palivoměr - výměna bez vytažení nádrže
palivoměr - výměna bez vytažení nádrže
Asi nejsem první, ale palivoměr nechtěl pracovat a majiteli se nechtělo vydělávat motor, jelikož to ani neumí. Takže podle manuálu vyřezat díru, ale co zpět?
V prvním kole pouze vykrojený plech s navařenýma podložkama v rozích. Ale nebylo to rozhodně ono, až mne nakopl Tomáš (Samba) a daroval mi kus plechu. Tímto mu ještě jednou děkuji a na přiložených fotkách je výsledek - kryt zavíraný otočnými uzávěry.
Už zase je možné do kufru kdekoliv "šlápnout" a neprobořit se do nádrže.
PS: není na fotce, ale na konce zámků (aktuátory) jsem navlékl černou hadici, aby tlumila a uzavření bylo pevné, ale zároveň "pružné" a vibracím odolné.
V prvním kole pouze vykrojený plech s navařenýma podložkama v rozích. Ale nebylo to rozhodně ono, až mne nakopl Tomáš (Samba) a daroval mi kus plechu. Tímto mu ještě jednou děkuji a na přiložených fotkách je výsledek - kryt zavíraný otočnými uzávěry.
Už zase je možné do kufru kdekoliv "šlápnout" a neprobořit se do nádrže.
PS: není na fotce, ale na konce zámků (aktuátory) jsem navlékl černou hadici, aby tlumila a uzavření bylo pevné, ale zároveň "pružné" a vibracím odolné.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže
Ahoj, kolik je tam místa mezi plechem nad nádrží a palivoměrem?
koukám,že jsi vrtal v rozích díry - vyřezal si díru přímočarkou?
taky mně zlobí palivoměr - mám 2/3 nádrže a ukazuje na hranici rezervy...
dík
koukám,že jsi vrtal v rozích díry - vyřezal si díru přímočarkou?
taky mně zlobí palivoměr - mám 2/3 nádrže a ukazuje na hranici rezervy...
dík
KINDERKRANKENWAGEN samozvaný prezident Sudetenbuslandmanschaftu
Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže
Místa pro řezání je dost. Ale je to nějaký pátek, tak zkusím zítra otevřít a změřit přesně.
Díru jsem nepižlal osobně, takže nevím, já řešil jen zadeklování po pár letech. Bus šel do laku a jak byl komplet nastrojen, tak měření šlo do kytek a já stál před rozhodnutím, jestli nechat vyhodit ven motor, nebo nechat říznout díru. Tak jsem nechal říznout díru. Jak otvor vypadá, tak to budou 4x vrtané díry a tenká přímočarka, nůžky to nebyly. Materiálu moc nechybí, takže tenký list.
Původní zadeklování bylo, že na vyříznutý materiál v rozích byly navařeny podložky, řezy v díře podlepeny gumou a plech vrácen zpět, přichycen vruty přes podložky (na fotce vidíš i díry po "vrutech"). To nebylo ono, jelikož se stačilo "opřít" a plech "nedržel" - škvíra...proto jsem už já předělal podle fotek, kdy nový plech je přes a nepropadá se.
U uvedeného palivoměru (fotka) byl problém s kostrou, stačïlo prý propájet a opět běžel. Druhý problém byla kostra na stabilizátoru na budíku. Po odstranění obou studeňáků měří perfektně. To je přírubový měřák.
U novějšího měřiče - bajonetový, jsem řešil problém s kostrou taky, ale tam není co letovat, tam je kostra přivedená na posuvník potenciometru přes čep otáčení. Mosazný mikročep v pozinkované kostře a neprošlo nic. Takže jse rozebral, mosaz očistil, díru v plechu pročistil a už snad ukazuje. Jelikož auto vyjede za několik měsíců (Doka) proto snad, podle ohmetru dělič napětí funguje, hodnoty cca odpovídají tabelovaným, tak proto snad. Řešení kostra přes pohyblivý otočný čep mosaz v pozinku ... to není zrovna nesmrtelné řešení.
Jirka
Díru jsem nepižlal osobně, takže nevím, já řešil jen zadeklování po pár letech. Bus šel do laku a jak byl komplet nastrojen, tak měření šlo do kytek a já stál před rozhodnutím, jestli nechat vyhodit ven motor, nebo nechat říznout díru. Tak jsem nechal říznout díru. Jak otvor vypadá, tak to budou 4x vrtané díry a tenká přímočarka, nůžky to nebyly. Materiálu moc nechybí, takže tenký list.
Původní zadeklování bylo, že na vyříznutý materiál v rozích byly navařeny podložky, řezy v díře podlepeny gumou a plech vrácen zpět, přichycen vruty přes podložky (na fotce vidíš i díry po "vrutech"). To nebylo ono, jelikož se stačilo "opřít" a plech "nedržel" - škvíra...proto jsem už já předělal podle fotek, kdy nový plech je přes a nepropadá se.
U uvedeného palivoměru (fotka) byl problém s kostrou, stačïlo prý propájet a opět běžel. Druhý problém byla kostra na stabilizátoru na budíku. Po odstranění obou studeňáků měří perfektně. To je přírubový měřák.
U novějšího měřiče - bajonetový, jsem řešil problém s kostrou taky, ale tam není co letovat, tam je kostra přivedená na posuvník potenciometru přes čep otáčení. Mosazný mikročep v pozinkované kostře a neprošlo nic. Takže jse rozebral, mosaz očistil, díru v plechu pročistil a už snad ukazuje. Jelikož auto vyjede za několik měsíců (Doka) proto snad, podle ohmetru dělič napětí funguje, hodnoty cca odpovídají tabelovaným, tak proto snad. Řešení kostra přes pohyblivý otočný čep mosaz v pozinku ... to není zrovna nesmrtelné řešení.
Jirka
Naposledy upravil(a) JirkaB dne 31 srp 2017, celkem upraveno 1 x.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže
Jo tak díky,
jinak je to hezky udělaný, zapuštěný na dno trapézu - elegance
jinak je to hezky udělaný, zapuštěný na dno trapézu - elegance
KINDERKRANKENWAGEN samozvaný prezident Sudetenbuslandmanschaftu
Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže
Na dno trapézu, to je přesně o co mi šlo, proto jsou zámky "daleko" od kraje. Nechtěl jsem aby trčely a ony se tam fakt vejdou, jsou schovaný ve vlně.
Jeden směr volnosti zamyká vlna trapézu, a pohyb po směru jízdy zamyká matka zámku. Zámek je přišroubován matkou v takové pozici, aby matka hranou lízla hranu otvoru. Takže když je plech zamčený, tedy leží na dně, tak se nemůže posunot nikam. Zámky tedy "jen" zabraňují zvednutí.
Jirka
Jeden směr volnosti zamyká vlna trapézu, a pohyb po směru jízdy zamyká matka zámku. Zámek je přišroubován matkou v takové pozici, aby matka hranou lízla hranu otvoru. Takže když je plech zamčený, tedy leží na dně, tak se nemůže posunot nikam. Zámky tedy "jen" zabraňují zvednutí.
Jirka
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže
změřeno - od dna trapézu k nejblišímu výstupku nádrže minimálně 6cm
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže
Zdar chlapci,nevěděl by někdo co jsem našel v nádrži paliva, když jsem vyndal plovák? (Na plastové misce)
T2b Post Yellow r.1976
Zetor 2011 r.1964
Zetor 2011 r.1964
Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže
Zámek z víčka nádrže. Jesti máš víčko nádrže ok, tak tam muselo být utopeno dlouho.
Díly co jsou vytažený jsou evidentnní zámek, pružina je v misce,přitlačená křížem a to vše bylo zajištěno segerkou. Tipuji vnitřek víčka nádrže.
Díly co jsou vytažený jsou evidentnní zámek, pružina je v misce,přitlačená křížem a to vše bylo zajištěno segerkou. Tipuji vnitřek víčka nádrže.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže
Tak to už v nádrži něco najezdilo
Děkuji za info.
T2b Post Yellow r.1976
Zetor 2011 r.1964
Zetor 2011 r.1964
Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže
s odstupem času vůči busu toto řešení vidím jako krajně nedůstojné.. lenost špatná ctnost..
- Jenda Povoda
- Příspěvky: 100
- Registrován: 09 lis 2008
- Bydliště: Kde sem, tam sem, ted sem zrovna kol Českýho Šternberka
- Kontaktovat uživatele:
Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže
Přesně tak. Už roky jezdím bez funkčního plováku. Motoru se ven zatím nechce. Ale představa, že bych řezal do pěkného originál plechu....to si radši při každém tankování píšu km.
J - Povoda
T2a
T3 syncro tdi
T3 doka zadohrab
T2a
T3 syncro tdi
T3 doka zadohrab
Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže
Proč ne, i to je řešení. Řezat do plechu je tak trochu masochismus, na druhou stranu tento postup byl ofiko VW opravný postup.
Já motor tahal z auta jen jednou a jak bych to řekl, nechci to opakovat. Možná jej tahat ven, je pro auto jako takové, větší zásah než díra do plechu. V mém podání určitě. Na asfaltu před barákem to nebylo ono, motor byl vysunut nadoraz a hřídel pořád v pružině spojkové lamely.
A to je právě fajn, že jeden řízne díru, druhý vyhodí motor a třetí zapíše kilometry --- a tak to má být.
Ten zamykací plech je už fajn, je jak origo. Nezavazí, drží, je nosný a mám revizní otvor do prostoru nádrže
Já motor tahal z auta jen jednou a jak bych to řekl, nechci to opakovat. Možná jej tahat ven, je pro auto jako takové, větší zásah než díra do plechu. V mém podání určitě. Na asfaltu před barákem to nebylo ono, motor byl vysunut nadoraz a hřídel pořád v pružině spojkové lamely.
A to je právě fajn, že jeden řízne díru, druhý vyhodí motor a třetí zapíše kilometry --- a tak to má být.
Ten zamykací plech je už fajn, je jak origo. Nezavazí, drží, je nosný a mám revizní otvor do prostoru nádrže
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73