T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Udeesko, já si teda taky myslím, že se nic neděje :wink:

Jo a tohleto je výborný :D
eLzyx píše: ... člověk by neměl používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není v dobré konvici, protože je zde veliké rizoto, že to skončí fiatem. Každý se tváří jako suvenýr, ale vrátí se mu to jako buzerant

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od JirkaB »

udeeska píše:.....hmm tak to je kolem $7 za neoriginální klíč,docela drahota....

Na palubce busa byly též tři verze kontroly brzdového systému. Celkem nezajímavá vwec pro některé. .....

Na obrázku z leva je prvni edice bez označení "Brake", druhý je s označením "B". Oba byly ve verzi stisknutí kdy se rozsvítilo červené světlo potvrzující správnou funkčnost brzd.
Poslední kontrolka na pravo je oranžové barvy (od 1973), což není zrovna uplne zřetelné na obrázku a již není stiskací. Byla napojena přes alternátor a brzdové spínače a po nastartování zhasla v případě, že tlakové spínače brzd neměly problém.

Ahoj Udeesko, omlouvám se ti a jsem překvapen. To že o busech víš víc než já jsem psal sám, že znalostmi se nemohu rovnat je každému jasné z toho kolik zde mám příspěvků a o čem dokáži psát já a o čem dokážeš psát ty. Já skoro o ničem a opravit si umím málo co, byť buse mám..
Nemyslel jsem moji odpověď zle, rozhodně jsem se nechtěl povyšovat, kritizovat, ani si nějak honit triko, ... myslel jsem, že posunu téma kontrolky dál a doplním co jsem v textu neuviděl.
..jasně, že jsem nenapsal nic víc, než se najde v elektroschématu, nenapsal jsem nic víc, než je jasnému každému, kdo problém kontrolky řešil..
Reagoval jsem na větu kterou tady cituji, a kterou jsem blbě pochopil. Přečti si ji po sobě a zkus se dostat do pozice pouhého laika, který čte co píšeš, nezná busíky, nebo elektriku nikdy neřešil a nehoví ji, nemá návod nic.. neví jak kontroka funguje. Z tvé věty může získat dojem, že bus je vybaven nějakým sofistikovaným systémem kontroly brzdových okruhů, kdy se brzdy otestují po zmáčknutí kontrolky stiskací. Bus nic takového nemá ..Oba byly ve verzi stisknutí kdy se rozsvítilo červené světlo potvrzující správnou funkčnost brzd. Rozsvícení světla potvrzuje jen nespálenou žárovku a rozsvícení za chodu motoru a zabrždění signalizuje poruchu jednoho brzdového okruhu.
brzdové spínače a po nastartování zhasla v případě, že tlakové spínače brzd neměly problém a také se rozsvítila, když jeden brzdový okruh ztratil tlak a spínač fungoval správně. Samozřejmě pokud spínač byl KO, tak kontrolka svítí taky, ale brzdy jsou OK.

Ty toto všechno jistě víš, jsi oproti mně jistě profík a znalec, ale laik může třeba číst jen co píšeš..

Poslal jsem ti moje myšlení, přijmi moji omluvu, bylo by škoda, kdyby jsi přestal psát. Jirka
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od evinsen »

udeeska píše:.....hmm tak to je kolem $7 za neoriginální klíč,docela drahota....

Na palubce busa byly též tři verze kontroly brzdového systému. Celkem nezajímavá vwec pro některé. .....

Na obrázku z leva je prvni edice bez označení "Brake", druhý je s označením "B". Oba byly ve verzi stisknutí kdy se rozsvítilo červené světlo potvrzující správnou funkčnost brzd.
Poslední kontrolka na pravo je oranžové barvy (od 1973), což není zrovna uplne zřetelné na obrázku a již není stiskací. Byla napojena přes alternátor a brzdové spínače a po nastartování zhasla v případě, že tlakové spínače brzd neměly problém.
Ty stickací neznám,nesetkal jsem se s nimi,ale zjistil jsem rozebráním že existují taky dvě verze pozdějšího provedení z rozdílem že jeden má v sobě vletovaný jakýsi polovodič. ta bez toho bazmeku fungovala na principu plus a mínus,takže po startu když byla zatažená ručka svítila a po povolení zhasla. při závadě na brzdách svítila pokud se nepovolil pedál brzdy. ten jsem měl jen jeden a matně si vzpomínám že měl jen tři vývody. dedukuji z toho že spíš varoval že nesvítí brzdová světla. ten druhý co jsem měl dokázal detekovat rozdíl napětí a svítil celou dobu,dokud se nevyplo zapalování. z praxe se mi to stalo jednou a na vině byl regulátor alternátoru,který dobíjel pouze klesající napětí sítě,což normální kontrolka neukázala.
jasně že se rozsvítí když praskne trubička brzd,ale to se dá poznat hned a nepotřebuju na to kontrolku,ale rozdíl tlaku mezi okruhy nemusí být tak zřejmý a drobné zavzdušnění se může projevit po přehřátí brzd například

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od JirkaB »

Omlouvám se i za slovo polemika, je pravda, že má význam i "bojový". K tomu zde nikdo,myslím si, nemá důvod. Máme přece rádi plecháče vzducháče a jsme tak trochu praštění a nemusíme si jeden před druhým nic dokazovat. Omlouvám se všem za moji nevhodnou češtinu. Tváří v tvář by k nedorozumnění nedošlo, virtuální svět je pro rozhovory složitější.

Ještě k praktickému životu s kontrolkou brzd. Doporučuji si její funkci ověřit. Myslím moderní polovodičovou verzi. Měl jsem v ruce asi čtyři polovodičové a z toho dvě byly mrtvé, byť po zapnutí zapalování se poslušně kontrolka rozsvítila,po zahájení dobíjení zhasla, ale při testu "poruchy" pouze nesvítila. Takže člověk si myslí, že funguje a ono nic a žárovka nespálená.
Test je jednoduchý:
a) vplazit se pod auto, sundat jeden konektor z jednoho brzdového okruhu a proklemovat 81a s 82a ... v tu chvíli při běžícím motoru se musí rozsvítit kontrolka. Bacha bude to jiskřit, jelikož se rozsvítí brzdová světla, 42W, takže přes 3A, nebo jinak bez zapnutého zapalování vplazit se, proklemovat, nastartovat motor a musí svítit kontrolka a zadní brzdová světla. Pokud nesvítí světla brzdová je vadný neodpojený tlakový spínač, pokud nesvítí kontrolka, je vadná ona. To, že při normálním brždění svítí brzdová světla neznamená, že brzdový spínač je OK, může být mrtvý jeden kontakt na jednom okruhu.
Při tomto testu je možné udělat stejné, ale sundat druhý konektor, tím mám zkontrolovány na obou spínačích kontakty bez tlaku. Pak vyhodit klemu a nasadit jen jeden konektor,zabrzdit a tím mám zkontrolovaný kontakt tlakový (musí svítit brzdová světla) a ještě naopak a mám zkontrolovaný kontakt tlakový druhého spínače. Dva okruhy, dva spínače, ale brzdová světla jsou zapojena paralelně, takže jeden vadný spínač se normálně nepozná, brzdovky svítí.

b) při nastartovaném motoru přivést kontrolce na kontakt K plus, musí se rozsvítit..
V tomto smyslu zlatá stiskací, sice si musím hlídat spálené vlákno žárovky, ale tam není žádný polovodič a nemá se tedy co pokazit.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

Beru zpet a tez se omlouvam......
Vwase nocni sichta...

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od JirkaB »

Děkuji ti, víš, bylo by škoda, kdyby jsi nepsal. Víš a znáš a jsi schopen se dělit s ostatními. Takže díky.

Tady jsem našel vnitřní schéma http://www.netlink.net/mp/volks/schem/warning.gif
včetně toho tranzistoru - tranzistor jako "spínač" a dioda, aby žárovka neměla 2x plus.
15 plus přes klíček
31 zem
61 kontrolka dobíjení (plus při běžícím), kostra při stojícím motoru
K při poruše brzdového okruhu plus, jinak minus

Když se na K (při poruše) dostane plus, tak toto přivedené plus otevře tranzistor (otevře cestu mezi kostrou 31 a druhým koncem žárovky), tím žárovka získá minus a svítí. Když je na K kostra, tak je tranzistor uzavřen a žárovce chybí kostra - nesvítí.
Při stojícím motoru žárovka bere kostru z 61, proto svítí.
Shrnutí: žárovka bere kostru z 61 při stojícím motoru (kontrola spálené žárovky) a z 31, pokud je otevřen tranzistor pomocí plusu na K (chyba jednoho okruhu)
Shrnutí 2:
pokud je navíc ručka, tak ta je přivedená na 61 jako minus při zatažené ručce. Zabrzdím ručku, mám minus - kontrolka svítí, tedy kontrola zatažené ručky a žárovky. Dostane li se poruchové plus na K - svítím pro poruchu.
Už není spojení s altíkem. takže, pokud někdo chce indikaci ručky, stačí 61 odpojit, zaizolovat a na uvolněný kontakt přivést minus ze spínače umístěného u ručky tak, že je sepnutý při vytažené ručce a rozepnutý při odbržděné ručce.
PS: v noci by se možná někdy hodilo, asi by jste se chechtali, jak v noci osahávám spolujezdce, než ji někdy najdu. Prostě mám pocit, že to nejede a tak chci si ověřit ručku, zda jsem dobře odbrzdil. Jo a ze všeho nejvíce miluji ovládání topení. To oplácám celou palubku, než najdu táhlo a pak nevím, které je které..nohy/sklo nebo klapky. V tomto měl USA trh jednu výhodu v Evropě se prý nevyskytující.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od JirkaB »

a tady uvedená USA výhoda - viz foto - červená je prosvětlená

Nálitky má i EU verze, ale prosvětlení snad nikdy nebylo. Stejná forma vstřikolisu, ale 10Kč za kus plíšku jen pro USA. Nebo máte někdo Evropu s prosvětlením?
Jinak vím, že se docela měnily i symboly, ale nevím kdy a jak... bez symbolů, barevné symboly, bílé symboly...
Přílohy
cluster2.jpg
cluster2.jpg (35.75 KiB) Zobrazeno 7344 x
cluster1.jpg
cluster1.jpg (33.43 KiB) Zobrazeno 7344 x
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od evinsen »

symboly s nohou bílé i barevné,malé ve čtverci bílé i barevné...mám jich asi deset ale snad dvě jsou stejné. to schéma je prima. vlastně vytvořily ze žárovky jednosměrnou diodu,jestli to tak lze nazvat.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

Tak jsem našel že se s tranzistorem dávalo už od 8/71. Jsem i jeden rozkuchal, že by byla představa jak to uvnitř vypadá. Na palubkách je vidět jak se měnily pozice pro kontrolní světlo.
Přílohy
IMG_20180325_134631814_HDR.jpg
IMG_20180325_134910445.jpg
IMG_20180325_134719318.jpg
IMG_20180325_134744603_HDR.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

Celkove vzato nebyl muj cil hekticky popsat T2 model a skakat z roku 67 do 79,ale pomalu si vychutnat drobne zmeny od zacatku vyroby, protoze tenhle model ma pro me hodne do sebe,tedy ruznych drobnosti,ktere jsou v mnohem prevzaty z "Ponorky" (do roku 70) a je to muj favorit (Lisak krouti ocima nad Barkasem :D ). Proto se snazim tez fotit konkretni detajly na zivo,ne je jen zkopirovat z knizek,ze by to bylo co nejvice viditelne,jelikoz k tomu mam prilezitost.

V srpnu 70 doslo k velkym zmenam o kterych bych se rad podelil a podiskutoval a v srpnu 73 doslo bohuzel ke zmenam k horsimu, kdy podle me T2 ztratil svoji tvar,vse se zacalo hranatit a okradat. Samozrejme tu jsou I vyvojove bezpecnostni prvky,jako predni deformacni zona podlahy,nebo volantu ci brzdoveho systemu....

Mohlo to vsak dopadnout mnohem hure viz nasledujici obrazky,protoze naslednikem T2 byla "Cihla" T3 uz byl na rysovacich prknech v prosinci 1973 a prvni prototyp byl vyroben v zari 1974 !!
Nastesti spatne politice ve vedeni VW (Rudol Leiding a Toni Schmucker) a recesi sla cihla k ledu na pet let a T2 vydrzelo az do roku 1979.....ale o tom az v jinem topiku......
Přílohy
V predu model a za nim prvni model v zivotni velikosti,pravdepodobne jaro/leto 1974
V predu model a za nim prvni model v zivotni velikosti,pravdepodobne jaro/leto 1974
...copak to maj vzadu za prototyp....
...copak to maj vzadu za prototyp....
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

JirkaB píše:a tady uvedená USA výhoda - viz foto - červená je prosvětlená

Nálitky má i EU verze, ale prosvětlení snad nikdy nebylo. Stejná forma vstřikolisu, ale 10Kč za kus plíšku jen pro USA. Nebo máte někdo Evropu s prosvětlením?
Jinak vím, že se docela měnily i symboly, ale nevím kdy a jak... bez symbolů, barevné symboly, bílé symboly...
Bez popisu byly do cervna 72 a to se ctyrma packama, dve cervene pro kazdy topnik a dve modre pro kazdou predni naporovou klapku.
V srpnu 72 se zmenily roury vzadu (T profil) a vpredu tez, odpadnula klapka uprostred prevzata z ponorky a packy uz byly jen tri. Zleva na regulaci topeni, na regulaci mezi oknem a podlahou a klapky naporu vzduchu se oteviraly obe najednou. Tam uz je videt ten popis co ukazujes a tusim v roce 75 uz udelali jen to male okenko,ktere jsem videl jak cernobile,tak barevne a je pro US Kanadu podsvícené těž.

Na mojich manualech busu 1969 (akorat ja nemam tu vysokou hranu nad pristrojovkou,mozna Honza 5s) a 1973 uz je videt taktez rozdil.
Přílohy
IMG_20180325_152453849.jpg
IMG_20180310_161659309.jpg
IMG_20180325_142832930.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

Hledal jsem kliku předních dveří s mackacim cudlem, která byla od srpna 67 do srpna 68. Je úplně stejná jako na pozdějších ponorkách akorát vyměnitelný zobáček uvnitř je jiný. Jestli někdo máte na busu tak vyfoťte.
Přílohy
IMG_20180407_115456292.jpg
IMG_20180407_115449097.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

Marne bych hledal busa 67-68 na kterem neni "protipozarni" stena mezi nadrzi a motorem,protoze do US a Kanady se davaly od pocatku vyroby,zatimco seriove se zacala montovat v kvetnu 68.
V srpnu 68 se zmenily kliky,jak uz jesem pasal drive a dalo se odemykat na klicce kratkou packou zevnitrku pod delsi,kterou se oteviraji dver, zatimco prvni rok mel cudl zevnitr coz se vratilo pozdeji.
Tvrdsi torzky vzadu se montovaly pro socialni busy a pickup a ukotveni raminek steracu se z menilo,ne uz ponorkovej styl ale s matkou ze z zhora raminka.
Přílohy
VWT2Specifications54.jpg
VWT2Specifications54.jpg (44.89 KiB) Zobrazeno 6991 x
VWT2Specifications55.jpg
VWT2Specifications55.jpg (35.92 KiB) Zobrazeno 6991 x
1222174.png
1222174.png (239.74 KiB) Zobrazeno 6991 x
1222173.png
1222173.png (244.38 KiB) Zobrazeno 6991 x
1222172.png
1222172.png (344.15 KiB) Zobrazeno 6991 x
VWT2Specifications62.jpg
VWT2Specifications62.jpg (58.31 KiB) Zobrazeno 6991 x
VWT2Specifications63.jpg
VWT2Specifications63.jpg (61.78 KiB) Zobrazeno 6991 x
Vwase nocni sichta...

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, - řadící tyč zadní

Příspěvek od JirkaB »

Tak jsem prakticky objevil jeden špek.
zadní řadící tyč a pouzdra.
211-711-185A 55-62 ..pouzdro bez pružinky, bez nosu?
211-711-185B 62-67 2x, 68-77 1x, 77-79 2x...pouzdro bez pružinky, s jedním nosem vzadu + vpředu, vzadu, vzadu + uprostřed
211-711-179 68-79... pouzdro s pružinkou s dvěma nosy (uváděné vpředu)

Toto není nic zajímavého, najde se v katalozích ...ale ..
Já vykuchal řadící tyč 8.1972, tedy model 1973 a pořadí přehozené. zadní vpředu a přední vzadu...Proč, Chyba?
1972 (modelově, tedy 8.1971-7.1972) soudruzi udělali zadní řadící tyč dvojdílnou. Byla kratší a u převodovky byly dvě spojky. Jedna stávající a druhá navíc jiná. Proč? Těžko říci, spojka navíc byla "inteligentní" takže tyč stejně nešla předem vyndat. A u toho to provedení bylo pouzdro 185 u řadičky a 179 u převodovky. Asi chtěli mít u dvou kloubů/spojek robustnější pouzdro 179.
8.1972 - experiment s dvojdílnou tyčí skončil, ale nikoliv pořadí pouzder.
Později se pouzdra přehodila. Později muselo být relativně rychle, jelikož katalogy mlčí, chvilková záležitost.
Víte někdo jaké bylo pořadí pouzder 68-71?
Víte někdo, kdy po 8.1972 pouzdra změnila pořadí do stávajícího?
Od 1977 přibylo pouzdro doprostřed mezi stávající,ale to je již známé obecně.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

Zajímavé uz se chystám už tři neděle vlézt pod 69 a podívat se na to řazení......

Při posledním kempování přijel jeden pán anglican vypadající jako Ježíš s Westfalii 1967. Jezdi s ní každý rok do Mexika, Brazílie nebo Hondurasu.
Tak jsem měl možnost vidět pro mě nejstarší T2 vyrobený v listopadu 1967 tedy třetí měsíc výroby. Zvýšená hrana nad budíkama, neznačené kontrolky,kliky z ponorky a chybějící protipožární stěna jsem viděl poprvé naživo =D>
Přílohy
IMG_20180519_105546856_HDR.jpg
IMG_20180519_105559468.jpg
IMG_20180519_105630456_HDR.jpg
IMG_20180519_105936747.jpg
IMG_20180519_112502325.jpg
IMG_20180519_112505815.jpg
IMG_20180519_191524816.jpg
IMG_20180519_191532467.jpg

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od Pětišroub »

parádní, to je opravdu starý
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

Před dvěma týdny jsem vytáhnul ze zarostlé zahrady busa 73 (vyroben první týden 73).
Originálně automat, s Chevy motorem, vyřezané příčky převodovky......
Nicméně mě to dokopalo zjistit jestli je možné přestavět z automatu na manuální řazení (nikdo to asi nedělal,neb nemůžu najít žádné informace na webu,). Moc se jich též nevyrobilo, takže se ví málo.

Při této příležitosti jsem si řekl, že zkusím najít změny rok po roce , jestli je to možné a tak pokračovat ve zdejší osvětě.

Přes dva týdny jsem hledal v knihách a manuálech, ale největší pomocí mi byl "Kouzelný dědeček" Ken Madson, který je nejenže zakladatelem našeho klubu (před 35 lety), ale rovněž prodává náhradní použité díly na busy po celém světě.
V sedmdesátých letech kdy VW přestalo editovat technické manuály pro ponorky a busy byl jedním z těch, který ze sedmdesáti procent pomohl vzniknout manuálu od Bentley.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

Začnu přední sekcí řadící tyče, která je napojena od řadící páky do dlouhé řadící tyče umístěné v pevném vedení končícím napojením do nosu převodovky.

Na obrázku od shora dolů je první verze 68-72. Tahle verze je v podstatě stejná jako na ponorce od roku 66. akorát tyč je kratší oproti ponorce. Někteří prodejci jako Wolfsburg West ji však prodávají jako stejný díl 66-71. Bohužel některé firmy nevědí co dělají.
Druhá tyč je pro rok 73-75 pro převodovku se třemi nebo pěti žebry. Přední konec je subtilnější zaveden do většího vedení s velkým pouzdrem (oproti původní s malým čepem a malým vedením).
Třetí je pro rok 76-79 pro převodovku se šesti žebry. Je skoro stejná jako pro rok 73-75 akorát je kratší zhruba o centimetr kvůli delší převodovce.
Přílohy
IMG_20190608_160323253.jpg
IMG_20190608_160223315.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

Délka zadní řadící tyče umístěná ve vedení je v podstatě stejná od začátku do konce výroby.
Teda s tím, že pouze pro rok 72 před koncem převodovky řazení zkrátili a udělali prodloužení s vydlickou. Pravděpodobně výplod nalitého inženýra v hospodě. Mistr Ken mi pověděl, že napojení vidličky při pohybu zleva doprava a opačně trpělo vůli z důvodu vymackani 8 mm šroubku a po roce se opět vrátili k plné délce tyče.
Přílohy
IMG_20190608_121501475.jpg
IMG_20190608_122133872.jpg
IMG_20190608_122202568.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....

Příspěvek od udeeska »

Jestliže z nějakého důvodu chcete vytáhnou zadní dlouho tyč z vedení (asi jenom kvůli gumové manžetě na konci) tak zjistíte, že tyč má vyvrtané díry (2 až 3), což vám nebude dávat smysl ale není důvod k panice, jsou tam pro držení plastikového vedení proti pohybu zamezující hlučnost při vybraci.
Pro rok 68-77 byl jeden a pro rok 78-79
dva (podle mě je informace nepřesná)
Přílohy
IMG_20190608_173823252.jpg
Vwase nocni sichta...

Odpovědět