T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
....vetsinou I letity majitele nevedi ...jen se dvermi brutalne svihnou az mam z toho tiky, kdyz to vidim
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
V podstate se na oko moc nezmenilo od pocatku vyroby srpna 1967 do srpna 1970,kdy bus vyjel na kotoucovych brzdach,ale presto je tu spousta zajimavych malickosti,ktere stoji za povsimuti.
Jedna z veci je slunecni clona,ktera se zmenila hned na trikrat mezi roky 67-70 a to jsem si povsimnul az diky 5sroubovi, ktery si si objednal pro rok 1968.
Jake bylo pro me prekvapeni,kdyz jeho clona dosla pri porovnani s moji jarni 1969 a nakonec pozdejsi 1970! Na prvnim obrazku je prvni clona 67-68, pak 69 a nakonec 70. Jsem si dovolil moji odsroubovat a pro demonstraci pouzit Sroubovupeti
Kdo si vsimne dalsi "okate" zajimavosti na obrazcich ziska bonus od Sama (asi )
Jedna z veci je slunecni clona,ktera se zmenila hned na trikrat mezi roky 67-70 a to jsem si povsimnul az diky 5sroubovi, ktery si si objednal pro rok 1968.
Jake bylo pro me prekvapeni,kdyz jeho clona dosla pri porovnani s moji jarni 1969 a nakonec pozdejsi 1970! Na prvnim obrazku je prvni clona 67-68, pak 69 a nakonec 70. Jsem si dovolil moji odsroubovat a pro demonstraci pouzit Sroubovupeti
Kdo si vsimne dalsi "okate" zajimavosti na obrazcich ziska bonus od Sama (asi )
Vwase nocni sichta...
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Jiné zrcatko kratší nožička proto i clona je vykouslá
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
to je asi zrejme ale ten bambus tapacir asi tiez
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Jo a v roce 68 jeste zrcatko s dlouhou kovovou nozickou.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
...ukazana plati, aneb bez obrazku je topic co? ...no prece bezcenny (a znovu doporucuji prime obrazky,ne zmenseniny z ruznych webu,ktere po case zmizi)Pětišroub píše:Jo a v roce 68 jeste zrcatko s dlouhou kovovou nozickou.
A jasne rozdilna je delka nohy zrcatka
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Maxmax a Butch bus to znají bych ještě počkal, Pekar propadnuludeeska píše: ....vetsinou I letity majitele nevedi ...jen se dvermi brutalne svihnou az mam z toho tiky, kdyz to vidim
.. a teď no co jsou vzadu na konci rámu nad držákem nárazníku tři díry s 10 mm matkami?
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
...spravne, bambusova verze byla urcena pouze pro africke zeme....SO 545 píše:to je asi zrejme ale ten bambus tapacir asi tiez
Vwase nocni sichta...
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Na tažné
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Hmm ostatní nedostali šanci .... a jak zaviras soupací dveře?Pětišroub píše:Na tažné
Na obrázku držák tažného (Helga) na který se dalo přidělat různé modifikace alespoň v US.
Vwase nocni sichta...
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Amerika je země neomezených možností. Takže zrovna tažné vehementy pro VW, které zřejmě nepodléhaly žádné legislativě, vypadají jak vypadají, často velice amatérsky a subtilně - asi tak, jako bych je dělal já - (např. tažné na brouka, které visí jen na originál držácích nárazníku), nebo koule, příšroubované přes přírubu přímo do busího nárazníku)
V Německu samozřejmě vládla přísná legislativa, tažné zařízení podléhalo schválení k provozu a certifikaci, takže originál schválená tažná pro T2a jsou masivní a vypadají jako součást nějakého panzeru a jsou samozřejmě pevně spojena ve více bodech s rámem, nebo pevnějšími částmi konstrukce vozidla. Svatá trojice originálních se jmenuje Westfalia, ORIS a PEKA a zrovna ten jsem měl to štěstí koupit (pošudlat, vypreparovat zpřetrhané šrouby, a drandit). Identického provedení:
Podélné držáky zcela nahrazují původní držáky nárazníku, jsou na každé straně 4 šrouby vešroubovány do podélníků rámu a jedná se o dost masivní výlisky+svařence. zaručující pevnost ve všech směrech. Áčka s bubnovými brzdami - směly tahat jen 800kg bržděných, nebo šlo zažádat o zvýšení výjimkou s následným zápisem na 1200 kg, ale vůz musel být přistaven ke kontrole perfektního technického stavu.
U posledních dvoulitrů se konstrukce tažného mimořádně nelišila a po zvýšení výjimkou se smělo tahat až 1800 kg bržděného, páč lepší brzdy a silnější motor, takže se dá říct, že to tažné pro knírače je hodně předimenzované. Podmínkou pro toto zvýšení ale bylo blíže nespecifikované vyztužení dodatečnými sváry na podélnících rámu, pokud to dobře chápu:
V Německu samozřejmě vládla přísná legislativa, tažné zařízení podléhalo schválení k provozu a certifikaci, takže originál schválená tažná pro T2a jsou masivní a vypadají jako součást nějakého panzeru a jsou samozřejmě pevně spojena ve více bodech s rámem, nebo pevnějšími částmi konstrukce vozidla. Svatá trojice originálních se jmenuje Westfalia, ORIS a PEKA a zrovna ten jsem měl to štěstí koupit (pošudlat, vypreparovat zpřetrhané šrouby, a drandit). Identického provedení:
Podélné držáky zcela nahrazují původní držáky nárazníku, jsou na každé straně 4 šrouby vešroubovány do podélníků rámu a jedná se o dost masivní výlisky+svařence. zaručující pevnost ve všech směrech. Áčka s bubnovými brzdami - směly tahat jen 800kg bržděných, nebo šlo zažádat o zvýšení výjimkou s následným zápisem na 1200 kg, ale vůz musel být přistaven ke kontrole perfektního technického stavu.
U posledních dvoulitrů se konstrukce tažného mimořádně nelišila a po zvýšení výjimkou se smělo tahat až 1800 kg bržděného, páč lepší brzdy a silnější motor, takže se dá říct, že to tažné pro knírače je hodně předimenzované. Podmínkou pro toto zvýšení ale bylo blíže nespecifikované vyztužení dodatečnými sváry na podélnících rámu, pokud to dobře chápu:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
pěkná osvěta. (Pořád ty fotky jsou malé a jednou zmizí)
Dnes jsem se dozvěděl,že každý majitel knírače zakoupený v US dostal od VW dealera též malý model. Bohužel jen do počátku sedmdesatych let.
Na obrázku je ze spodu i datum výroby.
Je vidět, že v té době vážně VW bojovalo o svou přízeň. Tenhle ma kouzelny dedecek a doufam,ze mi ho odproda [-o<
Dnes jsem se dozvěděl,že každý majitel knírače zakoupený v US dostal od VW dealera též malý model. Bohužel jen do počátku sedmdesatych let.
Na obrázku je ze spodu i datum výroby.
Je vidět, že v té době vážně VW bojovalo o svou přízeň. Tenhle ma kouzelny dedecek a doufam,ze mi ho odproda [-o<
Vwase nocni sichta...
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
To je zajímavé. A to dostal model ve stejné barvě v jaké zakoupil vůz?udeeska píše:Dnes jsem se dozvěděl,že každý majitel knírače zakoupený v US dostal od VW dealera též malý model. Bohužel jen do počátku sedmdesatych let.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
nevím jestli jsem dobře vybral vlákno, snad ano, jedna dobovka prý z FB. Jelikož FB nemám, nemohu ověřit...
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Tak jestli se prodavalo s barvou vozu to nevim, ja bych nehledel darovanemu koni na zuby
Fotka z vyrobni linky zuper
Fotka z vyrobni linky zuper
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
A jsem se hrabal ve fotkach a nasel,ze byla opravdu nabidka barvy strechy az do pasu. Na obrazku dokonce s priplatkovymi ozdobnymi listami na razniku, coz jsem nikdy ve skutecnosti nevidel.
A tak tedy BUTCH bus anebo maxmax muzou prosim odpovedet jak se zaviraji soupacky?
A tak tedy BUTCH bus anebo maxmax muzou prosim odpovedet jak se zaviraji soupacky?
Vwase nocni sichta...
- BUTCH bus
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1606
- Registrován: 16 čer 2009
- Bydliště: Nedaleko Samby
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Rozumne zavru cele soupacky a pak klikou hrcnu smerem nahoru, proto ten prolis nad klikou, a zadni cast soupacek se pricucne ke zbytku vozu.
No a jestli si dobre vzpominam, tak prvnich cca pet az osm let jsem s nimi taky jebnul co to slo (tak sakra mi bylo jen lehce pres dvacet, ne?). A pak jsem nejak asi dostal trochu rozum, popremyslel nad nesmyslnym tvarem vylisku pod klikou a ejhle! Bylo svetlo
No a jestli si dobre vzpominam, tak prvnich cca pet az osm let jsem s nimi taky jebnul co to slo (tak sakra mi bylo jen lehce pres dvacet, ne?). A pak jsem nejak asi dostal trochu rozum, popremyslel nad nesmyslnym tvarem vylisku pod klikou a ejhle! Bylo svetlo
OndraS
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Ja je vetsinou zaklapnu za zadni hranu. Neni s nima potom potreba vubec mrdat. Momentalne chodi tak perfektne, ze obcas neni treba ani dotahovat. Tak jen aby nam vydrzelo.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
tak je to správně,tak to má byt....BUTCH bus píše:Rozumne zavru cele soupacky a pak klikou hrcnu smerem nahoru, proto ten prolis nad klikou, a zadni cast soupacek se pricucne ke zbytku vozu.
No a jestli si dobre vzpominam, tak prvnich cca pet az osm let jsem s nimi taky jebnul co to slo (tak sakra mi bylo jen lehce pres dvacet, ne?). A pak jsem nejak asi dostal trochu rozum, popremyslel nad nesmyslnym tvarem vylisku pod klikou a ejhle! Bylo svetlo
Petisroub na to jde krásně s citem,ale jestliže se klika nedotáhne nahoru do konce ,kdy je slyšet ten krásný "click",tak většinou za jízdy dveře poodskoči ,sice neotevřou, znám to z praxe mnoha let ježdění do práce.
Nakonec manuál majitele přímo vysvětluje jak na to
Vwase nocni sichta...
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Zajistuju je klikou, ale kdyz ty soupacky za zadni hranu doklapnu, tak uz je nedotahuju.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)