpředu duplex, vzadu simplex)
mají rozdělení brzdné síly v poměru:

70,29 vpředu / 29,71 vzadu, což je prakticky ideální rozložení.

Co se týká omezovače bzdné síly zadní nápravy - ten má smysl v jen případě kotoučové přední brzdy, která má při stejném smykovém tření mnohem menší brzdnou sílu, než ostatní typy brzd při stejných podmínkách (viz graf). Takže kotoučová brzda potřebuje 4,3x větší sílu na cm2 obložení, než bubnový duplex. Proto se začal montovat omezovač na zadní nápravu, protože síla potřebná na intenzivní brždění přední kotoučové brzdy by úplně zablokovala zadní kola.

Tož tak. ... a už s tím nebudu prudit ... :D
Přílohy
graf brzd.JPG
... je to nakažlivé a špatně se to léčí ...

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od evinsen »

Hendikep kotoučů vyrovnává konstrukční změna na tandemu hlavního brzdového válce pro kotouče kdy při brždění se veškerá kapalina posílá do brzdičů a po nárůstu tlaku vepředu se přes pružinu která jak je tvůj výpočet správný je více než 4x silnější než přední,natlakovavá zadní okruh.Změny dolaďuje zpětný ventil na tandemu zadního okruhu. Proto omezovač nebyl nutnou podmínkou.

Uživatelský avatar
mira
Příspěvky: 32
Registrován: 11 kvě 2011
Bydliště: Zlín

Re: Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od mira »

Zdravim všechny,
Tak, hotovo. Operace provedena, pacient žije.

O víkendu jsem dokončil přestavbu klasických bubnových brzd bez posilovače na klasické bubnové brzdy s posilovačem.

Posilovač jsem použil brazilský busový včetně válce (TRW Varga). Má o jednu díru navíc, ale odvzdušňovák to spravil.

Spolu s tím jsem natáhl nové trubky, vyměnil hadice a dal nové přední prasátka.

Posilovač drží na ocelové konzole přichycené přes dva svorníky na nápravě v místech, kam patří. Tzn., žádný svár, žádná díra navíc, vše jde kdykoli vrátit zpět.

Podtlak veden od vývodu na sání (nátrubek tam už byl) kombinací gumové hadice na podtlak (origo z Anglie) a FESTO hadice 12mm.

První dojmy? Je to boží.

Přikládám pár fotek …


Mějte se...

m
IMG_20190609_153103_(1024_x_768).jpg
IMG_20190609_153054_(1024_x_768).jpg
IMG_20190609_153038_(1024_x_768).jpg
IMG_20190609_152753_(1024_x_768).jpg
IMG_20190609_152743_(1024_x_768).jpg
IMG_20190609_152716_(1024_x_768).jpg
IMG_20190609_152716_(1024_x_768).jpg (125.01 KiB) Zobrazeno 6929 x
... je to nakažlivé a špatně se to léčí ...

Uživatelský avatar
Vendelin
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1258
Registrován: 08 led 2010
Bydliště: Brno

Re: Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od Vendelin »

VIdíš, jak jsi šikovnej. A hlavně se mi líbilo, jak si položil dotaz a vzápětí sis na něj odborně odpověděl.
Trochu mi to připomnělo poslední bývalou manželku :)
Tak ať to brzdí, vypadá to solidně.

Jirka

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od Sam »

Jak vlastně funguje posilovač ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

mlok
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 492
Registrován: 11 led 2006
Bydliště: Podlesí u Příbrami

Re: Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od mlok »

pěkný... jsou zde ale i tací, kteří by rádi viděli celý auto... ukaž :-)
mlok

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od udeeska »

Sam píše:Jak vlastně funguje posilovač ?
Podlakem vzduchu zpod příruby pod karburátorem,nebo originální sání vzduchu s přípojkou na hadici podtlaku.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od Sam »

Aha takze nejaka podtlakova nadoba. Neni mi ale jasne jak ta nadoba brzdi. To jako pedalem otevru nadobu a ona za mne zacne tlacit na brzdovy valec ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od lális »

Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od evinsen »


Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od udeeska »

Sam píše:Aha takze nejaka podtlakova nadoba. Neni mi ale jasne jak ta nadoba brzdi. To jako pedalem otevru nadobu a ona za mne zacne tlacit na brzdovy valec ?
:D máš určitě nějaké moderní civilní auto ..... zajeď na vrchol kopce, začni sjíždět dolů a vypni (nezamkni) zapalování. Hned uvidíš jaký je rozdíl brzdového účinku. Hlavně nikoho nenabourej [-o<
Vwase nocni sichta...

Holandan
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 731
Registrován: 10 říj 2007

Re: Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od Holandan »

mlok píše:pěkný... jsou zde ale i tací, kteří by rádi viděli celý auto... ukaž :-)
mlok

Se Ti jako stýská? :)

Holandan.
Vaše jistota je ve zgarbech.

mlok
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 492
Registrován: 11 led 2006
Bydliště: Podlesí u Příbrami

Re: Posilovač brzd do Knírače T2a 1970

Příspěvek od mlok »

... trochu... dost

Odpovědět