T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
těbuch ve spolek.. to bude asi o něco dřív.. mám westfalušu 1976, vyrobenou v pátek 4.6.1976 a už mám to nový provedení, Ne šrouby s čočkovou hlavou na imbus..
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 342
- Registrován: 14 čer 2009
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
No pěkně.Samba píše:těbuch ve spolek.. to bude asi o něco dřív.. mám westfalušu 1976, vyrobenou v pátek 4.6.1976 a už mám to nový provedení, Ne šrouby s čočkovou hlavou na imbus..
Mám 10.5.1976 a novější provedení, tedy šestihran
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Tak jsem dohledal a našel, že změna pantů a šroubů od 5.1 76 od čísla kastle 2162 126 632.
Vwase nocni sichta...
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
netuší někdo, co to má s těmi zadními světly? Je to na obou stranách. Je to fotka jedné T2a Holzpritsche 1969.
Že by nějaký výsuvný mechanismus, aby mohl jezdit se sklopenými sajtnami?
Že by nějaký výsuvný mechanismus, aby mohl jezdit se sklopenými sajtnami?
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
jsem si osvěžoval Němčinu, tak jsem si dovolil přeložit ceník z roku 1973
Pokud by někdo chtěl vědět, kolik by dneska stála ta dodatečná výbava, tak by mělo stačit ceny vynásobit cirka 150 (15Kč marka, x10 inflace).
Docela mne zajímal přepočet na dnešní koruny včetně zahrnutí inflace. Tak jsem sice něco dohledal, ale ty přepočty jsou docela hardcore. Nevím, jaký byl přesný kurz marky, ale 1203 stála 122t Kčs, takže T2 v holobytu mohla být za 150t Kčs? Takže dneska skoro za 1,5 mega Kč Pokud by někdo chtěl vědět, kolik by dneska stála ta dodatečná výbava, tak by mělo stačit ceny vynásobit cirka 150 (15Kč marka, x10 inflace).
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Tak se podivej za kolik je dnes transporter s nejakou lehkou vybavou...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Při prohlížení přepínačů blinkrů mi padlo do oka jejich nesouměrnost a tak jsem se ponořil do literatury a hlavně do katalogu dílů.
A zjistil jsem, že jsou tři rozdílné přepínače.
Na obrázku ze zhora dolů 67 díl číslo 211 953 513 F s krátkým rovným ramínkem,
uprostřed 68 díl číslo 211 953 513 H se zahnutým ramínkem 9cm
a nakonec 69 díl číslo 222 953 513 E se zahnutým kratším ramínkem 7cm.
Mechanika přepínače je v podstatě stejná, akorát rok 67 má větší základnu pro přepínání dálkových/krátkých světel.
To jen pro puritány a kdyby si toho všiml testovací komisař.....
A zjistil jsem, že jsou tři rozdílné přepínače.
Na obrázku ze zhora dolů 67 díl číslo 211 953 513 F s krátkým rovným ramínkem,
uprostřed 68 díl číslo 211 953 513 H se zahnutým ramínkem 9cm
a nakonec 69 díl číslo 222 953 513 E se zahnutým kratším ramínkem 7cm.
Mechanika přepínače je v podstatě stejná, akorát rok 67 má větší základnu pro přepínání dálkových/krátkých světel.
To jen pro puritány a kdyby si toho všiml testovací komisař.....
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Tady ještě rozdíl zadních couvacich světel.
První byli bez konektoru kostry domečku ukostřeny přes šroubky do karoserie, což se jevilo později jako problém z důvodu oxidace a světla prostě nesvítily.
Já už na mém 4/69 mám konektor na domečku, tak si myslím, že změna nastala v 9/68
První byli bez konektoru kostry domečku ukostřeny přes šroubky do karoserie, což se jevilo později jako problém z důvodu oxidace a světla prostě nesvítily.
Já už na mém 4/69 mám konektor na domečku, tak si myslím, že změna nastala v 9/68
Vwase nocni sichta...
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Neviete od ktorého roku sa dali na t2b dokúpiť bočné lišty? V tom cenníku z roku 1973 ešte nie sú .
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
S 728, chromová lišta 1974-75 pro Westfalia Campery
M 521 dto. und Sonnenblende mit Schminkspiegel Bis 69
https://forum.bulli.org/viewtopic.php?t=18722
M 521 zusätzlicher Chrom-Zierrat und Sonnenblende mit Spiegel -69, Sonnenblende ohne Spiegel 70-73M 521 dto. und Sonnenblende mit Schminkspiegel Bis 69
https://forum.bulli.org/viewtopic.php?t=18722
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Vďaka. Mohla byť v 1974 aj nižšie ?
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Netuším, ale sklopený sajtny (plechový) se řešily okýnkem v sajtně. A to u T2a (malý světla) i T2b (velký světla) - malá a velká díra, myslím, že se dala i zasklít. Existovala zasklívací guma. Ale toto provedení jsem neviděl, to bude myslím jiný vynález, ale netuším jaký.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Ne nemohla, jedině pro pohřební vozy.
Pozdější možnost ale v rovině v linii s klikama pro model "Silberfisch" (S766 -1978), který měl i klasické lišty výše.
Pak byl ještě typ Champagne Edition II 1978 taktéž s lištami v úrovni klik ale bez vrchních klasických lišt do okola.
Domnívám se podle fotky DoDo
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Ať koukám jak koukám,do všech možných knih,tak nevidím, že by VW nabízel pro otevřenou zadní sajtnu i když je nabídka s výřezy pro světla dílu 261 829 055 E oproti čela bez výřezu 261 839 055 C
Sklo nebo plexisklo mi nedává smysl, jelikož naložený sypký materiál by ho poškrábal a nakonec tlakem materiálu vytlačil.
Ale jestli máš více informací, tak dej nějaké fotky a odkazy, rád se poučim něčemu novému....
Vwase nocni sichta...
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Když jsem kdysi vidíval fotky, tak mi přišlo, že to byli spíš vojáci. A před lety jsem to sklo a gumu viděl na prodej v inzerci. Ale je to už let. Takže to existovalo.
Je to i v katalozích ND 67-68-69:
Je to i v katalozích ND 67-68-69:
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Super informace
I když Tvůj obrázek je z Microfiche reader, protože po roku 72 se tištěný manuál náhradních dílů více nedodával. (Kouzelný dědeček má a slíbil, že mi jednou prodá)
I když Tvůj obrázek je z Microfiche reader, protože po roku 72 se tištěný manuál náhradních dílů více nedodával. (Kouzelný dědeček má a slíbil, že mi jednou prodá)
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Kdo se poptává po osvětlení zadní SPZ, tak je potřeba vědět, že jsou tři velikosti.
A to pro první modely 67-71 o délce 141mm ,
72 o délce 148mm a nakonec od 73 výše (hokejový pant) 158mm, všechny o stejné šířce 35mm.
První jsou velikostně totožné s pozdní ponorkou,s tím rozdílem, že domeček žárovky byl u ponorky instalován v rámu zadních dveří, zatímco u T2a je domeček žárovky součást osvětlení.
Bohužel nemůžu najít osvětlení pro 73 plus, někam mi zapadl.
Na obrázku dole 141mm díl 211 943 161 D a na tom samém výše 148mm díl 211 943 161 E
A to pro první modely 67-71 o délce 141mm ,
72 o délce 148mm a nakonec od 73 výše (hokejový pant) 158mm, všechny o stejné šířce 35mm.
První jsou velikostně totožné s pozdní ponorkou,s tím rozdílem, že domeček žárovky byl u ponorky instalován v rámu zadních dveří, zatímco u T2a je domeček žárovky součást osvětlení.
Bohužel nemůžu najít osvětlení pro 73 plus, někam mi zapadl.
Na obrázku dole 141mm díl 211 943 161 D a na tom samém výše 148mm díl 211 943 161 E
Vwase nocni sichta...
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Mam busa r.v. 1977 a valnika 1977 a osvetlenie je tam 148mm cislo dielu 211 943 161E kupene mam nove čičinske nejaky ten milimetrik im usiel ale sedi to.
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Tak som to trošku pohladal a podľa tohoto by tam mohli tieto lišty byť. Fígel je v tom že je to model vyrábaný 1973, 1974 a je to model L. Je o niečo väčší a v štandarte by mal mať tieto chrómové lišty v úrovni kľučiek . Ak by ste niekto vedeli o nejakých na predaj , stále mám záujem.udeeska píše: ↑25 úno 2021Ne nemohla, jedině pro pohřební vozy.
Pozdější možnost ale v rovině v linii s klikama pro model "Silberfisch" (S766 -1978), který měl i klasické lišty výše.
Pak byl ještě typ Champagne Edition II 1978 taktéž s lištami v úrovni klik ale bez vrchních klasických lišt do okola.
Domnívám se podle fotky DoDo
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
solie máš pravdu,jsem se spletl při měření těchto dvířek motoru. Pravděpodobně tam bylo jiné těsnění což vychází na těch 158 mm
Vwase nocni sichta...