T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1982
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod Skid » 02 bře 2018

U mě šoupnu, dotahnu nahoru a odchod na parek. Zatim mi to take funguje krasne, snad bude i dal. :-D
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

kratatom
Příspěvky: 244
Registrován: 20 lis 2005

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod kratatom » 02 bře 2018

Pětišroub píše:Ja je vetsinou zaklapnu za zadni hranu. Neni s nima potom potreba vubec mrdat. Momentalne chodi tak perfektne, ze obcas neni treba ani dotahovat. Tak jen aby nam vydrzelo.


"To nedelas dobre s tema sirkama, Jaromire" :-). I kdyz dvere chodi dobre nebo spatne, tak zasadne doporucuji zavirat jednou rukou a za kliku. Manzelce takto v nasi prvni busi sezone zustal mezi karoserii a zadni hranou dveri prst a malem o nej prisla. Nastesti s tim nejebla moc a tak tam zustal ten odskok na dotazeni klikou. Berte to jako sdeleni osobne ziskane zkusenosti a male varovani.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod Pětišroub » 02 bře 2018

já k tomu natočím instruktážní video asi. Koneckonců po 5524 dnech existence fora by si zasloužilo první videotutoriál.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4457
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod prak » 02 bře 2018

no já s tím vždy jebnul jak malej parchant a že má klika ještě jinou fci než otevírat mě nikdy nenapadlo
manuály čtu až když všechno zklame a to se nestalo :twisted:
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 652
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod eLzyx » 02 bře 2018

to se týká jen áčka, nebo i nás béčkařů?
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 642
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod tarmara » 02 bře 2018

eLzyx píše:to se týká jen áčka, nebo i nás béčkařů?

Pokud si dobře pamatuju rozborku táhel od kliky, tak na béčku nic co by dovíralo zadní zámek není. Na to tam je perko v zadním zámku - měl jsem to celé rozebrané, protože mi nezaskakoval. Vyčistit, odhnojit, promazat, na 4 pokus správně sestavit....a dveře fungují i na postrčení zezadu...
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

kratatom
Příspěvky: 244
Registrován: 20 lis 2005

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod kratatom » 02 bře 2018

Docvaknuti zadniho zamku soupacek klikou smerem nahoru je pouze pro knirate acko. To varovani proti skripnuti prstu je ale pro obe verze :-).

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1946
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Beercity
Kontaktovat uživatele:

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod martin_100 » 02 bře 2018

To je dobrý když jsem měl kilčo co nebylo za kilčo tak sem si zabouch malíček do dveří u dědovo 105. Měla staboučký rámy oken dveří oproti kilu a já blb mladej byl zvyklej přibouchávat dveře za rám. Aj krev byla prolita #-o

Omlouvam se za ot.

JirkaB
Příspěvky: 247
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod JirkaB » 04 bře 2018

Nechci se plést do diskuze, ale dovírání je i u T2b.
Minimálně na ročníku co má zámek v klice. Zámek z kliky se odstěhoval až později, ne hned 1973.
Já mám jedno z prvních T2b, zámek v klice, ovládání zámku 1x lanko 1xtyč ...ale dovírání klikou funguje. (2x tyč končilo 1970)
Jak je to u t2b se zámkem ve dveřích, to nevím.. rok 1974 nebo 1975? Kdy se zámek odstěhoval? Možná stejně jako víčko nádrže? První béčka mají dvířka, mladší jen zátku...
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5468
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod udeeska » 05 bře 2018

JirkaB píše:Nechci se plést do diskuze, ale dovírání je i u T2b.
Minimálně na ročníku co má zámek v klice. Zámek z kliky se odstěhoval až později, ne hned 1973.
Já mám jedno z prvních T2b, zámek v klice, ovládání zámku 1x lanko 1xtyč ...ale dovírání klikou funguje. (2x tyč končilo 1970)
Jak je to u t2b se zámkem ve dveřích, to nevím.. rok 1974 nebo 1975? Kdy se zámek odstěhoval? Možná stejně jako víčko nádrže? První béčka mají dvířka, mladší jen zátku...

...proto je to diskuze.....zamek pod klikou od srpna 1973,to same se tyka vicka nadrze bez dvirek posunute vice do zadu,takze soupaci dvere muzou byt otevrene behem tankovani, tedy modelovy rok 1974. Zavirani na T2a bylo nejen vysvetleno v manualu majitele, ale bylo i pro blby primo nad/za klikou soupacek.....
Přílohy
VWT2Specifications48.jpg
VWT2Specifications49.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5468
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod udeeska » 05 bře 2018

Jeste zpet ke slunecnim clonam. Byl tez rozdil drzaku ze strany zpetneho zrcatka (na prvnim obrazku drivejsi verze),ktery se podle me zmenil (neni zminka v hysterii) pro modelovy rok 1970,tedy v srpnu 1969...
Přílohy
IMG_2547.JPG
IMG_2546.JPG
Vwase nocni sichta...

JirkaB
Příspěvky: 247
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod JirkaB » 07 bře 2018

udeeska píše:...proto je to diskuze.....zamek pod klikou od srpna 1973,to same se tyka vicka nadrze bez dvirek posunute vice do zadu,takze soupaci dvere muzou byt otevrene behem tankovani, tedy modelovy rok 1974. Zavirani na T2a bylo nejen vysvetleno v manualu majitele, ale bylo i pro blby primo nad/za klikou soupacek.....


No, dvířka nádrže zmizela, zbyla jen zátka, posunutí dozadu, to si nejsem jist, ale i nádrž dvířkatá neměla kolizi s plně otevřenými šoupačkami. Otevřu šoupačky na doraz a končí "2cm" (nevím,odhad) od otevřených dvířek nádrže. Dvířka nádrže mají pant vpravo, tak není problém "zleva" tankovat. Takže pokud došlo k posunu dozadu, tak ne kvůli šoupačkám, už s dvírkama to měli kluci německý dobře vymyšlený. Zrušení dvířek bych viděl na "trendy" důvod. V té době víčka zmizely i na Škodách ...prostě In byla viditelná zátka. Jirka
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

JirkaB
Příspěvky: 247
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod JirkaB » 07 bře 2018

udeeska píše:Jeste zpet ke slunecnim clonam. Byl tez rozdil drzaku ze strany zpetneho zrcatka (na prvnim obrazku drivejsi verze),ktery se podle me zmenil (neni zminka v hysterii) pro modelovy rok 1970,tedy v srpnu 1969...


Jsi si jist? Ten řízlej držák u zrcátka je pro vyklopení clony a otočení po směru jízdy, když sluníčko pere z boku a tobě pálí na kebuli. Odklapnu, otočím a stíním slunko z bočních dveří. Já na 8/1972 to tak mám.
Viz moje foto - kvalita strašná, jelikož jde o výřez z fotky z cesty do Tater. Obrázek ukazoval hory přes přední sklo a strop byl "černý" pás vzhledem ke kontrastu, takže počítačově přesvětlené, že z hor zbyl bílý flek a ze tmy se vyloupla stínítka.
Přílohy
clona.jpg
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

JirkaB
Příspěvky: 247
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod JirkaB » 07 bře 2018

.. atady jsou ty Tatry :-)
Přílohy
2016_Tatry_ 059.JPG
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5468
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod udeeska » 08 bře 2018

JirkaB píše:
udeeska píše:Jeste zpet ke slunecnim clonam. Byl tez rozdil drzaku ze strany zpetneho zrcatka (na prvnim obrazku drivejsi verze),ktery se podle me zmenil (neni zminka v hysterii) pro modelovy rok 1970,tedy v srpnu 1969...


Jsi si jist? Ten řízlej držák u zrcátka je pro vyklopení clony a otočení po směru jízdy, když sluníčko pere z boku a tobě pálí na kebuli. Odklapnu, otočím a stíním slunko z bočních dveří. Já na 8/1972 to tak mám.
Viz moje foto - kvalita strašná, jelikož jde o výřez z fotky z cesty do Tater. Obrázek ukazoval hory přes přední sklo a strop byl "černý" pás vzhledem ke kontrastu, takže počítačově přesvětlené, že z hor zbyl bílý flek a ze tmy se vyloupla stínítka.


Jistej si jeden nikdy není...jedna slečna mě ujišťovala že je na praskach a já platil léta alimenty :D
Že se to vyklápí je jasné akorát je to po létech velmi křehké,takže nedoporučuji s tím hýbat do pozice dveří.
Já koupil tyhle plné i se stínítkama,ale může být, že to není originál. Budu po tom pátrat....
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5468
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod udeeska » 08 bře 2018

JirkaB píše:
udeeska píše:...proto je to diskuze.....zamek pod klikou od srpna 1973,to same se tyka vicka nadrze bez dvirek posunute vice do zadu,takze soupaci dvere muzou byt otevrene behem tankovani, tedy modelovy rok 1974. Zavirani na T2a bylo nejen vysvetleno v manualu majitele, ale bylo i pro blby primo nad/za klikou soupacek.....


No, dvířka nádrže zmizela, zbyla jen zátka, posunutí dozadu, to si nejsem jist, ale i nádrž dvířkatá neměla kolizi s plně otevřenými šoupačkami. Otevřu šoupačky na doraz a končí "2cm" (nevím,odhad) od otevřených dvířek nádrže. Dvířka nádrže mají pant vpravo, tak není problém "zleva" tankovat. Takže pokud došlo k posunu dozadu, tak ne kvůli šoupačkám, už s dvírkama to měli kluci německý dobře vymyšlený. Zrušení dvířek bych viděl na "trendy" důvod. V té době víčka zmizely i na Škodách ...prostě In byla viditelná zátka. Jirka


Nemáš pravdu. Dvířka v první verzi nebylo možné otevřít při plne otevřených soupacích dveřích [-X . Teprve až druhá verze od srpna 1971 do srpna 1973 to umožňovala ,dvirka tez byly vice hranatejsi a neni mozne je zamenit s prvnim typem, na prvnim a druhem obrazku. V té době bylo též menší víčko nádrže bez VW loga. Co se tyce bezdvirkoveho nalevu posledni verze,tak se jednalo o usporu nakladu. Nakonec je videt,ze T2b vypada dost ochuzen, nema ventilacky oken a tak podobne ale ceny sly nahoru.Zajimavosti v uspore jsou I ruzne druhy kabelaze,treba bez kabelu pro spateckova svetla a podobne.Kabelaze se dokonce presne vymerovaly aby nekde nebylo nejakych centimetru navic (coz plati dodnes) Preci jen med byla v te dobe strategicky material.....
Tak to asi že začátku kluci německý nedomysleli :D
Přílohy
IMG_20180126_115616443.jpg
IMG_20180126_115629025.jpg
IMG_20180307_164556190.jpg
IMG_20180307_164538128.jpg
Vwase nocni sichta...

JirkaB
Příspěvky: 247
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod JirkaB » 08 bře 2018

Tak to kapituluji, já mám ročník 1973, tak jsem rád, že nemám 70ku, to bych o dvířka nebo prsty nebo šoupačky asi přišel a nějaká nadnárodka možná o celou benzínku ...zastavíš otevřeš nádrž, čerpáš a najednou osazenstvo dostane nápad jít ven, i to v zadní brázdě a prásk.. no to tedy kluci nemecký neměli vymyšlený..au, au... ale to zelený "flokování" na fotce je nádherný...
Jirka
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

JirkaB
Příspěvky: 247
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod JirkaB » 08 bře 2018

Jo a ten zpátečkových světel na 1975 jsem řešil na Doce. To mi hlava nebrala, u knírače chápu, couvačky byly dodo, ale u kulatýho jsou od přechoďáka u každýho, tedy skla, ale drátek za příplatek. To mi hlava nebere, já jej pořád hledal ve svazku, počítal a počítal a pořád chyběl a von tam neměl být, on býval sólo i mezi L+P světlem...ne jen k převodovce :-)
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5468
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod udeeska » 09 bře 2018

JirkaB píše:Jo a ten zpátečkových světel na 1975 jsem řešil na Doce. To mi hlava nebrala, u knírače chápu, couvačky byly dodo, ale u kulatýho jsou od přechoďáka u každýho, tedy skla, ale drátek za příplatek. To mi hlava nebere, já jej pořád hledal ve svazku, počítal a počítal a pořád chyběl a von tam neměl být, on býval sólo i mezi L+P světlem...ne jen k převodovce :-)

Zpateckova svetla byly za priplatek na objednavku u VW dealera,pozdeji se dodavaly standartne (najdu snad datum odkdy).
Do US sli zpateckova svetla na vsechny vozy automaticky uz dokonce od ponorky 1966 (DOT),tak jako jine zeme v Evrope mely sve regule.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5468
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvekod udeeska » 13 bře 2018

Vwrak poslal zajímavou otázku na co jsou malé díry v soupackach T2a nad úrovní zámku.
Je to pro krycí plasty zámku z obouch stran,což je pouze pro De Luxe edition. Zatímco u sociálů to nebylo,tak De Luxe mělo i nalepené polstrování mezi oknem a polstrováním dveří.
Přílohy
IMG_20180312_180842689.jpg
IMG_20180312_180927569.jpg
Vwase nocni sichta...


Zpět na “knírač T2a + kulaťák T2b (1968-1979)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host