T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Odpovědět
Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5756
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

Rozdíl příruby předního konce řadící tyče do roku 73 a 73-79
Spodek řadící páky je všude stejný, později se jen prodloužila řadící páka řazení v kabině.
Přílohy
IMG_20190606_190643665.jpg
IMG_20190606_190643665.jpg (1.33 MiB) Zobrazeno 2584 x
IMG_20190608_120508955.jpg
IMG_20190608_120508955.jpg (1.35 MiB) Zobrazeno 2584 x
IMG_20190608_120323330.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5756
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

Dneska jsem demontoval řazení z automatu. Příruba oproti oboum manuálum je úplně jiná. Vodící pouzdro řazení je naprosto identické s manuálním což je pro mě dobrá zpráva. Uprostřed obrázku je jedna z dárce orgánů.
Přílohy
IMG_20190608_174813640.jpg
IMG_20190608_175207751.jpg
IMG_20190606_184932523.jpg
IMG_20190606_184932523.jpg (1.29 MiB) Zobrazeno 2572 x
Vwase nocni sichta...

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 264
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od JirkaB »

udeeska píše:Jestliže z nějakého důvodu chcete vytáhnou zadní dlouho tyč z vedení (asi jenom kvůli gumové manžetě na konci) tak zjistíte, že tyč má vyvrtané díry (2 až 3), což vám nebude dávat smysl ale není důvod k panice, jsou tam pro držení plastikového vedení proti pohybu zamezující hlučnost při vybraci.
Pro rok 68-77 byl jeden a pro rok 78-79
dva (podle mě je informace nepřesná)
doplňuji informace z praxe:
8.1971 - dělená tyč, jednodíra + dvojdíra (pouzdro s pružinou) - pořadí převodovka, pouzdro s pružinou, pouzdro bez pružiny
8.1972 - pouzdra dvě, jednodíra + dvojdíra (pouzdro s pružinou) - pořadí převodovka, pouzdro s pružinou, pouzdro bez pružiny
8.1973 - pouzdra dvě, jednodíra + dvojdíra (pouzdro s pružinou) - pořadí převodovka, pouzdro bez pružiny, pouzdro s pružinou
8.1976 (asi) doplněno doprostřed další pouzdro bez pružiny, celkem tři pouzdra
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 264
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od JirkaB »

udeeska píše:Začnu přední sekcí řadící tyče, která je napojena od řadící páky do dlouhé řadící tyče umístěné v pevném vedení končícím napojením do nosu převodovky.

Na obrázku od shora dolů je první verze 68-72. Tahle verze je v podstatě stejná jako na ponorce od roku 66. akorát tyč je kratší oproti ponorce. Někteří prodejci jako Wolfsburg West ji však prodávají jako stejný díl 66-71. Bohužel některé firmy nevědí co dělají.
Druhá tyč je pro rok 73-75 pro převodovku se třemi nebo pěti žebry. Přední konec je subtilnější zaveden do většího vedení s velkým pouzdrem (oproti původní s malým čepem a malým vedením).
Třetí je pro rok 76-79 pro převodovku se šesti žebry. Je skoro stejná jako pro rok 73-75 akorát je kratší zhruba o centimetr kvůli delší převodovce.

Nevím, kdy se lámalo, jestli na modelovém roce, ale horní tyč byla ještě na začátku modelového roku 1973. Tedy i typ 4 motor, tří žebrová převodovka.
Osobně si myslím, že na tyč prostřední se přešlo od modelového roku 74.
Od roku 1976, došlo ke změně převodovky - z převodovky 002 se přešlo na převodovky 091 a ta je delší a tak se tyč zkrátila.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5756
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

JirkaB píše:
udeeska píše:Jestliže z nějakého důvodu chcete vytáhnou zadní dlouho tyč z vedení (asi jenom kvůli gumové manžetě na konci) tak zjistíte, že tyč má vyvrtané díry (2 až 3), což vám nebude dávat smysl ale není důvod k panice, jsou tam pro držení plastikového vedení proti pohybu zamezující hlučnost při vybraci.
Pro rok 68-77 byl jeden a pro rok 78-79
dva (podle mě je informace nepřesná)
doplňuji informace z praxe:
8.1971 - dělená tyč, jednodíra + dvojdíra (pouzdro s pružinou) - pořadí převodovka, pouzdro s pružinou, pouzdro bez pružiny
8.1972 - pouzdra dvě, jednodíra + dvojdíra (pouzdro s pružinou) - pořadí převodovka, pouzdro s pružinou, pouzdro bez pružiny
8.1973 - pouzdra dvě, jednodíra + dvojdíra (pouzdro s pružinou) - pořadí převodovka, pouzdro bez pružiny, pouzdro s pružinou
8.1976 (asi) doplněno doprostřed další pouzdro bez pružiny, celkem tři pouzdra
Z "praxe" znamená že jsi pracoval na všech uvedených modelech? Můžeš dodat fotodokumentaci všech modelů?
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5756
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

JirkaB píše:
udeeska píše:Začnu přední sekcí řadící tyče, která je napojena od řadící páky do dlouhé řadící tyče umístěné v pevném vedení končícím napojením do nosu převodovky.

Na obrázku od shora dolů je první verze 68-72. Tahle verze je v podstatě stejná jako na ponorce od roku 66. akorát tyč je kratší oproti ponorce. Někteří prodejci jako Wolfsburg West ji však prodávají jako stejný díl 66-71. Bohužel některé firmy nevědí co dělají.
Druhá tyč je pro rok 73-75 pro převodovku se třemi nebo pěti žebry. Přední konec je subtilnější zaveden do většího vedení s velkým pouzdrem (oproti původní s malým čepem a malým vedením).
Třetí je pro rok 76-79 pro převodovku se šesti žebry. Je skoro stejná jako pro rok 73-75 akorát je kratší zhruba o centimetr kvůli delší převodovce.

Nevím, kdy se lámalo, jestli na modelovém roce, ale horní tyč byla ještě na začátku modelového roku 1973. Tedy i typ 4 motor, tří žebrová převodovka.
Osobně si myslím, že na tyč prostřední se přešlo od modelového roku 74.
Od roku 1976, došlo ke změně převodovky - z převodovky 002 se přešlo na převodovky 091 a ta je delší a tak se tyč zkrátila.
Nechápu pojem "kdy se lámalo"? Můžeš upřesnit?
Vwase nocni sichta...

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 264
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od JirkaB »

"lámalo" znamená, že nevím, jestli přehození (pořadí) pouzder bylo po celém modelovém roce, nebo v průběhu roku.
Jak jsi psal - modelově 72 byla vzadu "dodatečná" spojovací tyč. Totálně nelogická, kdyby alespoň umožnila dlouhou tyč vytáhnout předem, pak by to mělo logiku, ale takto nic.
Modelově 73, dodatečná spojovací tyč není, ale je opačné pořadí pouzder než pozdější roky 74->

Praxe je v tom, že jsem někdy v dubnu tyč rval ven a hlava mi nebrala pořadí pouzder, které bylo totálně jiné než uvádí všichni na webu při prodeji futer a já potřeboval koupit nové a pořád mi to nepasovalo, že dvoj pin má být tam...a já jej měl jinde...
Je to na hornoblinkru, tedy opravdu model 73, výroba 8/1972. Motor typ 4, převodovka třížebro 002.
Přední řadící tyč ještě totožná s roky 72, tedy ještě pouzdro v tyči, ne na šasi.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5756
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

Asi se Vám nikdy nestane, že budete shánět rolnu motorového deklu jako se stalo mě.
Vyriznul jsem si u kouzelného dědečka z r.70 v mysli,že bude sedět na 73, ale jsem netušil,že je rozdíl.
Do roku 72 hranatý profil a od roku 73 zakulacené,tedy i profil v v motorovém rámu deklu.
Přílohy
IMG_20190928_154335754.jpg
Vwase nocni sichta...

soile
Příspěvky: 102
Registrován: 30 bře 2013
Bydliště: Nitra

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od soile »

Kedze som momentalne v stadiu montaze dvery a dopasovavania tak som natrafil na par rozdielou vo dverovych pantou modelu ,,A,,a,,B.Model A ma dverovy pant namontovany na ,,A,, stlpik z vnutornej strany a zavit na upevnenie je na pevnej patke stlpiku ,,A,, upevnene imbusovym srobom cislo 6.Model ,,B,,ma zavit na dverovom pante a montuje sa pod patku pevnej casti stlpiku ,,A,,sesthrannym srobom M8.
Drobny rozdiel je aj v dorazovych dvery,,A,,nodel ma dorazovu gumu nasrobovanu dvomi krizovymi srobikmi a spodnu cast ma kovovu model ,,B ma doraz nasunuty do zeleznej casti a spodna cast je plastova.Iny je aj uchyt obmedzovaca dvery na ,,A,,stlpiku.Neviem ako to bolo rocnikovo ale urcite to niekto doplni.
Přílohy
,,B,,model
,,B,,model
,,A,,model
,,A,,model
,,A,,model
,,A,,model
20191013_173132.jpg
20191013_172735.jpg
,,B,,model
,,B,,model
,,A,,model
,,A,,model
,,A,,model
,,A,,model
,,B,,model
,,B,,model
,,B,,model
,,B,,model
20191013_172944.jpg (256.27 KiB) Zobrazeno 1774 x
,,A,,model
,,A,,model
20191013_172935.jpg (290.61 KiB) Zobrazeno 1774 x

soile
Příspěvky: 102
Registrován: 30 bře 2013
Bydliště: Nitra

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od soile »

A este jedna vec-palubka namontovana na ,,A,,stlpiku model ,,A,,na 3 sroby a model,,B,, na 2 sroby
Přílohy
20191013_173302.jpg
20191013_173359.jpg

křépa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 252
Registrován: 14 čer 2009
Bydliště: Karlovy Vary

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od křépa »

Pěkně popsáno
Jen doplním: rozdíl v pantech předních dveří není v přechodu z áčka na béčko, ale lámalo se to v roce 76- podle toho co jdem viděl.
Do 76 panty se šrouby na imbus. 76 a vejš jiný tvar a šestihranné šrouby.

Knížkaři určitě upřesní :)

soile
Příspěvky: 102
Registrován: 30 bře 2013
Bydliště: Nitra

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od soile »

Vyborne od toho to tu je nech vieme kedy a ako, este by na zaujimalo ci su tie panty zamenitelne a ci je rovnaky ten cap pantou.

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 4781
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od Samba »

jojo, vylisuješ, přendáš, nalisuješ a když pán bůh dá.. budou aj sedět

křépa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 252
Registrován: 14 čer 2009
Bydliště: Karlovy Vary

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od křépa »

Panty přelisuješ.
Jen.. stalo se mi, když jsem křížil starší dveře na novější auto. Panty jsem přelisoval a dveře namontoval, ale na straně u pantů byla spára menší, a u zámku zase větší. Tak se muselo hodně ladit.
Si poradíš

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5756
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

Změna pantů se konala pro modelový rok 72 od srpna 71.
Týká se též zadních dveří. Panty u 72 jsou delší, šroubení úchyty je níže, zámek dveří a uchycení v rámu se též změnilo.
Přílohy
T2a do června 71
T2a do června 71
T2a do června 71
T2a do června 71
T2a do června 71
T2a do června 71
Srpen 71
Srpen 71
Srpen 71
Srpen 71
Srpem 71
Srpem 71
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5756
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

Od srpna 71 též zmizel "navigátor" vedení plného dovření dveří. Na fotce 67-71 červen.

Zjišťuji, že chytrá knížka není tak chytrá a že v ní bohužel spousta informací chybí.
Přílohy
IMG_20191022_170723094_HDR.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5756
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

křépa píše:Pěkně popsáno
Jen doplním: rozdíl v pantech předních dveří není v přechodu z áčka na béčko, ale lámalo se to v roce 76- podle toho co jdem viděl.
Do 76 panty se šrouby na imbus. 76 a vejš jiný tvar a šestihranné šrouby.

Knížkaři určitě upřesní :)
... jediné co se změnilo byly panty víka motoru v srpnu 76.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5756
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

Před měsícem jsem si koupil do sbírky instrument jako nový datovaný 1/68 =D>
Přílohy
IMG_20191022_215454412_HDR.jpg
Vwase nocni sichta...

křépa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 252
Registrován: 14 čer 2009
Bydliště: Karlovy Vary

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od křépa »

udeeska píše:
křépa píše:Pěkně popsáno
Jen doplním: rozdíl v pantech předních dveří není v přechodu z áčka na béčko, ale lámalo se to v roce 76- podle toho co jdem viděl.
Do 76 panty se šrouby na imbus. 76 a vejš jiný tvar a šestihranné šrouby.

Knížkaři určitě upřesní :)
... jediné co se změnilo byly panty víka motoru v srpnu 76.
Hele,mě je to celkem buřt.
Pokud jde o přední dveře-Měl jsem tu 75tku s panty na imbus, 76ku taky panty na imbus.
Mám 76 a má panty na šestihranné šrouby.
Vše určitě nabastleno. Jak jsem psal ,toto jsem viděl.

Pokud to co píšu není standart, tak sorry

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5756
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

křépa píše:
udeeska píše:
křépa píše:Pěkně popsáno
Jen doplním: rozdíl v pantech předních dveří není v přechodu z áčka na béčko, ale lámalo se to v roce 76- podle toho co jdem viděl.
Do 76 panty se šrouby na imbus. 76 a vejš jiný tvar a šestihranné šrouby.

Knížkaři určitě upřesní :)
... jediné co se změnilo byly panty víka motoru v srpnu 76.
Hele,mě je to celkem buřt.
Pokud jde o přední dveře-Měl jsem tu 75tku s panty na imbus, 76ku taky panty na imbus.
Mám 76 a má panty na šestihranné šrouby.
Vše určitě nabastleno. Jak jsem psal ,toto jsem viděl.

Pokud to co píšu není standart, tak sorry
..... jako jedno to není proto se tu snažíme najít informace změn rok po roku a měsíc po měsíci...
V každém případě mi to nedalo a prohlédnul jsem si fotky svého nového busu 78, který ještě není u mě doma a sypu si popel na hlavu.
V knížce změn o tom není zmínky,ale na fotce jsou evidentně šestihranné šrouby.
Zavolal jsem kouzelnému dědečkovi (Ken Madson) , který se z osmdesáti procent podílel na na tvorbě Bentley manuálu a ten mě ujistil, že se šrouby pantů změnily od roku 77 (od září 76) a to z důvodu že servisy nemohli povolit šrouby a většinou je protocili,strhli hlavy a pak museli pracně odvrat.
Jak se k němu dostanu pro busa, tak nafotim panty.
Přílohy
IMG_20190928_123046692.jpg
Vwase nocni sichta...

Odpovědět