T2 - Motor z brouka do busíka

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum
Kontaktovat uživatele:

T2 - Motor z brouka do busíka

Příspěvekod Želvák Bob » 12 dub 2005

:lol: ... dotaz na zkušenější montéry ... :oops:
Jde namontovat normální broučí patnáctistovka do busíka (kula?áka)???
Ptám se proto, že nemá ty tři díry (na bloku pod řemenicí) na šrouby pro tu výztuhu - takže mi někdo říká že to nejde a jiní zase, že bez problémů...
Musí se něco přidat? (nějakej bazmek na tu výstuhu???)
Nebo to nechat vyset jako v broukovi jen na převodovce?
Nebo shánět jinej motor?


Dík za radu.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 12 dub 2005

ne-e, ta vzpěra tam musí bejt, bus je těžkej a silentbloky na převodovce by tak dostávaly ještě větčí čočku od kroutícího mometu než na brouku. Chytá se ta vzpěra tuším za spodní šrouby olejové pumpy myslím, když tam nejsou originál nálitky s dírama. Tohle ber jako letmou a nepříliš odbornou informaci, prak ti to snad detailně popíše.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 13 dub 2005

T1 se označují motory s radiálním větrákem (v boudě nad motorem). T1 byly broučí i busí motory, rozdíl však byl ten, že na busích motorech byly v oblasti spodní řemenice nálitky s otvory, kam se připevňovala zadní vzpěra se silentbloky. Brouk tímto zařízením nebyl vybaven a ani jeho motory tedy tyto nálitky neměly.

Mexické pozdní 1600 bloky, které se vozily do Evropy pro opravy motorů, které dosloužily, byly univerzální a proto ty nálitky měly, ale přesto se dávaly do brouků. Nic bych za to nedal, že třeba Petardy motor (1995?) tam ty nálitky bude mít též.

Jinými slovy, busí T1 do brouka jde, broučí T1 nikoliv (pokud se nepoužije nějaký na míru vyrobený zadní stabilizátor provizorně chycený na olejovou pumpu nebo do těch míst...)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 13 dub 2005

třeba já na své 16ce dvoukanálu ty díry mám, páč jsem jí osobně vytáhl z dopla. Prak v doplíkovi má 1300, poskládanou do bloku z T3, který je podobný busímu (T3 byly rovněž vybaveny zadní vzpěrou). Bez vzpěry to nejde.

Želvák na 15ce ty díry nemá a proto bude muset řešení vymyslet.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4457
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 13 dub 2005

příčku použiješ běžnou. Na broučím motoru je jeden nálitek, který použiješ (levý horní). Vyvrtáš díru, uděláš závit M10. V katalogu BBT je přípravek (takový bazmek), který chytíš pod víko olejové pumpy (dáš delší štefty) a onu jednu díru. Ten ti nahradí zbylé dvě díry. Stojí asi 500,-
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1804
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvekod Kvak » 19 kvě 2005

Našel jsem nějaké doplňující informace. S angličtinou si snad poradíte....

Kód: Vybrat vše

The beetle engine support was the transmission but the bus had a special engine mount affectionately called the mustache bar. It mounted to the rear (pump side) of the bus case. Because of this, you'll need a "universal" case that has the mounts on it or you'll need to find the aftermarket support bracket that attached to the oil pump (yikes, if you ask me, but that's how it's done).

To make you case universal you can drill and tap the bosses cast into the beetle case:

There are 3 holes, I'll refer to them as 1, 2, and 3 left to right.
1 and 3 are along the same plane, 2 is a little over 71mm below that.

If you make a template, draw a line 190mm long mark hole #1 center 5mm from the left end of the line measure 178mm along the line from hole #1 center and mark hole #3 center.

scribe an arc below the line from hole #1, 104mm
scribe an arc below the line from hole #3, 125mm
where these arcs cross is hole #2

#1 is M10X1.5 x70 stud the hole is 22mm deep 8.5mm drill bit or 21/64" worked
#2 is M8X1.25 x55 stud the hole is 28mm deep 6.8mm drill bit or 17/64" worked
#3 is M10X1.5 x70 stud the hole is 28mm deep 8.5mm drill bit or 21/64"

Measurements courtesy of Jamie Rivers

Some folks think you don't need the engine support bar. The weight of the engine with stock exhaust is probably 4-5x the weight of the transmission. The transmission carrier is not at a balancing point on the body so the unbalanced weight of the engine will be bourne by the nosecone pressing against the torsion housing because the rear support bar is missing. Bad idea.
Eine Kleine Schwartze Katze


Zpět na “knírač T2a + kulaťák T2b (1968-1979)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti